Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beоs

Ето как: Чистачки - Регулиране на интервала

Recommended Posts

Регулиране интервалите на чистачките при Омега Б се осъществява с реле и потенциометър на лоста за чистачките ..

 

50777261ej7.th.jpg

 

Свързването му е елементарно и осъществимо лесно при Астра Ф, Корса Б, Вектра А, Калибра .. 

 

Ето вариант на монтаж при Астра Ф

 

16874035fm0.th.jpg

 

27017661ls9.th.jpg

 

82478493uy8.th.jpg

 

Прекъсвате жълто-черният кабел за да може да свържете потенциометърът на Омеговият превключвател.

46279584rb5.th.jpg

 

42923482qj8.th.jpg

 

 

Ето и разликата в големината - събира се в таблото на Астра Ф без проблем

 

 

И ето резултатът.

10cy7.th.jpg

 

 

Успех на всеки добавил тази екстра в Опелчето си  :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какъв резултат има точно?

Че можеш сам да си нагласяш интервала ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да с потенциометър на самият лост се регулира скоростта на времетраене, когато е включен в режим на чистене на интервали ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно ли е, че буксата на лоста от омега съвпада с тази на Вектра А/Астра Ф?

При свързването двете розови букси какво са, потенциометъра ли, понеже на първата

снимка е друга буксата на омеговия лост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Сигурно ли е, че буксата на лоста от омега съвпада с тази на Вектра А/Астра Ф?

При свързването двете розови букси какво са, потенциометъра ли, понеже на първата

снимка е друга буксата на омеговия лост.

Дори да не съвпадат, мисля че няма да е трудно нито сложно да преправиш буксите да съвпадат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадиш - слагаш .. само прекъсваш черно-жълтата жичка и свързваш с кабелчето от потенциометъра - допълнителното кабелче което се вижда от снимката на Омеговото лостче за чистачките ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 тъп въпрос , на омега Б къде са копчетата за чек-а, ако са като астрата да почна да си търся.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има лостчета за чистачките на Омега Б и с управление на борд компютър .. това на снимката не е такова .. да като на астрата са ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Има лостчета за чистачките на Омега Б и с управление на борд компютър .. това на снимката не е такова .. да като на астрата са ..

Тъкмо това щях да те питам и чета че сте го дискутирали.Значи няма да е проблем да боднем на борда лостче от вектра б . От как вали  непрекъснато се сещам за тази интервенция.

Манолов , ако откриеш такива чаркове в повече имайме впредвид :call:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги я погледнете какво открих - http://www.opelastra.cz/technika/cyklovac_uprava/index.htm като го пуснах в преводача на гугъл излезе че е за регулиране на цикъла на чистачките - тези де то отбират от ел да кажат дали е така. Сайта е на чешки и има доста ценни неща по късно ще го пусна в полезни линкове за да го разгледат всички  :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко на бързо. Ама това изглежда че на фабричното управление на релето за чистачките има съпротивление за задаване на интервала и на негово място ако се сложи потенциометър и се регулира в някакви граници става по-плавно движението на чистачките и в интервал по желание.

 

P.S.  От дейташиита на чипа за управлението U642В става ясно че това е специализирана интегрална схема за управление на чистачките и стъкломиещото устройства и се ползва не само от опел, а и от други марки автомобили. Хубавото е че има възможност да се зададе интервал от 4 до 20 секунди с потенциометър и май всеки пройзводител на такова реле за чистачките си настройва сам интервала и слага постоянно съпротивление. То лесно се открива като се проследи схемата и се гледа дейташиита на чипа.

 

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Астрич е така. Сложих потенциометър и замених съпротивлението с по-малко за да мога и да намалям интервала, а не само да го удължавам. При интерес мога да видя какви са съпротивлението и потенциометъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледам, че не съм пояснил за лостчето на чистачките добре да от комби, за да може да използвате задната чистачка евентуално ако колата ви има такава .. ако е седан съответно от седановата версия на Омега Б..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някъде бях чел че става и с потенциометър за ел фарове като се извади от релето извода точно на тоя времезадаващ резистор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
някъде бях чел че става и с потенциометър за ел фарове като се извади от релето извода точно на тоя времезадаващ резистор

 

Tова е интересна идея :wink: Ако намериш къде си го чел, ще е много полезно, защото тия ръчки с потенциометър и бутони за Борд Компютър са доста кът ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Tова е интересна идея :wink: Ако намериш къде си го чел, ще е много полезно, защото тия ръчки с потенциометър и бутони за Борд Компютър са доста кът ..

 

намерих но само следи от това което съм чел :sad-smiley-050:

колегата Муууу го е писал в опелклуб "българия" но него вече го няма там заедно с постовете му

то там май остана само спама а полезните неща изчезнаха :(

 

в общи линиии идеята беше следната - времезадаващия резистор от оригиналното реле се "изнася" на един бутон за регулиране на фарове, като обаче резисторите на бутона се сменят така че общото им съпротивление да е подходящо за целтта :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
намерих но само следи от това което съм чел :sad-smiley-050:

колегата Муууу го е писал в опелклуб "българия" но него вече го няма там заедно с постовете му

то там май остана само спама а полезните неща изчезнаха :(

 

в общи линиии идеята беше следната - времезадаващия резистор от оригиналното реле се "изнася" на един бутон за регулиране на фарове, като обаче резисторите на бутона се сменят така че общото им съпротивление да е подходящо за целтта :)

 

Ммм .. да за жалост нямам идея колегата Мууу дали още кара дизеловата си Астра .. има доста полезни неща писани в форума на ОКБ .. които изчезнаха както и полезните момчета в него ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 тъп въпрос , на омега Б къде са копчетата за чек-а, ако са като астрата да почна да си търся.

Има лостчета за чистачките на Омега Б и с управление на борд компютър .. това на снимката не е такова .. да като на астрата са ..

Сигурно ли е, че всяко лостче от Омега Б комби, което има двата бутона за компа и потенциометър ще стане на Астра Ф със задна чистачка? Та ако си купя лостче да не се разминем нещо...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ето мнението на колегата Мууу, метнато на моята флашка преди време. Аз съм го направил така и работи. Само потенциометъра ме дразни и за това искам да го направя на лоста, но това с потенциомеъра е доста по-евтино...

Потенциометър за регулиране паузата (времето на изчакване) на чистачките. Голямо удобство при лек ръмеж или мъгла. Има моменти когато интервала е много къс и чистачката стърже на сухо. Тогава трябва през 20-30 секунди да я спираш/пускаш ръчно. Има и моменти, когато интервала е много дълъг и не пуска рамената навреме. Тогава трябва да включиш на ниска скорост на почистване. Тогава пък не е достатъчна водата по стъклото и след няколко хода чистачката започва да стърже пак на сухо.

Всичко това се избягва чрез съвсем лека преработка на релето на предните чистачки и монтажа на един обикновен потенциометър на удобно място на таблото. Същото може да се направи и за задната чистачка, но според мен е излишно. Времето на регулиране е от (0,5 до 25) сек и е доста повече от достатъчно Оказа се, че релето на чистачките на Астрата е изпълнено по много упростена и надежна схема. Като активен елемент се използва само един 8 краков чип U642B. Първоначално помислих, че това е някакъв стандартен таймер, но след справка в тех. литература се оказа, че е специализиран чип за управление на автомобилни стъклочистачки. Релето се намира в таблото с предпазителите в краката на шофьора. Разглабянето му не представлява никаква трудност. Самото му управление е елементарно. При включване на чистачките в режим импулс, на краче I се подава маса. Схемата разпознава режима и след всеки оборот на чистачката, изключва механичното реленце за времето на паузата. При изтичане на това време, това реленце сработва и чистачката прави следващ оборот. Това време зависи от групата R1, C1.

Когато C1 и R1 намаляват, намалява и времето на изчакване. Обаче няма как да се превключват различни кондензатори, или поне не е много удобно. Затова аз избрах да променям R1.

В режим мияч на стъклото, на I не се подава маса и схемата разпознава , че режима е друг. В този случай, тя не спира чистачката след един оборот, а прави три оборота и чак тогава изключва механичното реленце. Броя на оборотите в този режим зависи от R2. Колкото повече нараства неговата стойност, толкова повече обороти прави чистачката. При стойност 380к, чистачката прави 4 оборота.

При моята преработка, R1=2,2k, C1= 10/50V. Използвам обикновен линеен потенциометър 150к (сивото на схемата). Той може да се свърже към самото реле като се прекъсне пистата на платката и се запоят кабели излизащи през капачката на релето, или ако сте маниаци, може да проследите кабела излизащ от буксата на релето и да се прекъсне той. Аз избрах първия вариант като по-лесен за изпълнение. Около кабела излизащ от релето, уплътних със силикон за да не влиза влага. Оставих по-дълъг кабел, за да има възможност релето да се вади при евентуален проблем. Този кабел го напъхах зад таблото. Място има колкото искате. Потенциометъра се монтира на удобно място по таблото.

Sxema.jpg

Редактирано от Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:th_up::biggrin: Страшен си Жоро! За лоста - да пасва без преправяне! Стига да намериш такъв от Омега Б Комби с регулатор за да ползваш пълноценно и задната чистачка. В описанието на Муу и това на Русин е точно това което е реализирано от Чехите , ако не можеш да намериш релето на Омегата, може да се ползва това на Астрата и да стане нещо което всеки търси :) удобство!

 

Ето и това за което той говори направено от Чехите ...

 

1Start.jpg

 

2Vypajeno.jpg

 

3Odpor.jpg

 

4Kablik.jpg

 

5Potik.jpg

 

6Hotovo.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах проблем с клемите, досега не съм срещал мнение да има разлики в лостчетата за мигачи и чистачки на Астра Ф, Астра Г, Вектра А, Вектра Б, Омега А, Омега Б, Корса Б, Калибра, Тигра А, би трябвало да са напълно взаимозаменяеми, като единственото уточнение е дали ръчката за чистачки ще управлява и задна такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммм теи като гледам ми намирисва на ново мини проектче за корсичката ми . Браво за темата !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А ето и лостчето монтирано в колата на stepo3 .. той може да ти потвърди дали е имал проблем с клемите му ..

Aз не че не вярвам, просто питам дали има и друг модел който да не стане, примерно да не мога да си управлявам МИД-а...

Нямах проблем с клемите, досега не съм срещал мнение да има разлики в лостчетата за мигачи и чистачки на Астра Ф, Астра Г, Вектра А, Вектра Б, Омега А, Омега Б, Корса Б, Калибра, Тигра А, би трябвало да са напълно взаимозаменяеми, като единственото уточнение е дали ръчката за чистачки ще управлява и задна такава.

Ха дано, пък ще видим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да не стане, тъй като тези лостчета ако имат управление за МИД са с една мъничка 6-пинова букса (реално 5 съществуващи), която така или иначе се маха и си ги връзваш пак към твоята инсталация. 3те проводника отговарят по цветове на стандартните кафяв, червен (или кафяво-червен) и бял (или кафяво-бял), останалите 2 са за реостата :)

Редактирано от stepo3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и на вектрата съм с евтиния вариант на тази екстра. Ето къде съм сложил потенциометъра и си ми е удобно

 

2hU9i.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Нямах проблем с клемите, досега не съм срещал мнение да има разлики в лостчетата за мигачи и чистачки на Астра Ф, Астра Г, Вектра А, Вектра Б, Омега А, Омега Б, Корса Б, Калибра, Тигра А, би трябвало да са напълно взаимозаменяеми, като единственото уточнение е дали ръчката за чистачки ще управлява и задна такава.

не е проблем дали ще управлява задна чистачка или не - можеш да си "посадиш" само пръчката с бутоните на твоето

ето как става : http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=3552

 

Вече и на вектрата съм с евтиния вариант на тази екстра. Ето къде съм сложил потенциометъра и си ми е удобно

 

2hU9i.jpg

 

ако на мястото на този потенциометър сложиш още един бутон за регулиране на фарове + смяна на съпротивленията му ще стане по-оригинално :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×