Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
opel omega power

Opel Omega C20ne

Recommended Posts

Здравейте колеги сигорен съм ,че повечето са виждали моята гордост :)

омега 2000 със вайкане и колебания вече съм съгласен за ремонта

такам

имам няколко въпроса

какво е шпрег диверенциял ? и колко ще струба това удоволствие :devil-smiley-019: :icon_rolleyes:

:icon_mrgreen: :eusa_whistle: дайте мнение :icon_smile:

Редактирано от opel omega power

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я сега се сетих пуууу не си пих хапчетата и забравих

така защо омегата няма прекъсвач а е инжекцион братче.......... :pishinakirilica: :icon_rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би имаш предвид шпер диферинциал

а относно цената много ако изобщо намериш

скоро един приятел си купува за 600 лева го взе :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
може би имаш предвид шпер диферинциал

а относно цената много ако изобщо намериш

скоро един приятел си купува за 600 лева го взе :th_up:

Ааааааааааааа 600лв за шпрег ли е там каквото много бе братче

А добре защо няма прекъсвач 2000 С20 НЕ

:biggrin: един фр каза ,че е изклучен от компа или :unsure: и аз незнам ......?

Редактирано от opel omega power

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега

няма прекъсвач защото се сменя чипа и настриките са му такива

а пак те поправям не ШПРЕГ ли как му викаше ти а ШПЕР :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека пита какво е шпер диференциал , но тук май само професори има да го поправят че не било Шпрег ами шпер.

Ами шпер диференциал колеги е казано по просто :

Какво представлява:

Диференциалите с повишено триене (на английски Limited Slip Differential на кратко LSD) са най-често фрикционни, наричат се така, защото между планетните зъбни колела (тези, в който се забиват полуваловете към гумите) и касетата на диференциала има два диска който са абразивни... при движение направо скоростта на въртене (при идеални пътни условия и еднакви гуми) на двете планетни колела, и касетата, е еднаква... когато автомобила се движи в завой, колелото което е от вътрешната страна на завоя изминава по-малък път следователно скоростта на въртене му е по-малка в сравнение с това от външата страна на завоя. Разликата м/у скоростта на въртене на вътрешното колело и касетата на диференциала е същата каквато е и м/у външното колело и касетата (ако няма приплъзване в гумите) с тая разлика че едната е със знак "-" а другата със знак "+" спрямо скоростта на въртене на касетата!

Тогава започва да се появява триене м/у фрикционните дискове (който са със шлици и са неподвижни спрямо планетното колело и полуоската и подвижни спрямо касетата на диференциала) и касетата на диференциала предизвикващо сили който се стремят да изравнят скоростите на въртене на планетите и касетата. Когато едното колело се опитва да увеличи или намали скоростта си (примерно в завой) трябва първо да преодолее силите на триене м/у фрикционните дискове и касетата.

 

Принцип на действие:

Представете си, че колата е във въздуха на подемник, двигателя работи и е включена първа предавка на скоростната кутия. Двете колела се въртят с еднаква скорост бавно например с 20 оборота в минута.

При нормалния отворен диференциал прилагайки минимална сила върху едното от колелата даречем 10 N (това са стойности само за примера и може да са далеч от реалните) то ще забави скоростта си на въртене от 20 оборота на 10.... тогава другото колело ще повиши скоростта си с 10 оборота и ще се завърти с 30. ако приложите 20 N ще спрете колелото и другото ще се върти със скорост 20+20=40 оборота. Представете си че някой от другата страна приложи сила 10 N на въртящото се сводобно колело... тогава ще усетите че колелото което държите се опитва да се завърти като силата с която го държите неподвижно се е повишила от 20 N на 30 N - точно толкова колкото е приложена на другото колело. А ако не успеете да приложите сила от 30 N а си остане първата приложена сила от 20 N то тогава колелото ще започне да се върти със скорост 10 оборота а другото ще се върти с 30 оборота.......именно това прави LSD !!!

При LSD 25 % чрез тези фрикционни дискове става следното:

Колата пак е във въздуха пак на първа скорост представете си че можете да приложите 100 N сила и тя ще е достатъчна за да спрете въртенето на колелото... е да ама шпер-а е 25% и всеедно от другата страна на свободно въртящото се колело седи някои и прилага 25 N сила... тогава вие няма да може да удържите 125 N и колелото ще започне да се върти....

Разбира се в реалността нещата са много по-сложни... там важна роля играят въртящият момент на двигателя, предаван от скоростната кутия на главното предаване и от там на диференциала, в сложни зависимости с коефициентите на цепление с пътната настилка, на съпротивление от търкаляне и още доста неща които не знам кой ги е открил и измислил ама е бил ненормален.

 

 

Предимства и недостатъци:

Държа да отбележа, че предимствата и недостатъците са различни в зависимост от гледната точка на различните хора. Може написаното от мен да не е безпристрастно по обесними причини.

 

 

Предимства:

- На първо место е това, че в трудна ситуация шпер-а е много ценен, помага при движение в сняг, кал и при лоши пътни условия.

- Наличието на шпер прави колата много по-палава и създава много ФЪН.... изключително важен за дрифтове. В комбинация с достатъчно мощност на двигателя, контрола в/у колата при движение с "вратите настрани" е детска игра...но за "напреднали".

- Подобрява много старт-а при Драг... може да сложи мощността на двигателя, до два пъти по-добре на асфалта, отколкото отворения диференциал.

- И не на последно място по важност е възможността за обратен завой на тясно место без маневри и завъртане на 360 градуса м/у колонките за гориво на бензиностанция.

 

Недостатъци:

- Влошава управлението на автомобила, като при хлъзгава настилка е доста силно проявено. В комбинация с невнимателно шофиране и неопитен шофьор резултатите могат да бъдат пагубни за целостта на автомобила и здравето на пътниците.

- Недопустимо е движението на автомобила с различни размери гуми на водещите колела

- Изисква честа смяна на маслото и употребяване на специално. Особенно когато се "използва по предназначение"

- След определен пробег километри, в зависимост от режима на работа и качествата на използваните масла, фрикционните дискове се износват и постепенно процента на LSD намалява, ефективността - също!

Надявам се всичко да е ясно.

Редактирано от ivvvko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гледам че си запознат доста с диференциалите а нещо за тракшьн контрола можеш ли да ни кажеш? Надявам се че автора на темата няма да има нищо против че му пишем в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега гледам че си запознат доста с диференциалите а нещо за тракшьн контрола можеш ли да ни кажеш? Надявам се че автора на темата няма да има нищо против че му пишем в темата.

За нещо определено ли става въпрос или общо като понятие?

Системата за контрол на теглителната сила, също позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) или ASC както се нарича при BMW е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

 

 

потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;

намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;

управление на спирачните системи на всяко от колелата.

 

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.

 

При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). При състезателните автомобили системата служи за осигуряване на максимално сцепление при рязко ускорение.

Могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

 

Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.

 

При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).

 

Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.

Редактирано от ivvvko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става само със ядене трябва и акъл :biggrin:

:blink: нямам нищо против да пишете и за др :biggrin:

:wooow: само ще кажа на колегата хиляди БЛАГОДАРНОСТИ ЧЕ МИ ПОМОГНА ДА РАЗУЧА КАКВО е шпрег :biggrin: само да не збъргам думата :blink:

Редактирано от opel omega power

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:wooow: Евала колега ти си сьщинска енциклопедия благодария за отговора :th_up: сега ми се изясниха некои неща. Редактирано от andreev81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:20ashley_results:С дългри мисли и разъсждения си казахме със бащата ,че Шпрег ли там за дифиринцяла може да почака по-добре да се дадът парите за кристални стопове и някой части :OpelClubOnLine:

поне аз така мисля :icon_mrgreen:

http://www.album.bg/moskvia4a/images/17546020/104361/

мисля така да направя седалките

http://www.album.bg/moskvia4a/images/17546025/104361/

самоче цялата в кожа :devil-smiley-019:

като тези

http://www.album.bg/moskvia4a/images/17546088/104361/

http://storage3.album.bg/4bb/88cbe32b08428...5d_17546089.jpg

и мисля да сложа брония пердна и задна от 3000

http://storage3.album.bg/d51/autowp.ru_ope...c0_17546601.jpg

Дайте акъл малко за гърнета алабала :icon_rolleyes:

Редактирано от opel omega power

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз карам с суепр спринт и съм много доволен от него тихо е има фаца а и звука е плътен и недразнещ :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×