Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vankis

Проблем: теч на антифриз в купето

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам проблем с теч на антифриз в купето и по-точно в краката на шофьорското място.Първоначално си мислих , че е вода изтекла от стелката , но в последствие установих , че нивото в разширителния съд е намаляло. На какво се дължи това спукан радиатор на парното ??? Колата е Астра Г /бензин 1.6 16в /с климатик. Иначе в колата прозорците се запотяват адски много и не помага и парното за издухване... Ако може и някой да ми препоръча сервиз в София.

Редактирано от valio_78

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е намаляло нивото на антифриза не е задълйително да е от радиаторчето. На моя кадет имаше теч на парното преди и ми го смениха "майстори". Следващата зима обаче теча продължи и сега като разглобих, се оказа че радиаторчето не е стегнато както трябва и тече вода от дупките, през които минават тръбичките на радиаторчето. Щом обаче и се запотява възможно е да е спукано радиаторчето. Та така де... дано да ти е била полезна информацията :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторче на парното ти е проблема

Между другото, не знам при астрите как е, но при повечето коли смяната е голямо приключение :icon_biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Радиаторче на парното ти е проблема

Между другото, не знам при астрите как е, но при повечето коли смяната е голямо приключение :icon_biggrin:

 

Май наистина ще е приключение - гледам една сьема къде се намира и май , ще трябва да се маха цялата конзола около ръчната и скоростния лост.Някой с астра Г ако може да сподели подробности

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако искаш стабилен сервиз отиди в сервиза СБА в ж.к. "Младост" - 3, друг вариант е MotoExpert. Аз лично съм много доволна от този на СБА, за другия имам малко впечатления. Дръж ни в течение. :20ashley_results:

Редактирано от radi_g

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега ако искаш стабилен сервиз отиди в сервиза СБА в ж.к. "Младост" - 3, друг вариант е MotoExpert. Аз лично съм много доволна от този на СБА, за другия имам малко впечатления. Дръж ни в течение. :20ashley_results:

 

Благодаря за инфото! С колата ще се занимавам сл. седмица, защото в момента съм адски зает. Ще пиша после какво е станало :opel_forever:

 

ПС: Мисля да се опитам сам да сваля радиаторчето, така че ако някой има допълнително инфо или снимки, ще съм много благодарен !

Редактирано от vankis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Astra G този теч най-често се появява от клапана на парното. При включен климатик този клапан служи за спиране притока на антифриз към радиатора на парното. Когато корпуса на клапана се спука (пластмасов е), антифриза потича в краката на шофьора. В общи линии това е класическия случаи.

Другото нещо, което често се случва при Astra G е теч от връзките между маркучите и този клапан, но това е само в случай, че скоро е имало някаква намеса по тези връзки. Причината е, че там маркучите се щракват с щипки, а няма скоби. Ако не се уцелят добре и се закопчаят дори малко накриво теча е сигурен.

Възможно е теча да е и от самия радиатор на парното, но това е най-малко вероятното нещо при този модел.

 

А когато тръгнеш да търсиш частите е много важно да уточниш дали системата ти е Delphi или Behr. Частите по двете системи не са взаимозаменяеми, така че е най-сигурно да си носиш с теб частта, която търсиш, за да няма грешки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При Astra G този теч най-често се появява от клапана на парното. При включен климатик този клапан служи за спиране притока на антифриз към радиатора на парното. Когато корпуса на клапана се спука (пластмасов е), антифриза потича в краката на шофьора. В общи линии това е класическия случаи.

Другото нещо, което често се случва при Astra G е теч от връзките между маркучите и този клапан, но това е само в случай, че скоро е имало някаква намеса по тези връзки. Причината е, че там маркучите се щракват с щипки, а няма скоби. Ако не се уцелят добре и се закопчаят дори малко накриво теча е сигурен.

Възможно е теча да е и от самия радиатор на парното, но това е най-малко вероятното нещо при този модел.

 

А когато тръгнеш да търсиш частите е много важно да уточниш дали системата ти е Delphi или Behr. Частите по двете системи не са взаимозаменяеми, така че е най-сигурно да си носиш с теб частта, която търсиш, за да няма грешки.

 

 

А този клапан къде точно се намира и как мога да го проверя?Някъде под централната конзола ?

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана е на самия радиатор на парното, тоест като трудност е едно и също дали ще смениш радиатор или клапан. Ако искаш мога да ти изпратя инструкция как протича цялата операция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Клапана е на самия радиатор на парното, тоест като трудност е едно и също дали ще смениш радиатор или клапан. Ако искаш мога да ти изпратя инструкция как протича цялата операция.

Много ще съм задължен ! Може и на ЛС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди всичко е важно да се каже, че при Astra G отоплителната система е два вида - система А (Behr) и система B (Delphi). Автомобилите без климатик са само със система В, докато при тези с климатик има и двете. Ето една картинка, от която може да се ориентираме дали колата е с парно Behr или с Delphi:

 

1233259366_dhbw7025_heating.jpg

 

На картинката е показано как изглежда таблото в дясно от краката на водача. I показва система Behr, която се разпознава по преградата 1. II е система Delphi.

 

След като сме наясно с какво парно сме, може да се пристъпи към другите операции. Същността на работа и в двата случая е една и съща - демонтира се пепелника, декоративната кожа на скоростния лост, бутоните за TC и подгряване на седалките (ако ги има), цялата конзола около скоростния лост, въздуховодите към задните места и се достига до радиатора, съответно клапана. Към мнението има два прикачени файла - Delphi.zip и Behr.zip, в които има по няколко pdf файла. В тях е описано какви операции трябва да се извършат. Съответно и в двата zip файла на първо място е основната операция (Heater Core, Remove and Install). Когато четете pdf файловете в тях има препратки от типа see operation "...". Според името на операцията намирате съответния pdf и четете.

 

Предварително се извинявам, че не мога да направя нещата по-систематизирани, но просто нямам необходимото време. Инструкциите са извадени от сервизната програма на Opel и са правени като за техници, т.е. разчита се на техния опит и не са напълно подробни.

 

Ако има някакви въпроси по написаното до тук ще опитам да помогна с каквото друго мога :)

Delphi.zip

Behr.zip

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Много ще съм задължен ! Може и на ЛС

 

Защо на ЛС ?

 

Нали затова е форум .. за да споделяме повредите си и начина на отстраняване...

 

Ако някой друг му се наложи да прави същото един ден .. Swing и на него ли да обяснява как да оправи проблема си ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Защо на ЛС ?

 

Нали затова е форум .. за да споделяме повредите си и начина на отстраняване...

 

Ако някой друг му се наложи да прави същото един ден .. Swing и на него ли да обяснява как да оправи проблема си ?

 

Прав си !

 

Нямам задни мисли, имах в предвид , ако му е по-удобно на колегата да ми пише на ЛС.Искам да благодаря на Swing за съдействието!

 

ПС:Следващата седмица ще се занимавам с колата, но ще направя реални снимки на процедурата и ще ги постна в темата

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
...

ПС:Следващата седмица ще се занимавам с колата, но ще направя реални снимки на процедурата и ще ги постна в темата

Поздрави

 

:th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз искам да споделя моят опит, тъй като когато купих колата имах същия проблем. Според мен най-важното нещо при разглобяването е да не забравиш двата винта, които се развиват от към двигателя, ако не ги махнеш тях си усложняваш много работата. Имай впредвид, че преди да започнеш да разглобяваш трябва да имаш пълен набор от отвертки тип еврейска звезда. Следващият проблем, който би могъл да ти възникне е с гумените пръстенчета, в случай че ги скъсаш можеш да ги намериш единствено във фирмения магазин на ОПЕЛ на бул. "Ботевградско шосе"в София, на друго място няма смисъл да ги търсиш. Последният ми съвет е преди да сглобиш да провериш клапана, който затваря притока на охладителна течност към радиаторчето, при мен беше заял в отворено положение, ако имаш проблем с него пиши и ще поясня как точно да отстраниш проблема не бързай да кушуваш нов.

Това е от мен и успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и аз имам този проблем и смятам тези дни да си разглобя колата,но някой може ли да ми каже точното местонахождение на това пусто радиаторче<>>> :excl:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги до къде трябва да се сипва антифриз :? че тука гледам има една стрелна но казанчето отвътре е на раздели..

 

DSCF6389_Desktop_Resolution.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Okaза се ,че ми е запушено радиаторчето в купето (на климатика).Процедурата трябва и аз да я правя.Колега сподели малко информация ако има развитие по случая.

И аз ще правя сам демонтажа на това радиаторче(инструменти имам всякакви за случая само опит със сваляне на радиаторчето НЕ. Трябва ли да се сваля цялото табло или само централната конзола ..... и след това отдолу някаде да се достигне !?!?!? Благодаря!

п.п. съжалявам ,че използвам темата на колегата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ТИС е описано, че вътрешния радиатор на климатика се вади като се свали целия капак на поленовия филтър, но на тази която разглобявах така и не излезе и се наложи да сваля цялото табло. А този на парното се вади като се махне централната конзола и тавата под него.

 

Ето до къде трябва да се разглоби

 

024002605.jpg

 

и причината

 

024002607.jpg

 

ПП: За да се извади лесно кутията с радиаторите се свалят и предните врати + тръбата на която е конзолата за педалите и волана :newsm69::wall:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз го имах същия проблем сложих добавка на фирмата бардал и вече го нямам този проблем-мисля че струваше 18лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! В случайте когато причината е в клапана на парното или по специално прилежащите му О-пръстени, проблема е повече от банален. Ремонта обаче, както изглежда е повече от сериозен. След малко ровене в нета успях да открия подробен и доста разбираем снимков наръчник за това как се извършва цялата процедура. Предполагам би било безценно за всеки, който се заеме лично с ремонта.

 

Основния източник е: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/#12 ,

или по добре с превод на: Google - превод от Финлански

Може да представлява интерес и: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?p=2883816 от където попаднах на предния сайт.

 

Успех на всеки, който дръзне да го прави сам за първи път. Лично аз за себе си, бих се въздрържал :-).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем теч на антифриз в купето, точно до педала на гаста..помъчих се да отворя централната конзола махнахвсичко и стигнах до болтчетата който се развиват от към двигателя.. но незнам пак и несъм сигурен да ли по този начин мога да проверя от каде е теча или цялато табло ще трябва да се маха..? предполагам че е от гумения уплатнител или може да е запушен радиатора на парното.. когато загрее и след една вечер настилката от към педалите става мокра.. и се губи антифриз около 1см от казанчето.. други варианти имали според вас ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам теч в купето. Колата е астра Ф без климатик. Според вас в радиаторчето за парното ли е проблемът и как може да се отстрани евентуално?

607075.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги имам теч в краката на шофьора обаче не винаги тече само когато се пуска парното. колата е астра Г 1.7 ТД... дайте съвети къде може да е проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×