Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Смяна на задни пружини и амортисьори

Recommended Posts

Привет,

имах един проблем с задните пружини, който наложи смяната им, а в последствие се стигна до нови амортисьори. От форумите и от познати зная че задните пружини на Астра Ф Караван са слабо място по задното окачване и се чупят често. За това намерих от BMW E36, те са с 3см по-къси от стандартните за Астра, но пък са 1,6мм по-дебели /в най-дебелата част от една навивка/ и диаметъра на цяла навивка е по-малък. Мисля си че така ще имам по-твърдо окачване от оригиналонто, но и по-здраво и стабилно. Друга разлика е че на BMW-то пружините са с еднакви диаметри в крайщата си за разлика от Астра Ф. Ето и един от тампоните на BMW-то и на Опела:

 

020285824-big.jpg

 

Реших да намаля малко от крайните навивки и така да разширя мястото за да влезе Астровият тампон. Рязъл съм от долната страна не повече от 3см а от горе, където е по-широк тампона с около 4-5см. По този начин скъсявам пружините пренебрежимо малко, като се надявам да няма риск след това.

Изглед от страна на долният тампон-оригинална пружина от Е36

 

020285847-big.jpg

 

Ето и "модифицираната" част с изрязаните детайли. В края съм отрязал косо едно парченце за да не режя "цало" и да скъсявам в повече от навивката. Режа на малки парченца и меря за да не "хлопа" пружината в тампона:

 

020285849-big.jpg

 

Старите ми тампони /долните/ бях изхвърлил поради старост и сега си взех от морга оригинални :

 

020285857-big.jpg

 

При демонтирането на старите пружини реших по съвет на колеги да пробвам за по-лесно откачане на амортисьорите. При отвиване на гайката на шпилката от долу на моста, скъсах шпилките. Видях че може би в старият тампон е влезнала вода и шпилката е раждясала толкова че и от натоварването там се е получило изтъняване. По вътрешните стени на тампона имаше набити метални части от шпилката ронещи се от ръжда:

 

020287604-big.jpg

 

От 10мм шпилка на мястото на скъсване от едната страна е около 4-5мм :icon_eek:

Тъй като едният амортисьор беше добре а другия имаше още живот в него помислих че мога да заваря здрави болтове и да карам така, но в последствие сложих нови амортисьори.

Ето снимки на скъсаните шпилки, по скоро болтове заварени за дъното на амортисьора:

 

020285831-big.jpg

 

вече имах нови амортесьори и пружини и оставаше "само" смяната. Ама това "само" ми разказа играта.

От горе за купето амортесьора се държи за едно ухо с болт завиващ се в гредата. Ето мястото:

 

020285835.jpg

 

Този болт е зверски раждясъл /поне при мен/ и го развих много трудно. Може би половин ден: пръскане с WD-40, тонове псувни и развиване и завиване на половин оборот решиха проблема. Оше повече че нямах канал и на земята е още по-трудно. От страната на аспуха е по-неудобно, там първо за да разкарам болта ползвах това:

 

020285844-big.jpg

 

След това с гедоре даразвих напълно:

 

020285842-big.jpg

 

Както и да е болтовете излезнаха и за да не се мъча пак с тяхното монтиране купих нови болтове М10 резба със стъпка 1,25 и дължина 60мм с ниво на якост 9.10. вижда се че новият болт е скосен в началото на резбата и в шийката си е по-дебел. Скосенето се прави без проблем с малкък флекс, а като цяло болта си влиза в ухото на амортесьора нормално.

 

020285832-big.jpg

 

При слагането почуквам леко от долната страна за да влезе ухото на мястото си и смазвам всичко с грес после зазивам болта с лекота.

 

020285839-big.jpg

 

От долу подлагам под часта от моста до задната главина и свалям малко с крика за да прибере амортисьора и да сложа тампоните. Преди това монтирам пружината като си помагам с щанга за да натисна моста на долу:

 

020285860-big.jpg

 

Снимки на новите амортисьори, марка Билщайн:

 

020285837-big.jpg

 

020285864-big.jpg

 

Старите оригинални BOGE-та:

 

020285829-big.jpg

 

020285828-big.jpg

 

020285826-big.jpg

 

020285862-big.jpg

 

При работа съм ползвал ключове 17 за болта при ухото и гайката на шипилката на амортисьора.

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да те питам за пружините на астрата където си менил интересува ме само от бмв Е36 318 ЛИ СТАВАт или и от 320 пак стават?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега хубава тема, но е само за астра комби.Хечбека е точно на обратно, моста е с болта , а купето е с шпилката.Бмв пружините са малко по-ниски от на астра комби и малко по-високи от на хечбек :) Дано да съм полезен, а за другия колега , ако са от Е 30 няма значение от 16,18 и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная от какво друго бмв стават, само знам че трябваше да търся от бмв Е30, а ми дадоха от Е36. От Е30 ставало без проблеми.

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тез гумените където си слагал на пружините и аз вземах днес такива и ся се чудя от къде да я сложа отгоре или отдолна страна? взел сам 4 мисля да сложа и от горе и отдол какво смяташ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинално са две "гумите", но не слагай две от дебелите че много ще ти се вдигне задницата. Добре е да си оставиш оригиналните.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Хубава тема пак е направил колегата :respect:

Всеки път се каня да правя и аз снимки при ремонтите, изнасям фотоапарата, ама като се омажа до ушите и ми минава мерака да го пипам :mhihi: Имам само една забележка, по снимката с отрязаната пружина - резките от ъглошлайф по нея са си сериозна предпоставка за бъдещи проблеми, виждал съм вече счупена пружина точно по тази причина...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се бях замислял за резките, имаш предвид че може да се счупи пружината точно на тях. Те са много малки, надявам се да не е проблем.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да няма проблеми, тези пружини си писал, че са по-дебели и съответно по-здрави. Единствения начин да не ги нарежеш при тази манипулация е да покриеш долната част с нещо - примерно парче П-образен профил.

Пружината, която видях се беше счупила точно по резката (малко душманската беше рязал младежа, 1,5-2мм беше дълбока), възможно е да е било случайност и да си внушавам, но първата асоциация, която ми дойде наум тогава е за ампулите - колко трудно се отчупва ампулата като е здрава и съответно колко лесно става като я тръкнеш веднъж с ножчето...

Редактирано от dyado_pras

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм,че слагат и от Омега..Дали стават на Астра Ф комби.. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Астра Ф комби

Височина-26см

Дебелина-15мм

 

Омега седан

Височина-27см

Дебелина-16мм

 

Омега комби

Височина-29см

Дебелина-17мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×