Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cross

Проблем с кормината уредба

Recommended Posts

Здравейте колеги.От няколко дни забелязах,че когато завъртя волана в до последно на дясно волана започва да мърда на ляво все едно,че подскача тук в ляво ту в дясно,а когато завъртя волана в крайно ляво положение това подскачане го няма.Ще може ли да ми кажете къде да търся повредата?Гледах за съсани маношни на рейката но няма такива.Благодаря ви предварително.Само да вметна,че колата е Опел Корса Б 1993 година на прозводство с код на двигателя c14nz.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е повреда това,и моята е така от както съм взел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

търси проблема в датчика за положение на волана - той дава инфо на електрическия усилвател на волана

ти нямаш хидравлична рейка а един електромотор който ти помага да въртиш волана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как разбра, че колата му има електрически мотор за подпомагане на въртенето на волана. Питам те защото на Корсата на приятелката ми аз мисля че няма серво,(или поне така се усеща, защото коства големи усилия да завъртиш волана, въпреки че е с гуми 165/70/13), а е 98 г и е с ел. стъкла и клима, пък няма серво. Да не би да има въпросния ел. мотор и той да не работи. Къде да го търся в коша? Сервото при корса Б серийно ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега серво усилвателя се намира на кормилния прът към него върви и електроника....и да знаеш не са евтини :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а доколкото проблема на колегата не съм сигурен но на 1.4 93год не мисля 4е е с ел реика......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа,че имам хидравлика на волана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бях обърнал внимание коя година му е колата но ако има хидравлика тогава е по-лесно

смени хидравличната течност но преди смяната да ти направят промивка със промивно масло и може и да се оправи

но ако го прави само на пълен волан просто не го навивай до край :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да само при пълен десен го прави това.Искам само леко да се отклоня от темата и да вмъкна това,че много хора се очудват като им кажа,че колата ми има хидравлика на волана,ABS,ел.фарове и ел.огледала а е 1993 година на производство и е моно инжекция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега как разбра, че колата му има електрически мотор за подпомагане на въртенето на волана. Питам те защото на Корсата на приятелката ми аз мисля че няма серво,(или поне така се усеща, защото коства големи усилия да завъртиш волана, въпреки че е с гуми 165/70/13), а е 98 г и е с ел. стъкла и клима, пък няма серво. Да не би да има въпросния ел. мотор и той да не работи. Къде да го търся в коша? Сервото при корса Б серийно ли е?

Колега корса Б с ел рейка има само след 99 година преди това ако въобще има хидравлика то тя е механична и трябва да има казанче за течноста на хидравликата. Предполагам и твоята корса не е толкова нова така че най-вероятно нямаш хидравлика просто има всякакви корси дори и "урязани" крси набор 99 година без грам екстра съм виждал .Нямат централно ,еарбег дори датчик за външната температура и жябка нямат ами рафтче вместо жабка и капак отгоре на таблото вместо часовник, та камоли за хидравлика. Просто с тия корси са гонили цена максимално ниска за бедни хора нежелаещи екстри. Корса без хидравлика си е доста често срещано явление но и според мен е излишно да се товари с тази хидравлика и да се усложнява колата при положение че волана се върти така лесно на корса Б без хидравлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХехХ Ачка подкрепям те ,ние тука с тебе сме като ветерани на корси :) Ами незнам аз щом с 16" нямам проблем с въртенето като се има впредвид гумата е 215 шорока .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ХехХ Ачка подкрепям те ,ние тука с тебе сме като ветерани на корси :) Ами незнам аз щом с 16" нямам проблем с въртенето като се има впредвид гумата е 215 шорока .

Хидравликата на корса е за жени и за ония с меките китки :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги налях малко хидравлична течност в казанчето и при завъртане на волана в крайно дясно положение гадното подскачане на волана изчезна.Погледанх нитото на течностаа и ми се стори,че е ниско и за това долях.Даже сравних цветовете на течноста в казанчето и тази от бутилката,но са еднакви.Възможно ли е поради ниското ниво на течноста да ми е правило тези номера или си въобразявам.Нямам скъсани маншони на рейката нито видях теч от нея.След малко ще имам излизане и отново ще завъртя волана в крайно дясно и в крайно ляво положение и ще ви пиша пак.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги налях малко хидравлична течност в казанчето и при завъртане на волана в крайно дясно положение гадното подскачане на волана изчезна.Погледанх нитото на течностаа и ми се стори,че е ниско и за това долях.Даже сравних цветовете на течноста в казанчето и тази от бутилката,но са еднакви.Възможно ли е поради ниското ниво на течноста да ми е правило тези номера или си въобразявам.Нямам скъсани маншони на рейката нито видях теч от нея.След малко ще имам излизане и отново ще завъртя волана в крайно дясно и в крайно ляво положение и ще ви пиша пак.Поздрави

 

 

Браво колега, открил си основната причина за тласъците на хидравликата. Точно това се получава при недостатъчно количество на хидравличната течност. Преди време имах едно старо Рено с хидравлика и ми изпускаше течността. Налагаше се често да доливам, защото помпата започваше да работи на тласъци и дори да издава мучащи звуци когато съвсем падне нивото.Когато всичко е наред нивото на течността не трябва да намалява. Провери от някъде да не ти изпуска. На Реното понеже не ми се занимаваше да го ремонтирам му сипвах двигателно масло вместо хидравлично и теча стана съвсем бавен, но и пък волана стана доста по твърд.

 

Иначе хидравликата си е удобно нещо. Волана винаги въртя само с лявата ръка и то само с дланта отгоре.Дясната си ми стои на скоростния лост или върху крака на жена ми :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега.Ще следя нивото на маслото и ако пак тръгне да пада ще отида или в сервиз или ще поискам жокер :biggrin: помощ от приятел :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×