Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Тази грешка се появява от известно време е чека свети.  В нета открих доста интересно инфо за нея.

Прилагам :

P1130 OBD-II диагностичен задвижващ механизъм (P) код за неизправност Описание

P1130 OBD-II Код на неизправност Липсата на адаптер за гориво на адаптер HO2S Limit е една от дефинициите за P1130; въпреки това производителят на вашите превозни средства може да има различно определение за кода P1130. Моля, проверете по-долу за вашия P1130 код.

Основна причина за P1130 Code

Причината за P1130 OBD-II код за неизправности в двигателя е горивото в релсите / налягането в системата - твърде високо.

P1130 Основното нещо, което трябва да проверите, е да се провери работата на VCT соленоида. Търсите залепващ или залепен VCt електромагнитен клапан, причинен от замърсяване. Обърнете се към специфичното ръководство за ремонт на превозното средство, за да извършите тестове на компоненти за VCT модула.

 

Кое е VCT соленоида. Знае ли някой къде се намира при 1.8 XE мотора на Зафира А 2002 год?

Ако може някой да качи снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че регулатора на горивото на този мотор се управлява с вакуум. Възможно е да са спукани меките връзки към дросела или самият регулатор в които влиза тръбичката за управлението му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах ги.Бяха здрави. Ко е е регулатор,....

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://opel.7zap.com/bg/car/t98/g/0/53-5/

Намира се на горивната рейка в единият край където влизат маркучите за гориво.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В другата ти тема, колега беше писал за евентуално лошо смесообразуване. 

Чудно как компа разбира, че налягането в рейката е високо. Датчик ли има? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му разбирам много на този мотор,може и да има,знам ли.

То мога да проверя всичко стига да знам кое да пипна. Мога да сваля кората и да снимам,тогава трябва да се включат колеги и да казват кое да се прегледа.Но като гледам форума колко е активен това ще е мисия импосибъл.

Аз се опитвам да повдигна духа във форума,и се включвам винаги когато ми е възможно,но явно не се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/18/2020 at 9:50, Стаевски написа:

В другата ти тема, колега беше писал за евентуално лошо смесообразуване. 

Чудно как компа разбира, че налягането в рейката е високо. Датчик ли има? 

 

Това е сравнително прост мотор и ЕКУ-то няма информация директно от датчик за налягането в рейката. При новите мотори с директно впръскване има такива датчици на помпата за високо налягане и в края на рейката комбиниран с клапана за регулиране на налягането и горивото което се връща в резервоара.

 

На 5/18/2020 at 20:46, Митко Йотов написа:

...

То мога да проверя всичко стига да знам кое да пипна. Мога да сваля кората и да снимам,тогава трябва да се включат колеги и да казват кое да се прегледа.Но като гледам форума колко е активен това ще е мисия импосибъл.

...

На самата рейка има вентил който служи за диагностика на налягането на горивото. Под пластмасова капачка има игличка - нещо като този на гумите. Служи за диагностика на подаване на горивото от бензиновата помпа. За да е високо налягането трябва да проверите маркуча за обратното гориво и регулатора му. В този мотор е странно как се получава информацията за налягане :) Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.

Точно така е колега както казваш,защото грешките бяха две.

Интересното е,че от петък когато с диагностиката "разръках" нещата и изчистих грешките не са се появявали повече.

Благодаря много за включванията,ще ви държа в течение.

87570754-633314567458258-179665256443595

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако не се чете налягането с датчик, а се осланя на показанията на ламбдата, би трябвало компа да го тълкува, че като не може да намали дозите чрез дюзите, щото явно показанията на ламбдата го искат.....значи е твърде високо налягането в рейката... Знам ли?

Ти сменя ламбди... Ако показанията са им извън норми, компа ще напише или, че няма връзка или късо...

Явно не се излиза от стойностите, но не се и отчита коректно. 

Добре де, можеш ли принудително да поставиш въпросния клапан да държи  ниско налягане в рейката и при натоварване на двигателя да видиш дали ще отчете бедна смес?

Демек да го орежеш от към гориво.

Ламбдата трябва да го засече. 

Не разбрах въпросния клапан въобще има ли кабели по него или е напълно с вакуум управление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включванията.

Диагностиката ми е хубава но не е професионална и някои работи не може да прави.

Това с клапана ще го направя но ми е натоварено нещо и ще изчака малко.

Да не би да има цедка някъде по рейката и от там нещо да бърка,нещо от рода на това - 20200507-124801-resize-53-jpg-ff2bfab536

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/21/2020 at 19:31, Стаевски написа:

Не разбрах въпросния клапан въобще има ли кабели по него или е напълно с вакуум управление.

 В клапана има мембрана която се управлява вакуумно.

В тунинг регулаторите има винт ( и манометър) с който можеш да регулираш налягането в бензиновата рейка. Колкото по-голямо налягане - толкова повече гориво за единица време при команда за впръскване. Но без валове и софтуер е излишно гориво в ауспуха :)

На 5/21/2020 at 21:53, Митко Йотов написа:

 

Да не би да има цедка някъде по рейката и от там нещо да бърка,нещо от рода на това -

 

Регулатора е прост механизъм - влиза гориво и има пружина, която от завода е зададен със стойност примерно 3 бара и мембрана която прави така, че пружината да охлабва натиска или да подсилва натиска  и да пропуска към обратно излишното гориво (налягане) към резервоара. При натискане на педала в смукателният колектор се получава разрежение (вакуум) към който е свързан и въпросният клапан за регулиране на налягането в рейката. Когато мотора работи на празен ход и по-малки обороти вакуумът е по-слаб и не се нуждае от максималното налягане на бензиновата помпа (около 4-5 че и до 6 бара ), а когато са  по-високи обороти вакуумът е по-голям и съответно издърпва и притиска повече пружината, която не позволява налягането да е по-малко от 3 бара.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при не натиснат педал /затворена дроселова клапа/ имаме по-голямо разреждане, от колкото при натиснат педал. Говоря за във входящите колектори. Тези вакууми съм ги играл с механична инжекция на друг вид кола... Дето пак има регулатор на налягане... Както и да е.

Митко, не отговори на въпроса ми за вида на въпросния регулатор при теб. Въобще ли няма кабели по него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го гледал Стаевски още.Много ми е натоварено в момента и ми е мисия невъзможно.Не,че не искам,просто времето ми е кът.При първа възможност ще отворя капака и ще разръчкам и веднага ще пиша.Съжалявам ако съм обещал,че веднага ще погледна.За сега нищо не свети от последното влизане с програмата в ЕКУТО но това не ме успокоява,знам,че ще светне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Стаевски    @beos    

Мисля,че реших проблема след година и повече ровене.

Преди седмица реших пак да почистя дросела, че оборотите на празен ход сутрин до като загрее пак започнаха да играят и успоредно с това да проверя за спукан вакум маркуч около него и датчик който може да е причина за изкарване на грешката Р1130. Този път реших да сваля дросела и да го почистя много по добре. Свалих тръбата от дебитомера към дросела, свалих двата маркуча на охладителната система където минават през дросела като буксата не я изключих тъй като се притеснявам да не иска после обучение което щеше да е логично. Със спрей за почистване на дросели почистих най идеално и после взех едно огледало да погледна на вътре в колекторните тръби на които стои дросела как е положението. Видях, че всичко беше опушено и със спрея почистих колкото може. Но най важното за мен в случая беше, че вътре в колекторите напречно видях нещо като датчик който пресича от край до край "зигзаобразно" входа, около 5 сантиметра под дросела стои в колекторите. Най старателно го почистих като сложих сламката на спрея и датчика от черен стана месингов като много внимавах да не го докосна, нараня или одраскам с нея, никакъв допир. Между другото скъсах гарнитурата и се наложи да поръчам нова която дойде след около два часа 4 лв струва, през това време всичко се беше изпарило защото спрея е силно летлив.

След два часа събрах всичко и запалих колата. Никакъв проблем с оборотите до като загрее, но при следващото палене се налагаше да подавам газ при запалване иначе не иска да запали. На другият ден този проблем от самосебе си изчезна. След още един ден изчистих грешката с диагностиката и до сега и врътнах едни 500 км и чека не свети.

Ще ви държа в течение колеги и пак ви благодаря за съдействието което получих от вас. До скоро.

 

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, че не снимах но и не се бях подготвил. Имах намерение да направя едно по добро почистване и добър оглед. Иначе имах цялото време на света и нищо не ми пречеше. Но мога да помагам със съвети кое и как да се направи, така, че ако има някой колеги желание нека пита.

Ще е майтап ако всички тези различни грешки които ЕКУТО даваше се просто причина на това нещо, то смяната на толкова неща са били на празно.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чека пак светна.Прочетох грешката и пак същото, след 600 км. Без никакви симптоми както карах рано сутринта в 5.00ч. отивайки на Дунава за риба и чека просто си светна. Ако не погледна таблото по нищо не може да се разбере,че нещо има. Прибрах се в 13.00 и чак в 17.00 намерих време да сложа диатностика. Почва да ми писва и спирам с ровенето по колата,тя си върви по добре от както я купих 2014 и имам чувството,че дори тя игнорира чека,а аз съм я замислил. Качвам малко снимки и ако някой иска нещо да сподели винаги съм отворен на разговор и обсъждане.

127874929-1258043697900081-9166376814475

127889061-838363010313642-32785563909970

127905803-212370450295562-72699357734784

127952325-1675609125950350-4785606149492

127973579-125209335885026-31033498518337

127996256-2483075548660989-3989484128595

128015227-384167576135224-22249637173546

128051275-389664459028964-44450756890293

128124724-995128214317140-51921881268090

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора започне да гори масло, няма ли да излиза именно такава грешка за богата смес ? Колко масло доливаш ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Сахо. Нямам си и на идея дали може да е това, но за 10 000 доливам не повече от 0.500мл. Няма литър и може да се каже, че почти нищо не доливам.  карам колата с yacco 5*40. Не мога да се преборя с тази грешка а в сервизите освен шарнири и тампони да сменят с друго май не се наемат. Не знам дали не е свързана с потенциометъра на педала на газта, гледах в тубата един руснак показваше  маса в купето как клеясва и създава проблеми намира се до педала точно в средата на средната конзола. Гледах там но нищо не открих, явно си трябва разглобяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лошото е на тия електроники, че с вреемто могат да се появяват именно такива фалшиви грешки , породени по съвсем друга причана... Зафирата я взех в началото но месеца. До сега три пъти съм я чистил. На 4-5 дена светва. Двата пъти на един и същ завой в баир. Може би именно в момент на натискане на педала и под товар (висока предавка, ниска скорост)  нещо се обърква... Да разбирам, че мога да карам така ?  Май беше споменал, че си сменял ламбди ? Нещо ако катализатора се е запушил или спукал.... ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора съм го отпушил и имам втулка на сондата. Сондите са сменени и двете с ОЕМски дебитомера също, свещи и бобини и те всичко с ОЕМ (оригинал) остава само педала на газта да дава проблем. Трябва да проверя цената но не съм сигурен, че ще се оправи. Забелязал съм, че когато напръскам с контактен спрей всички букси в двигателният отсек дълго време не се появява тази грешка и имам усещане, че нещо с масата някъде куца. А може би е някой датчик който струва няколко лева но като не знам кой е и къде се намира. Висока вероятност е нещо което следи налягането на горивото да е, да има някъде някаква цедка и да се е позапушила. Само да го намеря и веднага ще пиша. Колкото повече колеги пишем тук толкова по добре за всички и така ще можем да локализираме проблема..

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Преди време бях писал за изменението на показанието на положението на дроселовата клапа.

Щом излиза на диагностиката, можеш да видиш как се държи при натискане на педала.

Самата стойност на съпротивлението не е от значение. Важно е дали е линейно. Дали прескача някъде.

Я си представи ситуацията, дето потенциометъра на дроселовата клапа отчита, че тя е отворена повече.

Демек си подал газ. Компа вкарва съответното гориво, според акъла си.

Да, ама се получава обогатена смес и ламбдата я засича.

Разкачи я таз букса на дроселовата клапа най-сетне и я почисти.

Какво обучение да ти иска после. Там електроника няма.

Може и да не е от това, ама то е от нещата дето не си пробвал.

Лек ден! :-) 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Стаевски, много ми е драга да те видя активен.

Ще го направя това нещо другата седмица и ще пиша за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×