Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cecko5979

Isuzu 1.7td повишаване мощността

Recommended Posts

Здравейте колеги,как може да се вдигне мощноста на мотор 1.7тд исузо без много промени,поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте колеги,как може да се вдигне мощноста на мотор 1.7тд исузо без много промени,поздрави

 

Какво се разбира под не много промени? Принципно най-лесно този въпрос се решава с промяна на софтуера или т.н. чип тунинг. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти колега,значи този мотор е с механинична помпа и чип не може да се сложи предполагам,други предложения да имаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
здрасти колега,значи този мотор е с механинична помпа и чип не може да се сложи предполагам,други предложения да имаш

 

Кажи кой е кода на двигателя?

 

Други предложения, според мен не са много. По-голяма турбина, съответно интеркулери и всичко необходимо за смяната. Понеже едва ли този двигател е много разпространен за тунинг съм почти сигурен, че няма готови китове, така че всичко ще трябва да е къстъм и едва ли не всяко нещо да е експеримент. Принципно хич не съм фен на съвети от този тип, но май този път и аз ще го кажа - ориентирай се към друг двигател, по-способен на тунинг или фабрично по-мощен. Всъщност има няколко важни въпроса - ти какво очакваш от колата и какво искаш да постигнеш? За какво я използваш? Колко средства си готов да вложиш в нея и има ли смисъл? Не е ли по-добре да се вземе друга кола или друг двигател или сумата, която имаш да я вложиш в нещо друго по колата? Изобщо има куп въпроси, на които е хубаво да си отговориш. Успех и с каквото можем ще помагаме. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти колега,значи принципно искам колата да стане по рязка да отговаря по-бързо като се подаде гас,иначе колата си е за всекидневно позване,готов сум да дам около 500лв.ето и снимка на двигателя щото не знам кода

YWCZJ.jpg

Редактирано от cecko5979

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата ти електронна ли е или с вакуумно регулиране?

Ако е с вакуум, мога да ти дам акъл за едно две номерца, които са изпробвани от много хора и дават добри резултати.

 

Хубаво си сложил конусен филтър. Но помисли как да е директно към входа на турбината. Все още не очаквай нещо от филтъра. Той е прeлюдия към следващото действие. Изолирай го от топлината на мотора с една преграда от ламарина.

 

Разкарай маркучето за маслените пари от капака на клапаните, към всмукателната тръба. Затапи отвора му към тръбата с една капачка от клетка на акумулатор.

Маркуча удължи и подведи към отделен съд за кондензиране и отаяване на маслените пари. Една бутилка от половинка кола върши работа.

 

Да не забравиш да пишеш за помпата.

Редактирано от Prilo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти колега,якажи хитрини те за помпата,защото май моита е вакомна,поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да бъзараш по помпата, ще трябва да свалиш всмукателите.

 

Отвинтваш 4-те болтчета на мембраната отгоре на помпата.

Махаш капачето. Вадиш внимателно мембранката с плунжера и. Мнооого внимателно, без да ги завърташ. Ако ги завъртиш, после ще береш ядове. В долният си край плунжера е с конус, който е ексцентричен и оказва влияние на работата на помпата. За това по-добре бележи с нещо мембраната, да не я завъртиш при поставянето.

 

Под мембраната има един бял пластмасов пръстен, надянат на плунжера. Разкарай го.

Така ще си отпушиш мотора на високите.

 

След това сглобяваш внимателно.

Да не забравиш да свържеш маркучето между мембраната и всмукателите.

 

Направи това и ще говорим за друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Opel Astra DTL
мерси колега в неделя ще пробвам,ако ми остане време,поздрави

 

 

Какво стана колега пробва ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрсти колега все още не съм пробвал,защото не смея да човъркам по помпата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някво развитие?

Аз вече разкарах моят пръстен. Голям зор видях с болтовете на всмукателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега просто нямам много свободно време за да си играя с двигателя,колата ти тръгна ли повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Opel Astra DTL

Да бе дайте обеснете повече как става това нещо....кажете има ли смисал ваобще от тази интервенция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не и ако мислиш да не правиш друго.

Това ще даде малко повече гориво при максимален бууст и само тогава можеш да усетиш някаква разлика. Но е добре да се направи в комбинация със:

 

* Повишаване дозата на горивото от помпата. Прави се от прословутият винт с контрагайка и гадна метална капачка отгоре му. Капачката се маха много трудно. След това иска нова настройка на оборотите на празен ход. На топло и на студено. Отделни винтове са.

* Повишаване максималният бууст на турбината. Прави се с ръчен бууст контролер, закачен на пътя между турбината и актоатора.

* Затапване на клапана за максимално налягане. Стои под вторичният въздушен филтър, монтиран на всмукателите. Старите Исузу мотори го имат. Новите не знам дали го имат.

* Конусен въздушен филтър изолиран от топлината на мотора.

 

Махането на белият пръстен само ще повиши горивото при максимален бууст. Понеже този пръстен се явява ограничение на хода на мембраната, която дозира допълнително гориво при бууста. След като го няма, хода на мембраната става малко по-голям от преди, а така и дозираното гориво при макс бууст се повишава.

При мен горивото е силно намалено. Така купих колата. Няма и следа от пропушване, колкото и да я настъпвам. Тепърва ще вдигна малко дозата от винта на помпата и ще пиша какво се е получило.

 

Иначе това с пръстена става за 2.5 часа, като за сефте. Всмукателите се смъкват много трудно, щото японеца не обичал да мисли кой ще му ремонтира бакийте.

Ще се наложи да извадите тръбата за вакуума от сервото, както и водният маркуч, който влиза в горният щуцер на разширителният съд. Просто ще Ви пречат.

 

Камък дванадесетограм, номер 8 е главният герой в тази епопея. В никакъв случай не си мислете, че ще стане такъв за квадрат 1/2". Удължението на гидорията идва много дебело. Два камъка купих за 1/2" квадрат и двата ми седят за снимка.

Правилният инструмент тук е този: - малък камък дванадесетограм номер 8 (1лв); тънко удължение (2.50лв); малък върток (8лв).

018441723.jpg

 

Има и две нормални шестостенни гайки, който стягат в двата долни, крайни отвора на всмукателя. Те са за камък 12 ако помня правилно.

Да не забравите новата гарнитура (3.50лв).

 

Първо разкачате турбопътищата. Тръбата между интеркулера и всмукателите няма нужда да се разкача откъм всмукателя. Той излиза заедно с нея. Хубавото е, че не им купувате гарнитурката, за която ми искаха 12 лв.

 

После търсите от де да се провре тънкият инструмент, за да се развият болтовете на всмукателя откъм главата. Все едно вдяваш конец в игла. Минава се покрай всякакви тръбички и маркучета. Както и за всмукателя на втори цилиндър, за да бръкне инструмента и да му стигне горното болтче, има специално напрвена вдлъбнатина на дъното на всмукателя, за да мине инструмента точно над капачката на мембраната на помпата.

 

Ето го мотора без всмукателя:

 

018441724.jpg

 

Ето и капака на мембраната на помпата:

 

018441725.jpg

 

Отворено:

 

018441728.jpg

 

Бележете с нещо мембраната в каквоположение е, че ако припоставянето си я завъртите - лошо. Тя е свързана към един плунжер, който в долният си край има конус. Конуса е на ексцентрик и като завъртиш мембраната, един вид правиш някаква настройка на механизма. После, я сложете в същото положение, в което е била.

 

Ето извадената мембрана:

 

018441731.jpg

 

И пръстенчето, което при някой хора остава на плунжера, но при мен се беше изнизало:

 

018441732.jpg

 

Връщате обратно мембраната, като внимавате да е в същото си старо положение. Внимавайте и да влзне хубаво в жлеба си, че да уплътни добре.

 

Затваряте и докато не сте върнали всмукателя, махнете капачката на винта за регулиране на горивото:

 

018441729.jpg

 

А тук е без капачка:

 

018441735.jpg

 

После следва монтаж на всмукателя обратно и всичко по обратният ред.

 

Лично аз, използвах момента и да си инсталирам едно буустметърче, да ми мери надува на турбото.

Взех 3мм маркучета и една малка Т-етка. Купих си манометърче до 1.5 бара и за мое голямо учудване, то пасна идеално на мястото на часовника в купето. Утре ще сложа снимка как седи. Сякаш за там е правено.

 

По данни от производителя, турбината трябва да прави макс бууст 0.8 бара. Моята ги заковава. Само дето, при нормално каране, стрелката на манометърчето много трепереше и зъзнеше. Дразнещо е.

За това му втъкнах едно жигльорче от Ладов карбуратор (0.3мм) в тръбичката, точно преди входа на манометъра. Жигльорчето редуцира чувствителността на манометъра и сега вече не зъзне.

 

Ще пиша пак, като си поиграя и с горивото от винта на помпата. Препоръчва се да се подаде повечко с около четвърт до половин оборот.

 

За следващата стъпка, с вдигане на налягането на турбото с бууст контролер, се препоръчва да се нагласи на 1 бар. Може и до 1.2, но тогава се съкращава яко ресурса на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,днес след работа и аз разглобих помпата и опа изненада няма пръстен някой я беше свършил тази работа вместо мен,след като премахнах задръстения катализатор колата направо не си иска гумите 16-те ги върти до четвърта няма замисляне,прекарах един маркуч от въздушния филтър до решетката за повече свеж въздух,много съм доволен от това което се получи поздрави на всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късметлия :th_up:

 

Ето обещаните снимки на манометъра (буустметъра):

 

018452944.jpg

018452946.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много готино се е получил уреда,смяташ ли да надуеш турбината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, дааа :naughty:

Макар, че тя вече сама се понаду. Днес преди малко, подадох четвърт оборот на винта на горивото на помпата. Пообиколих извънградските отсечки. Не можах да си позная колата. Наложи се да регулирам наново оборотите на празен ход, че се вдигнаха на 1000, но това не беше проблем.

Сега дори малко пропушва, като я настъпя. Значи иска следваща фаза: - бууст контролер и вдигане на надува до 1.0 Бар. Той пък, ще поиска още половинка оборот на винта и ще видим какво ще стане :th_up:

 

От това повишаване на горивото, сега турбината надува до към 0.9 бара. От самосебеси стана. Не знам защо гейта или предпазният клапан не реагират още при 0.8, но така се получи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще стане заплаха за доста които подценяват японеца,само напред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,

 

Тия дни пообиколих малко България. Навъртях 580км и засякох разхода. Определено е по-нисък от преди с половин литър на 100км.

 

Искам да направя следващата модификация, но ми е нужно малко инфо. Отнася се само за Исузо ТД мотори, които са с изцяло метални всмукатели. Нямат пластмасов капак на тях и въздушен филтър в него. Монтират се на Вектра-Б.

Трябва ми да знам, колко е диаметъра на гушата за въздух, която съединява всмукателният колектор с турбината. Този гумен ръкав, който излиза от всмукателя, откъм акомулатора. Трябват ми вътрешните диаметри от двете му страни.

 

11504607_1.jpg

 

Диаметрите на другата гуша (откъм филтъра) също ще са ми от полза.

Моля, ако някой може да помогне с инфо, да пише тук или на ЛС.

 

Предварително благодаря.

Редактирано от Prilo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам немския мотор. И ще попитам как да се надуе турбинката ?

 

87cd89485a735aed0565995368c6452d_360x360.jpg

 

От тук ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти препоръчвам да надуваш този мотор. Много лесно влиза в сервиза, като почнеш да го помпиш..

 

Няма ли някой да даде инфо по моят въпрос? Ударете една ролетка на гърлата на всмукателя за 2 минути, моля.

Редактирано от Prilo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×