tonkostz 0 Докладвай Публикувано 3 Януари, 2010 Колеги,хрумна ми една идея,която искам да споделя с вас.Схемата по-долу се отнася за двусекционни фарове или за Н4 с малки кореции.Моите фарове са англелски очи с ксенон на късите и обикновени халогенни крушки на дългите.Цялостната идея е да се пести живота на ксеноновите крушки. При щракване на ключа дневни светлини се прекъсва масата към едната от 2-те крушки на дългите и се подава +,като по този начин двете крушки се свързват последователно.Ще светят по-слабо,но пък на дълги светлини,което мисля ще е достатъно. Този + към ключа за дневните светлини може да се вземе след контакт с цел да не се забравят, когато колата не е в движение. Редактирано 3 Януари, 2010 от tonkostz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 3 Януари, 2010 при теб няма да стане заради ксенона, а ако вземеш + от тънкото кабелче на динамото ще имаш и автоматични дневни светлини - ще светват само ако двигателя е запален и динамото зарежда а бутона може да го ползваш само за да не светват автоматично Редактирано 3 Януари, 2010 от Duke_BG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 3 Януари, 2010 Аз имам ксенон само на късите(в момента съм с англески очи на ФК).Схемата се отнася само за дългите,като едното реле(лявото) е част от оригиналната схема на дългите, а другото ппрекъсва масата на едната от двете крушки и и подава +12V, като така двете крушки на дългите се оказват последователно и ще светят по-слабо и няма да заслепяват. Редактирано 3 Януари, 2010 от tonkostz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 3 Януари, 2010 уфф голема блейка съм прав си пробвай и това с динамото - правил съм го вече на един голф по принцип преди да запалиш и преди да започне да зарежда динамото там има минус през възбудителната намотка на динамото и лампата за липса на заряд свети защото на другия и край се подава + но когато динамото почне да зарежда там идва + и лапата се озовава между два + и гасне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 3 Януари, 2010 Това е много хитро с кабелчето от генератора,но в крайна смета се вижда,че не съм начертал как автоматично да се изключва цялата система когато стане вечер и искаш да имаш нормални дългисветлини.Това може да стане много лесно като вместо ключето за дневни светлини се свърже едно малко реленце,което при включването на къси светлини(или още на габарит) прекъсва веригата и фаровете си работят нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 4 Януари, 2010 на голфа автоматичното палене на фаровете го бях вързал като прекъснах с едно реле захранващия кабел на фаровете - от контактния ключ към бутона за фаровете , а на управляващите намотки на релето сложих и едни ключ с две положения : автоматично - към динамото заводко - към + от контактния ключ така фаровете си стоят постоянно включени и като запалиш светват но иска доработка - трябва да сложа още едно реле и за габаритите, че те са вързани към постоянен + :( описаната от теб система не пуска габаритите - трябва да има и габарити иначе могат да те сапунисат катаджиите заради неработещи габарити отзад ето оригиналната схема на астра Ф : а ТУК има и описание кое какво е обърни внимание на К 59 - оригиналното реле за дневни светлини - синия кабел взима сигнал от датчика за маслото Редактирано 4 Януари, 2010 от Duke_BG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 4 Януари, 2010 Прав си за габаритите.Ще помисля върху схемата и ще я преработя.Това,което казваш обаче е много интересно.Искаш да кажеш,че на някои Астри има автоматично палене на светлините фабрично? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 4 Януари, 2010 Прав си за габаритите.Ще помисля върху схемата и ще я преработя.Това,което казваш обаче е много интересно.Искаш да кажеш,че на някои Астри има автоматично палене на светлините фабрично? да и даже схемата, която съм дал е от астра произведена до февруари 1992 и е възможно да ти е необходимо само релето прегледай си таблото за букса за реле с описаните кабели - цветовете на схемата съвпадат в задачата се пита само каква е схемата на електрониката в това реле има го същото и на вектра Б , та и аз трябва да се поровя за буксата му ето я схемата : Редактирано 4 Януари, 2010 от Duke_BG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SKOFIELD** 0 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 релето се слага зад бушоните на Вектрата ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 релето се слага зад бушоните на Вектрата ! май не само там поразрових се из нета и авно на всички опели че дори и всички немски коли се намира зад таблото - т.е. трябва да махнеш таблото за да го намериш не ми е оставало време да ровя ама и това ще стане скоро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 29 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 май не само там поразрових се из нета и авно на всички опели че дори и всички немски коли се намира зад таблото - т.е. трябва да махнеш таблото за да го намериш не ми е оставало време да ровя ама и това ще стане скоро На Астра Ф има едно капаче долу под волана като погледнеш. Та то е там, като го махнеш буксата ти се усмихва и чака за К59 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
C_18_XEL 0 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 има ли го това реле да се продава или трябва да преправям нещо ако реша да го правя така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 29 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 Имаше едно момче от Плевен ги правеше на цена около 20лв .. някой ако си е купувал да каже кой е .. иначе оригинално от GM е на 100лв някъде .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
C_18_XEL 0 Докладвай Отговорено 5 Януари, 2010 ще трябва да разгледам да видя каква е точно буксата и дали не мога да измисля аз нещо ако измисля нещо ще пиша тука и ще сложа снимки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
C_18_XEL 0 Докладвай Отговорено 6 Януари, 2010 аз там нямам куплунг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 7 Януари, 2010 аз там нямам куплунг И аз за съжаление... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peshotiger 0 Докладвай Отговорено 7 Януари, 2010 Че при дневни светлини задължително ли е да светят и стоповете? Аз мисля, че само фаровете са задължителни.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
C_18_XEL 0 Докладвай Отговорено 7 Януари, 2010 И аз за съжаление... еми късмет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EiZo 0 Докладвай Отговорено 8 Януари, 2010 Че при дневни светлини задължително ли е да светят и стоповете? Аз мисля, че само фаровете са задължителни.... Това е хубав въпрос. Не мога да се сетя колите с оригинални дневни дали им светят стоповете...Не съм обръщал внимание. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zheleznia 0 Докладвай Отговорено 8 Януари, 2010 Здравейте колеги! При оригиналното реле, след като дадеш на контакт светват габаритите/предни и задни/ и при запалване светват и фаровете, по-принцип на къси светлини. Не се задействат - осветлението на таблото, борд-компи и осветлние на заден номер. С релето което съм си направил преди 3 години по схема от някакъв чешки сайт, светят същите работи, с тая разлика, че и габаритите се палят след стартирането на двигателя, а при сегашната ми Вектра е възможно и включване на дълги светлини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 9 Януари, 2010 Днес реализирах идеята си за дневни светлини във варианта от схемата по-долу.При включване на габарит само, двете крушки на дългите светлини се свързват последователно.Ако се включи на къси или на дълги схемата се деактивира и светлините си светят нормално.Не съм ги направил да светват автоматично,защото трябваше да пускам кабели до ключа за светлините,за да може и отзад да светят габаритите. Резултата е много добър според мен.Крушките светят доста по-салбо,но пък светят като дълги и това е идеално за дневни светлини.Утре ще направя снимки и ще ги постна тук. Ето схемата: Ключенцето, което не е именувано служи да изключване на цялата схема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 10 Януари, 2010 Ето и обещаната снимка как светят "дневните светлини".Дългите са вързани последователно и така щадим живота на ксеноновите крушки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 29 Докладвай Отговорено 10 Януари, 2010 Супер реализация! Много полезно за хората с двусекционни фарове с ксенон на късите .. като се замисля това може да се реализира и на оригиналните фарове който са с ксенон на къси и халоген за дълги светлини .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonkostz 0 Докладвай Отговорено 10 Януари, 2010 Имам още много идеи, но не ми остава много време да ги реализирам.Добре ще е ако тези светлини се включват автоматично и по-нататък ще го направя и естествено ще споделя с вас идеите си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duke_BG 0 Докладвай Отговорено 11 Януари, 2010 Имам още много идеи, но не ми остава много време да ги реализирам.Добре ще е ако тези светлини се включват автоматично и по-нататък ще го направя и естествено ще споделя с вас идеите си. сигнала за автоматичното пускане би трябвало да можеш да го вземеш от "+" на управляващата намотка на релето за подгрев на задното стъкло - той е вързан за динамото и така работи само ако е запален двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове