Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Статията е от 2000 год.

 

Опел поднови най-малкият си автомобил

 

Трето поколение на изклзчително популярният и най-малък засега в гамата на Опел автомобил-Корса, ще се появи към края на лятото през тази година в Европа. Следвайки традицията за "автоакселерация" на автомобилите с "поколения" и Опел прави Корса по-голяма и просторна. Само за да изясним традицията,ще споменем, че сегашното WV Поло е по-голямо от първия WV Golf. Новата Корса е с пораснало междуосие /2491 мм/,следва /1429 мм отпред и 1420 мм отзад/ и коравина на купето /33 на сто по-висока устойчивост на усукване/. Промените в геометричните размери дават по-голямо с 80 мм пространство за раменете на пътниците, както и по-голям простор за краката на пътниците отзад.

Добрата аеродинамичност - коефицент на въздушно съпротивление 0.32, и четириклапановите двигатели Екотек осигоряват нисък разход на гориво, условие без което малък автомобил не може да бъде достоен конкурент на пазара. Двата предлагани турбодизелови, 1.7-литрови двигателя /65 и 75 к.с./, втория с междинно охлаждане, имат среден разход на гориво 4.7 литра на 100 км път, а базовият еднолитров, трицилиндров, бензинов /58 к.с./ е със среден разход 5.6 л. на 100 км. път. На разположение в Корса е вече и 1.8-литров двигател с мощност 125 к.с., позволяващ на колата да развива максимална скорост над 200 km/h. Всички бензинови двигатели, освен горните два и 1.2 /75 к.с./, и 1.4 л. /90 к.с./, отговарят на условията за нивата на отделяните вредности, поставени от стандарта Евро 4, който влиза в сила от 2005 год.

Ходовата част на колата е разработена на базата на системата за динамичност ДСА, при която двигателят и предното окачване са отделени от купето, защото са монтирани на отделна подрама, закачена с гумени тампони за купето. Това редуцира значително шума и вибрациите, "подавани" към пътниците от най-големите им източници в автомобила. Колата притежава всички съвременни мерки за безопасност - предни и странични въздушни възглавници, петточкови колани с облегалки и ограничители, активни облегалки за главите и система откачване на педалите при челен сблъсък.

За пръв път в най-новата Корса има възможност за монтиране на автоматична предавателна кутия Изитроник, комбинираща качествата на петстепенна класическа кутия с тази на автоматична, хай-тек информационно-комуникационен център, включващ СД-чейнджър за 4 диска, радио, телефон, навигационна система и детектор за активиране и деактивиране на въздушната възглавница за пътника отпред. Колата е пипната отвън, като си остава със стила на Корса, но в по "зрял" вид. Моделите с 3 или 5 врати са с еднаква задна част, където светлините са разположени високо от двете страни на задната врата, в хармонично единство със задния и страничните прозорци.

Експлоатационните разходи на колата са останали на същото ниво, дори отиват надолу, поради намаления разход на гориво, 12 годишната гаранция против корозия на купето и разредения до 30 000 км интервал на технически обслужвания.

 

uabhA.jpg

 

uaiM0.jpg

 

4uKG0.jpg

 

Източник: вестник Авто Труд; брой: 180; 12.04.2000 г.

Редактирано от dido8704

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията е от 2000 г.

 

Блестящият хет-трик на Опел Корса

 

Новата Опел Корса е еволюционно обновление на дизайна и подчертано спортен акцент. Версиите с 3 и 5 врати са с идентично решение на задницата. За изключителната аеродинамика на конструкцията говори постигнатия коефициент на въздушно съпротивление 0.32.

 

Един по-зрял динамичен облик

 

q_LxA.jpg

 

С хармонично обтичащи линии и ново решение на опашката, което трябва да направи още по енергични привлекателните и популярни форми на модела Корса - така са формулирани изискванията към дизайнерския екип на третата генерация бестселър на Опел. "Ние искаме да запазим идентичността и атрактивността на очарователния образ на този популярен автомобил, като в същото време да подчертаем неговата нараснала динамичност и постигнатия висок стандарт с новия дизайнерски език и естетични внушение на формите". Така обяснява поставената творческа задача дизайн-директора на Опел, Ханс Сеер. Екипът, комплектован около отговорния дизайнер на проекта Хидео Кодама и директора на студиото Фридхелм Енглер, работещи в техническия развоен център в Руселсхайм, са намерили исканото решение в комбинацията между сходимостта на линиите и подчертано скулптираните повърхности, които създават великолепни светлинни ефекти по нейната външност и внушават движение, дори когато колата е в покой.

Новата форма на предния капак добавя търсения елемент на атлетичност към общата картина. Неговите подчертано контурирани периферни зони се свързват хармонично с горните части на калниците, създавайки напрежението, което естествено води погледа към А-колоните, а от тях към дъгата на покрива. Деликатно монтираният централен ръб на капака добавя безпогрешно поставения спортен акцент на цялата външна конструкция. Дизайнерите на Опел са избрали нестандартен подход за формата на арките над предните и задните колела. Отказвайки се от тривиалния полукръгов контур, те са успели да ги "вържат" по безспорно оригинален начин с предната и задна секции на каросерията.

Като цяло се е получил нов облик, който обаче с лекота се разпознава като приемник на Корса, запазвайки по категоричен начин моделната си идентичност и характера на марката. Между характерните за модела Корса предни фарове е разположена хармонично трапецовидната радиаторна решетка, която напомня за родствената връзка с по-голямата Астра. Увеличената дължина от 3817 мм и забележимо разширените стъпки (1429 мм отпред и 1420 мм отзад) допринасят за търсената зрялост на новото решение спрямо нейните предшественици. Друг съществен фактор, допринесъл за общото впечатление, е добрият баланс между лакираните метални повърхности, остъкляването и пластмасовите компоненти. Разбира се, не можем да не отдадем заслуженото и на оригиналното дизайнерско решение на задницата. Комбинацията между задното стъкло и сегментираните, поставени високо на С-колоните, задни светлини създават оригинален ефект, който придава на новата Корса изненадващ, но хармонично изграден визуален образ.

 

Изборът на клиента

 

r09u0.jpg

 

Грижливо подбраните детайли подчертават оригиналните дизайнерски решения и търсенето ново ниво на качество. Типични примери за това са формата и прозрачното остъкляване на предните фарове и конструкцията на дръжките на вратите. Друг елемент на силно дизайнерско послание са оригинално сложените и функционално оправдани черни защитни лайсни, които привнасят финес към останалите линейни акценти и напомнят за предишните представители от тази моделна група. Безспорно, основно внимание е било обърнато на оцветяването на каросерията и формите на джантите. Десет от общо 14-те разцветки, от които 8 тип металик, са продукти на изцяло нови разработки. От предвидените оригинални модели на джанти, три са със стоманена конструкция и други три са от алой.

 

Аеродинамиката в битка с въздушното съпротивление

 

r0AVA.jpg

 

Благодарение на великолепно разработената аеродинамика новата Корса оказва 6% по-малко съпротивление на насрещния въздушен поток, въпреки че площта на напречното й сечение от 2.01 м е почти със 7% по-голяма. Причината за това е постигнатия коефициент на въздушно съпротивление от 0.32, който поставя новия автомобил безспорно на върха в своята категория. Традиционно тясното сътрудничество между дизайнери и специалисти по аеродинамика в развойния център на Опел видимо е довело отново до впечатляващи резултати, които обединяват в един съвършен продукт външните форми, простора и уюта на на интериора, минимизацията на динамичните шумове и консумацията на гориво.

Великолепните аеродинамични параметри на новата Корса са постигнати чрез специфициране на пропорциите на корпуса, така че той да вземе формата на падащата водна капка. Това може да се забележи в страничния профил и начина, по който фланговете преливат в задницата на автомобила. Над 1600 виртуални и фактически часове, прекарани във въздушния изпитателен тунел (компютърна симулация, моделни експерименти в мащаб 1:5 и множество прототипни изпитания в реални размери) са били необходими до окончателното определяне на формите до последния детайл

Множеството оптимизационни процедури при решаването на аеродинамиката на новата Корса включват специален профил на спойлер, предвиден за задната част на предния капак. Той направлява насрещния вятър над чистачките на предното стъкло, така че елиминира изцяло шумовете от фронталната въздушна атака. Подобни изисквания са взети предвид и при проектирането на А-колоните и гнездата на външните огледала за обратно гледане. Стремежът е бил шумът да бъде сведен до минимум и да се предпазят при дъжд страничните стъкла от замърсяване и влошена видимост.

 

Форма и функция

 

r0USJ.jpg

 

Още една област, обект на специален дизайнерски интерес, е била аеродинамичната разработка на задницата на колата, която за разлика от предишните модели е с унифицирана форма за моделите с 3 и 5 врати. Резултатите са доказателство за високия естетически стандарт на разработващия екип, отговарят на изискванията за полезен обем на купето и багажника и удовлетворяват всички критерии за оптимална аеродинамичност. Колкото и невероятно да звучи, забележителните задни светлини не само генерират стилистично послание, те изпълняват и аеродинамични функции при елиминирането на турбулентността при високи скорости.

Известно е че, аеродинамиката все още е повече от изкуство отколкото точна наука, така че да спрем до тук и да не посягаме към съкровените тайни на този великолепен творчески колектив.

 

Новата Опел Корса - порасналата малка кола

 

Третото поколение на най-популярния в света малак автомобил ще се появи тази есен на европейския пазар. Напълно новата Опел Корса е малко по голяма и по просторна, но без усилие може да бъде разпозната като наследник на своя предшественик-бестселър. Новият модел предлага значително по-голямо вътрешно пространство, най-вече за рамената на пътниците, и се характеризира с най-дългото в класа си междуосово разстояние от 2491 мм. Напълно галванизираното купе е получило на-високите оценки за сигурност и качество, дължащи се най-вече на увеличената с 33% устойчивост на усукване.

Аеродинамичността (0.32 cd) и четириклапанната технология на бензиновите и дизелови ECOTEC двигатели осигуряват нисък разход на гориво на новия модел. Така например двата дизелови двигателя с директно впръскване имат разход от 4.7л/100 км, докато базовият еднолитров трицилндров бензинов агрегат с мощност 58 к.с. е с разход 5.6л/100 км. Най-мощната предлагана конфигурация Corsa GSi с 1.8 литровия си двигател е с мощност 125 к.с. и развива максимална скорост от 200 km/h. Всички бензинови двигатели отговарят на стандарта Euro IV за допустими емисии на отработените газове. Освен с механични и автоматични трансмисии, Корса ще се предлага и с новата удобна и икономична автоматизирана механична скоростна кутия "Easytronic", която фирмата Опел представя за първи път с новия си модел.

Новото шаси на Корса, което е разработена по системата на динамичната сигурност DSA, осигурява отлично поведение на автомобила на пътя. Двигателят и предното окачване са отделени от купето посредством затворена рамка, която рязко понижава вибрациите и нивото на шума в купето.

Настоящата Корса (Corsa B), която се продава в около 80 страни, е един от най-успешните модели в историята на Опел. Тя се произвежда в 11 завода на пет континента и в девет варианта на купето. От началото на производството й през 1993 г. от асемблиращите линии са слезли около 6 милиона автомобила, разработени на базата на второто поколение бестселър. Като прибавим и произведените 3.1 милиона от първото поколение, ще получим забележителната бройка от над 9 милиона.

Освен, че е получила повече от 20 международни награди за дизайн, настоящата Корса заема първа позиция и в класификацията на продажбите в няколко европейски страни. В германия тя е на първо място по продажби в класа си от 1994г., и пазарен лидер във Великобритания, Холандия и Португалия. Любопитен е и фактът, че Корса е особено популярна сред дамите. Миналата година (1999 г.) на 63% от купувачите и в Германия са представители на нежния пол.

 

Всичко красиво е функционално и всичко функционално е красиво.

 

Източник: Вестник "Авто Труд" бр. 204, 27 семпември 2000 г.

Редактирано от dido8704

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Opel Corsa C

 

lgQ3S.jpg

 

Мъчително дълго време в Opel бяха принудени да се примиряват с вечното второ място на пазара на масови модели след Volkswagen. 90-те години не направиха изключение. Проблеми с качеството, ръждата и постоянните отзовавания на автомобили заради фабрични дефекти изправиха европейското поделение на General Motors пред нерадостната перспектива да губи по точки и от традиционно последния в германската "бюджетна" тройка Ford. Едва през 1999 г. със Zafira изгря лъч на надежда, че новата стратегия на босовете в Рюселсхайм има шансове. Пълното ревизиране на конструктивната, производствената и маркетинговата политика струваше на немския гигант огромни средства, но определено си струваше. Доказва го най-вече третото поколение на минито Corsa, което е може би най-качественото возило на Opel за последните 25 години и определено съобщи очакваната с копнеж от многобройните почитатели на марката добра новина.

 

По данни на справочника Schwacke 6-годишен екземпляр от третата генерация Corsa може да се намери за около 5 500-6 000 евро. Цифрата обаче се оказва доста оптимистична предвид съотношението между търсене и предлагане. Малкият Opel бе оценен по достойнство още с дебюта си през 2000 г. и в момента рядко се задържа по борсите в Западна Европа. Преобразяването в имиджа на модела, започнало още през последните две години от производството на предходното поколение, бе усетено тутакси от търговците, които се стараят да го капитализират в максимална степен. Ето защо да се попадне на запазена Corsa C на близка до каталожната цена си е чист късмет. Такава нетипична за марката ситуация обаче си има съвсем разумно обяснение. Дребосъкът от Рюселсхайм притежава почти всички положителни черти на предшествениците си без да страда от практически никакви сериозни недостатъци.

 

Драстичната разлика в качеството на изработката на най-малкия Opel може да забележи дори абсолютен лаик. За ръжда отдавна не е актуално да се говори, но все пак си струва да се отбележи, че

 

каросерията

 

на Corsa не само се поцинкова, а и се третира с мощно антикорозионно покритие, включително скритите повърхности и местата с контактна заварка. За автомобилите от субкомпактния клас често може да се чуят клиширани възклицания колко малки изглеждат отвън и колко обширни са отвътре, но в случая с рюселсхаймския дребосък подобна констатация просто няма как да се пренебрегне. Лишеното от френски авангардизъм и японски шербет купе действително предлага удивителен за габаритите простор. Изработката и материалите в

 

салона

 

пък могат да накарат и най-върлия критикар да признае, че в Opel са настъпили нови времена. Малко модели в класа могат да се мерят с Corsa по степен на обезшуменост на моторния отсек, където следва поредната порция приятни изненади.

 

Те започват със смехотворния на пръв поглед трицилиндров

 

двигател

 

с който в края на кариерата си се оборудваше и предходната генерация. Това извънредно забавно моторче разполага с едва 58 к.с., които успява да мобилизира само при постоянно натискане на педала на газта в пода, но благодарение на удачно подбраните предавателни числа на трансмисията се справя ентусиазирано с градския трафик. Старанията му нямат ефект на магистралата, но по претъпканите улици трудно може да се предположи, че са му "резнали" един цилиндър. Обикновено постоянната работа в пределни режими на високи обороти означава и по-висока амортизация, но за последните 6 години оплаквания от повреди по най-малкия агрегат са единици.

 

По разбираеми причини най-популярни са модификациите с 1.2-литров двигател с мощност 75 к.с., чиито експлоатационни качества също получават много високи оценки. Отличава се с икономичност, поддържа отлична крайцерска скорост извън града и не е страдал от никакви "детски болести". Газоразпределителният му механизъм се задвижва от верига, което спестява доста време, средства и най-вече грижи.

 

Моторната гама допълват 1.4- и 1.8-литровите мотори, вторият от които се монтира на топ версията с традиционното за Opel означение GSi. От гледна точна на икономичността определено губят в сравнение с двата по-малки агрегата, но пък и осигуряват далеч по-интензивни емоции на пътя. В механично отношение нямат почти никакви недостатъци като се изключат някои козметични течове на масло от гарнитурите.

 

Малкият Opel се екипира също така и с два дизелови двигателя. Първият, производство на Isuzu, е познат от предното поколение на модела и има само един недостатък - скъпият ремонт в случаите на повреда, колкото и редки да са те. През 2003 г. започна монтирането на австрийски турбодизели от ново поколение с индекса CDTi с ходов обем 1.3 и 1.7 литра и мощност съответно 70 и 100 к.с., за които към момента може да се отбележи единствено, че са много мощни и тяговити. Ако имат конструктивни недостатъци, те ще се появяват тепърва.

 

Opel Corsa C се оборудва с три типа

 

трансмисии

 

които припяват с пълно гърло в хора на общата техническа безпроблемност на модела. Краткотрайна сянка въхру петстепенните механични скоростни кутии хвърли само механизмът за превключване на предавките, от чиято работа в началото на производството се чуха някои оплаквания. Проблемите обаче бяха взети под внимание и отстраняването им бе извършено в рамките на гаранцията.

 

Автоматичната трансмисия, монтирана на Corsa C, е създадена в Япония от Aisin-Warner. При съблюдаване на техническите изисквания и смяна на маслото на всеки 60 000 км не напомня с нищо за съществуването си и си кротува там някъде под предния капак. По-интересен е третият вариант, с който се оборудват модификациите с 1.2-литров двигател. По същество т.нар. Easytronic представлява обичайна Опелова петстепенна скоростна кутия F-17, при която превключването и изборът на предавките се осъществява чрез електрически механизъм, командван от електроника. В краката на водача има само два педала (газ и спирачка), а скоростният лост силно напомня на такъв при традиционен автоматик. Хидравлика обаче няма. Автомобил с Easytronic харчи по-малко гориво не само от автоматик, а и от такъв с механична трансмисия, особено в града. Причината за това се корени във факта, че електрониката никога не бърка и избира оптималния режим за превключване на предавките във всякакви условия на движение. Единственото му слабо място е електрозадвижващият блок, който страда от мръсотията и солта през зимата.

 

Малко са оплакванията от

 

ходовата част

 

на Corsa C. Окачването се справя успешно дори с варварските издевателства на родните пътища, като при това осигурява приличен комфорт и управляемост. Кормилната система в по-скъпите модификации се оборудва с електрически улисител. Така хем се разтоварва моторът, хем се постига много широк диапазон на действие с максимум при ниски скорости. Практиката показва, че това е не само доста удобно, а и изключително надеждно решение.

 

С третото издание на Corsa Opel най-сетне постигна онова, което липсваше на предходните две поколения. Нещо повече - мъникът илюстрира добре новите тенденции в Рюселсхайм. Безпрецедентно високото за марката качество на изработката, изключително грамотната конструкция и експлоатационните достойнства на модела го правят едно от най-сполучливите предложения в класа. За съжаление, те са дали отражение не само върху цената на употребяваните екземпляри, а и върху тази на резервните части. Corsa C е автомобил от принципно ново поколение и обслужването му трябва да се извършва единствено от специалисти. Това също го отличава драстично от предшествениците му.

 

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА:

 

Август 2000 г. - Opel Corsa C заменя предшественика си от второто поколение на модела с индекс В. За задвижване се предлагат четири бензинови двигателя с работен обем 1.0 (58 к.с.), 1.2 (75 к.с.), 1.4 (90 к.с.) и 1.8 (125 к.с.) литра. Дизеловата гама оформят две модификации на стария 1.7-литров двигател от Isuzu с мощност 65 и 75 коня. Каросерията е хечбек с три или пет врати. В модификациите Elegance, Sport и GSi климатикът влиза в серийното оборудване.

 

Август 2003 г. - След лека модернизация е променена предницата на модела. В стандартната екипировка е включен спирачен асистент. Започва монтирането на нови дизели CDTi с обем 1.3 и 1.7 литра и мощност 70 и 100 к.с., както и на нов 1.4-литров бензинов двигател с 90 коня.

 

Източник: Вестник "Авто Пазар" 25 Март 2006 год.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж карах такова животно незнам как се води това обаче като натиснеш педала на гаста стигаш до едно ниво и като го натиснеш още до краи се включва нещо като турбо , но не е турбо и направо се лепкаш за седалката ,много е яко а двигателят е 1.2 жистока машинариика :a049: а да добавя че машинката е афтоматик :super:

Редактирано от vanko-C.B.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×