Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
drianov

Разход на гориво

Recommended Posts

Тъй като ми писна да виждам разходи от каталожните данни различаващи се драстично спрямо реалните предлагам следната методология за мерене на разход. За съжаление е удобна предимно на софиянци, но нищо не пречи и хора от другите градове да се замерят ако поне веднъж дойдат до София.

 

1. излизане от София по посока Пловдив по магистрала тракия

2. при подминаване на караулката се ускорява максимално бързо до 130 км/ч

3. нулира се бордовия компютър и се поддържа скорстта максимално прецизно (не се позлва темпомат защото не се знае как той поддържа скоростта)

4. на отбивката за Вакарел се отчита показанието без да се нулира компютъра, прави се обратен към София

5. при връщането към София на караулката се отчита показанието на компютъра

 

За да са съпоставими данните трябва да се кара без клиамтик и без излишни консуматори, при оптимално загрял двигател и в ненатоварено време - примерно 14:00 - 15:00 часа следобед. Освен това е хубаво околната температура да е поне 10 градуса и магистралата да е суха, по възможност слънчево време.

 

Моите данни (астра 1,6 115 коня):

8,0/100 при Вакарел

7,2/100 при влизане в София

 

Данните на едно БМВ което карах за малко (120д 2,0 177коня):

6,4/100 при Вакарел

5,4/100 на влизане в София

 

Отворен съм за коментари и препоръки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а едно въпросче да задам аз

които нямаме борд компютри как да засичаме

а и за да го засека трябва да доида до софия :biggrin:

400 километра за да си засека колата колко ми гори :blink: :blink: :blink:

а варненците как да си ги засичат :blink: :blink: :blink:

Редактирано от C_18_XEL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
а едно въпросче да задам аз

които нямаме борд компютри как да засичаме

а и за да го засека трябва да доида до софия :biggrin:

400 километра за да си засека колата колко ми гори :blink: :blink: :blink:

а варненците как да си ги засичат :blink: :blink: :blink:

ей наборче...кво са праиш пък ти ве.....за 400 км ли си....за колко няма да ги прелетиш с астролета хахах :biggrin: а сега сериозно- според мен на борда не може да му се вярва винаги (трябва да си го знаиш)....апък тва за София-Мофия....кои от кадето си е да си напълни резервоара,да си хване наи-близката магистрала и да си засече барачката колко ше му глътне.....пък и аз трудно ше се съглася че БМВ 177 катъра ше гори с 2 литра по-малко от опел мн по-малко коне....нали се сещате че тия катъри искат да пасът....за БМВ-то поне 1-на баля сено повече му трябва ми се струва!!!

Редактирано от DAKICHA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DAKICHA брат, не забравяй, че бмв-то е дизел последно поколение, има 6 скорости, то и 2тона ц5 173 коня нафта, харчи 5 ама на 6та с 90 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
DAKICHA брат, не забравяй, че бмв-то е дизел последно поколение, има 6 скорости, то и 2тона ц5 173 коня нафта, харчи 5 ама на 6та с 90 :)

ееее сори, аз съм пропуснал факта че е дизел щото набързо го прочетох, ама ако беше бензиново със същата мощност ко ше каеш а, дали няма да годи повече от орела :row__1560:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методологията е добре измислена. Въпросът ми е обаче дали информацията, която носи върши работа? Ние обикновено не шофираме с изключени консуматори, с една и съща скорост, по сух участък и т.н. За мен лично е важно какъв е разходът на колата ми при нормален за мен стил на шофиране. Аз засичам разход по метода пълно-пълно. Често пътувам по едни и същи маршрути при подобна обстановка. Когато в такъв случай отчета серизона разлика в разхода тогава търся причината.

Отделно, това с каталожните данни предполагам, че е приложимо за нови автомобили, тъй като остаряването на един автомобил с всичките му елементи неминуемо води и до разлика в разхода. Въпреки всичко имам приятели работещи в различни автодилъри и според тях почти нито един нов автомобил не отговаря на каталожните му данни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да правилно сте направили забележка, че това което съм посочил важи само за София и само за хората с Бордови компютри.

 

За колегите от Варна предлагам да се съгласуват и да си харесат една подобна отсечка, после аз ще отскоча до Варна за по бира и ще видим каква е разликата в двете тестови отсечки :drinking: Това могат да го направят и колегите от другите по-големи градове съответно и аз много бира ще изпия ;-)

 

За бордовия компютър да внеса малко яснота - по принцип той работи като интегрира информацията за моментен разход на гориво през инжекторите (дебит по дължина на импулса на отваряне) така че се предполага с чисти инжектори да е почти 100% точен. Естествено има възможност за калибрация и всичко зависи какво е мазано по софтуера, но се предполага че ако всичко е нормално разхода ще отговаря максимално точно на реалния разход. Освен това Бордови Компютър си поръчват колегите които се интересуват от разхода, тези които не се интересуват от разход надали четат този пост изообщо... Така де има и такива които искат да имат БК но са си харесали кола втора употреба без такъв - е да за съжаление няма спасение.

 

Относно консуматорите съм казал без излишни консуматори за да има съпоставеност и постигнатите данни да се доближават до възможно най-добрите. Ясно е че каране с постоянна скорост без консуматори е идеалния вариант и всичко друго качва разхода, но пак казвам нека видим възможно най-малкия разход и от там всеки да си прави сметката как да кара - дали да си кара икономичано или да си кара както си знае защото икономията от лекото каране се изразява само е 1/100 по малък разход

 

За БМВ-то данните са си 100% истина, сега съм заплюл да тествам една КИА сийд 90кс и шкода октавиа 140кс.

 

Айде колеги някой вече не се ли пусна? Поне само до вакарел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi A4 2.0T Quattro

10,0/100 при Вакарел

8,2/100 на влизане в София

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при положение че борда ми показва 6/100 смесено и вервай ми аз не карам икономично има ли смисъл да правя този тест повечето хора също трудно ще се навият а пък и какво очаквате малки мотори тежки купета следователно яко лапа и това секи да си напраи сметка как да кара еми кво да я праим то ние си я правим секи ден ако я жалиш и кютиш ще ти връше кинти ако ти се схваща кракът ще олеква и джобът ако имам път не пречи да направим тоз тест но смисъл почти няма

Поздрави извинявай ако го счетеш за спам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ги смятам така:

Горна Оряховица-Варна за 2ч 25мин-9.5/100

Горна Оряховица-Варна за 1ч 40мин-14/100

Километрите са точно 230.Колата Омега Б Х20XEV,разхода е на газ.

Извод 1- караи само с пълен резервоар(бутилка) гориво

Извод 2- колкото сипеш всичко се изгаря

Извинявам се но наистина не виждам смисъл да си играеш да установяваш разход на гориво при някакви идеални условия.Ако идеята е да се установи техническото състояние на мотора,има няколко доста по добри и евтини начина от това да си правиш тигели по магистралата.Освен това и там има променливи-трафик,вятър,състояние на настилката и неиното съпротивление,размера на гумите и др.

Редактирано от exon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
...

не виждам смисъл да си играеш да установяваш разход на гориво при някакви идеални условия.Ако идеята е да се установи техническото състояние на мотора,има няколко доста по добри и евтини начина от това да си правиш тигели по магистралата.Освен това и там има променливи-трафик,вятър,състояние на настилката и неиното съпротивление,размера на гумите и др...

 

Да и аз си го помислих това, когато колегата Eizo писа че: "Ние обикновено не шофираме с изключени консуматори, с една и съща скорост, по сух участък и т.н" Наистина има прекалено много фактори различаващи се при всяка една отсечка.. но е някакъв ориентир за състоянието на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е да има съпоставимост на данните т.е. едни и същи условия - за това съм казал без консуматори. Ако искате ще се разберем така - с включени фарове, музика усилена на 50%, климатик. Но сега започват неизвестните - клиамтика еднакво ли натоварва при различните модели? Принякой може да качи разхода с 10% а на друг с 20%... Е този който качва с 20% може да прави хладилник вътре, а другия с 1-те си процента едва леко да охлади, ама ние сега клиамтиците ли ще мерим или двиагтелите. И какво - трябва да слагаме и термометър и да казваме колко е вътрешната температура ли (в случай че нямаме климатроници всичките) Ами музиката 50% какво значи?? Трябва да мерим нивото на музиката вътре в купето ли - примерно 96 дБ. Колко човека имат такива уреди...

Аз за това казах без консуматори - за да има по-малко неизвестни. Да може да се види какъв е разхода при тези условия, при останалите се вдига разхода, това е...

Ами производителя как обявява разхода - да не би да не са идеални условията?? Доколкото знам условията на мерене в реални условия са доста стриктни - да няма заледено или вода по пътя, да има еди колко си гориво... Ами много ясно че трябва да има някакви условия при които да се измери разхода... Да не говорим че съм чувал че на стенд се засича разход напоследък...

Иначе ако всеки започне да си пише какъв му е неговия среден разход има ли смисъл? Той ще се отнася само за неговия стил на каране, с неговите условия, за неговия маршрут... той съвпада ли с условията на някой друг имащ същата кола?? Така на единия ще му гори с 1-2 л/100 км повече.

 

Преди години производителите обявяваха 3 вида разход: градски, извънградски(км/ч), извънградски магистрала (120км/ч), сега са пак 3 но магистралния е заместен от среден разход който няма нищо общо с реалните средни разходи - за справка тук

Та това е причината - искам да възстановим този магистрален разход за да могат хората по-добре да си правят сметката какви коли да си купуват.

 

Въпреки вашите протести аз ще продължа да тествам автмобили и ще слагам резултатите тук защото смятам че може би ще са полезни на някой, ако някой може да предложи и друга методология - ОК нека се обоснове и ще я прилагаме, само не искам да има една тема - Разход и всеки да пише да пише и после акто я погледнеш нищо да не става ясно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
...

 

Въпреки вашите протести аз ще продължа да тествам автмобили и ще слагам резултатите тук защото смятам че може би ще са полезни на някой, ако някой може да предложи и друга методология - ОК нека се обоснове и ще я прилагаме, само не искам да има една тема - Разход и всеки да пише да пише и после акто я погледнеш нищо да не става ясно

 

Аз не виждам някой да протестира колега, а и няма нужда от сарказъм .. някой разсъждават по темата, а там идва истината - в спора .. а и идеята на темата и заглавието й е: Разход на гориво - в случая измерен при идеални условия, а колегите споделят, както и аз че Реалните и Идеалните условия се различават, и едва ли някой в днешно време кара в идеални условия на пътя - без музика, без климатик или без фарове. Както писах в предишното си мнение по-горе, опитът какъвто си описал с тази тема е да се определи ориентировъчно техническото състояние на колата като разход ( който е показател за добрата работа на мотора), което е добър метод, като в този случай изключваме стил на каране, фактори като натоварващи консуматори и различни атмосферни условия.

Темата е добра, но за в момента с задължителните къси светлини през деня, ще трябва да се има предвид, а и в студено време има повече кислород, което спомага за по-добро изгаряне ...пиша го не на теб, а на колегите който ще прочетат тази тема и ще научат нещо повече, далеч съм от мисълта, че казвам нещо ново и неясно.

 

Поздрави! :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно полезно и напълно реално експериментче на тема градски разход направено преди 2 часа от мен и един колега.

 

Астра H 1.7CDTI 100hp на около 20 000 км

Астра H 1.6 115hp на около 15 000км

 

Почти еднакво оборудване, зимни гуми 16", външна температура -5 градуса със снеговалеж, с пуснати фарове и чистачки.

На двете коли се нулират компютрите и тръгват една след друга в градски маршрут от подземен гараж при 5 градуса температура в гаража.

Изминато разтояние - около 5 км, средна скорост 21 км/ч.

 

дизел 8,9л/100км (каталожен 6,4л/100км => +2,5л(+39%))

бензин 10,1л/100км (каталожен 8,7л/100км => +1,4л(+16%))

 

бордови компютър 2 на дизеловата астра показва за последните около 2200 км градско средна скорост 18км/ч и среден разход 9,1л/100км

бордови компютър 2 на бензиновата астра показва за последните около 150 км градско средна скорост 22 км/ч и среден разход 9,8л/100км

 

дизел - разход на място 0,4-0,5-0,7-0,8 литра на час.

бензин - разход на място 0,6-0,7-0,9-1,1 литра на час.

 

Нека всеки сам си тълкува резултатите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×