Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Ето как: Освежаване на ограничител за врата

Recommended Posts

Здравейте,

от доста време ограничителя на шофЬорската врата беше неприятно разхлабен и като отворя вратата не заема фиксираните си положения. Все пак шофЬорската врата се ползва по-често. Освен това така разхлабен от време на време при рязко потегляне и/или спиране и по неравности се чуваше неприятно тракане. Реших че е точно от този механизъм, когато при движение не бях добре затворил вратата и тракането изчезна, защото ограничитела беше малко или много натегнат тогава.

Остана ми малко време и разглобих кората на вратата и след това развих с гедоре №8 двата болта на снимката показани с две бели стрелки:

 

016193535-big.jpg

 

Изваждам механизма през отворите на вратата като внимавам да не залепне за магнита на говорителя :-)

Преди бях опитвал смазване с грес, но не помогна особенно, освен да имам за чистене сега:

 

016193733-big.jpg

 

Разглобих, като с келпеден отворих едни малки "ушички" от задната страна - тази влизащата във вратата. С отверка трябваше доста да ровя до като ги отворя, а с келпедена ми беше поне на мен по-лесно:

 

016193530-big.jpg

 

 

После с бензин, четка и парцали изчистих засъхналата грес и каквито боклуци имаше там:

 

016193524-big.jpg

 

На горната част на снимката се виждат два пласмасови детайла, а над тях две метални оси. Те влизат в тях и обхващат от двете страни кривата планка в дясно. По нея има щамповани вдлъбнатини, изпъкнали и глади нива в тях се застопоряват осичките. С течение на времето пласмасата се е износила и осичките не са стегнати около планката и така, тя когато не е стегната се движи свободно и трака в тях. Лошо са го измислили триене на метал в пласмаса :thd:

 

016193526-big.jpg

 

Опитвах с подлагане на планки, но реших че е точно от износването на пласмасите, за това пробвах с няколко диаметри и пасна равната част на 6мм болт. Ако някой реши да повтаря тази процедура да има в предвид че при мен пасна детайл от 6мм болт, при вас износването е друго щее необходим друг диаметър. Аз пробвах няколко - целта е да се движат новите осички малко стегнато в пласмасите.

 

016193531-big.jpg

 

Отрязах си необходимата дължина и монтирах на пласмасовите детайли. Сега бяха доста плътни осичките и малко трудно се въртяха. Слгобих на ръка за да проверя има ли смисъл, от това което правя и като ми хареса как всичко е стегнато започнах да събирам ограничителя.

Монтирането е по този начин:

 

016193527-big.jpg

 

От горе се слагат тези малки гумички:

 

016193528-big.jpg

 

Преди да се затвори се получава това:

 

016193529-big.jpg

 

Идеята на гумичките е да работят като пружинки като се използва тяхната гъвкавост да притискат пласмасите когато осичките в тях се движат по планката.

Стягам с менгеме ушичките и ограничителя е почти готов. Има на задният край на планката едно ограничение за да не се отваря вратата така че да засегне труги детайли по колата. За да не излиза е стегнато с нит, но имаше луфт и беше като дрънкалка. Първо чуках по нита уж да се разшири и да застопори това нещо като шайба. Обаче няколко удара с чук свиха "шайбата" и сега мисля че няма да трака и от там.

 

016193533-big.jpg

 

Смазах само с машинно масло, защото смазване трябва да има на осичките за да износват пласмасата по-малко и на планката за да се движат осичките по нея. Това е преди монтирането на ограничителя на самата врата:

 

016193534-big.jpg

 

Свързването за купето при мен беше с болтче и самозаконтряща се гайка, стегнах там и толкова ми хареса че направих и на пасажерската врата да се отваря стегнато. Тъй като тя имаше по-малко износване при отварянето на вратата се чуваше яко щракване от ораничителя чак клип снимах ама къде да го кача по-лесно?

 

Ограничителите за лява и дясна врата са еднакви само се обръщат като изпъкналата част на планката да е на вътре. Няма кака да се обърка нещо.

 

Имах едни 150км през, който тракане нямаше и сега вратите се отварят и затраят като нови все едно че колата съм я купил топла от завода :dance:

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от beos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега спокойно можеш да напишеш книга :th_up: :clap:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еваларка за темата и моята щрака

трябва някой хубав слънчев ден да я разпилея и аз :th_up:

благодаря за хубавата тема и за снимковия материал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път хубава и подредена тема, човече ти си номер 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега за чудесната темичка :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш си идея колега как щракат и двете ми врати на калибрата.Благодарение на тебе вече знам как да си ги оправя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:respect: Евала! Особено полезно за хора като мен с двувратки които вратите им тежат двойно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре и аз смятам да разглобя моите.Благодаря ти още веднъж колега за полезната темичка :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оганичителите ги оправих и сега отново врати те ми се отварят на степени :opel_forever: .Благодаря ти Русине за чудесната тема :knee:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, тази информация за всички модели на Опел ли се отнася, дали моят ограничител е същият като вашият, ако е така и аз се захващам, но първо да питам аз :)

Редактирано от dido8704

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази тема е валидна и за Корса А !!. Днес ми остана малко свободно време и реших и моя ограничител да го махна от вратата и да го освежа и почистя с корселин,защото имаше наистина много за чистене а и не работеше добре.Ограничителите при Корса А са същите на вид както при Астрата, единствената разлика при Корсите е че кривата планка дето е по средата има 1 вдлъбнатина става вапрос за двуврата версия,а не както при Астрите с по 3 вдлъбнатини на планка. И моята врата не се задържаше на място като я отварях, но след като сложих нови по големи жилезца в пластмасовите пластини сега се оправи и си държи стегнато 1-ва степен(а преди липсваше тая степен като си отварях вратата).

Русине, много ми помогна с тази тема, сега вратата е като нова :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за темата и снимковия материал колега. Ефекта наистина е поразяващ :respect:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за темата и снимковия материал колега. :knee: :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тба ся добре направено ама ако можеще някои да пусне и за полицеиските астри как стават нещата щеше да е мн добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз направих същото като колегата

само че моите бяха много износени и наварих гърбиците с хромникелов електрод ,след това с помоща на шлайф машинка оформих всяка една гърбица. Като цяло играта е голяма обаче ефекта е поразителен

скоро ще добавя и снимки да видите за какво става въпрос :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×