Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
hold

Смяна на масло опел астра 1.6 75 к.с х16szr

Recommended Posts

Привет на всички форумци.Карам опела с Тотал 10w40,но мисля при следващата смяна да мина на Тотал 5w40 колата показва 16к и имам съмнения че е на толкова,но до колко това е вярно :biggrin:.Предния опел 80к само с Тотал 10в 40 кварц никакви проблеми както го налеех така го източвах.Ако се минава от полусинтетика на пълно трябва ли да се прави промивка на двигателя с Промивно масло или?Не мисля да използвам добавка много са агресивни към гумичките. Мнението ви относно тази смяна ,пък и ако някой изкаже впечетления от Тотала или друго масло Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр колега

значи аз карам с 10/40 на МЕГУИН и за сега съм много доволен

а относно 5/40 мисля че не е добра идея :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за визкозитета на маслото което използваш винаги има значение двигателя.Значи това което знам аз е че, на дизелов двигател за предпочитане е да се слага по гъсто масло.На бензинов не толкова.Също така има значение на колко хил. км е двигателя ти-ако е нов синтетично масло ако е г-д стар полусинтетично ако е мн стар може и минерално.Има значение в какви температурни условия караш колата, тъй че преди да сложиш масло с различен вискозитет трябва да се поинтересуваш от тези подробности.Иначе за прочистването мисля че няма смисъл.Просто като доливаш масло трябва да се излее старото ако новото е с друг вискозитет или на друга марка.Иначе по учебник няма значение.

Но както казах съвета ми е да проучиш подробностите и просто да излееш старото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото аз съм чел, за минаване от полу-синтетика на пълна синтетика не е нужна промивка. Аз на моята Корса преди 1 седмица и' сипах 5W30 Castrol Magnatec :) Според мен, ако не ти гори масло и е в добро състояние двигатела, едва ли ще имаш проблеми с пълната синтетика. Пък и нали зимата по-добре с по-рядко масло. Най-много да трябва да доливаш масло :biggrin:

Иначе аз с Тотал не съм карал, но съм ползвал полусинтетика и пълна синтетика на Шел и Мотул и бях много доволен и от двете. Сега съм с Кастрол, но съм навъртял само към 500 км и не мога да кажа още впечатления...

Редактирано от scratch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно ми е кастрола какво ще ти е мнението след 2-3хил км. Аз хвърлих кастрол и мисля повече да не бъркам с него. Сега съм с мотул и за сега е доволно, карал съм и с GM но не беше толкова мазно след 2-3хил км, поне не стана на вода. За парите си GM е ок. За 1.6 моно GM е чудесно масло. Този мотор не минава 6200 оборота и не е толкова лесен за износване. Рядко се взема за да се раздава газ, ... аз бих сложил GM. Ако не ти гори масло карай със същия вискозитет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
интересно ми е кастрола какво ще ти е мнението след 2-3хил км. Аз хвърлих кастрол и мисля повече да не бъркам с него. Сега съм с мотул и за сега е доволно, карал съм и с GM но не беше толкова мазно след 2-3хил км, поне не стана на вода. За парите си GM е ок. За 1.6 моно GM е чудесно масло. Този мотор не минава 6200 оборота и не е толкова лесен за износване. Рядко се взема за да се раздава газ, ... аз бих сложил GM. Ако не ти гори масло карай със същия вискозитет.

Благодаря ви колеги мисля да остана на 10в40, но може да сменя марката от Тотал на Мобил. Още веднъж Благодаря ви за мненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пак бих помислил дали да мина на мобил :eusa_naughty: има ментета. Лично за менеси бих карал с GM. Ако това което сипах сега - motul 15W50 6100 не ме разочарова отговора ще ми е различен обаче понеже мотул е марката по принцип! Като твоя мотор съм го карал 1 година с GM и съм нямал грижи, не ми го е цапало, не го гореше, вървеше си на пушка. Ама не съм ходил всяка неделя да се гоня с колата и да я вкарвам в лютиницата(както правя сега).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
интересно ми е кастрола какво ще ти е мнението след 2-3хил км. Аз хвърлих кастрол и мисля повече да не бъркам с него. Сега съм с мотул и за сега е доволно

 

ами вече му навъртях 2000 км, повечето извънградско и засега съм много доволен. На цвят все още си е почти както го нялах - съвсем малко по-тъмно. Не го е пипнало грам и двигателя мърка. Имайки впредвид малката кубатура и скромните стойности откъм мощност и въртящ момент, мотора постоянно е във високите обороти, за да върви прилично /нямам обортомер, но то си се усеща/. На 2 пъти минавах петроханския проход и там го пържих здраво по завоите :blush:

Като наврътря още километри пак ще пиша, но за момента съм много доволен. По принцип и аз знам, че Кастол имат много ментета и затова го взех от официалния вносител. Мотобум ли, Мотобул - нещо такова беше името на фирмата.

Следващата ми смяна, дори да съм доволен от Кастрола, няма да е с него. Не за друго, а защото от Италия ми взеха 1 туба от 4 литра пълна синтетика 5-40 Аgip за 50 лева. 4 литра Кастрол ми струваха 90 :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз от официалния взех :icon_mrgreen:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми значи ще трябва да внимавам :icon_rolleyes:

при теб какво се случваше, та го смени преждевременно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми мотора тракаше и маслото бегаше през аспуха. За 3000км замина около 1л от гадната скъпа течност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×