Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
paralesa

ЗА и против екотек двигателите...или каква кола да избера?

Recommended Posts

Тъй...първо здравейте,нов съм съм в този форум,евала,че регистрацията стана,защото уж "по големия брат" тоест друг опел форум известен ви не приема нови членове! Значи решил съм да взимам астра комби,още преди време бах се навил да вземам такава,но по нещастно стечение на обстоятелствата взех едно калпаво рено,което сега ми скъсва нервите...И сега се чудя какво комби да си взема? Не съм фен на дизелите,защото съм чувал,че е по-скъпа поддръжката,да не говорим,че бензина си е бензин. Тъй,че бензинова ще най-вероятно,но не отхвърлям и дизела,харесвам как въври дизеловия мотор и типичното му ръмжене,но поддръжката ме отблъсква засега. Въпроса е какъв точно модел...Гледах някоя и друга и се спрях на една поддържана,със сменена ходова част,изкърпена,пребоядисана качествено в камера,абе на външен вид 6+ Двигателя е 1.8 16V 125 кончета,на капака му пипе екотек,но ми казаха,че не бил точно екотек, а и аз сам съм чел че екотеците са след 95-та,въпросната кола е 94...Чух нелоши отзиви за този вид двигател,въпроса ми е екотек ли е или не е? И изобщо какво ме съветвате,екотек ли да взема или да бягам от него? Баджанбак ми ме съветва,че екотека бил скапан,с много електроника която се скапвала задължително,бъара бъра едни такива ми ги плещи,вие как мислите? Ако е добрая тая астричка да я взимам ли и ако я изпусна примерно,какво да търся? Не съм фен на винтилките,сега просто такава ми попада в полезрението...Инъче не държа колата да е мощна,повече от 100 коня не ми трябват,но не ми пука и ако е повечко,данъка нее толкова важен! Искам просто да намеря добър двигател,който да ме изкара някоя годинка...вече по купето какво да гледам сам зная,н0о какъв двигател да търсдя идея си нямам,помагайте колеги!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тъй...първо здравейте,нов съм съм в този форум,евала,че регистрацията стана,защото уж "по големия брат" тоест друг опел форум известен ви не приема нови членове! Значи решил съм да взимам астра комби,още преди време бах се навил да вземам такава,но по нещастно стечение на обстоятелствата взех едно калпаво рено,което сега ми скъсва нервите...И сега се чудя какво комби да си взема? Не съм фен на дизелите,защото съм чувал,че е по-с................................................... Ако е добрая тая астричка да я взимам ли и ако я изпусна примерно,какво да търся? Не съм фен на винтилките,сега просто такава ми попада в полезрението...Инъче не държа колата да е мощна,повече от 100 коня не ми трябват,но не ми пука и ако е повечко,данъка нее толкова важен! Искам просто да намеря добър двигател,който да ме изкара някоя годинка...вече по купето какво да гледам сам зная,н0о какъв двигател да търсдя идея си нямам,помагайте колеги!!!

като те чета ти трябва точно този мотор или по-спънатия му еквивалент C18XEL 115 коня, ако ли не и можеш да се задоволиш с 75 коня мотора е един X16SZR и двата имат предимства първият е първият екотек след C18XE(125 коня който не е екотек а заготовка защото няма ЕГР и повечето спъващи системи на екотека, върви много и гори малко 10/100 градско в голям град) добър мотор е и има много малко неща които да се скапят и повечето са датчици(стига да не случиш на издухан закрепен с дабавки да не шурне мотор). Втория моноинжекцията е много хубав мотор и задължително трябва да му сложиш газово понеже го понася чудесно и така или иначе няма да върви поне да се возиш много евтино. Като компромис можеш да погледнеш и за 1.4 16 или X14XE който също не е лош мотор но обикновено на над 10 години кола ще се е сдухал повече от един 2.0 16 примерно който има повече ресурс на това тежко купе комбито. Който и мотор да избереш от винтилките(които изброих понеже 1.6-цата 16 вентила не е за препоръчване страда от глад за основни ремонти) поддръжката им не е вече толкова скъпа като преди 5 години примерно и ако е гледан няма да имаш главоболия.

За купе се насочи към тези след 95-та ;) няма смисъл да се изненадаш след време как изцяло закърпената кола се разпада а и има много малки подобрения на следващите.

 

Накратко обобщено по мои виждания:

 

X16SZR 1.6 моно 75к.с.:(има 71коня разновидност X16SZ само през 95-та който е най-икономичният мотор на опел през тези години)

+ евтина поддръжка, евтино газово, дуракоустойчив

- слаб мотор за комби и ще гори като 1.8 16, висока цена(като на 1.8 16) понеже е търсен мотор, купето ще е с по-малко екстри

 

X14XE 90к.с., C14SE(8V пълна инжекция 82к.с.):

+ пъргав, здрав, гори малко около 10/100 градско

- малко по-скъпа поддръжка от моното но не като на големите екотеци, купе с по-малко екстри, за препоръчване газов инжекцион

 

С18ХЕL:

+ много пъргав, идеален за дълги пътувания и град, голям ресурс на мотора, нисък разход за кубатурата и мощноста му, купетата често са с много екстри(борд комп, кожи, подгреви, ел джаджи навсякъде, музики, !!!дискови спирачки и отзад а отпред големите GSi дискове и апарати!!! и т.н.)

- малко по-скъпа поддръжка от моното и 1.4-ката, за препоръчване газов инжекцион

 

Х20ХЕV за тази можеш да питаш на лично колегата willy неговата е най-нафрашканата астра комби във форумите с екстри.

+ най-пъргав(като 125к.с. мотора е но понеже е по-ЕКО от него гори повече и не върви повече освен на макс скорост), най-много екстри(като на 1.8 и повече), голям ресурс на мотора като км за изминаване

- ГОЛЯМ разход градско, извън града е най-много литър нагоре от 1.8-цата но в града 12-ка на 100 не ти мърда иначе ако се дърпате с останалите мотори ги минаваш и макс скороста ти по километраж може да минава 220 :), задължително газов инжекцион ако ще се слага

 

 

Това е в общи линии иначе в темите из форума ще има и още полезни информацийки, но ако те интересува още нещо питай. Надявам се да съм полезен.

Редактирано от simbon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай тази която си я гледал, ако наистина е пазаена и след щателна проверка в сервиз, ще се влюбиш в този автомобил, след като го покараш малко.

 

Ако изтървеш - тпгава вече по- ноеа година, като препоръката ми е 1.8 16v 115 коня . . .

 

АКО просто си искаш Астра с поддръжка почти за без пари - 1.6 моноинжекциона е НАй- разумният и евтин избор. Имаш смяна на масло и ремък, никакви серийни дефекти , минимален данък за лека кола. Има го до края на производството след 2000ната година, тоест и винаги ще има нови части , и е единственият в тези години, който не е типичният 16v Ecotec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако намериш фейслифт камби на Астра Ф с мотор C16SE това е колата за теб! 100 к.с 8 клапанов мотор - и газ можеш да му сложиш без проблем и то евтино без да ползваш газов инжекцион. Консумативите и цялостно поддръжката на този мотор е ниска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако намериш фейслифт камби на Астра Ф с мотор C16SE това е колата за теб! 100 к.с 8 клапанов мотор - и газ можеш да му сложиш без проблем и то евтино без да ползваш газов инжекцион. Консумативите и цялостно поддръжката но този мотор е ниска.

само 95-та ги има, както и С14SE-то и са редки ма много иначе да! Супер моторетки едни от най-здравите!

Редактирано от simbon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги доста точно са ти отговорили !

Най-важното с какъв бюджет разполагаш ?! Смисъл тъкъв парата определя колата год и кубика !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги доста точно са ти отговорили !

Най-важното с какъв бюджет разполагаш ?! Смисъл тъкъв парата определя колата год и кубика !

естествено парата е важна,имам около 3к,може 100 двеста лева отгоре да намеря,но по принцип някъде толкова!

Да много добри отговори,за което благодаря,а какво е мнението ви за дизела и дизеловите агрегати?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В дизела опел са много зле ! Чак най-новете са нещо ,старите само ядове и едни печки нищо друго .

 

Парите който си заделил може да се вземе някоя добра астра 95 г до 1.6 16в двигател .

гледаш ли търсишли в мобиле насам натам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от тия години дизелите са 1.7 68 и 82 коня, втория е по-убав на исузу е, дргия е немски и пак става щото е много евтин за поддръжка. Но по-скоро не. Сбери до към 4500лв и вземи фейска с климатиче и някой друга екстра.

Редактирано от simbon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
от тия години дизелите са 1.7 68 и 82 коня, втория е по-убав на исузу е, дргия е немски и пак става щото е много евтин за поддръжка. Но по-скоро не. Сбери до към 4500лв и вземи фейска с климатиче и някой друга екстра.

да ти кажа искам ми се да събера повече пари,но няма как,ще тегля заем и ще трябва първо да погася стария и колкото останат за кола,значи ще останат към 3 бончета и с малко напън,може може да добавя до двеста лева,мисля си,че ще стигнат...Не ми се взима дизел нер за друго,ами хем са малко по-скъпи,хем поддръжката е по-скъпа,хем нафтата в Б-я за нищо не става и прецаква двигателя...Инъче няма спор,че дизела гори по малко и е по силен в ниските обороти,но не мисля,че са големи предимства Ако ми избяга колицата която съм харесал,гледах една дизелка 95-та и още една 96-та за по 3500,но това ако се случи с тая която съм харесал нещо,ако не издържи "изпитите"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай бензинка . после една газова и си караш и си свиркаш ! Бягай от Опел дизел !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за дизела и аз не съм навит,а за газ не искам да чувам,само ядове ми носи газовата досега,не искам вече!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не гледай да е евтина щото евтините излизат скъпо а за 1 бон отгоре можеш да намериш един много запазен автомобил с голям списък екстри които после ако се решиш да слагаш допълнително ще е по-скъпо от сега. Пак помисли ;). И виж на willy колата ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
не гледай да е евтина щото евтините излизат скъпо а за 1 бон отгоре можеш да намериш един много запазен автомобил с голям списък екстри които после ако се решиш да слагаш допълнително ще е по-скъпо от сега. Пак помисли ;). И виж на willy колата ;).

ти май не разбираш,че нямам повече пари!!!Не държа на всички екстри,макар колицата да си ги има...А какво искаш да кажеш с това да видя колата на willy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ти май не разбираш,че нямам повече пари!!!Не държа на всички екстри,макар колицата да си ги има...А какво искаш да кажеш с това да видя колата на willy

за зарибявка за да знаеш какво може да има заводско в едно комби, там има всичко :)ето линк . Разбирам те не се притеснявай, само че аз преди две години избирах и понеже нямах пари си взех нещо което след година ме накара да избирам пак(не бях избрал подходящата за мен). Малко се понабутах и затова те съветвам да помислиш 3 пъти преди да купуваш :). Пожелавам ти успех и дано случиш на най-читавата!!! А и задължително да се похвалиш после като се вземете :).

Редактирано от simbon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно,аз се сетих,че съм я гледал вече колата му и евала,страшна е,всичко има коемо мога да искам! Но да ти кажа,аз вече веднъж сгреших с избора на кола и сега ще гледам внимателно...и аз взех такйа която не ми върши работа и сега затова търся нова!Знам какво искам: искам да е читав двигателя на първо място,ходовата част имам кой да ми я поодържа и ако там нещо се куца ще го оправим...екстрите не са най-важни за мен,не държа на климатик,но ако го има няма да откажа :) ,лята джанта абсолютно не искам,защото оскъпява всичко,а не държа на джантата точно!За мен е важно колата да е комби,а за вектра комби нямам финанси,и другото да е добра,да мога да и се доверя на дълъг път,знаейки че няма да остави на половината!Това е...Мисля,че за към 3 хиляди ще мога да открия подобна кола!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи след масла ремъци една профилактика на динамото и един елкон за всеки случай. Това е по мотора останалото щом имаш човек... Тоя мотор е добър и не е толко развалящ се колкото го изкарват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо и аз искам да ви благодяра че ме приехте във вашия клуб!А относно колата аз карам опел астра 94г. 1.6си мотор 101 коня и за мен тя е наи добрата евтина подръжка и разликата м/у моята кола и тая от 95,96-та год е само годината,а и подражката им е поксапа...за мен това е первектият автомобил и колкото е по страра е по опростена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не съм на принципа по-стара по-евтина,но просто пари няма имам повече,инъче знам много добре какво искам,астра комби след 2000година с всички екстри

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз съм с астра комби 95 годинка с мотора C 18 XEL карам я от половин година и за сега съм много доволен варви доста добре разхода е не е много нисък ама се ядва ама го прежалваш и караш

и според мен ще ти стигнат 3200 на мен ми стигнаха за астричката след фейса + клима + ел ;)

така че според мен ако намериш читава земаи я :opel_forever:

и много хора ми казваха не вземаи еко тек ама аз на пук с екотекчето сме вече 6 месеца ;)

и сме си добре ;)

Редактирано от C_18_XEL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отдавна не съм писал в тая тема и доста рядко във форума,сега вече се надявам да е по-редовно...значи перипетиите ми около вземане на заем ттаящи вече два месеца са на път да приключат,в понеделник трябва да ми отпуснат най-сетне пустия заем,след два неуспешни опита преди това :sad-smiley-046: големи мъки и драпане да го изтегля и се почна,КАКВА КОЛА ДА ВЗЕМА ситуацията е следната,след погасяване на всички борчове ( стария заем и малко друго) ми остават някъде мъм 3500лв,в които трябва да включа всичко,цената на автомобила,регистрацията,екотакси и т.н. значи колата колата която ще взема трябва да е в рамките към 3 хилки,може малко отгоре,но не е желателно :) Оглеждам се от месеци за правилната кола,мобиле най-вече,разни коли които се продават по кварталите,на автокъща само една ходих и малко не ми допаднаха,но тая седмица ще обиколя още две три автокъщи,да видя повечко материал....

 

Дотук с предисторията,сега на въпроса .Днес ходих да гледам една количка Вектра А 95година 1.8 пълна игла като екстри има ел стъкла,централно,лети джанти с 5 лъча...абе я най-добре да ви копирам описанието в мобиле

 

 

Opel Vectra 1.8

 

1500 EUR Покажи в евро Покажи в usd Покажи в лева

 

Дата на производство октомври 1995 г.

Тип двигател Бензинов

Мощност (к.с.) 90 к.с.

Скоростна кутия Ръчна

Категория Седан

Пробег 165000 км

Цвят Тъмно син мет.

 

Особености:

4(5) Врати, ABS, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Лети джанти, Металик, Нов внос, Стерео уредба, Центр. заключване

 

Допълнителна информация:

перфектен автомобил. всички екстри без клима. вкаран в българия на 29 03 2009 г. нов внос от холандия. винаги е бил гаражен без никаква ръжда. алуминиеви джанти-5 лъча. CD-плеар пайнер с 4 по 50 вата колони. ел. стъкла. плюшен салон изключително запазен. металик. оригинален теглич. летни гуми на един сезон. +4броя зимни гуми с железни джанти почти нови. изключително запазен автомобил. КОМЕНТАР ПО ЦЕНАТА . . .

 

 

 

Значи сега вече е без зимните гуми,продал ги е,за тях смъкна цената на 2800лв огледах я,има много леки забележки по броните и едната лайсна,не е удряно,просто е одрасквания,на база тях смъкна още 100лв,каза ми,че ще я даде за 2700 Покарах я,хареса ми...за отрицателно време не усетих кога съм стигнал 160 ,окачването се държа добре,двигателя се разврта бързо,газта не дава да пипаш,но ми се видя малко мудно укротява оборотите...инъче си е добре,държи ги към 850,почти няма колебание,за цялото време,само веднъж видях леко трепване на оборотомера,което е нищо,не гори масло,не пуши,всички копчелъци и работят,парното ми се видя малко слабо,но знам ли,то навън е толкова топло,че как да разбера откъде духа по-топлото :))) Въпроса ми е,какво мислите за такъв автомобил,мисля,че поддръжката му е евтинба и лесна,но не знам,все пак да питам вас...Засега само това открих,в целта си да намеря двигател с колкото може по-малко електроника по него Едно само не ми хареса,препрочитал сум няколко пъти статията копирана във всички форуми "какво да гледаме по една кола" и сторих едно от нещата,при запален двигател развих капачката на маслото,но леко ме опръска,а пишеше,че не трябвало да духа,доколко е така? Защото брат ми има малко по-стара вектра и тя смея да кажа е отлична(да не му е уруки на момчето) и на нея пробвах и там духа като отвориш капачката,но не хвърли масло,но неговия двигател е друг и движещите елементи в него като се отвори не се виждат така...Двигателя по-скоро прилича на старото ми рено 1,8 и то,макар двигателя да е след основен ремонт,като отвориш капачката пръска масло... Как мислите,подобна кола добра ли е(не искам мнение за конкретния автомобил,а за вектра А по принцип) Всичко това което съм написал като данни и забележки които видях,долко са в нормите? Колко ще ми излезе регистрацията в КАТ със плащането на екотаксата ,новите номера и т.н. Къде се плаща тая екотакса?В кат или данъчното? И как се регистрира нов внос кола,какви документи трябва да има като я вземам?Досега съм купувал само веднъж от човек и бе лесно БЕЗ смяната на номера!

 

Ако някой прочете целия ферман,който написах и има мнение ,макар и по само една брънка от всичко което се интересувам,нека сподели,ще бъда благодарен :opel_forever:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега! Този мотор 1.8 90к.с. е моноинжекцион, C18NZ (95г, е първа регистрация или е произведена тогава?). Лично на мен ми харесват фейслифтовите Вектра А, но за твоите пари мисля, че може да си намериш нещо и с климатик, бордкомпютър (ако е по-голям мотор), 2хairbag :)

Иначе екотаксата се плаща в КАТ, където за всичко ще ти трябват около 300лв + застраховка гражданска отговорност. Успех и дано си намериш читава колица (разгледай и за Астра F ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здрасти, колега! Този мотор 1.8 90к.с. е моноинжекцион, C18NZ (95г, е първа регистрация или е произведена тогава?). Лично на мен ми харесват фейслифтовите Вектра А, но за твоите пари мисля, че може да си намериш нещо и с климатик, бордкомпютър (ако е по-голям мотор), 2хairbag :)

Иначе екотаксата се плаща в КАТ, където за всичко ще ти трябват около 300лв + застраховка гражданска отговорност. Успех и дано си намериш читава колица (разгледай и за Астра F ;)

може и моноинжекция да е,просто на колата пише 1,8 i не знам как е при опел,но на реното ми беше mi за моно,затова си мислех,че това е пълна инжекция...първата регистрация е тогава,септември! Ще се радвам и на други мнения,благодаря предварително...А как става регистрацията,предполагам документите на колата са на холандски,трябва ли да се превеждат? Изобщо не съм наясно и търся вашата помощ!

Редактирано от paralesa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги,я обаждайте сега какво да избера...значи освен въпросната вектра,си стои варианта и за астрата,за която съм говорил в началото на темата,гледах и други астри,едната 94-та 1,6 моно но е карана в България и не знам в какво състояние е ; първата астра,за която съм писал е перфектна откъм окачване и изобщо ходова част,човека баща му е в сервиз и си му я оправя-типичния отличник,но двигателя ми се види голям 1,8 16v 125 коня от гледна точка на данъците,това е основното... ; една астра 1,6 моно 96-ти набор нов внос,но нещо вида и не ми допадна,видя ми поразбита ходовата част,поне на вид де,не съм я карал,без номера е а и много пари искат мама им 4 бона ,не бих дал такава пара за астра ако не е след най-новия фейс лифт :) ; една мареа комби ми хвана окото но 3600 97ма годинка регистрирана,отпадат проблемите в кат! Дайте някакво мнение,какво бихте препоръчали и до какви пари вървят аз си търся по-големичка кола,ако ще е астра да е комби,инъче вектра А седан не е лошо,но малко ги намирам след фейслифта,а старата не ме кефи,за вектра Б ми миришат чорапите! ако някой мнения,препоръки,предложения дори,да пише!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

протиж еко тек моно ижекция или екотек но по нов при тях проблема с хар4а на масло сяка6 по го няма по мои наблудения

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×