Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Swing

Вихрови клапи

Recommended Posts

Ровейки из нета попаднах на информация (link), която предполагам ще е интересна на собствениците на Z19DTH, заради което отварям нова тема. В много форуми, включително и в нашия, когато стане въпрос за Z19DTH, винаги се споменават проблеми с вихровите клапи. Проблема наистина е доста често срещан. Описано е какво се поврежда и защо, а също и какво е променено в последствие, за да стане по-надеждна системата.

Това, което мисля че не пише там е, че колите произведени след 02.2007 и с номер на двигател след Z19DTH17228334 не са засегнати от този проблем. Така че, който му е интересно може да прочете за какво става въпрос, какво да очаква от своя автомобил и за какво да гледа при евентуална покупка на бъдещ такъв с този двигател.

Редактирано от Swing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това, което мисля че не пише там е, че колите произведени след 02.2007 и с номер на двигател след Z19DTH17228334 не са засегнати от този проблем. Така че, който му е интересно може да прочете за какво става въпрос, какво да очаква от своя автомобил и за какво да гледа при евентуална покупка на бъдещ такъв с този двигател.

 

Значи Октомври 2008 (моделна година 2009) няма от какво да се притесняваме? :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общия случай няма от какво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и още нещо - на всмукателния колектор има номер, който се намира зад подгряващата свещ на трети цилиндър. Старите колектори са с номера 55206459 или 93179055. Новия колектор е с номер 55210201. Предполагам ще е полезно на тези, които купуват автомобил втора употреба с двигател Z19DTH.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това, което мисля че не пише там е, че колите произведени след 02.2007 и с номер на двигател след Z19DTH17228334 не са засегнати от този проблем. Така че, който му е интересно може да прочете за какво става въпрос, какво да очаква от своя автомобил и за какво да гледа при евентуална покупка на бъдещ такъв с този двигател.

Точно бях спокоен за моите вихрови клапи, понеже колата ми е 2008 и вчера видях, че "рейката" която ги управлява се разхожда свободно из двигателя. Моторчето работи, колата не дава грешки. Ако сложа рейката и някой я притиска към клапите всичко работи. Но иначе отворите в рейката са цилиндрични и по никакъв начин не мога да я накарам да си стои на мястото защото изпада от "ябълките" на клапите.

Чувал съм за някакъв кит който замества тези пластмасови боклуци, но пак е временно.

Питането ми е какво мислите за ТОВА?

Става въпрос за премахване на вихровите клапи. Даже се говори и за повишение на мощността...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е евтиният вариант,но по-лесно е да залепиш ябълките на клапите с течен метал в отворено положение и да откачиш моторчето от третата клапа.Ако ще сменяш клапите,на Пиербург са по-евтини.Виж това: http://www.ebay.co.uk/itm/INLET-MANIFOLD-G...=item5654192e8d

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нещо такова: http://www.ebay.co.uk/itm/151087231742?clk...485&afsrc=1

 

Ето по-обстойно описание: http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ind...l-flaps.340436/

 

Но тези от 2рия линк са по-груби и по-скъпи

Редактирано от Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата варианта са много временни,защото ябълката работи в цилиндър и ще се износи много бързо и после никакъв ремонтен комплект няма да помогне.

 

Swirl_ZB_vis_Schnitt_200.jpg

 

Със същия успех,може да се залепят 4 тик-так копчета на износените ябълки.Трябва да се измисли възстановяването да има сферична форма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте

 

сутрин преди да загрее ми дава грешка 1110, свързана с тези вихрови клапи.

Отворена клапа , но коя е ...доколкото знам има на всеки цилиндър.

къде се намират те в Z30DT, ако може някакви снимки. Как се управляват.

Могат ли да се почистват , отстраняват и така нататък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ТАААЗИ тема, се намират под предпазния капак, върху смукателния колектор. И доколкото я изчетох набързо, нищо че в грешките има такава за вихровите клапи, се е оказал спукан маркуч на турбото. След подмяна всичко си е дошло на мястото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това е евтиният вариант,но по-лесно е да залепиш ябълките на клапите с течен метал в отворено положение и да откачиш моторчето от третата клапа.Ако ще сменяш клапите,на Пиербург са по-евтини.Виж това: http://www.ebay.co.uk/itm/INLET-MANIFOLD-G...=item5654192e8d

 

Здравей,

 

ако просто ги залепя в отворено положение, колата ще върви ли по същия начин, ще се отрази ли на мощността?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като се допитах до няколко места и от всякъде ми казаха, че е хубаво клапите да останат, както казва и колегата sokol1, потърсих решение в Бг, ходих до една фирма, която работи доста фини работи на 3D фреза и те предложиха да изработят пластмасовите елементи. от тефлон, но им трябваха точни размери, а аз нямах време да свалям колектрора за да вземат точните размери. Също за тяхните нужди поръчах и един ремонтен комплект...

 

Та ето какво пристигна от острова:

 

2013_10_10-105826.jpg

 

Ремонтният комплект тежеше 0.025гр :) и както се вижда елементите са доста малки:

 

2013_10_10-110255.jpg

 

Всъщност са големи колкото отигинала, но са от Al:

 

2013_10_10-130733.jpg

 

А са от Al, защото ето какво става с пласмасовите:

 

2013_10_10-131953.jpg

 

Купих си и осигурител за резби и вече монтирани върху рейката:

 

2013_10_10-151235.jpg

2013_10_10-151251.jpg

 

Монтажа на място забравих да го снимам, но общo взето беше елементарен. Сега колата като чели стана по-пъргава в ниските...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е приблизително актуалната цена на смяната на вихровите клапи (всмукателния колектор) с нови (Z19DTH) . Някой сменял ли ги е скоро?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей

Колега този ремонтен комплект го поръча от англия ли или ти го изработиха в нг на въпр място което си писал.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравей

Колега този ремонтен комплект го поръча от англия ли или ти го изработиха в нг на въпр място което си писал.?

 

Ако въпроса е към мен, купих си ги от ebay, нямах време да чакам! До ден днешен работят супер...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази фирма оято щеше да ти ги изрвботи тефлонови , какво се случи с нея?колко хил км мина от както си ги монтирал? Няква разлика освен в ниските има ли, аз взех нова ламаринка с почти нови пластмаси но осезаема разлика не усещам да кажа:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах идеи някакви, но както написан нямам време да се занимавам, за това просто ги сложих. Карам с тях вече повече от 10000км, по мой съвет моя майстор сложи на една служебна Зафира, дето се кара доста и те нямат проблем. Няма някаква голяма разлика и то най-вече ме убеждаваха, че разхода в града щял да ми падне, но това така и не се случи. Явно трябва да си сменя обувките, или хапчетата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хиляди безавариййни, аз когато беше ми изпаднало желязцето, имаше съсвсем малко замисляне на ниски обороти, след тва му сложих тия неща,,,аз лично не усетих разлика.. Успехх засега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

А някой пробвал ли е да затапи отворите на вихровите клапи с " капачки " за воден тракт. Има ги по целите двигатели , издържат явно на температура и налягане но никъде не срещнах някой да ги е ползвал за затапване на отворите на вихровите клапи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можете ли някой да ми каже майстор, който да премахне вихровите клапи при мен (Z19DTJ) В Пловдив/ Карлово или района ??? Моите са заминали напълно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този ремонтен комплект, как се монтира? Колектора сваля ли се или може и без да се сваля ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×