Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beos

1.9 Cdti кой да избера?

Recommended Posts

Искам да чуя мнения на хора каращи този мотор в различните му разновидности 101, 120 и 150 к.с .. Кой с какви плюсове и минуси и мнения за това кой от изброените би бил добре в Зафира Б ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям опита за 150 к.с. в Астра. :) За сега двигателя се държи стабилно. От към динамика няма да го коментирам - доста си върви. От към разход - до тук за почти 19000 км., с 90+% каране в София е 8,6/100 км. Мен ме устройва напълно. Предвид, че Зафирата е по-голяма и тежка мисля, че това е твоя двигател. Другия вариант е ДТЖ - 120 к.с., който е същия двигател като 150-ката, само че с друг софтуер. Даже може би това е по-добре, защото после всички евентуални ъпгрейди са като на ДТХ-а. Ако имаш конкретни въпроси - кажи. Успех! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм Зафира Б със 120 и 150 коня.Определено 150-тката си заслужава повече дори с автоматичната кутия с повечко газ се изправя на задните гуми-някаква голяма разлика спрямо разхода не намирам.Бургас-София с доволно пържене и каране с 200-210 където може ми дава 8-8.5л.Не знам колко се доплаща за самия двг и знам ,че обслужването е малко по-скъпо за 150-тката,но не съм ги карал в сервиз и цени не знам.Но определено си заслужава повечето пауър.Имам познат,който си взе 120 коньова Зафира и сега иска да я ремапва.... :biggrin:

110 коня съм карал само Виваро-също върви добре,но му липсва силица във високите.

ЕДИТ:Не мисля ,че разликата м/у 120 и 150 коня е само софтуеърна.

Редактирано от boxer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ЕДИТ:Не мисля ,че разликата м/у 120 и 150 коня е само софтуеърна.

 

Зависи от двигателя, 1,9 ДТ 8 клапана - 120 к.с.

1,9 ДТЖ 16 клапана - 120 к.с.

1,9 ДТХ - 16 клапана - 150 к.с.

 

Разликата м/у ДТЖ и ДТХ е само софтуер, но ДТЖ се намира много рядко. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави ми впечатление, че такситата са масово с моторите 120к.с в Мобиле.ДЕ - защо залагат на този мотор а не толкова на 150?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Прави ми впечатление, че такситата са масово с моторите 120к.с в Мобиле.ДЕ - защо залагат на този мотор а не толкова на 150?

 

Предполагам заради икономия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще започна с малко уточнение, защото когато говорим само в конски сили стават обърквания. Моторите 1.9 CDTI са Z19DTL (100hp), Z19DT (120hp), Z19DTJ (120hp), Z19DTH (150hp). DTL и DTJ наистина са софтуерно спънати версии съответно на DT и DTH. А между DT и DTH същестуват някои механични разлики - брой на клапани/валове, всмукателен колектор, EGR, турбо и др.

Също така, интересен е факта, че Z19DTL се среща при Zafira B и Vectra C, а Z19DTJ е само при Astra H. Като цяло Z19DTL и Z19DTJ са сравнително рядко срещани.

Да оставим настрана разхода, защото той е един и същ при всички двигатели и да вземем динамиката. Да, Z19DTH е най-забавния за каране... и толкова :) Няма други предимства. Всичко останало е в полза на Z19DT, който за момента е най-добрия и надежден от всички. Когато говорим за Zafira, предполагам че ще я използваш основно за семейна кола и искаш кола, която е надеждна. Динамиката й е напълно достатъчна, за да пътуваш спокойно с цялото семейство и да не се притесняваш при изпреварванията. Интересен е факта, че Z19DT има по-малка турбодупка от Z19DTH, което го прави по-приятен при нормално каране. Едва ли искаш всеки път при 1800 - 1900 оборота някой да ти бие шута отзад, макар и да е забавно в началото... :)

Не знам дали питаш за нова кола или втора употреба... По принцип новата кола идва с 2 години гаранция, а и в последните версии на Z19DTH са изчистили основния му недостатък, така че можеш да си позволиш да вземеш и него. Разликата в цената между DT и DTH обаче е около 2000лв и трябва да се замислиш дали да ги дадеш за по-голям мотор или някоя друга полезна екстра, примерно адаптивен ксенон :)

При колите втора употреба, проблемите които можеш да срещнеш с DTH са:

- всмукателен колектор с вихрови клапи - разваля се много често. Или се износва лостчето за управление на клапите или пък дефектира ел. моторчето им за управление. При който и да е от двата проблема, винаги се сменят всмукателен колектор и моторче в комплект.

- EGR клапан - проблема се проявява и при DT мотора, но тъй като DTH е с по-голям въртящ момент, при него се появява по-често. Причината е, че по-големия мотор предразполага към по-леко каране и при нормален стил на шофиране не изисква настъпване, за да се ускорява добре. Съответно, карането на ниски обороти води до ускорено задръстване на EGR клапана, за което донякъде вина имат и нашите горива, но не това е решаващото.

- демпферен маховик - при тези двигатели, демпфера на съединителя не е на феродовия диск, а е "вграден" в самия маховик. И тъй като DTH има не малък въртящ момент, живота на този демпфер силно се скъсява, ако колата се шофира предимно спортно.

Цената за отстраняване на тези проблеми, ако се проявят, е горе долу колкото на запазена Astra F, така че гледай внимателно :)

Такситата в Германия, които си гледал са Z19DT точно поради тези две причини, които споменах - по-ниската първоначална цена и по-високата надеждност при експлоатация. А и със 120 коня колата си върви съвсем прилично. Особено пък за такси... :)

По отношение на консумативите няма някакви сериозни разлики в цените, така че това не е сериозен фактор при избора.

Надявам се да не ме нападнат доволните собственици на DTH мотора, за който май не казах нищо хубаво. Аз самия карам DTH мотор, но избора му беше повече емоционален отколкото практичен :)

Ако си решил да купуваш такава кола, драсни едно ЛС да ти кажа кои са основните неща, на които да обърнеш внимание при избора си и кои са най-честите болки на модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде, няма да те нападаме доволните собственици на ДТХ :biggrin: Дупката наистина я има при ДТХ, дори и след чипа (при моя милост) се усеща отново. Аз за сега нямам оплаквания от колата, но може би не съм и критерии с моите 19к километра.

 

П.С. Swing, как е Вектрата? Доволен ли си от двигателчето и модела?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Swing, как е Вектрата? Доволен ли си от двигателчето и модела?

Ами... как :) Добре и то много. Последните седмици доста се поразходихме - и до морето, и по планинските завои. Държи се отлично и нито за миг не си позволява да ме разочарова :) Модела като цяло ми е познат добре. Знам му детските болести, недостатъците и кое как е променяно през годините, така че ми е трудно да кажа нещо хубаво или лошо. Напълно оправдава очакванията ми.

По отношение на двигателя може да се каже, че е много динамичен дизел, с който колата спокойно става вълк в овча кожа :) За мен това е двигател, който още с излизането си преобърна представите ми за дизел и винаги съм го обичал, въпреки някои негови недостатъци. Така че, аз също съм от доволните собственици на Z19DTH, но тя любовта била сляпа... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При колите втора употреба, проблемите които можеш да срещнеш с DTH са:

- всмукателен колектор с вихрови клапи - разваля се много често. Или се износва лостчето за управление на клапите или пък дефектира ел. моторчето им за управление. При който и да е от двата проблема, винаги се сменят всмукателен колектор и моторче в комплект.

- EGR клапан - проблема се проявява и при DT мотора, но тъй като DTH е с по-голям въртящ момент, при него се появява по-често. Причината е, че по-големия мотор предразполага към по-леко каране и при нормален стил на шофиране не изисква настъпване, за да се ускорява добре. Съответно, карането на ниски обороти води до ускорено задръстване на EGR клапана, за което донякъде вина имат и нашите горива, но не това е решаващото.

- демпферен маховик - при тези двигатели, демпфера на съединителя не е на феродовия диск, а е "вграден" в самия маховик. И тъй като DTH има не малък въртящ момент, живота на този демпфер силно се скъсява, ако колата се шофира предимно спортно.

Цената за отстраняване на тези проблеми, ако се проявят, е горе долу колкото на запазена Astra F, така че гледай внимателно :)

Здравейте колеги.

Аз съм решил да си взема кола втора употреба с DTH двигател, но като прочетох гореспоменатото реших да питам как мога да ги проверя тези проблемни точки. Може ли на място да се проверят и как или трябва да се закара колата в сервиз, за да се проверят от специалист. :helpsmilie:

Благодаря предварително колеги :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен!

Имам Зафира от 2006г нова 120кс,1.9дт-вече на 120000 км.

 

Лично мнение :

Страхотен проект и калпаво изпълнение!

-Сменям биалетки почти всяка година .По нашите си копки пластмасата им не издържа дълго.

-Малко преди да изтече гаранцията ми изгоря стартер и ми сложиха нов от малко по-друг вид!

-Преди седмица установих ,че при натискане на амбриаж има шум и вибрации на педала! Демпферен маховик който щом се отваря се сменя комплект с лагер помпа и феродов диск=2000 лв части на Лук и 200 лв труд от приятел Честито!

-Затварянето на жабката си го преправих сам.

-Спукаха ми се 2 пластинки отпред долу на радиатора !Обвиниха мен и не го признаха за гаранционно, Оникс Авто 690 лв.Макар че там е толкова прикрито че не може да се бръкне дори без да се свали маската!

-Имах и ремонт на генератора 250 лв .

-Протече амортисьора на 5-тата врата ....

До тук е това.

 

ЗА нова лична кола с добър щофьор/карам още 2 буса и джипка които с които нямам ядове/ и 120000 км. ми се виждат много дефектите !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще споделя мнение за бъдещите колеги.

Вече пета година търкалям Зафира 1.9, 150к.с., автоматик.

Имал съм проблеми с ДПФ, но засега само с регенарация или какво е там с лаптопчето са ми го оправяли. Имаме още една Зафира близначка, на нея мисля, че се наложи да го отстранят и да лъжат компютъра. Предполагам и на моята ще и дойде скоро момента :).

Преди 3 месеца сменях демпферна шайба, беше се износила и издаваше силни звуци, отделно правеше проблем на динамото и не зареждаше акумулатора. Смениха я срещу 300лв ( Шайба+труд) и сега освен, че нямам проблеми ми се струва че работи по-тихо от преди.

Имах проблем и с EGR клапана.... пак 300-400лв. с труда. Общо взето имам ли проблеми започваме от 300лв. :D добре е, че засега са рядкост ( да чукна на дърво).

Разхода:...извънградско Добрич-Гърция-Добрич..6/100 (свалял съм и на 5.4 Добрич-Враца-Добрич без климатик) с пълна кола догоре, климатик, но и разумно каране. Градско..трагедия: около 15/100 :)

 

Иначе колата е комфортна, бърза, пъргава, стабилна и като цяло съм много доволен от поведението й на пътя. Аз лично препоръчвам този автомобил с този двигател. Не съм пробвал 120к.с. да направя разлика, но имайки предвид, че съм автоматик доста приятели са оставали приятно изненадани от ускорението. Това е от мен.

 

PP: Имах скърцане от таблото в продължение на повече от година в областа около CD-то. Посъветваха ме, да не отваряме да се опитваме да отраняваме проблема... от няколко месеца скърцането изчезна от самосебе си.

Редактирано от Тафчо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли инфо за тази мотор.

Сполучлив ли е?

Колата е Астра Н 1.9 120 коня.

Мотора DTJ ли е.

astra-h-19nzmWsGu.png

Редактирано от tihomir_rs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, утре ще ходя да гледам една Opel Astra GTC 1.9CDTI-6ck

 

Как да разбера дали е Z19DT (120hp) или Z19DTJ (120hp)

Каква е разликата между тях , единя е 8v а другия 16 v така ли ?

Кой е по добре да е , и да се откажа ли от колата ако не е този който е по добър?

Или и двата варианта са добри и няма значение ?

Мерси !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като видиш документите на колата, там ще пише кода на двигателя и ще се ориентираш. Относно разликите, малко по-нагоре в темата Swing ги е казал. Брой клапани, валове и т.н. Има механични разлики, не са само софтуерни. Според мен това кой е по-добър, зависи от това ти какво очакваш от колата и като цяло конкретната бройка колко е запазена, как е поддържана и т.н. Ако всичко по колата е наред след като я прегледаш, според мен няма причина да се отказваш. Въпрос на личен избор е. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визуално могат да бъдат различени така:

 

Z19DTJ/H

 

DSCF03771600x1200-1.jpg

 

Z19DT/L

 

z19dt1.jpg

 

Автомобилите с такива двигатели вече натрупаха доста години и километри, така че аз бих гледал общото състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rafetin Rafetin написа:

Zdr te.  Kolegi         opel zafira 1.9 CDTI dobir motor li e

Ползвайте КИРИЛИЦА!

На 7.08.2009 г. at 16:28, Swing написа:

Аз ще започна с малко уточнение, защото когато говорим само в конски сили стават обърквания. Моторите 1.9 CDTI са Z19DTL (100hp), Z19DT (120hp), Z19DTJ (120hp), Z19DTH (150hp). DTL и DTJ наистина са софтуерно спънати версии съответно на DT и DTH. А между DT и DTH същестуват някои механични разлики - брой на клапани/валове, всмукателен колектор, EGR, турбо и др.

Прочетете по-нагоре самата тема за да Ви е ясно за кой мотор се говори!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×