Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Ето как: Поправка на не работещо копче за ел. стъкла

Recommended Posts

Здравейте, преди време се наложи да човъркам по едно не работещо копче от към шофьорската врата в мястото за вдигане и сваляне на предното стъкло. Извинявам се за лошите снимки и се надявам че ще разберете в общи линии. Самото копче за вдигане на стъклото не задействаше моторчето. Тъй като не знаех че то е на букса и може би да може да се демонтира лесно, разглобих цялата кора. За да се локализира проблема от работещото копче се ориентирах как е свързването. На всеки бутон има 4 проводника като те са с различни цветове за всеки. Но реда им започва с черен на цвят по него е захранващо напрежение 12Волта, там то трябва да е налично спрямо маса. Само когато е натиснато копче трябва да има и на другите проводници напрежение. След него е проводник за осветлението със светодиод, който е маса. Светодиода се запоява за проводниците по съответните шини вътре в копчето, не разбрах самият светодиод на 12волта ли работи или има някъде делител, обаче в копчето такъв не намерих. След това са двата проводника за сваляне и вдигане на стъклото. При пробата се окъсяват черният проводник и някой от тях /последните два/ с дебел проводник. Пробвах с тънък от сондите на мултицета и за малко да ги стопя :blush: При пробата с кабела лесно се разбира че проблема е в самото копче.

Разглобяването става като се освободят няколко зъбчета. Те трябва да се освободят всичките заедно. При освобождаването си помогнах с подлагането на няколко стотинки за да може когато откопчавам следващотот зъбче предходното да не се закопчае отново.

 

013978325-big.jpg

 

Вече полу разглобеното копче, вижда се че може да се слагат още копчета - има място фабрично

 

013978327-big.jpg

 

При разглобяването може да изпаднат две ламаринки на шините за превключване за вдигане и сваляне на стъклото.

 

013978333-big.jpg

 

Както и едни малки гитенаксови /текстолитови/ квадратни детайли - те служат при натискане на копчето да се задействат пластинките и да направят контакт към шината за 12волта

 

013978328.jpg

 

 

За да се достигне до превключващите контакти трябва да се разглоби и корпуса със самото копче. Приди това трябва да се разпои светодиода, ползвах пинсета защото мястото е трудно достъпно. Поне така направих като за първи път - не видях друг начин.

 

013978331-big.jpg

 

После при сглобяването разпробих отвора /със свердло 3,5мм/, през който минава едият му извод и така монтирах копчето. Хубавото е че няма как да се обърка поляритета на светодиода защото изводите му са различно дълги. Единият извод се запоява от горе на корпуса, а другият е гадно наврян по-долу, оправията е тънка човка на поялника или внимателно откъсване.

 

Причината за неработещата функия вдигате на стъклото беше в изкривената пластинка. Вероятно от силното натискане на копчето. При изправяне леко с пинсета след монтажа копчето си работеше без проблем. Ето така изглежда полу сглобено копчето без корпуса му:

 

http://media.snimka.bg/3861/013978330-big.jpg

 

Добре беше че нагар не открих, пък и ако беше това копче от моята кола бих използвал момента да сменя светодиода с такъв с по-готин цвят.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest d1lar4e7o

За първи път виждам панел за ел.стъкла с едно копче за само едно стъкло.Извинявам се за спама :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е от към шофьора и е с две копчета за неговото и на пасажера стъклото. Други копчета нямаше, макар място да има, явно изпълнението е такова.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
За първи път виждам панел за ел.стъкла с едно копче за само едно стъкло.Извинявам се за спама :th_up:

 

 

Не ве .. виж Русин е махнал само проблемното копче където е .. другото си стои там на ложата, не го е извадил от нея .. ...

ето тук се вижда на тази снимка ..

013978331-big.jpg

 

Русин страхотна тема :th_up: .. обнадеждавам факта че май може да се монтират и другите копчета за задни ел. стъкла ... Наскоро един колега постигна резултат с машинки от вектра Б ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се сложат още копчета трябва да се вземат/направят/ шини и да се вземат пластнинки и самото копче /пласмасовата част за натискане/. Има логика да станат и от други модели Опел защото може модула за копчетата да е еднакъв и само панела, който се щраква в Астрата да е различен. Това което държа в ръка би могло да го има и на другите Опели, а това от долу да си е само за Астра за да пасне на Астровата кора:

 

013978327-big.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Има логика да станат и от други модели Опел защото може модула за копчетата да е еднакъв и само панела, който се щраква в Астрата да е различен. Това което държа в ръка би могло да го има и на другите Опели, а това от долу да си е само за Астра за да пасне на Астровата кора:

 

Това е на Вектра А -на IGNEV като гледам май от там ще станат да се сложат в Астровият панел ..а ако някой има снимка на Омега с 4 ел.стъкла може да е сложи да я видим как е ..

 

1234698420_exxn1417_008612982.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
обнадеждавам факта че май може да се монтират и другите копчета за задни ел. стъкла ... Наскоро един колега постигна резултат с машинки от вектра Б ..

Кой ли е тоя лудия дето се заинати и си сложи машинки от вектра б отзаде на астрата за да стане с четири ел. стъкла ? :rolleyes:

Може да се монтират и други копчета за задните ел стъкла на тези модули които е снимал колегата и ще направя снимки да ви покажа как , но ви трябва донор който да е примерно от вектра А с четири ел стъкла . Другият проблем е че пласмасата в която се бодват тия копчета после си е излята за две копчета и ще се наложи и нейто преправяне за да стане с четири , това лично аз несъм го правил но не е невазможно според мен. Аз си намерих модула с четирите копчета от астра , но неработиха копчетата му като хората и се наложи преправяне точно като това което е описал колегата Rusin Atanasov . Тук можеби е добре да спомена че четири копчета от астра ф кабрио от шофьорската врата невършат работа за донор или като копчета които сте решили да си монтирате примерно във вашата астра , защото нямат нищо общо и на кабриото копчетата прекъсват силови вериги и са на друг принцип на работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето каква е разликата между копчетата на астра кабрио и обикновенна астра ф . Ограденото с червено е копче от ваничката на обикновенна астра и се вижда че е по-голямо , а тази самата ваничка която съм снимал с трите копчета на нея е от астра кабрио.

f_grpn7vq0m_8cddaef.jpg

Това са копчета от вектра А и пластините вътре стават да се монтират на ваничката на астра ф .

f_grpn7vq1m_af7cf71.jpg

 

Тук съм снимал най торе са стандартните копчета по едно и под него е дясната част от копчетата на астра с четири ел стъкла , а вай долу е лявата част която има и копчето за заключване на задните ел стъкла.

f_grpn7vqtm_7b934a8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте !

 

Може ли този панел с копчета да се монтира на кора за Астра Ф която не е с ел стъкла ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×