Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Astra_fen

Въпрос за акумулатор

Recommended Posts

Здравейте,от известно време имам проблем с акумулатора,колата си дойде с оригинален на Опел с така нареченото око което показва заряда.Проблемът е че от сигурно месец някъде окото е черно на цвят,колата си пали без проблем,даже ходих да замерват напрежението и казаха че алтелнатора зарежда правилно.Попринцип знам че когато окото е черно означава да се зареди,а когато стане бяло вече е за боклука.Зареждах го даже за 5 часа някъде но зеленото не се появи.

Акумулаторът е 55AH.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Щом не ти прави проблем, не се занимавай да зареждаш акумулатора на изправител! Защото може да го повредиш, ако заряда не е със съответните параметри.

Това, ако съм разбрал правилно е необслужваем акумулатор с гел. Аз съм с такъв тип друга марка 60Ah - олях се малко с капацитета. :biggrin: Зелено съм го виждал да свети след преход над 400км. Никакви проблеми не съм имал за 3,5 години на експлоатация.

Свиркай си и не си създавай сам излишни проблеми! :wave:

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами друго което ми направи впечатление,че като го свалях като го разклатя и ту се показваше зеленото,ту се скриваше,все едно течността вътре е зелена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не отварям нова тема..трябва ли когато зареждам акумолатор(капсулован) да му отварям клетките :help: :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
....Акумулаторът е 55AH.

Зависи от зарядното.Ако е от старите може да си иска поне 8ч заряд.С моето старо зарядно зареждам 72Ah акумулатор за 12-15ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моя акумулатор го зареждах със някакво старо,правено е,тия дни ще го пускам пак да се зарежда поне за цял ден,тъй като го забелязах на половина зелено окото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги зарядните са стандартни по 10А и за едно добро зареждане на какъвто и да било акумолатор си му трябват едни 12часа (е не говорим за акумолатор от камион или др подобни :biggrin: ) :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
колеги зарядните са стандартни по 10А и за едно добро зареждане на какъвто и да било акумолатор си му трябват едни 12часа (е не говорим за акумолатор от камион или др подобни :biggrin: ) :th_up:

 

колега, какви са тия 10 А ?? ти ще го изпържиш

 

най-правилното зареждане е на зарядно с амперметър (а ако е и регулируемо още по-добре )

 

ако акумулатора не вдигне ампераж равен на 1/10 от капацитета си при първоначално пускане на заряд (при изтощен акумулатор ) не чакайте хубави работи от него

 

иначе заряда се смята така :

гледате колко ток дава зарядното и капацитета на акумулатора

делите капацитета на акумулатора в [Ah] на тока от зарядното в [A] - получавате колко часа трябва да се зарежда акумулатора

 

Пример :

зарядно 2,5 А

акумулатор 50 А/ч

трабва да се зарежда : 50 / 2,5 = 20 часа

 

колкото по-бавно го зареждате толкова по-добре за акумулатора и толкова по-дълго ще Ви служи

екстремното зареждане скъсява значително живота на акумулатора

 

Моето зарядно е самоделка но е с регулиране на тока - зареждам по 20-24 часа

Редактирано от Duke_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА МЕ ПРОЩАВА КОЛЕГАТА АМА ТОЗИ АКУМУЛАТОР НЕ Е С ГЕЛ А С ЕЛЕКТРОЛИТ, КАПСУЛОВАН А СЕ ВИЖДА ЗЕЛЕНО ОКОТО КАТО ГО РАЗКЛАТИШ ЗАЩОТО ЕЛЕКТРОЛИТА СЕ Е ПОИЗПАРИЛ И НЕ СТИГА ДО ЦИЛИНДЪРЧЕТО НА ОКОТО. ЩОМ КАТО СЕ ПОРАЗКЛАТИ И СЕ ВИЖДА ЗЕЛЕНОТО ЗНАЧИ АКУМУЛАТОРА СИ Е ЗАРЕДЕН ПРОСТО ЕЛЕКТРОЛИТА НЕ Е С НУЖНОТО КОЛИЧЕСТВО. И САМО ДА ВМЕТНА РАБОТИЛ СЭМ В МАГАЗИН ЗА АКУМУЛАТОРИ В СОФИЯ ПРИ ОСНОВЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ЗА СТАРТ И ИСКРА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ДА МЕ ПРОЩАВА КОЛЕГАТА АМА ТОЗИ АКУМУЛАТОР НЕ Е С ГЕЛ А С ЕЛЕКТРОЛИТ, КАПСУЛОВАН А СЕ ВИЖДА ЗЕЛЕНО ОКОТО КАТО ГО РАЗКЛАТИШ ЗАЩОТО ЕЛЕКТРОЛИТА СЕ Е ПОИЗПАРИЛ И НЕ СТИГА ДО ЦИЛИНДЪРЧЕТО НА ОКОТО. ЩОМ КАТО СЕ ПОРАЗКЛАТИ И СЕ ВИЖДА ЗЕЛЕНОТО ЗНАЧИ АКУМУЛАТОРА СИ Е ЗАРЕДЕН ПРОСТО ЕЛЕКТРОЛИТА НЕ Е С НУЖНОТО КОЛИЧЕСТВО. И САМО ДА ВМЕТНА РАБОТИЛ СЭМ В МАГАЗИН ЗА АКУМУЛАТОРИ В СОФИЯ ПРИ ОСНОВЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ЗА СТАРТ И ИСКРА

 

 

Колега, пиши с малко букви! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам забележката, ама с малко букви много думи не става

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид с малкИ букви! :biggrin::th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отскоро ми се появи проблем с акумулатора. Значи паля пред у дома, студен старт, тръгвам и минавам 9км извънградско и 3 градско. Гася за 5мин, влизам в магазина и излизам след 5мин, акумулатор няма? Въртя 3 пъти и до там му беше. Акумулатора е 80Ah, колата Astra F X17DTL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте, отскоро ми се появи проблем с акумулатора. Значи паля пред у дома, студен старт, тръгвам и минавам 9км извънградско и 3 градско. Гася за 5мин, влизам в магазина и излизам след 5мин, акумулатор няма? Въртя 3 пъти и до там му беше. Акумулатора е 80Ah, колата Astra F X17DTL

 

Това един път ли се е случило? В смиъл такъв не е бил редовен проблем? Ако е така значи си бил случил на хубав акумулатор. Читавите акумулатори се правят така, да спрат изведнъж, за да не мъчиш стартери и т.н. ОТиваш и си купуваш нов и всичко е 6 :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това един път ли се е случило? В смиъл такъв не е бил редовен проблем? Ако е така значи си бил случил на хубав акумулатор. Читавите акумулатори се правят така, да спрат изведнъж, за да не мъчиш стартери и т.н. ОТиваш и си купуваш нов и всичко е 6 :th_up:

3 пъти за сега го е правило. :) През период от 1-2 седмици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сигурно само те предупреждава! :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Значи сигурно само те предупреждава! :biggrin:

И втория път като падна,запалих на скорост, бръмчах 6км градско изгасих и грам не се беше презаредил. Докато другите пъти 2 км карах и се беше презаредил напълно. После го бях презаредил с изправителя. Други симптоми няма. А и всички пъти като падна акумулатора светеше ЗЕЛЕНО, не червено. :biggrin:

Редактирано от CappY

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest pegasus

Заминал ли е акумулатора....

Вътре киселината ми е черна в 6/6 клетки....правих замерване с аерометър на всички клетки показваше 1.19 преди зареждане..."сутринта не можах да запаля".

 

След зареждане "в момента със зарядно" стигна 1.27 ,вече 5-6 часа го зареждам от 1 час седи на 1.27.....

Утре сутринта ще го сложа на колата да видим какво ще се получи Всички клетки е еднаква скалата 1.27

 

Но въпроса да ме притеснява ли черния(тъмния цвят) на киселината

Редактирано от pegasus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Заминал ли е акумулатора....

Вътре киселината ми е черна в 6/6 клетки....правих замерване с аерометър на всички клетки показваше 1.19 преди зареждане..."сутринта не можах да запаля".

 

След зареждане "в момента със зарядно" стигна 1.27 ,вече 5-6 часа го зареждам от 1 час седи на 1.27.....

Утре сутринта ще го сложа на колата да видим какво ще се получи Всички клетки е еднаква скалата 1.27

 

Но въпроса да ме притеснява ли черния(тъмния цвят) на киселината

По темата с моя акумулатор - почна да пада вместо през 2 седмици вече през 3 дни.

Четох някъде това -

Излива се електролита в леген и се оставя да се утаи.

Акумулатора се пълни с дест. вода и се разклаща енергично докато септичната яма вътре изчезне.

След това се пълни пак с дест. вода и се зарежда, после се разрежда - така поне 1-2 пъти.

После пак се пълни с електролита (вече утаения и бистър)

Зарежда се.

 

За сега с този резултат виждам голям напредък:

 

Преди: 3 дни (само палене, нищо др. не е работило)

(ЗА)Сега: 6 дни ( CD-то винаги е работило когато съм в колата, фарове,чистачки 2 дни,подгревателя на задното стъкло + парното)

 

П.П. вътре в моя акумулатор като септична яма станало... 10 литра вода минаха през него и още излизаше черна вода.... ама ми свърши водата. :)

И да, трябва да те притеснява.

 

Допълнение към темата: Мойто око на акумулатора ВИНАГИ до сега е светело зелено. 1 път ми падна акумулатора на 7 волта.... и пак зелено беше.

Като източих електролита светеше бяло.

Сега свети винаги черно.

Редактирано от CappY

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×