Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Предполагам, че много от вас знаят как да направят самодиагностика на своя автомобил, а и ако потърсим в Google сигурно ще намерим достатъчно резултати по темата. Повечето потребители тук едва ли ще прочетат нещо ново, но все пак мисля, че ще е полезно във форума да има една тема за самодиагностика. Не претендирам за изчерпателност, така че ще се радвам, ако темата се допълва с полезна информация и от други потребители. Нека тези, които знаят за какво става въпрос не се сърдят, че на места може да изпадна в малко повече подробности. Все пак не всички са наясно и е хубаво да се почне от А и Б :)

 

1. Какво е самодиагностика?

 

На много от нас се е случвало по време на движение или след стартиране на двигателя да светне някоя от контролните лампи на таблото. Това означава, че в съответния електронен блок е записан диагностичен код на грешка. Самодиагностиката ни дава възможност сами да прочетем този код без да имаме специализиран тестер. За човек, който е сравнително наясно с работата на отделните системи в автомобила, този код на грешка понякога е достатъчен за намирането на проблема или поне дава необходимата насока. Естествено, по-сериозните проблеми изискват по-задълбочена диагностика, познания и апаратура.

 

2. Каква е диагностичната букса на моя автомобил и къде се намира тя?

 

При Opel имаме два вида диагностични букси - 10 пинова и 16 пинова. Автомобилите произведени до '95 включително са с 10 пинова диагностична букса, а тези от началото на '96 - с 16 пинова. 10 пиновата букса дава възможност за самодиагностика на почти всички електронни блокове в автомобила, докато при 16 пиновата букса можем да правим самодиагностика само на електронния блок на двигателя. Според модела на вашия автомобил диагностичната букса се намира на различни места:

 

Ascona/Kadett E/Vectra A/Calibra/Omega A - в моторния отсек, зад левия амортисьор, до октан коректора

 

Astra F/Corsa B/Omega B - в купето, на бушонното табло

 

Astra G/Zafira A/Vectra B - в купето, под пластмасовото капаче под лоста на ръчната спирачка

 

3. Как да направим самодиагностика?

 

След като знаем къде се намира диагностичната букса на автомобила можем да пристъпим към самодиагностика. За това ни е необходимо малко парче тел, което огъваме във формата на U. С него правим мост между два от пиновете на диагностичната букса. Особено подходящ за целта е най-обикновен кламер. Диагностичната букса със съответните пинове изглежда по този начин:

 

- 10 пинова букса (снимката на е Vectra A с диагностична букса при двигателя)

 

1234612080_uvjm5021_diagnostic1.jpg

 

1234611803_mtri8502_diagnostic2.jpg

 

- 16 пинова диагностична букса (снимката е на Corsa B с диагностична букса на бушонното табло)

 

1234607876_dyny5072_diagnostic.jpg

 

При 10 пиновата диагностична букса всеки пин е означен с буква, докато при 16 пиновата - с цифра. 16 пиновата букса дава възможност за самодиагностика единствено на двигателя. Това става чрез свързване на пинове 5 и 6, показани на снимката с червени точки. 10 пиновата букса ни дава малко повече възможности за самодиагностика като са възможни следните комбинации:

 

A и B - самодиагностика на двигателя

A и К - самодиагностика на ABS

А и J - самодиагностика на системата 4х4 при Vectra A/Calibra или traction control при Astra F

А и C - самодиагностика на автоматична скоростна кутия

 

4. Как се четат диагностичните кодове за грешки?

 

Следващата стъпка от самодиагностиката е четенето на грешките. Това става чрез контролната лампа на системата, която искаме да диагностицираме. При свързване на съответните пинове от диагностичната букса, електронния блок на системата преминава в диагностичен режим и при подаване на контакт контролната лампа на таблото започва да мига по определен начин. Тук отново има значение с колко пина е диагностичната букса.

 

- 10 пинова диагностична букса

 

При тази букса кодовете на грешки са двуцифрени, а началото на диагностиката винаги започва и завършва с код 12. За по-сигурно разчитане на кодовете те се повтарят по три пъти.

 

Пример:

 

Решаваме да тестваме двигателя. Да приемем, че имаме записан код на грешка 21. Свързваме пинове А и В, даваме контакт и лампата на двигателя (check engine) започва да мига. Всяка цифра се показва със съответния брой мигания на лампата. Тоест едно мигане означава 1, две мигания са 2, три мигания са 3 и т.н. Код 12 се изобразява по следния начин - едно мигане, пауза една секунда, две мигания. Код 21 би изглеждал така - две мигания, пауза една секунда, едно мигане. Между всеки два отделни кода има по три секунди пауза. И ако условно означим едно мигане с *, а една секунда пауза с -, то тогава самодиагностиката при записан код 21 би изглеждала по следния начин:

 

*-**---*-**---*-** - код 12 се повтаря три пъти, което означава начало на диагностиката

 

**-*---**-*---**-* - код 21 се повтаря три пъти

 

*-**---*-**---*-** - код 12 се повтаря три пъти, което означава, че нямаме повече кодове на грешки и самодиагностиката ще започне от началото докато не изключим контактния ключ.

 

Ако имаме няколко кода те се показват един след друг, като накрая диагностиката отново завършва с код 12.

 

По същия начин протича самодиагностиката на ABS, AT, ETC, 4x4. Например, когато искаме да тестваме ABS, четем кодовете от неговата контролна лампа.

 

- 16 пинова диагностична букса

 

При нея кодовете на грешки са четирицифрени (т.нар. OBDII), което прави четенето на кодовете малко по-сложно. Те отново се изобразяват с мигане на контролната лампа, но вече няма код за начало на диагностиката. При тази букса можем да правим самодиагностика единствено на двигателя. За разлика от двуцифрените кодове, при които нямаме 0, тук и нулата фигурира като число. Изобразява се с десет мигания на контролната лампа. Например, ако имаме код на грешка P0170 той ще изглежда по следния начин:

 

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*---*---*-*-*-*-*-*-*---*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

 

Ако имаме няколко кода, те отново се показват един след друг и започват да се повтарят от начало. При този формат с четири цифри четенето на грешките изисква малко повече внимание, защото от толкова много мигания на лампата човек в един момент почва да се обърква.

Освен четирите цифри, пред всеки код има и буква, която показва в коя система е грешката, но това при самодиагностиката няма особено значение, тъйк като буквите не могат да бъдат прочетени. Иначе, буквата P характеризира грешките в двигателя.

 

5. На всеки Opel ли можем да направим самодиагностика?

 

За съжаление - не. Самодиагностика може да се прави на автомобили произведени до '97 включително.

 

6. Какво ще стане, ако свържа грешно пиновете на буксата? Опасна ли е самодиагностиката?

 

По принцип не. На повечето пинове няма напрежение, но например на пин F има 12V от акумулатора, така че все пак внимавайте. Ако се чувствате несигурни и нямате необходимите познания по-добре не си играйте. Самодиагностиката има смисъл само, ако някоя контролна лампа е светвала или свети в момента.

 

7. Диагностични кодове на грешки

 

Кодовете на грешки зависят основно от системата за впръскване на вашия двигател. Тъй като системите са много, ще се спра само на най-разпространените, а пък ако някой прочете код, който не може да намери в темата, нека пита.

 

Bosch Motronic (например C20NE, C20XE, C20LET, C25XE, C24NE, C26NE, C30NE, C30SE, X25XE, X30XE и др.)

 

12 Initiation of diagnosis

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage

15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

16 Knock sensor 1 No change in voltage

17 Knock sensor 2 No change in voltage

18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault

19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal

21 Throttle position sensor High voltage

22 Throttle position sensor Low voltage

23 Knock sensor module

24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal

25 Injector valve 1 High voltage

26 Injector valve 2 High voltage

27 Injector valve 3 High voltage

28 Injector valve 4 High voltage

28 Fuel pump relay Low voltage

29 Injector valve 5 High voltage

31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal

32 Injector valve 6 High voltage

32 Fuel pump relay High voltage

33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high

34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high

34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage

35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control

36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.

37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage

38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)

39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)

41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage

41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage

41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage

42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage

42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage

42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage

43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty

44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)

45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich

46 Air pump relay High voltage

47 Air pump relay Low voltage

47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty

48 Battery voltage Low voltage

49 Battery voltage High voltage

51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure

52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage

53 Fuel pump relay Low voltage

54 Fuel pump relay High voltage

55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)

56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth

57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption

59 Inlet manifold valve 1 Low voltage

61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage

62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage

63 Inlet manifold valve 1 High voltage

63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage

64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage

65 Carbon Monoxide (CO) potentiometer Low voltage

66 Carbon Monoxide (CO) potentiometer High voltage

67 Throttle valve switch - idle position switch Low voltage - switch not opening

68 Throttle Switch (TS) - idle contact Idle switch not opening

69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage

71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage

72 Throttle Switch (TS) - full load contact High voltage - Full load switch not running

73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage

74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage

75 Transmission switch - torque control Low voltage

76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long

79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off

81 Injector valve 1 Low voltage

82 Injector valve 2 Low voltage

83 Injector valve 3 Low voltage

84 Injector valve 4 Low voltage

85 Injector valve 5 Low voltage

86 Injector valve 6 Low voltage

87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage

88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage

89 Oxygen sensor heater Low voltage

91 Oxygen sensor heater High voltage

92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty

93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage

94 Hall Effect Switch (HES) High voltage

95 Hot start valve Low voltage

96 Hot start valve High voltage

97 Traction control unit - ignition/injection cut off Incorrect signal - high voltage

98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break

99 Code unknown n/a

113 Turbo boost control Boost presure high, out of range

114 Idle boost valve Above upper limit

115 Full boost pressure Below lower limit

116 Boost pressure Above upper limit

117 Wastegate valve Low voltage

118 Wastegate valve High voltage

121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture

122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust

123 Inlet manifold valve 1 Blocked

124 Inlet manifold valve 2 Blocked

132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal

133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage

134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage

135 'Check engine' lamp (fault code lamp) Low voltage

136 Engine Control Unit (ECU)

137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature

141 Secondary air pump Not enough air

142 Secondary air pump Air without pump

143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal

144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring

145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring

 

GM Multec/Multec S (например C12NZ, C14NZ, C16NZ, C18NZ, C14SE, C16SE, C16XE и др.)

 

12 Initiation of diagnosis

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage

15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

16 Knock signal circuit n/a

18 Knock control processor n/a

19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal

21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage

22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage

24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage

25 Injector valve Low voltage

29 Fuel pump relay Low voltage

32 Fuel pump relay High voltage

33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage

34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage

35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control

41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage

42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage

43 Primary ignition (distributor systems) High voltage

44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)

45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich

47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position

49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)

51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure

55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)

62 Controlled Canister Purge

63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage

64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage

67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)

68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency

69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage

71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage

75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage

76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous

81 Injector valve High voltage

93 Quad drive module (in ECU)

 

GM Multec S (F)/Multec (F) (например X12SZ, X14SZ, X16SZR, X14XE, X16XE и др.)

 

P0105 Intake manifold pressure sensor

P0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS)

P0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS)

P0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS)

P0130 Exhaust Gas Oxygen sensor

P0200 Injector circuit

P0230 Fuel pump

P0325 Knock sensor

P0335 Crank sensor

P0340 Camshaft sensor

P0351 Ignition coil 1 and 4

P0352 Ignition coil 2 and 3

P0400 Exhaust gas circulation valve

P0412 Secondary air pump solenoid valve

P0433 Tank vent valve

P0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

P0505 Idle air control

P0560 Battery voltage

P0602 Control unit programming

P1120 Throttle body malfunction

P1231 Fuel pump relay

P1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

P1410 Secondary air pump relay

P1501 Immobiliser control unit

P1502 Immobiliser control unit

P1503 Immobiliser control unit

P1530 A/C Cutoff relay

P1602 Knock control module, replace ECU

P1604 Replace ECU

P1605 Program/replace ECU

P1640 Knock control unit or quad drive module

P1740 Torque control unit

 

Simtec 56.0/56.1 (C18XE, C18XEL)

 

12 Initiation of diagnosis

13 Oxygen sensor Open circuit

14 Coolant temperature sensor Voltage low

15 Coolant temperature sensor Voltage high

16 Knock sensor signal circuit No change in voltage

19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor

21 Throttle position sensor (TPS) Voltage high

22 Throttle position sensor (TPS) Voltage low

23 Knock control module signal Out of range

24 Vehicle speed signal (VSS) No signal

25 Injector valve 1 Voltage high

26 Injector valve 2 Voltage high

27 Injector valve 3 Voltage high

28 Injector valve 4 Voltage high

37 Check light (fault code lamp) Voltage low

38 Oxygen sensor circuit Voltage high

39 Oxygen sensor circuit Voltage low

44 Oxygen sensor Lean exhaust (weak mixture)

45 Oxygen sensor Rich exhaust (rich mixture)

48 Battery Voltage low

49 Battery Voltage high

52 Check light (fault code lamp) Voltage high

53 Fuel pump relay Voltage low

54 Fuel pump relay Voltage high

55 Engine Control Unit (ECU) faulty Check chassis earth and ECU connector.

56 Idle air control Voltage high

57 Idle air control Voltage low

61 Fuel tank vent valve Voltage low

62 Fuel tank vent valve Voltage high

69 Intake air temperature sensor Voltage low

71 Intake air temperature sensor Voltage high

73 Mass air flow temperature Voltage low

74 Mass air flow temperature Voltage high

75 Torque control (automatic) Voltage low

76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long

81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.

82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.

83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.

84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.

87 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage low

88 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage high

91 Oxygen sensor heater Voltage high

92 Camshaft sensor Incorrect signal

98 Oxygen sensor heater Voltage low, open circuit

 

Simtec 56.5 (X18XE, X20XEV)

 

P0100 Mass Air Flow (MAF) sensor

P0105 Intake manifold pressure sensor

P0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS)

P0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS)

P0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS)

P0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

P0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater

P0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

P0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

P0201 Injector valve 1

P0202 Injector valve 2

P0203 Injector valve 3

P0204 Injector valve 4

P0205 Injector valve 5

P0206 Injector valve 6

P0230 Fuel pump

P0325 Knock sensor

P0330 Knock sensor 2

P0335 Crank sensor

P0340 Camshaft sensor

P0351 Ignition coil 1 and 4

P0352 Ignition coil 2 and 3

P0400 Exhaust gas circulation valve

P0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

P0410 Secondary air pump relay

P0412 Secondary solenoid valve

P0433 Tank vent valve

P0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

P0560 Battery voltage

P1110 Switch over valve solenoid

P1112 Switch over valve 1

P1113 Switch over valve 2

P1120 Throttle body malfunction

P1229 Power supply relay

P1231 Fuel pump relay

P1320 Knock control cylinder 1

P1327 Knock control cylinder 2

P1328 Knock control cylinder 3

P1329 Knock control cylinder 4

P1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve

P1410 Secondary air pump relay

P1411 Secondary air pump

P1501 Immobiliser control unit

P1502 Immobiliser control unit

P1503 Immobiliser control unit

P1530 Air flow relay

P1600 Internal control module

P1601 Engine Control Unit (ECU) too hot

P1602 Knock control module, replace ECU

P1604 Replace ECU

P1605 Program/replace ECU

P1606 Knock control unit

P1640 Knock control unit or quad drive module

P1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)

P1740 Torque control unit

 

ABS/TC

 

12 Initiation of diagnosis

16 Left Front Solenoid Defective

17 Right Front Solenoid Defective

18 Rear Solenoids Defective

19 Solenoids Relay Circuits, valve relay

25 Faulty Sensor toothed ring, Incorrect gear

28 Left Rear Soleniod, valve

29 Right Rear Soleniod, valve. Defective. Check Relay & Connections

31 Engine Speed Signal Absent (само за TC)

35 Pump Motor, Relay Circuits Defective

37 Stop Lamp Switch Interruption (само за TC)

39 Left Front Speed Sensor Signal poor or absent

41 Left Front Speed Sensor Interruption

42 Right Front Speed Sensor Signal poor or absent

43 Right Front Speed Sensor Interruption

44 Left Rear Speed Sensor Signal poor or absent

45 Left Rear Speed Sensor Interruption

46 Reft Rear Speed Sensor Signal poor or absent

47 Right Rear Speed Sensor Interruption

48 System Supply Voltage too low

49 System Supply Voltage Voltage too high (само за TC)

52 ABS telltale Short circuit/interruption (само за TC)

55 Faulty ABS ECU

65 Traction control version coding Not programmed (само за TC)

66 Throttle valve aperture angle Malfunction (само за TC)

67 Engine torque reduction Malfunction (само за TC)

68 Resulting throttle valve aperture angle Malfunction (само за TC)

 

Автоматична скоростна кутия

 

17 1 - 2 / 3 - 4 solenoid valve Short circuit to ground/Voltage low

25 1 - 2 / 3 - 4 solenoid valve Short circuit to battery voltage or circuit Voltage high interruption

26 2 - 3 solenoid valve Short circuit to ground/Voltage low

28 2 - 3 solenoid valve Short circuit to battery voltage/Voltage high interruption

29 Converter clutch solenoid valve Short circuit to ground/Voltage low

31 Current engine speed Circuit interruption/No signal

32 Pressure regulator solenoid valve Short circuit to ground or circuit interruption/Voltage low

33 Pressure regulator solenoid valve Short circuit to battery voltage/Voltage high

36 Converter clutch solenoid valve Short circuit to battery voltage/Voltage high interruption

38 Transmission input speed Circuit interruption/No signal

39 Transmission output speed Circuit interruption/No signal

41 Transmission hydraulics Vehicle speed does not correspond to transmission ratio/Shift error

42 Pressure regulator solenoid valve Short circuit in circuit of pressure regulator solenoid valve/Short circuit

47 Downshift lockout Engine speed too high on downshifting/Prohibited range exceeded

48 Battery voltage Battery voltage lower than 9V/Voltage too low

49 Battery voltage Battery voltage higher than 18V/Voltage high

56 Selector lever Selector lever position switch/Incorrect signal incorrectly adjusted

61 Neutral shifting solenoid valve Short circuit to battery voltage/Voltage high interruption

62 Neutral shifting solenoid valve Short circuit to ground/Voltage high

66 Trans. fluid temperature sensor Short circuit to ground/Voltage low

67 Trans. fluid temperature sensor Short circuit to battery voltage/Voltage high interruption

75 Torque control Voltage low/Voltage low Short circuit to ground/PWM signal outside/Impermissible pulse width or frequency

76 Engine throttle valve load signal PWM signal/Incorrect signal/Impermissible pulse width or frequency

77 Kickdown switch Short circuit to ground/Voltage low

78 Slippage period too long Short circuit to ground or circuit interruption for gear change

81 Neutral shifting Clutch C1 does not engage/pressure regulation C1 when neutral shifting ON

82 Neutral shifting Clutch C1 does not disengage/engine speed regulation when neutral shifting ON

83 Neutral shifting Clutch C1 has slippage when neutral shifting ON

84 Neutral shifting Clutch C1 has slippage when neutral shifting OFF

 

 

Това е самодиагностиката като цяло. Ще се радвам, ако има други колеги, които могат да кажат нещо по темата, за да я допълваме и правим по-полезна. За момента съм разгледал най-често срещаните системи и кодове на грешки. Ако някой срещне код, който не намира в темата, нека пита. Описанията на кодовете засега не са преведени, така че който среща затруднения с превода, нека също да пита.

Не съм разгледал и кодовете на грешки в системата 4х4, понеже е все по-рядко срещана, но ако има интерес ще пиша и за нея.

 

Желая ви безаварийни километри! :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение - и при астра Х буксата е като на вектра Б,Астра Г, Зафира....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един полезен файл с грешките преведени на Български език.

 

Errors_OBD_II_BG.pdf

 

Ето и диагностика на 4х4

 

fehlercode_e.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Малко допълнение - и при астра Х буксата е като на вектра Б,Астра Г, Зафира....

Така е, прав си. На Meriva също е там. Писал съм само за автомобилите, при които има възможност за самодиагностика, но пък за колегите, които имат някакъв софтуер за диагностика ще е полезно да знаят къде са буксите и на другите модели.

 

Vectra C/Signum - под пепелника

Zafira B - под скоростния лост зад пепелника (декоративния капак)

Corsa C/Tigra B/Corsa D - от долната страна на средната конзола

Antara/Insignia/Agila/Agila B/Speedster/GT/Sintra - под арматурното табло от страната на шофьора

Movano/Vivaro - под волана зад декоративен капак

Frontera/Monterey/Campo - под бушонното табло

Frontera B - пред скоростния лост под държача за монети

 

а имаш ли кодовете на ABS i TC ?

Ами аз съм ги написал в темата :) Ако не намираш нещо, кажи точно с кой ABS си и ще ти дам кодовете конкретно за него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
колеги аз съм с Корса 95 X12sz и ми изписва F12, i F95 когато направя само диагностиката това него видях никуде да го пише какво е ?! :sad-smiley-046:

 

Това диагностика на дисплея ли е?

 

F12 е начало на диагностика

 

F95 - e че нямаш връзка между дисплея и аудиото ти .. - причина често за това е че не си с оригинално радио. ;)

 

Ето файл с грешките от диагностика на дисплей

TID_Trouble_Codes.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или по-скоро вълшебния кламер - винаги съм казвал че кламера е универсален диагностичен уред в OPEL - диагностика на еку, абс, ТС, 4х4, датчик за задна скорост, датчик за стопове, датчик на радиатора ....

 

аз имам конкретен въпрос :

при някои двигатели и модели на еку дава винаги определени грешки - няма да е зле да ги опишем тук за да не се шашкат колегите :)

 

например на C20NE (някои модификации на еку) дава че няма сигнал от датчика на коляновия вал ( то е ясно като не е запален двигателя ама ... )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aVj4G_r.jpg

Доколкото съм разбрал и ако това е вярно :)

Значи пин 4 и 5 са маса, 3 е за Immo, ЦЗ, АСК, пин 7 двигател, пин 8 клима и БК, пин 12 АБС и Аербег.

Моята букса изглегжда точно така, тук е даден пример с Корса Б и може при нея пин 5 да е маса, а 6 за двигателя.

Има разлика, на моята вектра свързаните пин-ове са 3,4,5,7,8, 12 и 16. Докато при корсата са 3,4,5,6,7 и от 9 до 12.

Прочетох първият пост и видях, че има разлика в буксите. В примера е обяснено, че се свързва маса и това на което ще правиш диагностика. Именно затова свързвах пин 5 (маса) с пин 7 (двигател).

Това поне аз разбрах от всичко. Тук като цяло е обяснено повече за 10 пин-овата букса, а не за останалите, та трябваше сам да стигам до тези изводи. Не твърдя, че съм прав, просто така съм разбрал.

А ако някой е правил самодиагностика на Вектра Б 1.7тд 96год. да помага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми даваше грешка на газ затова си направих емулатор на ламдата, когато работи на газ се подават други данни към компа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А диагностика на АБС при Астра Ф(1,7Д) с 16 пинова букса как се прави?

В първото мнение е обяснено само за Вектра,където пиновете са изобразени с букви,а при Астрата е с цифри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А диагностика на АБС при Астра Ф(1,7Д) с 16 пинова букса как се прави?

В първото мнение е обяснено само за Вектра,където пиновете са изобразени с букви,а при Астрата е с цифри.

 

 

- 16 пинова диагностична букса

 

При нея кодовете на грешки са четирицифрени (т.нар. OBDII), което прави четенето на кодовете малко по-сложно. Те отново се изобразяват с мигане на контролната лампа, но вече няма код за начало на диагностиката. При тази букса можем да правим самодиагностика единствено на двигателя. За разлика от двуцифрените кодове, при които нямаме 0, тук и нулата фигурира като число. Изобразява се с десет мигания на контролната лампа. Например, ако имаме код на грешка P0170 той ще изглежда по следния начин:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×