Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Ето как: Почистване на стъпково моторче на Астра Ф

Recommended Posts

Здравейте,

от наколко дена забелязах че оборотите на празен ход нещо падад бавно. Може и да е от стрелката на оборотомера, стъпковото моторче или нещо друго. Четох доста за стъпковото моторче и се реших да го почистя. За себе си съм убеден че то трябва да се разглоби, ако искаме да сме сигурни че е почистено както трябва. Защото от вътре има едина винтова предавка, която при мен беше доста мръсна и с леко втвърдена смазка, а така се възпрепятства лекото движение на моторчето.

Свалих моторчето и разпробих 3 нита на корпуса със свредло 2,5мм. За предпочитане то да е остро. Моето не беше добре заточено и отворите станаха грубички. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ НАТИСКА ОСТА БЕЗ ДА СЕ ВЪРТИ И ТАКА СЕ ИЗВАЖДА ОТ КОРПУСА. Защото оста е на шлици и в тях са две пласмасови зъбчета, а те лесно могат да се счупят.

 

005931821.jpg

 

Внимава се много за изводите от намотките -пте са късички, много тънки и лесно се късат. Завити са около изводите и трябва повече старание за да се отпоят.

 

005931824.jpg

 

От задната страна има една пласмасова капачка запресована с метални зъбчета, те се подгъват с малка остра отверка или нещо подобно.

 

005931825.jpg

 

До лагерчето има едно колелце , то се върти за да излезе оста от предавката на роторчето. Самия механизъм е следния: Оста е на шлици в пласмасовата предна  част /с жълт цвят на снимките където лежи пружината/ и в края си е винт, който се движи напред и назад от ротора на моторчето.

 

005931828.jpg

 

Тук е разглобеното моторче:

 

005931830.jpg

 

Почиствам с WD-40 и меки парцали, а от вътре с малки късчета памук. Монтирам по обратния ред. ТРЯБВА ДА СЕ ВНИМАВА ЗА ПРАВИЛНОТО ЗАПОЯВАНЕ НА ИЗВОДИТЕ. Аз правих снимки и белязах с перманетен маркер, така се орентирах лесно. На мястото на разпробитите нитове сложих обикновенни болтчета и ги завих че вътрешния корпус/този със буксата / е пласмасов. При стартиране на двигателя оборотите се вдигнаха за момент до около 1500-1700 обр/мин и после си спаднаха до необходимата величина. Не съм махал минусовата клема от акумолатора. ТРЯБВА ДА СЕ СПАЗИ РАЯЗТОЯНИЕТО ОТ ВЪРХА НА КОНУСНАТА ЧАСТ НА ПРИВОДА ДО КОНТАКТНАТА ПОВЪРХНОСТ НА МОТОРЧЕТО/ТАЗИ С КОЯТО ОПИРА В ИЖЕКЦИОНА/ И ТО Е НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 28мм. Някъде срещнах 33мм, но поставих на 28мм защото моторчето получава импулси от ЕКУ-то в началото и си установява работното положение само.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, помогна ли тази операция да се регулират оборотите,

защото и аз имам подобен проблем - държи ми 1500-1200 оборота

на празен ход.

И друг въпрос - необходимо и е да се разпояват жичките на разнитения

черен капак, като гледам не пречи много, стига да се работи внимателно.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

резултата е на лице веднага след второто палене. Определено ще ти хареса да старитираш мотор с току що почистено моторче. Пиша през второто палене защото при първото компютъра си настройва сам работата на моторчето и после всичко е спрямо тази настройка. Останах доволен. Отвреме на време ми вдигаше обороти много рядко, а сега този проблем изчезна. А пък падането на оборотие бавно при палене го изчистих като махнах механизма за топло и студено .....а и моното се съживи малко.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че всъщност втърдената смазка и мръсотия по нареза

на винта във вътрешността е причината да не работи коректно моторчето?

Ти каква смазка сложи после?

Това за разстоянието 28 мм. не го разбрах добре, от острото на челото до

тялото на моторчето ли? Това ми се вижда късичко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, жичките трябва да се разпоят. Защото са твърде къси и финни и могат да се скъсат при почистването. Трудно се разпояват но ако се внимава няма проблем-просто ти трябват желязни нерви. Аз ги разпоих с поялник и пинцета с нея леко развивам жичката от пинчето...имаше около 4-5 навивки. После при запояването направих една навивка и запоих добре.

 

Според мен втвърдената смазка е проблема. И няма как да се почисти от вътре без да се разглоби, защото почиствщият препарат не може да достигне от вътре.

 

Да, от корпуса на моторчето до острото е 28мм.Има някакъв толеранс аз го направих точно толкова. После компютъра си прави сам проверка и си прави някаква настройка. Ето

 

Pq5eU10.jpg

 

Ползвах керамична смазка на спрей от Бриколаж тя е високо температурна до 1600гр и не съдържа твърди частици, една бяла е на цвят. Дават я за накладки ауспуси, гърнета и др.

http://images22.snimka.bg/004712953-thumb.jpg

 

http://images22.snimka.bg/004712951-thumb.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото  :beer:

Ще направим проба с друго моторче, и ако това се окаже проблема,

ще действаме по твоята схема  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега и за ,мого години!

Всичко е мн. добре обяснено и онагледено  :clap:

Само искам да добавя,че не е необходимо да се спазва каквото и да е разстояние и размери,дори е най-добре да е в крайно прибрано положение!

При първото подаване на контакт след монтажа се подава сигнал и моторчето се завърта до крайно затворено положение,така че в каквото и положение да го оставите няма никакво значение!

А колкото до откачането на минусовата клема ,то е просто задължително без значение какъв ремонт се предприема по електриката на каквато и да е кола!

Съветвам ви да почистите добре и леглото на моторчето(не съм мн. сигурен,че се казва точно стъпково)

Успех и за напред!

:respekt:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А пък падането на оборотие бавно при палене го изчистих като махнах механизма за топло и студено .....а и моното се съживи малко.

С уважение,

Русин Атанасов

Здравей, колега! Ако обичаш поясни как си махнал механизма за топлото и студеното. И как по- точно се е съживило моното, че и аз имам двигател като твоя?

П.С. През зимата няма ли да гори повече като смуче само студен въздух?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравей, колега! Ако обичаш поясни как си махнал механизма за топлото и студеното. И как по- точно се е съживило моното, че и аз имам двигател като твоя?

П.С. През зимата няма ли да гори повече като смуче само студен въздух?

 

Здрасти, ето тук е една моя тема /давам линк за да не повтарям вече пуснати неща/

 

Не мисля че гори в повече от тогава до сега карах доста и имам само положителни наблюдения. Примерно нагара в аспуха е сух и черен и като го втрия м/у пръститеи си лесно пада от тях без да цапа, което е признак за оптимално изгаряне според мен.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да каже как се маха моторчето? Преди няколко дни погледнах на бързо и мисля, че го открих, но ми се струва, че освен с издърпване няма как да се извади, не видях никъде болтчета... другият вариант е просто да съм гледал нещо друго. :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здраеи, имам един въпрос. кабелчетата са 4 броя 2 зелени и 2 червени, предполагам 2 маси и 2 фази вече са скъсани и не са белязани, има ли някой, който може да ми каже кой кабел от къде е? защото при изваждането са се скъсали и ме е страх да не изгоря нещо !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам нещо,на сестрата колата като я карам като дам газ и колата се наема но после като превключвам на следваща предавка има един момент сякъш даже и оборотите се усилват и после се забавят да паднат дали е от стъпковото моторче?Понеже съм новобранец дали мога сам да си го направя с повече внимание... :huh: колата е опел корса ц.И на майка колата е така на свободен ход колата е на 1000-1500 оборота и трябва да спря да изчакам да паднат оборотите и тогава да потеглям :(

Редактирано от cherepa1992

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако можеш направи отново снимки на препарата който си използвал за смазката от вътре в моторчето, че имам проблем с отварянето на линковете, искам да видя какво представлява флакона... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, махни trumb от твойте линкове и ще ги видиш нормални. Ето:

 

http://images22.snimka.bg/004712953.jpg

 

http://images22.snimka.bg/004712951.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега, махни trumb от твойте линкове и ще ги видиш нормални. Ето:

 

http://images22.snimka.bg/004712953.jpg

 

http://images22.snimka.bg/004712951.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Мерси колега, скоро ще имам път към Бургас и ще си взема едно такова от тяхния бриколаж! Смятам да се заема в най скоро време и аз да почистя моето моторче по твоята схема, че имам много проблем с ниските обороти, чистих го с какво ли не но не помага и явно без разглобяване няма да стане :dry: . Моето обаче е накрая с тъпия връх а не остро както е при теб, предполагам че механизма от вътре е същия както при Астрата но като го отворя ще стане ясно. Поздрави! и евала за темата :respect:

 

001111_152221.jpg 001111_152230.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира това моторче? Къде е монтирано? Ако може да ми покажете снимка :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам нещо,да речем отвиваш моторчето и даваш на контакт то фактически ще се издаде на вън и ще фръкне пружината с онова желязце и от там да ги изчистиш добре и да пръснеш вътре и с една четка да го изчистиш,така няма ли да стане?http://www.youtube.com/watch?v=04ICE8CZJ5I&feature=related Ето това е което ви казвам!я дайте идеи

Редактирано от cherepa1992

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Надявам се, че макар и стара тема, някой още я преглежда за да помогне !

 

преди 2 години гризнах дръвцето с стъпков мотор, сменихме, 80 лв ми вземаха, преди 2, 3 седмици изгоря. Тръгнах да търся, намерихме Магнети Марели, 96лв и ме заболя главата тъй като Астрата ми е 93г много карана, ръжда.. други проблеми и реалната и цена не е повече от 500 лв.. та боли като трябва да дадеш 100 само за това. Оказа се обаче че не е точно това моторче, което ми трябва и го върнахме и сега не знам какво е оригиналното моторче като номерация, тък като то е изхвърлено от 1-вия монтьор преди 2 години.

Аз сега започавам да търся в интернет, ще обикалям и по магазините, за да разбера нещо повече за име, марка или номер на оригиналния стъпков мотор, но ако някой от вас може да помогне, ще бъда благодарен. Освен това колеги казват, че ги има и 2-ра употреба и можели да струват около 15 - 20 лв, дори тук в Русе намерих една морга в която имат един кашон с моторчета, но .. не знаем кой ще стане .. в смисъл - вероятно има еднакви на външен вид и пасват на мястото, но различни по отношение на тока.. или де да знам какво друго.

 

Астра F 1,6 mi

Мотор C16NZ02U85580

W0L000056P5151605

 

Благодаря предварително и успех на всички !

_____________________________________

 

Редактирано - Намерих го: http://axm-auto.com/index2.php?brand=24&am...&subcat=354

Но как да дам 90 лв и то пак нямам гаранция че ще пасне, като не пасна това Магнети което ми сложиха в сервиза.

Ако някой има свалено такова, моля дайте ми номерацията, която е записана по него, за да го търся по моргите!

И още една молба - ако някой продава компютър за Астра Ф защото моя не иска да комуникира с техниките в сервизите.

Редактирано от valepika

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×