Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
F-E-H-A

Хидравлична помпа - снимки !!! Начини на ремонт в домашни условия и въпроси!

Recommended Posts

Колеги,изтече ми маслото на хидравликата през помпата от страната на шайбата като предварително доста доволно кипна през казанчето:)Замислих се дали има смисал да си купувам втора ръка помпа или да се опитам да рециклирам старата,и прецених че нищо не губя,ако не се справя ще търся втора ръка.

За около 20 мин се сваля самата помпа.

След това се избива зегерката от задната страна на помпата с помоща на малко пиронче(някой колеги дупчат по още една противоположна дупка,но според мен няма смисал и с една дупка си излиза перфектно с помоща на отверка).

Следващата стъпка е да се почука леко около корпуса на помпата за да освободи металната тапа,която е под зегерката(в моя случай почуках и по шайбата за да излезе по лесно).Задължително тапата се придържа с ръка за да не се пръснат частите вътре(въпреки,че дори и да се пръснат няма как да се сбърка реда им на подреждане)

След като се извади шайбата,лекичко се изваждат и останалите карантии в снимките съм ги показал.

Последната стъпка е да се извади оста за да може да се смени лагера.Тук вече ще ми е нужна помощ от колеги,а и ако е възможно снимков материал.

Слагам снимки на разглобената помпа за да може тези които нямат представа да видят,че не е толкова сложна операция :)

 

 

Хидравлична помпа разглобена!!!

 

 

Оттук нататък какви са стъпките на изваждане на оста и избиване на лагери и обратното действие :)Благодаря предварително на всеки отзовал се :icon_wink2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето какво е написал колега в друг форум за помпата (надявам се да няма нищо против че го цитирам тук):

Започне ли да се чува шум от към помпата, особено при мокро време съчетано със свирене на ремъка при пълно завъртане на волана, означава че ви предстои неприятна изненада от към хидравличната помпа.

Позволявам си да споделя моя скромен опит при ремонта на помпата. Надявам се да бъда полезен на всеки, който го сърбят ръцете и няма вяра в Майстори.

 

Ако проблема е в лагера и/или семерината, ремонта не представлява трудност, при условие, че има винтова преса или друга подходяща скоба за избиване на щайбата. Шайбата е набита в оста на горещо-пресова сглобка и е необходимо голямо усилие за избиване а в последствие и за набиване. С чук не става! Последователността при ремонта е следния:

 

1- Сваля се помпата

2- Почиства се от мръсотии и масла.

3- Сваля се задния капак, след като се махне пружинния пръстен/има технологичен отвор за по-лесно сваляне на пръстена или се пробива друг на подходящо място, но обикновено се сваля лесно/. Внимателно се маха капака, тъй като може да падне цялата карантия на помпата и да не се види последователността за сглобяване. Да се внимава как е ориентиран към корпуса - да се направят белези.

4- Внимателно се свалят вътрешностите на помпата като се описва последователността и посоката на свалените елементи. Да не се измива/ обезмаслява/ веднага защото ше хванат ръждиви петна пластините и другите елементи. Проверявате дали няма механични повреди или задирания по работните повърхности. Ако има проблеми няма смисъл да изпълнявате долните точки, а по-добре нещо от моргата.

5-Идва и ключовия момент- Необходимо е да се свали зегерката която държи предния лагер. Ако се загледате внимателно ще видите, че почти не се вижда и на пръв поглед си мислите, че не може да я свалите. Тук подхождате творчески има поне два варианта. Първият е да пробиете една или две дупчици с Ф около 2мм по корпуса на помпата, като внимавате да уцелите точно канала на зегерката и да е в двата й края.С два щифта притискате и при малко търпение ще отлепите зегерката от леглото й и с придърпване би трябвало да успеете да я извадите. Друг вариант е да пробиете в шайбата два отвора /+ още два симетрични за баланс/ за да имате достъп да ушенцата на зегерката и с подходяща клеща да извадите зегерката. По мои предположения отворите трябва да са поне около 8мм и да са точно по радиуса на зегерката, а също така и разтоянието между тях трябва да преценено с разтоянито между ущенцата на зегерката. Опит имам с първия вариант.

6- Издърпвате оста заедно с лагера. Внимава се да не се нарани опашката на оста понеже лагерува в иглено лагерче в задния капак. Обикновено това лагерче не за смяна.

7- Избивате на винтова преса или по друг начин лагера и втулката държяща шайбата едновременно. /Долния пръстен на лагера служи за опора при избиване като той подпира и втулката/ Няма да е лощо да загреете с горелка втулката като се стремите да не попада пламък по оста. !! Необходимо е голямо усилие !!

8- Изваждате лагера и семерината, отивате в първия магазин за лагери и семерини и срещу около 8 лева вземате нови.

9- Набивате новия лагер/!! не ползвайте опашката на оста за опора, необходима е дорна която да служи за опора, като контактува в конусния участък от оста, където няма работна повърхност/

10-Загрявате втулката на щайбата до вишнево червено с горелка и набивате бързо втулката на оста, като пак ви е необходима преса или друго приспособление. !! Необходимо е голямо усилие !! Втулката трябва да равни с челото на оста.

11-Измивате обилно вътрешността на помпата с кореселин и намазвате след това с масло за хидравлика /за автоматични скоростни кутии/

12-Поставяте семерината

13-Измивате оста с кореселин и я намазвате с масло. Нанизвате зегерката през оста и полека лека набивате лагера в леглото му. Тук идва и втория ключов момент да се постави зегерката отново в канала. Който е стигнал до тук трябва да може да се справи.

14- Измивате всички вътрешни елементи и след това омаслявате. Внимателно монтирате всички части по ред, посока и ориентация, както сте определили при сваляне.

15-Притискате леко капака и слагате пружинния пръстен.

 

Ако сте имали търпение имате вече почти нова помпа.

Монтирате я на колата наливате масло /за автоматични скоростни кутии/ до горе на казанчето, запалвате за кратко и изгасвате.След това допълвате казанчето до белега. Отива точно 1 литър масло. Правите няколко пълни оборота на волана наляво-надясно и сте готови.

 

Всичко това което го пиша съм го направил на моята помпа и нямам вече никакви проблеми.

 

Успех на всички които ще си пробват майсторските умения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги помогнете имам вектра А 2.0 и хидравличната ми помпа започна да вие намерих втора употреба за 25 лв ама незнам дали ще стане за моята колица смисъл момчето каза че е свалена от 1.8 дали имат някакви разлики във захващането или във помпите благодаря предварително.Браво много полезна тема много ми помогна ще пробвам и аз да разглобя моята но ако не стане искам да знам дали дали тая помпа дето съм я намерил става за моята.Ето и една снимка зза тая дето съм намерил

40042343_1_585x461.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпите от този вид са еднакви.Разликите са в ремъчната шайба и тръбата за входа на маслото(тази е права,има под малък ъгъл и под 90 градуса).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Рециклирах си сам хидравличната помпа зголбих всичко както си беше но пак нямам хидравлика някой може ли да ми каже какво да правя сега???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там където е завита тръбата (металната)има един щуцер.Това е клапан който понякога блокира.Опитаъ да го почистиш колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×