Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
BladeMan

Как да се сменят предни амортисьори и пружини без да разкачаш щанги карета и всекви други!

Recommended Posts

Опел Kадетт Е

Понеже трябваше да си сменя прожините и амортисъорите , разгледах навсякаде из интернет и навсякаде пишеше че трябва всичко да се разкачи ,аз обаче реших да пробвам без да разкачам друго освен от бутуша!

ето как става:

 

1-вдигаме колата на крик и сваляме гумата

2-отвивамегаиката на амортесъора почти до края за да не изпадне(пружината го натиска)ако не се равърта и се върти и стаблото хванете стаблото с водопроводен ключ!

3-след като вече сте поразвили стягате пружината с скобите (трябва да се смачка много)

015071019.jpg

4-развивате всички болтове от бутуша (на лагера и на амотресъора) всичко ше спадне на долу доста (но не достатъчно) за това завивате кормилото така че кормилната щанга да излезне наи много към страната от която работите

5-след като сте завъртяли гумата цялото окачване се мърда с ръце, наместете го както ще доиде най-ниско

6-след това махате лагера и металната плочка която седи закрепена върху праховото щитче ,

7-развивате амортесиора посредством водопроводен ключ или подходящ размер гаечен (ако нямате упора сложете пак лагера и хванете малко амортесъора за да не ви се върти много

015071027.jpg

8- след като сте отвили амортесъора тои много лесно се вади през бутуша

015071029.jpg

9- пружината също се вади лесно при доста свито положение и спуснато окачване я завивате на страни и я измъквате през калника!

015071020.jpg

слагането на новите едвали ще затрудни някои!

 

ПП:Много е добре да очетраете точно каде седят болтовете на лагера за бутуша за да не се наложи после да годите на регулач на предница!

ПП2:Хубаво е да измиете хубаво лагера с нафта и да го намажете с грес , така ще удължите живота му!

нужни ключове: #19 #13 и раздвишен ключ или някакъв около #44

 

успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега това дали ще се получи при ВЕКТРА А защото съм взел амортисиори и пруйжини ама като видях колко е разправия и .... вече 2 месеца ми се търкалят из багажника ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Вектрата няма как да стане пробвал съм.Просто няма толкова място и двете скоби ми се събраха една до друга...и едвам ги махнах...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако я беше пуснал тази тема преди да си сменям мойте на астрата, много щеше да ми е лесно, и нямаше да разкачам почти цялата предница. Благодаря!

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми , пуснах я 2 дни след като направих възстановката :) , то навсякаде пише че неможело ама.... :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми , пуснах я 2 дни след като направих възстановката :) , то навсякаде пише че неможело ама.... :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес приказвах с един приятел дето си ги е сменял на ВЕКТРА А и каза че може като на кадета самоче трябва пруйината доста да се стегне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги днес сменях на вектрата амортисоприре и пружините по този начин но е адски трудно просто не го препоръчвам на никого просто при вектрата не се получава така лесно като при кадета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като знам, че откачането на полуоската, горния и долния шарнир отнема 5 минути, просто ми е чудно що трябва да се мъчите по тоя начин... Но браво за желанието, за темата и за предоставения снимков материал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма горен шарнир.Сваля се апарата,долния шарнир,накраиник,гаика на полуоска,горен тампон.Изстинския проблем е накраиника-здрава скоба с 2 рамена,или безразсъдно биене с чука.Посъбрал съм инструментец,и тая операция(амортесьори) ми отнема 20-25 мин на страна.Не бих се заел с подобно разглобяване на място.Колко време навива скобите с гаечния по този начин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Няма горен шарнир.

Да де, грешка, накрайника имах предвид :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами при мен не се получава щото то стара кола никога не развиван сигорно и свичко запъва и неще да се развии или да се извади

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Про положение че на кадета е почти сигурно че болтовете ще се скъсат предпочитам да не махам шарнири и другите там простотиики...пък и после не е нужно да ходиш на реглаж , отне ми към половин час на колело за да ги сменя! За мен този начин е по добър , но ако на вас ви е по лесно да разкачите окачването ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое ще се скъса? :blink::wooow:

И защо реглаж?Викаш конусите на накраиника и шарнира ще се стегнат по-така от преди това :biggrin:

Евала за желанието да помогнеш,но не мисля че това ти е призванието :th_up:

Редактирано от kalin09

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма нужда от реглаж на предницата,освен ако не развъртиш кормилните накрайници.което пък е малко вероятно предвид това че са яко ръждясали при повечето коли :smile3560:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Про положение че на кадета е почти сигурно че болтовете ще се скъсат предпочитам да не махам шарнири и другите там простотиики...пък и после не е нужно да ходиш на реглаж , отне ми към половин час на колело за да ги сменя! За мен този начин е по добър , но ако на вас ви е по лесно да разкачите окачването ......

може ли да попитам калника да не би да е смъкнат на снимките ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми се струва 4е го няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от едната страна ми се наложи да го махна , което са 7 винтчета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво стана накрая,разглобихме половин кола заради един шарнир и накрайник.Мисля че колегата е намерил най-трудния начин да направи смяната.Ако някой знае по-труден да вземе да го напише,поне на мен ще ми е интересен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупав, сменил съм пружини и амортисьори!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×