Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
lordini

Относно покупка на Vectra A

Recommended Posts

Здравейте на всички бъдещи колеги :wave: !

 

Решено е Vectra A / Вектра А ще бъде моята първа кола.

 

Но имам нужда от вашата помощ за да се ориентирам още по-добре в избора си :help: .

 

Това са моделите към който съм се насочил, като съм маркирал с цветове на схемата (която така любезно westside е предоставил) степента на желанията ми към дадения двигател.

 

a ето я и моята цветова схема на желанието :

 

Жълто - става но го взимам само ако няма други предложения, или въпросната кола е УлтрА добра

 

Зелено - О даа, търся най-запазената C20NE и се мяткам в нея примерно

 

Червено - Много ми се ще, но смятам че въобще не съм готов за тях ! Все пак ако е добра колата не бих се замислил, пък ще си монтирам някой ограничител на педала за газта :D.

 

bb5e06756724bede.png

 

За крайното решение обаче ще се осланям главно на вашите коментари по темата. Защото просто нямам познат който да кара или да е карал точно такъв Опел или да има наблюдения по сериозни върху този модел. Доста четох и последните 2 седмици форума и не само за Vectra A / Вектра А ами изцяло насоки и тн. и все пак много разчитам да ми бутнете по-сериозен акъл кое точно и защо е за предпочитане като цяло в дадената модификация.

 

Като пари също г/д се ориентирам до 3000лв като абсолютен максимум който да извадя, имам наум разбира се едни 5-6-700 за достягане както се казва. Не търся и не желая музики - бас-каси, неони, лъскави джанти, супер оптични тунинги и тн. Искам просто една здрава кола която да ме вози поне близките 2-3 а защо не и 4г. на стандартна поддръжка. Смятах смятах и повече от 12-15000км годишно няма вариант да мина причината е проста работата ми е на 6км близо съм до центъра на село няма да ходя с нея, и общо взето 1 море или разходка до Гръцко/Сръбско годишно и туй ще е. А по темата с разхода мисля да сложа едно АГУ новичко и това е другата причина да не заглеждам много, много у V16-ките(скъпички разбрах им излизат тези инсталаций на тях).

 

А ТУК една ГолямА скоба ! ( много моля да не се плюе на тема :

 

тея 20г. кошници и тн. кви пари ще даваш мятай се у една еди си ква Vectra B / Вектра B примерно или подобни )

 

МНОГО моля :)

 

Също съм отбелязъл на схемата с светло син цвят скоростните кутий за автоматика ясно избор няма. Ама да кажете 2-3 думи коя е за предпочитане от ръчните и накратко защо.

 

Предварително Благодаря за вниманието и времето което отделяте на моята тема ! Обещавам в бъдещата форумна среща отзовалите се тук да бъдат качествено почерпени :th_up: .

Редактирано от lordini

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ще чуеш доста мнения от сорта на "за първа кола вземи нещо по-слабо" аз мисля да ги контрирам от сега ;D Според мене еднакво ефективно можеш да се изчистиш както с 1.6 така и с С20ХЕ, даже бих казал, че с по-слабия е по-лесно- досега повечето 1.6-ци, с които съм имал досег са били леш от към спирачки и окачване- нестабилни и не спират, за сметка на това повечето Вектри 2000 ако не друго са били сравнително по-надеждни. От друга гледна точка, дори и всичко да е наред при една и съща скорост поведението на колата с малък и с голям мотор е коренно различно.

Бонус при Вектрите 2000 е че задния им мост е като на калибрата и захващането му е такова, че доста по-трудно може да изгние и да падне в движение, което е доста вероятно при изнигла "стандартна" вектра ;D Минус при тях е, че багажника е доста символичен + газовата бутилка оставаш без него :)

От тука нататък всичко е въпрос на личен избор и читав екземпляр, мисля една фейслифтова с С20НЕ мотор е удачен избор, ако искаш нещо по-спортно намери някое ГТ, ако пътуваш повече на дълги разтояния СД/Х изпълнение (то разликата е общо взето никаква, ама, нали ;D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен най удачните варианти са два :

 

C16NZ - лесно се газифицира ако смяташ да слагаш газово, има си прилична динамика за 75-те си коня

нисък данък ( 14-18 лв ), евтина поддръжка и не на последно място - корав мотор

 

C20NE - и той поняся обикновенно газово но иска хубави настройки иначе ще ти изяде и ушите, добра динамика, малко по-скъпа поддръжка ( но не като на ХЕ-то), добро ниво на оборудване, по-добри спирачки, и може би един от най-коравите мотори правени някога от опел.

недостатък : много висок данък за стара и евтина кола - 115 коня ( 120 -160 лв )

 

бягай от изпълнение 4х4 - возията му е страхотна зарадни независимото окачване но раздатките за задния мост на 95 % от наличните екземпляри е фира

 

ако ти попадне изпъление с 4 дискови спирачки и с C20NE това ще е супер ( ако преглътнеш високия разход и данъци )

 

иначе има и много добри екземпляри с 1,6 карбутатор с ABS, ел стъкла и др. екстри, а от тях съм вждал и със пълно окабеляване за екстри но без самите екстри, които в тоя случай стават "PLUG and PLAY"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ! Ето че само за няколко часа вече имам сериозен + в инфото :).

 

До 150 коня каквато мисля да взема само в ултра краен случай ако е мн. добра и няма алтернативи 115

 

Данъците не ме притесняват ако може да се доверим на този калкулатор разбира се : МПС Данък калкулатор

 

За гражданската не доумявам защо при повечето фирми е средно 230лв а в ДЗИ-то 400лв че и отгоре ...

 

конфигурацията ми е следната :

 

данни за калкулатора

 

резултати от калкулатора

 

 

Всичко под 90 к.с. ще ми дойде доста слабичко след около година и половина дори силно клоня към 115 минимум , а понеже парите ще дойдат от кредит просто не виждам шанс да я сменя преди 3тата година. В тоя ред на мисли не съм добавил C16NZ-то.

Редактирано от lordini

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за SEH не съм ти писал нищо защото със сигурност няма да намериш в БГ Вектра А

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок за SEH-a ясну жалкУ :|. A как стоят нещата със C20XEV ?

 

Относно цените на резервните части за C20NE разгледах доста теми, а също и целият раздел тук устройват ме цифрите да се надяваме че ще изтегля правилната "карта от тестето" за да не се налага да се вадят често :).

Редактирано от lordini

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Аз бих ти препоръчал да си вземеш C20NE.Препоръчвам ти да си вземеш хечбек,първо защото е по-лек,второ защото няма заден мост (може и да се лъжа и ако е така моля да ме поправите) и лично на мен хечбека ми харесва повече.Данъка ще е голям (абе данък плащташ 1 път в годината,така че се преживява).Аз карам 1 Вектра ГТ (2000 8V 115) и съм очарован от колата.Въпреки,че е стара има много +.Разхода на газ при добре настроена уредба над 10 не е качвала (градско и извънградско при каквито и да е "ръчки")Частите на НЕ-то са много евтини.За жалост обаче виждам как газта запушва двигателя(както и дюзите),но това е друга тема.C20NE е много корав двигател и за тези пари можеш да си намериш много добър автомобил.За мен е по-добре да имаш мощен двигател,първо защото гори малко повече сравнение с малките двигатели(1л-2л),но имаш повече мощност,която е много необходима при изпреварване(дори извънградско разхода може да падне колкото тях)и второ както каза колегата Владко едно е да караш мощен двигател др е малък.Успех и дано си намериш нещо добро и читаво.Огледай и колегите какво продават има доста добри Вектрички :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да вметна, че заден мост си има, просто представлява цяла греда, не магаре с отделни носачи(както е при вектра 2000), но тва е друга тема. Както споменах при вектрите тва е доста слаба страна и често гният ушите, където е захванат и може да го изгубиш някъде на пътя при невнимание. За теглото не съм сигурен, че зависи толкова много дали е хечбек или седан, ако съдиш по твоята наистина е по-лека просто понеже е ГТ, неизвестно защо но те наистина са по-леки :) Разхода е според зависи, но като цяло при леко каране няма проблем да смъкнеш една такава (ГТ, 115 коня) на 10 в града (Варна, за София може би минимума е 12 ;D ) Извънградско при супер кротко каране 6, при по-нормално темпо отива 7. Проблема при ГТ за извънградско каране е, че при 120-130км/ч вече си на около 3000 оборота ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C20NE e oптималния мотор за това купе.:th_up:

Аз понеже имам и седан и хеч,силно ти препоръчвам седана,въпреки че е там с някакви 15-20кг по-тежък си има своите плюсове:

1.Като всяка триобемна каросерия е по-устойчив на усуквания и следователно малко по-стабилен и скърцащ.

2.Зимата купето е топло по-дълго време и е по-тихо.

3.По-добра акустика ако си музикален маняк :th_up:

4.По-добра визия(въпрос на вкус)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържам мнението на |Боксер- и за двигатеря- Ц20НЕ, и за вида на купето- седан (хечбека е супер грозен). Освен това търси задължително фейслифтова Вектра с такъв двигател- визията е много по- добра. А ако има и работещ климатик- уцелил си десятката. Успех с търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех парите ! Утре след work почва търсенето/обикалянето :icon_rolleyes: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обиколих останах доста отчаян преди мръкване и тогава дойде обаждането ... Един добър мой приятел и бивш началник ми вкара оферта за неговата кола. Е не беше мечтаният модел и дори марка, но все пак мисля че сделката си заслужава !

 

Става въпрос за Рено Меган 1.6е Century, 2 забележки по-сериозни по външният вид, гуми, масло и филтри са за смяна всичко останало по-подръжката има тепърва около 7000-10000км да го ползвам :).

 

Снимки Тук

 

БЛАГОДАРЯ на всички който отделиха от времето си да ми помогнат лека и безаварийна ! Като се засечем на някой Национална обща форумна сбирка на марките почерпката я имате :).

Редактирано от lordini

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се знае дали си заслужава сделката. Не знам колко пари си дал за този Меган, какви екстри има, и като сложиш смяната на гумите, масло, филтри, прехвърляне и т.н. може и да се окаже, че не си заслужава сделката. Тия френски коли изобщо не са на нивото на една хубава фейслифтова Вектра А, но все пак ти пожелавам успех с новата придобивка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

сигурно полудявам, но ми влезе тази вектра в главата. Принципно съм се насочил към астра около 2001 2002 година до 4000 лв, но тази някакси изглежда перфектна за годините си. Не съм склонен да вярвам, че е на тези километри. Но познавайки болежките откъм ръжда на опелите и гледайки предницата откъм заключващите механизми на капака на двигателя, около пантите ... не откривам тези проблеми. Двигателя изглежда повече от перфектен. Вярно, няма климатик, но пък поне 2 - 3 години смятате ли че толкова стара кола ще се движи без проблеми. Волана е като нов, пък не вярвам за тази цена да се занимават да го сменят. Освен да е стояла в някой гараж години наред, тогава със сигурност има проблеми с гумените съединения ... Не знам как стои въпроса със намирането на части, защото виждах трудности в края на експлоатацията на старата ми астра '94 година, в намирането им по моргите (пружини и т.н.). Двигателя ми е познат дотолкова, че карах 75 кс 1,6 mi. Този разбрах че е малко по - нова дефорсирана версия, по - висок момент и по - малък разход. Какво ви е мнението ?

Редактирано от sevdo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На снимките е перфектна,но съм патил от перфектни снимки,така че ако си харесал колата иди и я виж на живо,само така ще прецениш дали си заслужава.Ако отговаря на снимките -не се замисляй за тази цена,даже може да се опиташ да се пазариш да свалиш малко от цената.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, малко срамно да се пазаря за цената, но ще го направя. Гледах и друга кола в тази къща и собственика още щом се поинтересувах почна да сваля. Ще я гледам, дори само за спорта. Просто питах за мнението ви дали си заслужава да вземам толкова стара кола откъм части, сигурност и т.н. Климатик не ми трябва. Колата ще стои пред блок в "гето". Каско няма да и правя. Газова може би няма и да слагам ако ще я карам 2 3 години въпреки че 350 400 лв за газова няма да ме притеснят ако всичко по колата е наред за тази цена. Зависи и на какво дередже е отдолу. Гледайки я така, не вярвам да е боядисвана. Джамбазите не боядисват до най - малките подробности, които в случая изглеждат добре на тези снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш,гледаш и ако ти хареса-взимаш,след подобаващо пазарене.Ако отговаря на снмките,поне3-4г. няма да я мислиш,че и повече.Колата има евтина поддръжка спрямо по-новите модели,обикновената газова и понася добре,не се набива на очи,така че ако не търсиш бегачка,това е автомобил който може да отговори на очакванията ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, благодаря за отговорите :). Ще ида тези дни. Гледам умишлено няма снимки отзад та ще видим какво е положението и там ... Точно това че не търся бегачка и не искам да се набива на очи. А тези пари по принцип, които съм приготвил засега ще ми трябват (то на кой не му трябват) и за други, много по - големи харчелъци пък 2000 лв по - малко си е добре.

Редактирано от sevdo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си заслужава парите.Отдавна не съм виждал Вектра с толкова запазена кора на вратата,сигурно е била гаражна.Ако и задните рогове(където лягат пружините),не са изгнили,още повече си заслужава парите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вектрата е едно към едно с моята бивша, дето я продадох преди 4 години. И като цвят, и като двигател, дори касетофона, с който дойде от Германия, е същия. Двигателят е Х16СЗ- 71 коня моноинжекция, не е дефорсиран, а покрива еконормите на Евро 2. Имай предвид, че двигателят въпреки своите 71 коня е пъргав и си върви споконо докъм 170- 180, така че не е тромава. Вектрата си заслужава отвсякъде- ще ти свали поне 100- 200 лева, ще и направиш профилактика- ангренаж, ролки, масло, филтри и ще си я караш без ядове. Двигателят носи на газифициране с обикновена газова- какво повече да искаш. Вярно е, че няма климатик (това много ме учуди при условие, че е СДХ изпълнение), но за тези пари колата си заслужава. Не се притеснявай, че няма части- вектри се разпродават и в двата форума, и по моргите ги има, особено при циганите.

Редактирано от zdravkop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A дали може да се каже дали е германска. Прегледа е май австрийски, но не зная как изглеждат немските. По принцип не съм състезател и повече от 100 км/ч не вдигам, не карам и по магистрали. Колата ми трябва основно за в града, тя не е типично градска кола, но пък двигателя и е. За динамиката - астрата ми беше перфектна пък беше комби и вектрата тежи малко повече по технически данни ... Климатик не обичам по принцип не ми понасят резки смени и да имаше нямаше да го ползвам. Сега не знам как стоят нещата с регистрацията и застраховката вече е около 400 лв всичко за да тръгне автомобила, а обслужването - 350 - 400 лв (водна помпа, дискове, накладки, спирачна течност може би е добре и стандартните неща) ще ме уредят ли ?

Редактирано от sevdo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е немска или австрийска ще видиш от документите, които ще ти даде продавача. Регистрацията и застраховката в никакъв случай не са 400 лв. Регистрацията в КАТ с номерата е около 60- 70 лв. Застраховката можеш да я платиш на разсрочено, а на куп е 160- 170 лв. Единствено парите за екотаксата са повечко- около 200 лв бяха, ако не се лъжа. Питай продавача, може да ти смъкне още от цената заради тая екотакса. Ангренажният комплект ще го смениш задължително, а за дискове и накладки- само ако е наложително. Пак ще ти излезе под 400 лв- това е монодвигател.

Редактирано от zdravkop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах през къщата и за съжаление не е толкова перфектна, а и няма как де. Просто беше една мечта :). Праговете май са правени и пръскани с някаква защита, защото са ... нали се сещате - грапави, иначе отгоре са с цвета на колата. Не вярвам заводски така да ги правят грапави, поне на другите коли, които не са правени - са гладки като ламарините на вратите.Отдолу да кажем няма никаква ръжда но е доста черно - т.е. пак е пръскана с някаква защита пък не е галванизираното покритие на ламарините и пружините :). Ламарината под рез. гума също изглежда доста запазена и защитена, но не се знае кога ще пъкнат проблемите. Отзад надписите ги няма , но няма никаква вероятност да са паднали просто, защото никъде не личи да е имало надписи. Знаете какво значи това. Иначе цвета е като оригиналния - синьо-зелен металик ... но толкова. Реално никъде не видях и точка ръжда, но шегреновите прагове някакси ме върнаха назад. Друг е въпроса че оглеждах голф-ове за по 4000 5000 лв със същите грапави прагове и с тръгнала ръжда :) НО ... хубаво евтино няма :). Говоря само отзад, защото къщата беше затворена и я гледах през оградата и това което можех да видя отзад ... Мерси за отговорите все пак.

Редактирано от sevdo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Севдо, точно това, че праговете са грапави и че отдолу е черно трябва да те радва! Моята Вектра си дойде точно така- грапави прагове, без грам ръждичка, и отдолу с покритие. Това е заводско правено и не трябва да те притеснява. А дори и да не е заводско, след като няма грам ръжда какво смущаващо има? Това че ги няма надписите отзад не означава, че задължително е удряна. Като вдигнеш мокета ще огледаш хубаво и ще видиш дали има някакви следи от удари. Но изборът и решението са си твои. Аз на твое място не бих се поколебал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде бе хора, аз чакам да ме откажете от тая стара кола, а мен ме влече и всичко говори да ходя да я вземам :)). Няма как да се откача от работа през деня, но в събота отивам - то се е видяло. Според мен няма такова заводско изпълнение с тоя шагрен, но пък ако собственика толкова си я е обичал и е направил предварителна консервация с тези еластичните антикорозионни и противоударни китове върху оригиналните прагове - още по - добре :). Четох сега по форумите, че го правели върху оригиналните прагове европейците в алпийските страни предварително, но пък може и да са джамбазки трикове. Моята астра пък примерно нямаше такова нещо - и за 2 3 години беше като пчелна пита, праговете вече ги нямаше, отдолу беше направо отишло всичко и затова някакси от тези прикрити ръждички се плаша. Няма начин да я правя и тази. Въпроса е че и сега като гледам по снимките - няма никакви ръжди и най - отдолу по вратите, около пантите - моята и там беше я разяло...

Редактирано от sevdo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×