Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
EvilTECH

Чукане в двигателя, странна работа появи се без причина ?

Recommended Posts

Здравейте на гурутата от форума както и на начинаещите като мен!

:help: :help: :help:

Имам нужда от малко помощ с моята бракма. Преди 4 дни я паркирах на един паркинг, и като се върнах след 30-тина мин и я запалих се появи тропане когато натисна гаста. Тук не говоря за форсиране, само за нежно подаване на гас до към 2-3 хиляди оборота, при което докато двигателя ускорява се появява силно чукане. Разбрах че се появява само когато го напъна малко. Вдигнах капака и започнах да свалям кабелите на свещите 1 по 1 и като стигнах до 3-ти цилиндър от ляво на дясно спря да тропа. В същото време обаче се усети че работи по-зле. Едвам се прибрах у нас и я паркирах за ремонт. На следващия ден обиколих няколко сервиза и разказх какво съм забелязал като симптоми и като вероятни причини ми посочиха 3:

№1- Спукано бутало....

№2- Повреда в биален лагер

№3- Проблем в главата(не моята а на двигателя, въпреки че и моята не е мног вред :blink: :icon_tongue: )

Ако някой може да помогне, ще се радвам да го изслушам(по-скоро изчета:) )

 

ДВГ-то е C16NZ, а колата вектра А 1.6i hachback

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато кабела е на свеща равномерно ли работи мотора ? изключвайки чукането !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
когато кабела е на свеща равномерно ли работи мотора ? изключвайки чукането !

 

Да, като не обръщам внимание на повреденото стъпково моторче.

 

Възможно ли е да прави тоя номер заради хлабав ремък на разпределителния вал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тънко или дебело е чукането ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко време продължава да ти чука? Спира ли по някое време или не ??

 

Знаеш ли как чукат хидравличните повдигачи и като загрее колата престават да тропат ??? Да не би да е това ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чука все едно авнса когато претропва, но малко по-силно, когато е студена тропа по-малко, като сгрее тропа повече.

Пак казвам тропа само когато двигателя се натовари, дали ще е подаване на газ на празен ход или ускоряване на колата се тропа, по-силно когато натисна малко повече гастта

Аз сам и с газ и на газ тропа по силно от на бенз, но пък и моторчето за празния ход на бенз я държи в 2000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

работата отива на бутален болт ! успех с решаването на проблема ! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
работата отива на бутален болт ! успех с решаването на проблема ! :th_up:

Ами не е много страшно и да е бутален болт само да не е нещо по триещите части, че тогава ще се налага шлаифане нови бутала сегменти и..... други работи. А иначе аз си имам предположение че може и да е виновен ангренажния ремък... забелязах че нещо зависва от едната страна като се разпъне от другата, така и така вече бях купил нов та ще го сложа. Стискайте палци да се оправи, въпреки че силно се съмнявам.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде ще чакам да споделиш резултата и каде е била болежката !

Поздрави ! :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сподели каква цена ти обаждат майсторите за ремонта че имам едно предложение - цял двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
сподели каква цена ти обаждат майсторите за ремонта че имам едно предложение - цял двигател

Колега я сподели за двигателя на мен и изобщо ставали за мен :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега я сподели за двигателя на мен и изобщо ставали за мен :wave:

 

кликни на подписа ми - да не спамим темата на колегата

 

а по темата - една ревизия със смяна на всички гарнитури и семеринги ( при положение че сваляш двигателя ще е добре да се направи ) ще ти стъпи на следните пари (само за части и шлайф на главата ) :

Фулл ремонтен комплект гарнитури и семеринги : 72 - 90 лв

Шлайф на глава + пасване на клапани и смяна на гумички (от комплекта ) : 80 - 100 лв

Комплект нови болтове за главата : 20 - 30 лв

масло + филтър : 45 - 80 лв

тотал : 217 - 300 лв

Труд - 200 - 400 лв

 

и стигнахме макс на от 400 - 700 лв

 

провери колко ще ти искат и да си говорим на лични :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много е вероятно да е лагер на коляновия вал.Аз имах същия проблем и това се оказа.Най-добре свали картера и той ще стане ясно ако е лагера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открита бе повреда.... Гарнитура на главата... пробив м-у 3-ти и 4-ти цилиндър. И все пак смених лагерите на биелите. Открих също така че цилиндрите още са си с фабричната полировка :) демек седят пресичащите се следи от полиращите роторни бутала. Благодаря за помощта и ви пожелавам стотици хиляди безаварийни км.

 

П.С.

Окончателни резултати към 29-30/03 :)

Редактирано от EvilTECH

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Открих също така че цилиндрите още са си с фабричната полировка :)

 

Демек хонинг, не че е от голямо значение просто отбелязвам :Р

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за първи път чувам от издухана гарнитура да трака мотор ама щом казваш значи е така ! пък и как работи равномерно с тая здухана гарнитура също ми е много ХХХ ! :biggrin: успех с ремонта ! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако е от гарнитурата ти е харчила много вода пушелае бял дим през ауспуха а впоследствие ти смесва и маслото с водата иначе ще си работи равномерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Демек хонинг, не че е от голямо значение просто отбелязвам :Р

 

 

Благодаря за подсещането! Когато писах поста не се сетих :)

 

Относно гарнитурата - прилагам снимков материал:

 

k5Xn0.jpg

 

Изводите си ги правете вие. А, и да не забравя работеше без да чука или пуши, а при 2000 оборота трудно може да се различи неравномерна работа....

Още нещо, да повторя и че ще се сглобява чак другия понеделник, така че още няма окончателни резултати. По-нататък може и да снимам лагерните черупки да се порадвате на фабрични шупли!!! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Благодаря за подсещането! Когато писах поста не се сетих :)

 

Относно гарнитурата - прилагам снимков материал:

 

k5Xn0.jpg

 

Изводите си ги правете вие. А, и да не забравя работеше без да чука или пуши, а при 2000 оборота трудно може да се различи неравномерна работа....

Още нещо, да повторя и че ще се сглобява чак другия понеделник, така че още няма окончателни резултати. По-нататък може и да снимам лагерните черупки да се порадвате на фабрични шупли!!! :D

странно защо тогава заглавието на темата е ЧУКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ :confused: :smile3560::wooow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има нещо на някои от буталата почнете с наи елементарното ... замерете компресията бе ... ама за да чука да нее някои повдигач ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
странно защо тогава заглавието на темата е ЧУКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ :confused: :smile3560::wooow:

 

Защото двигателя чукаше, все пак сайта е за коментиране на проблеми с колите а не за извратени сексуални фантазии.....

Тъй като друго не намерихме след като го разглобихме остана гарнитурата да е била виновна... Аз си го обяснявам че през дупката в гарнитурата са се палили цилиндрите взаимно. Ако след като го сглобим пак тропа, вече отива на основни лагери, ама понеже за тях ще се сваля двигателя не се наемам сам да си ги правя. А иначе като я взех компресия бол, масло не гореше, само дето компа упорито светеше за моторчето за празен ход и за някакъв проблем с комутатора пък после спря да влиза и в сервизен режим... абе карам на газ без комп и съм аиляк :biggrin::biggrin::biggrin:

Редактирано от EvilTECH

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги шофьори на опели проблема беше отстранен, оказа се оная проклета гарнитура. За сега съм му навил кам 300 км и няма признаци да се обади пак...

Благодаря ви за опитите да помогнете и ако мога и аз с нещо да помогна ще съм тук :)

Оивам да зема бира на единствения маистор в Пазарджик които позна че може да не е наред нещо с газоразпределението :) На здраве!!!! :drinking:

 

П.С.

И не се занимаваите да си давате старите щайги по кожодери, тук има достатъчно знания и опит!!!! :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги купих Зафира X18XE1 през 2010 г!Всичко беше добре докато не обслужих колата !След това прогори масло 100 на 100!Грам на километър !Примирих се и започнах да карам и да доливам масло !Но смених и термостата понеже ми предстоеше поставяне на газов инжекцион -Ловато!Това преди да сложа инжекциона !Забелязах че колата не може да загрееИкогато сложих новия термостат започна да загрява нормално !Но когато започна да достига до работна температура започна да се чува нещо подобно на дрънкане на верига при износен обтегач на жигула !По старите шофери го знаят този шум !Примирих се !Някои назаха бутален болт !Друг друго и така !До момента в началото на февруари когато нещо изтропа и вкарах колата в сервиз!Скъсан колянов вал!Смених вала,основни и биелни лагери,бутало и биела на първи цилиндър и сегменти нови на останалите!Нови ролки ,обтегач и ремък!Запалихме колата,когато загря за мой ужас шума като дрънкане на верига се появи отново!Вярвам на хората в сервиза !От години си подържам колите при тях !Това ми е трети опел/вектра,зафира ,корса/Сега колата върви перфектно -не гори масло,има стабилна работа на мотора във всички режими !На тихи не се чува ,но този шум между 1800 и 2000 оборота ме притеснява !При топъл мотор иначе под 1800 и над 2000 го няма !Дайте съвет ако някой е патил!

Редактирано от PTANEV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростна кутия! Може и да е може и да не е. Аз карах опел 1.6 НЗ с Ф13 и преебан вторичен вал и чаткаше яко. Карах си я така щото нямаше проблеми с вървежа.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шумът може да идва от много места.Като за начало защо не свалите пистовия ремък, за да изключим голяма част от агрегатите закачени на него, които могат да го причиняват.Водна помпа сменял ли си?

Поздрави :icon_wink:

Редактирано от Rosen Popov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×