Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Ето как: Отводняване на таван на Астра Ф комби

Recommended Posts

Здравейте,

от доста време, когато вън вали в багажното на комбито ми също е облачно с леки превалявания :mhihi:. Течовете бяха от двете страни над двете крайни стъкла. Махнах кората на тавана и наливах вода от горе с мисълта да видя къде е проблема. При мен се оказа изсъхнало уплатнение /вероятно е това/ при съединяването на ламарините на тавана с останалата част от купето. Там имаше пукнатина, през която водата влизаше вътре. За да запуша проблемното място трябваше да сваля двата рога и лайсните на тавана. Роговете са лесни - отпред са с 3 гайки

 

009163388.jpg

 

а от зад са с две. И след

 

развиването им те се отделят лесно

 

009163409.jpg

 

На всички шпилки от роговете има гумени уплътнения-внимавайте за да не ги повредите или изгубите. Макар че се продават в железарските магазини за стотинки като гумички за ВиК инсталаций

 

009163434.jpg

 

След свалянето на роговете наред са лайсните. Те са с пласмасови копчета и се закопчават за ламаринен профил към тавана. Ето на преден план мръсотията, а на заден самите копчета

 

009163469.jpg

 

С тънка отверка поставена на някакво парцалче за да не се надере боята откопчах едно-две копчета

 

009163443.jpg

 

останалите излизат като се повдигне лайсната внимателно с ръка

 

009163452.jpg

 

В този ръб залепвам със силикон-показаното с отверката. Там се вижда нещо като болкит. Силикона не е кой знае какъв, просто си харесах обикновен, но с по-голям температурен диапазон на работа.

 

009163481.jpg

 

Монтирам всичко по обратния ред като планките придържащи предната част на роговете се поставят като се събразяват с надписите за дясно и ляво

 

009163426.jpg

 

Сега от време на време съвсем леко сълзи само от едно място, което явно съм пропуснал да намажа със силикон за това като се постопли ще повторя операцията там. Като цяло вече съм много доволен. Явно през някакво отвърстие вода се стичаше и при нишите където е аптечката и ми раждясваха инструментите, сега там е сухо.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: за поредната полезна тема. При мен също превалява но само на мивката когато я мият иначе не вали  :mhihi:При първа възможност ще атакувам с необходимите материяли и инструменти и ще пиша за резултата.

Поздрави :hello:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз като типичен представител на мързеливата чст от населението,само махнах пластмасовите лаисни,без да пипам релсите.

Почистих с една лютива ракия дето не става за консумация и нахаках силикон около всички рабове на рога които са до тавана(като си оставих каналчетата за оттичане на водата)

 

От тогава никоя автомивка не е успяла да пробие waterwoall-a  ми     

 

 

 

:hello:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Pepetko

как махна дългата лайсна без да сваляш роговете. Аз до колкото видях тя е между тях и трябва да се махнат за да излече подпъхва се под всеки рог.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:?: Сигурно има предвид лайсната, която е до предното стъкло .. защото и на мен ми се прииска да махна дългата лайсна между двете стъпки на "рога" обаче както казва Русин, е настъпан/подпъхнат и няма вадене по мързелив метод ..

Аз тази процедура с почистването на роговете я правих пролетта, но едва само предните лайсни махнах и извадих доста боклук от там ...  не ми се мисли какво е по назад...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Русин и аз като теб подлагах едно парцалче под отверката и откачих всички щипки на големите лаисни ( имаше 1-2 жертви).

После се преплъзваше май малко наляво или надясно като влиза лайсната още навътре под рога и с леко огъване излиза.Като се махне лаисната и се вижда(поне при мен) как има една пукнатина по дължината на целия таван скрита от лаисната  :sad:.

И така силикон навсякаде където изглежда че има нужда,само трябва да се внимава с канала за оттичането на водата....

 

 

Поздрави

 

П.П.  сигорно ще ме питате как съм нацелил щипките,ами напипвам с ръка къде са горе долу т.е. дърпаш лаисната и където усетиш че държи-мушкаш отверката и напъваш нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е голям филм и то на ужасите

и аз бях в него

много е играта с разглабянето но с желание ще се справите ;)

добре е да се намаже с силикон и от вътрешната страна на планките които се нанизват на щпилките

защотото аз заради това правих това упражнение 2 пъти

това е савета от мен

успех :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Какъв силикон ползвахте и с какво почистихте преди това боята и каналите (пукнатините)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги,

Какъв силикон ползвахте и с какво почистихте преди това боята и каналите (пукнатините)?

 

ползвах един черен силикон в едни наилонови такива като салам на ВЮРТ е силикона а вътре каналите почистих с една тънка отверка и омотан около нея парцал после намазах всички заварки де що видях вътре по тавана с силикона за да оплутни както трябва.

около щпилките на щприглите също намазах и тогава стегнах за да се смачка силикона и да не пропуска и после 3 дъждовни дни карах с разглобен таван за да видя дали не съм пропуснал някаде ама го бях направил

 

 

и един савет от мен колега 2 човека си трябват за ваденето на тавана

аз го измъквах сам ама голям зор видях

 

успех в начинанието :th_up:

 

и се надявам да съм бил полезен с това мнение

Редактирано от C_18_XEL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега!

Аз преди 2 часа взех една тубичка на Quilosa или както там се казва. Това е черно лепило & уплътнител в едно специално за автомобили, каравани, автостъкла и т.н.

Доколкото разбрах, силикона го слагам отвън от двете страни на заварките. Така ли е наистина, защото не смятам пак да свалям тавана и да демонтирам шпилките. Вече на задните им сложих гумички и оттам със сигурност не тече. А отпред никога не е пропускал покрива. Дано само утре да не завали пак, че да свърша с това най-сетне!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз омазах отвътре заварките а намазах около шпилките преди да стегна гаиките за да може да смачкат силикона и за всеки случаи намажи и около предните шпилки че да не сваляш пак :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здавейте колеги. Искам да попитам за шпилките дали са М8 или М10?

 

 

 

Предварително благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

мисля че бяха М8 шпилките. Обаче явно не съм подходил внимателно към избора на уплътнител/използвах обикновен силикон издържащ на по висока температура/. Сега при тези дъждове имам влага в купето от зад и съм 100% сигурен че пак ще правя същатат процедура. Явно силикона не издържа-поне този който ползвах. Някой ако е ползвал нещо с успех от доста време може ли да сподели с какво е намазал на проблемните места. точно от сглобките на тавана с купето си е проблема . Дори мислих да заваря с дълъг шев на двете места обаче щом от Опел са сложили само няколко точкови заварки и са уплътнили явно са имали защо-вероято заради "усукването" на това място при преминаване по неравности. Мисля си че с правилното уплътнение нещатат ще се оправят, но какво е то?

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Русин, би ли описал когато имаш време някакви трикове или тънкости за сваляне на този таван.. че и аз искам да го оправя този теч че ми се струва като че ли става по-голям ..

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лепило + уплътнител в едно, черно, 300ml опаковка като обикновен силикон.

Марката е Quilosa, MS Polymer Sealant за автомобили и каравани (не помня точното наименование). Нещо подобно е, но не е това:

http://www.quilosa.com/prod_productos_apli...&id_gama=12

Кафява опаковака, на която си има нарисувани каравана, кола, камион и т.н. Струва при нас 8,80лв., но в скъп магазин.

За 3 седмици поне не съм забелязал да тече.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здавейте колеги. Искам да попитам за шпилките дали са М8 или М10?

Предварително благодаря.

според мен са М6 защото се развиват с ключенце 10 мм тоест трябва да са 6-тици

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, както писаха колегите можело да се махнат лайсните без да се сваля тавана и предният край на рога. За което Благодаря!

Само се отделя задният край на рога и той се извива на горе после се откопчава лайсната. Самата операция не е трудна. След като се развият двете гайки на задната част на рога подлагам една ръкавица за да се вдигне малко:

 

016093661.jpg

 

и после по познатият метод с отверката повдигам леко лайсната и тя излиза от щипките:

 

016093664.jpg

 

Тук е извадената лайсна без да е демантирана предната част на рога:

 

016093667.jpg

 

самото фабрично "отводняване" /бялото на цвят/

 

е станало трърдо и се е напукало, до колкото можах разчовърках за да хване новият силикон по-добре:

 

016093669.jpg

 

Това е силикона, който намерих с цена около 3лв и го има на доста места/ "Практикер", "Практис", "Мосю Бриколаж" и обикновенниете железарий/:

 

016093671.jpg

 

 

016093659.jpg

 

 

Операцията правих по време на миналите дъждове и до сега /дори след днешната баня на колата/ нямам вода в купето и вече не мирише на влага.

 

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а отново ли махна целия таван или само някаква част-как и докъде?

 

Поздрави!

Станислав Дончев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

махам двете пласмаси около задните странични стъкла и пласмасата до светлината за отворена задна врата, колкото да стигна до болтовете на задната част на рога. Демонтират се и направляващите релси на задната кора. Пласмасите са с рапидки скрити със черни тапички - виждат се. Има една под задният колан, като го махнеш ще я видиш. На задният колан развиваш само болтчето, което е на колонката до задната врата. Само изглежда сложно , но не е. Тавана не се маха, издърпва се задната част при свалени пласмаси, можеш да ползваш гедоре или лула. Част от пласмасите са под уплътнението на вратите, така че там внимавай да не скъсаш нещо, една не остра отверка или нещо подобно ще ти свърши работа. Аз ползвам само пръстите си че ми стана навик да ровичкам по колата. Ето снимка макар че на нея тавана е махнат на цяло:

 

016136974.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10х Баце!Дано се задържи хубаво времето-ще се пробвам и аз!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах састия проблем. след разглобяване налях вода да видя откаде тече -задната част от заварки на тавана кадето става по висок и след това силикон за стакла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен валежите от дъжд в колата ги спрях, като намазах улия от външната страна на тавана със санитарен силикон.

Преди всичко си беше ОК, но ми се наложи да пренеса 60 ритловици от по 4 м с астрата и качвах по 6 на тавана. По 3 отдвете срани и така ги пренасях на 10 км разтояние. След време тавана ми протече. Явно бях претоварил рейлинга от едната страна и оттам дойде проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×