Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
ocean

Двигател охлаждане,проблем с термостата

Recommended Posts

Колеги интересувам се колко е нормалната работна температура на вектра А c16nz при загрял двигател? При загрял двигател е на 1-вата черта след синьото. предполагам че е термостата? Мерси предварително :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

термостата започва отваря на 92 градуса и е напълно отворен на 107 градуса. Обърни внимание как загрява колата от студен към топъл мотор - нормалното е следното: загрява до температура по висока от номално установената /показанието което ти остава най посоянно при загрял двг - обикновенно 90гр., но може и да е друго при мен е 94/ след което рязко спада под нормалната, после я достига и подържа. Провери дали при полузагрял двг. / около 50-70гр./ радиатора ти е топъл, ако е топъл значи си за термостат. Термостата не е скъп /15-20лв/ но смяната му е трудоемка.

 

Поздрави.

 

P.S Направи малко проби и дай повече информация. Иначе смяната ще покаже на 100%, но не е това идеята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостата днес го смених. същата работа никакво подобрение на 1-вата черта и до там по - нагоре немърда стрелката. дайте идеи от какво може да е ?

Редактирано от ocean

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каккъв термостат сложи че има едни ментета на 10 бройки 1 работи

каква марка е твоя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги моля за помощ ако може .Итака какъв е проблема .Имам астра ф 92 година.Между капака на термостата и главата на двигателя след загряване се чува някакво съскане -предполагам че сигорно има гарнитура която можеби е заминала .при загряване се убразува налягане което пробива от там и изпарява течноста .пробвах да разглобя обаче явно трябва да сваля ангренажния ремък и ми се стори много сложно .

въпроситеми са дали на някои му се е случвало такова нещо и да ли има лесен начин за стигане до термостата за смяна ако е замонал и как се разбира дали е заминал термостата

Редактирано от STOGE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Смени си датчика за стрелката :th_up:

колега преди да купуваш какъвто и да е датчик просто го провери свали го от двигателя почисти го отвън намери си омметър и подходящ съд да стоплиш вода пусни датчика вътре когато заври изчкай 1 мин извади го с помоща на пинсети и мери съпротивление в двата края трябва да е приблизително 90 ома /същата процедура можеш да направиш и на двигателя когато е загрял, махаш жичката към датчика и мериш директно на него и на корпус това даже е за предпочитане по лесно за изпълнение/ ако датчика е ок отиваш на вариант кофти връзки в таблото/окъсяване прегуряли кабели и др. или изгорял стабилизатор на напрежението който също е в таблото/ повече инфо в др. опел форум

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
колега преди да купуваш какъвто и да е датчик просто го провери свали го от двигателя почисти го отвън намери си омметър и подходящ съд да стоплиш вода пусни датчика вътре когато заври изчкай 1 мин извади го с помоща на пинсети и мери съпротивление в двата края трябва да е приблизително 90 ома /същата процедура можеш да направиш и на двигателя когато е загрял, махаш жичката към датчика и мериш директно на него и на корпус това даже е за предпочитане по лесно за изпълнение/ ако датчика е ок отиваш на вариант кофти връзки в таблото/окъсяване прегуряли кабели и др. или изгорял стабилизатор на напрежението който също е в таблото/ повече инфо в др. опел форум

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия са си така, работи си термостата, датчика си е наред. Сложи нещо пред радиатора и ще се стоплиш.Само внимавай да не прегрееш после, следи си температурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги датчика за стрелката си работи (не съм го мерил), просто като оставя колата да работи на място температурата си се покачва термостата отваря на малко преди 90, а перката се включва някаде около 90 или малко след това (лично за мен датчика за стрелката си работи). Предложения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата на колегата че и аз съм сподобен проблем.Днес забелязах при извънградско със скорост 100-110 стрелката за температурата беше под синьото,както когато е изключен двигателя.Само когато сваля на 4-та и я понастъпя до 130 вдига до 80 и после пак така. А иначе градско си загрява ама по бавно ми се струва. И двата маркуча са еднакво топли при показание на стрелката едва в синьото.Възможно ли е да е температурен датчик или е термостата.

Редактирано от svetlyostz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при ниска околна температура по време на движение не ти загрява ДВГ и както казваш, че двете тръби са топли - термостат. Останал е в отворено състояние (големия кръг на охладителната система). При това положение няма да имаш парно или то едва ще се чувства.

Зимата така се намръзнах като куче (при 12 градуса външна температура не загряваше повече от синия сектор), преди да разбера, че проблемът е в термостата. Струва 15-20лв. По-скъпа е дейността по смяната му в сервиза! На мен ми излезе 75лв. цялото удоволствие.

 

Опа! Ти си с друг ДВГ, но мисля, че цените са някъде от този порядък.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа Калин09 трябва да се смени датчика. Със времето мисля че си променя стойностите и стрелката отчита грешни такива. Това лесно се проверява: първо за да се провери индикацията в таблото се дава кабела от датчика на маса - ако стрелката почне да се покачва и стигне крайното си положение значи уреда е наред. И второ - датчика, за него има стойности в Аутодата при какви температури на двигателя какво съпротивление трябва да има на изводите си - това го писаха колеги също по-горе из темата. Дори когато уреда отчита грешни данни като ниски темпертури, а двигателя си загрява нормално не е притеснитело освен ако тези грешни стойности ни накарат да почнем да сменяме разни части, който са здрави и си работят. Колега, ocean ако ти работи парното нармално и ти е топло и първо ти загрява малкият кръг до радиатора и после /след загряване на мотора/ ти отвори големият кръг/маркуча след радиатора да е топъл/ тогава термостата е наред. Насочи се към датчика и индикатора в таблото, до колкото си спомнам датчика на моят мотор съм го мерил без да го свалям, направо на място с ом-метър.

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
колеги датчика за стрелката си работи (не съм го мерил), просто като оставя колата да работи на място температурата си се покачва термостата отваря на малко преди 90, а перката се включва някаде около 90 или малко след това (лично за мен датчика за стрелката си работи). Предложения?

 

Колега, термостата отваря на 92 градуса, а перката се включва на 100 и изключва на 95 градуса така че показанията ти не са много читави.

Нов датчика за индикация на темп. на таблото струва 6-7лв. /неоригинален/, а втора ръка е около 3лв /GM/, така че не ти пречи да пробваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тия са си така, работи си термостата, датчика си е наред. Сложи нещо пред радиатора и ще се стоплиш.Само внимавай да не прегрееш после, следи си температурата.

Колегата е прав.Сложи 1 картон пред радятора,но остави малко не го запушвай целия.При мен е същото във движение падаше ди синьото.Сложих Картон и си имах парно. Пробвай :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колегата е прав.Сложи 1 картон пред радятора,но остави малко не го запушвай целия.При мен е същото във движение падаше ди синьото.Сложих Картон и си имах парно. Пробвай :th_up:

 

в никакъв случаи картон търси нещо което несе разлага от водата сега в дъждовете става на каша и толкова перфектно запушва радиятора че нямам думи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е имало нужда от картон,щяха да сложат още от завода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата отваря на 92 градуса и на 107 е напълно отворен за бензинов ДВГ. Това са му фабричните характеристики.

За Дизел не съм сигурен.

Перката се включва на 102 и изключва на 95, както беше написал колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стрелката днес я пробвах и даже подминава 110 градуса (значи си е наред?). за датчика (понеже само той остана) утре ще взема направо един нов и ще го сложа. въпроса ми е след като махна стария и сложа новия трябва ли да обезвъздуша системата ? мерси :th_up:

Редактирано от ocean

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата да попитам и аз нещо. На мойта Tigra напоследък със запалването започва да работи перката от вътрешната страна на радиатора. Изобщо не стига до 90 градуса а малко преди 90 спира. Не знам дали е нормално това но преди не беше така. Също така отказа и системата за сушене на предното и задното стъкло. Ако някой може да помогне благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката се управлява от датчик на радиатора.Задното стъкло с ток,а предното от парното.Нали не мислиш,че една повреда е засегнала 3 точки?Трябва да се види,защо перката се пуска -мерене на датчика.Да се види защо реотаните не работят-мерене на напрежения по почти цялата кола.За предното стъкло-парното духа ли топло-да? влиза то вода отнякъде и стъклото се поти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Перката се управлява от датчик на радиатора.Задното стъкло с ток,а предното от парното.Нали не мислиш,че една повреда е засегнала 3 точки?Трябва да се види,защо перката се пуска -мерене на датчика.Да се види защо реотаните не работят-мерене на напрежения по почти цялата кола.За предното стъкло-парното духа ли топло-да? влиза то вода отнякъде и стъклото се поти.

ами ако и предното стъкло е с реотани ??? :wink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×