Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beоs

Ето как: От Tid към Mid - Борд Компютър - Астра Ф

Recommended Posts

Необходими компоненти за да стане това!


1. MID- Мулти Инфо Дисплей -Борд Компютър
2. Лост за управление на чистачките с копчета за управление на Бордовият компютър (MID)
3. Букса за включването на дисплея към инсталацията на колата ( Х20)

1.MID

96621684bq1.th.jpg

2.лост за управление

111iv6.th.jpg

3.Букса Х20

78904612pj5.th.jpg

----------------------------------------



Букса Х19 - буксата на TID/DID Дисплей

x19gg5.th.jpg

x19ei8.th.jpg

Ползват се следните пинове

pin1 - плюс - постоянен
pin2 - дублира се кабел към буксата X20 pin22
pin3 - маса
pin4 - дублира се кабел към буксата X20 pin23
pin5 - плюс прекъснат от контактния ключ
pin12 - дублира се кабел към буксата X20 pin20 от датчика за скоростта или на букса Х9 pin6


Букса Х20

85850385ab0.th.jpg

Pin 01 - трябва да се свърже към кутията. която проверява за изгорели крушки, ако имате такава .. ако не - Маса
Pin 02 - проверка на антифриз контрол - ако имате капачка с датчика към него, ако не - Маса
Pin 03 - датчик за налягане на маслото, ако нямате такъв - Маса
Pin 04 - трябва да се свърже към кутията, която проверява за изгорели крушки - ако я нямате- х19 pin1
Pin 05 - плюса прекъснат от контактният ключ - х19 pin5
Pin 06 - свободен
Pin 07 - свободен
Pin 08 - свободен
Pin 09 - свободен
Pin 10 - свободен
Pin 11 - свободен
Pin 12 - свободен
Pin 13 - Маса - от малката букса на TID Х19 - пин3
Pin 14 - на X13*
Pin 15 - на X13**
Pin 16 - копче "R" лост за управление на чистачките
Pin 17 - копче "S" лост за управление на чистачките
Pin 18 - табло x21 pin7 В таблото на голямата букса за ниво на горивото
Pin 19 - свободен
Pin 20 - x19 pin12 буксата на ТИД-а или за Астра Ф с DID от таблото на букса Х21 пин3
Pin 21 - свързва се към компютъра на колата ECU Pin B12 това при моето ECU - моторът е Х14ХЕ ****
Pin 22 - температурен датчик "+" x19 pin02
Pin 23 - температурен датчик "-" x19 pin04
Pin 24 - датчик на спирачките (или към датчика за ниво на спирачната течност) - Маса
Pin 25 - казанче за течност на чистачките ако имате датчик, ако не - Маса
Pin 26 - трябва да се свърже към кутията дето проверява за изгорели крушки, ако не - свободен


Забележки


* -Pin G при 10 пинов диагностичен куплунг
-Pin 8 при 16 пинов диагностичен куплунг

** - Pin D при 10 пинов диагностичен куплунг
- не се пуска кабел при 16 пинов диагностичен куплунг

**** ECU - свързването на бордовият компютър с него става според модела на двигателя

C14NZ = Pin A2
X14XE = B12
14SE, C14SE, C16SE = Pin B4
X16XEL = Pin B12
C16NZ = Pin A2
16LZ2 = Pin B4
X16SZ = Pin B4
X16SZR = Pin B12
C18NZ = Pin B4
18SE = Pin 32
C18XEL = Pin 14
X18XE, X20XEV = Pin 21
C20XE = Pin 15 при липса на този пин се ползва Pin 32 - кафяво-чер кабел!
C20NE = Pin 32

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При натискане на бутоните S(et) и R(eset) за 5 секунди, извежда на дисплея версия на софтуера и код на мотора Индекс на импулс за километър

 

64833349jh5.th.jpg

 

 

 

Буксата Х13 - Диагностичният куплунг, бива два вида:

1 - за Астра Ф до 94г. - 10 пинов

 

67299876sq3.th.png

 

За да се сложи пин D за да може да се програмира MID - се маха чопчето което застопорява пиновете да на потъват - намира се под самата букса отдолу - две чопчета са.. вади се само това където е пин D развиват се двата винта отдолу които държат таблото с предпазителите и се слага кабела отзад на буксата.

 

2- Астра Ф фейслифт след 95г. 16 пинов

 

34448925ek3.th.jpg

 

Изваждането на буксата става, чрез натискане на чоповете в оградените с червено кръгове с плоска отверка и натискане на буксата навътре.

 

Код за програмиране според мотора, езика, показанията за километри или мили .. литри или галони става чрез код в таблицата.

 

mid_astra_f_mj92.pdf mid_astra_f_mj93.pdf mid_astra_f_mj94.pdf

mid_astra_f_mj95.pdf mid_astra_f_ab_mj96.pdf

 

Ето я и самата схема на свързване:

 

11nl3.th.jpg

 

с описание как се свързва Чек контрола за проверка на лампите на стопове, фарове и мигачи.

 

Ето и алтернатива на голямата букса Х20 - кабел от флопи! реже се преправя се и сте вие ;)

 

12fh7.th.jpg

 

13kx0.th.jpg

 

Ето и някой от функциите, които изписва:

 

14hl8.th.jpg

Километри които може да изминете с налично гориво при този среден разход до момента.

 

 

15xi3.th.jpg

Хронометър

 

 

16nv3.th.jpg

Средна скорост

 

 

17xn4.th.jpg

Среден разход

 

 

18jo3.th.jpg

Моментен разход + Слушана станция - Радио Фреш

 

 

19kq8.th.jpg

Температура

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се удачно тука да добавя ,че смяната на езика на дисплея е възможна например с английски. Може да го направите при всеки един оторизиран дилър - сервиз на Опел.Прави се през буксата - сваля се старият софтуеър и се качва новия 10 мин работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам може да бъде поставен борд. комп. и на C16NZ обаче въпроса ми е приблизително колко пари ще излязат всички консумативи за да се премине от TID към MID

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Като гледам може да бъде поставен борд. комп. и на C16NZ обаче въпроса ми е приблизително колко пари ще излязат всички консумативи за да се премине от TID към MID

Шукарийката стъпва на 120-150лв.

Толкова са борда и копчетата+смяна език и модел на мотора.

Успех!

ПП.С помоща на тази тема имам успешно монтирани 2 борда!

Още веднъж БЛАГОДАРСКО на Беос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих уж борд обаче нещо не се задейства. Трябва да проверя инсталацията въпреки, че на мойта астра и смених цялата инсталация със такава от ГСи и си имаше буксите за борда сичко точно обаче не тръгва. Днеска премерих на буксата имам и + и - пробвах моя дисплей на друга астра и работи пробвах другия на мойта и не работи. Утре ще поровя из кабелчетата, някой ако има идея какво е да казва все пак :icon_biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-ри борда и аз си сложих:)само ме интересува как мога да си настроя да ми показва точно колко км имам да мина с остатака от бензина:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата сама си го изчислява според това колко бензин имаш в резервоара и с какъв среден разход караш до колкото знам. На мен въпроса ми е как става смяната на езика и дали е възможно сам да го направя или ако не мога къде трябва да отида, защото борда ми е на италянски а нещо не го разбирам много много...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3-ри борда и аз си сложих:)само ме интересува как мога да си настроя да ми показва точно колко км имам да мина с остатака от бензина:)

 

Преглеждам разни теми и днес виждам това мнение :)

 

Искаш да кажеш, че според теб трябва да има настройка на тези данни ?

 

Те се променят от средният ти разход - автоматично .. ако средният ти разход се увеличи - броят на километрите които може да изминеш - намаляват ...

и обратното .. тези данни може да си ги рестваш - в смисъл когато караш градско ... но ти се е наложило да по караш 50-100км извънградско -то ще повлияе върху средният ти разход и съответно данните няма да са ти верни.

 

Ако говориш, че примерно си комби или седан - и имаш разлика от показанията за количеството гориво .. си има настройка през пин15 и съпротивление което се закача на сондата в резервоара и го лъже че е пълен и се настройва през Сет и Ресет и бутоните на дисплея .. но не се сещам точно как беше .. трябва да го видя .. ако някой се сеща може да пише .. имаше диапазон за настройки -3 -2 -1 0 +1 +2 +3 .. литра .. за да докараш точност на данните защото на GSI резервоара е 52литра .. а на Седан и Комби по 50 ...

 

 

На мен въпроса ми е как става смяната на езика и дали е възможно сам да го направя или ако не мога къде трябва да отида, защото борда ми е на италянски а нещо не го разбирам много много...

 

Не знам дали не се повтарям - програмирането на данните за мотор и език към Бордовият компютър стават с TECH1 - 10пинова диагностичната букса или TECH2 - 16пинова!

 

За справка виж началото на вторият ми пост по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята има ли такъв вариант да си сложа Борд комп. ? Какви пари ще ми коства да го купя от морга примерно.

 

 

Сега гледах има на части но от 1.6 еко.

Редактирано от bertone70

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d1lar4e7o

А има ли някои на който примерно да му платя и той да ми го направи :sad: разбирасе,аз ще си купя всичко необходимо :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако питаш за Астрата c X16XEL...Слагах на една такава, но се оказа, че няма код за програмиране за този двигател :dontknow: Нямам уред да изпробвам с кой код ще даде близки до истинските стойности, но ако разбера ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр. колеги... Сложих си МИД на Астрата 92-ра г. е закачил съм пиновете както трябва, който кадето трябва да е... гледал съм няколко пъти схемата за свързваме всичко е точно така както е обяснено... но незнам защо не ми показва среден разход на 100/км. не ми показва с колко КМ се движа в момента, моментния разход ми го показва но за час (по принцип като е на място колата трябва да го вади за час, а като е в движение да показва speed) постоянно ми стой на час, там кадето показва за колко километра имам бензин в колата не ми го отчита вярно (примерно сега в момента ми показва че имам за 40км. бензин, отивам слагам бензин не се променя, променя се чак след около 1 седмица което не ми върши работа защото за 1 седмица слагам постоянно бензин) МИД-а го взех от Астра GSI новия мотроник 2.8 с всичко само несъм го закачил към буксата за диагностика... искам да попитам някой който са му ясни тези работи дали ще може да ми помогне... Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много чест проблем - ако така мога да го кажa е, че нямат в малката букса на ТИД-а инфо за скоростта .. оправя се проблема като се вземе директно от таблото данни за нея от голямата букса, мисля че беше пин3 на букса Х21 ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си 1992г. най-вероятно си бил с DID дисплей и точно както казва beos ти липсва сигнала за средна скорост. Оттам нямаш и показание за среден разход. Моментния ти седи само за литри на час точно защото дисплея не разбира, че колата се движи. Няма как и да разчиташ на показание за оставащите километри. В крайна сметка дори и да си оправиш сигнала за средна скорост няма да минеш без програмиране с този диспей от ХЕ на NE.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега, ако питаш за Астрата c X16XEL...Слагах на една такава, но се оказа, че няма код за програмиране за този двигател :dontknow: Нямам уред да изпробвам с кой код ще даде близки до истинските стойности, но ако разбера ще пиша.

 

082 би трябвало да е близък а може и да е точният ... принципно моторите са еднакви с Х14ХЕ ;) .. разходът няма да играе кой знае колко .. но ако има код ( не съм гледал ) за C16SE -то това е неговият код ...

 

:biggrin:

 

 

Едит:

 

72678212sx6.jpg

 

 

М, да .. има за C16SE - и кода за Х16ХЕ(L) както казах е 082 ;) като при Х14ХЕ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип тръгнах да програмирам с 082 за С14SE-то, но МИД-а не позволи и затова използвам там 109, който е за същите мотори, но само за английски език. Та пробвах го на XEL-a, но неуспешно....както и за Х12ХЕ... Скоро може да имам достъп до autoscanner и ще се заиграя пак :)

Щом и в официалния представител нямат идея :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
По принцип тръгнах да програмирам с 082 за С14SE-то, но МИД-а не позволи и затова използвам там 109, който е за същите мотори, но само за английски език. Та пробвах го на XEL-a, но неуспешно....както и за Х12ХЕ... Скоро може да имам достъп до autoscanner и ще се заиграя пак :)

Щом и в официалния представител нямат идея :huh:

Pin 22 - температурен датчик "+" x19 pin02

Pin 23 - температурен датчик "-" x19 pin04

Колеги искам да попитам,понеже видях в един саит пак данни за инсталацията и на Пин23 беше Х19 пин03.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Pin 22 - температурен датчик "+" x19 pin02

Pin 23 - температурен датчик "-" x19 pin04

Колеги искам да попитам,понеже видях в един саит пак данни за инсталацията и на Пин23 беше Х19 пин03.

 

Грешат.. възможно е да са бързали с описанието и да е станала тази грешка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам също и да попитам Pin 14 - на X13*

Pin 15 - на X13** как точно трябва да се върже към диагностичната букса че гледам при 16пиновите е различно,а и да питам понеже в скоро време ще слагам МИД на моята астра връзките мисля да ги права чрез спойки,чудя се дали е по добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Искам също и да попитам Pin 14 - на X13*

Pin 15 - на X13** как точно трябва да се върже към диагностичната букса че гледам при 16пиновите е различно,а и да питам понеже в скоро време ще слагам МИД на моята астра връзките мисля да ги права чрез спойки,чудя се дали е по добре.

 

 

Забележки

 

 

* -Pin G при 10 пинов диагностичен куплунг

-Pin 8 при 16 пинов диагностичен куплунг

 

** - Pin D при 10 пинов диагностичен куплунг

- не се пуска кабел при 16 пинов диагностичен куплунг

 

Сложил съм легенда към забележките ;) ..

 

А относно прикачването към кабелите, определено е по-добре да е със спойка, но не забравяй да махнеш акумулатора за да не стане някакъв проблем с компютъра на колата и някаква утечка от поялника

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ясно,а понеже трябва и към екуто да го вържа то се намираше под жабката до прага нали .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги понеже ми бръмна мухата в главата така и така ще слагам на корсата x16xel ,мотор от астра да взема да си сложа и един борд ,само че ме интересува как ще го приправя дисплея да го сложа на стария ТИД понеже е по малък от МИД ? А и ме интересува какво трябва да закупя какви датчици борд + инсталацията и механизма за чистачката които е с копчето за борса ? Моля обеснете ми какво да закуя и колко доло горе излиза и някакви напъцтвия някои да помогне при слагането ? :vencity:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знчи венци аз доста исписах в една папка какво ми трябва и цени

значи трябва ти

лосчтчето с бутоните + дисплея+ буксата голямата на дисплея мисля че Х20 беше и към буксата да има малко кабели около 10 см

за да можеш да вържеш твоите работи

значи всичкото излиза около 100 лева зависи как го намериш :th_up::unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
знчи венци аз доста исписах в една папка какво ми трябва и цени

значи трябва ти

лосчтчето с бутоните + дисплея+ буксата голямата на дисплея мисля че Х20 беше и към буксата да има малко кабели около 10 см

за да можеш да вържеш твоите работи

значи всичкото излиза около 100 лева зависи как го намериш :th_up::unsure:

 

Ето това исках да чуя :):respect:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×