Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Тази грешка се появява от известно време е чека свети.  В нета открих доста интересно инфо за нея.

Прилагам :

P1130 OBD-II диагностичен задвижващ механизъм (P) код за неизправност Описание

P1130 OBD-II Код на неизправност Липсата на адаптер за гориво на адаптер HO2S Limit е една от дефинициите за P1130; въпреки това производителят на вашите превозни средства може да има различно определение за кода P1130. Моля, проверете по-долу за вашия P1130 код.

Основна причина за P1130 Code

Причината за P1130 OBD-II код за неизправности в двигателя е горивото в релсите / налягането в системата - твърде високо.

P1130 Основното нещо, което трябва да проверите, е да се провери работата на VCT соленоида. Търсите залепващ или залепен VCt електромагнитен клапан, причинен от замърсяване. Обърнете се към специфичното ръководство за ремонт на превозното средство, за да извършите тестове на компоненти за VCT модула.

 

Кое е VCT соленоида. Знае ли някой къде се намира при 1.8 XE мотора на Зафира А 2002 год?

Ако може някой да качи снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че регулатора на горивото на този мотор се управлява с вакуум. Възможно е да са спукани меките връзки към дросела или самият регулатор в които влиза тръбичката за управлението му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах ги.Бяха здрави. Ко е е регулатор,....

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://opel.7zap.com/bg/car/t98/g/0/53-5/

Намира се на горивната рейка в единият край където влизат маркучите за гориво.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В другата ти тема, колега беше писал за евентуално лошо смесообразуване. 

Чудно как компа разбира, че налягането в рейката е високо. Датчик ли има? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му разбирам много на този мотор,може и да има,знам ли.

То мога да проверя всичко стига да знам кое да пипна. Мога да сваля кората и да снимам,тогава трябва да се включат колеги и да казват кое да се прегледа.Но като гледам форума колко е активен това ще е мисия импосибъл.

Аз се опитвам да повдигна духа във форума,и се включвам винаги когато ми е възможно,но явно не се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/18/2020 at 9:50, Стаевски написа:

В другата ти тема, колега беше писал за евентуално лошо смесообразуване. 

Чудно как компа разбира, че налягането в рейката е високо. Датчик ли има? 

 

Това е сравнително прост мотор и ЕКУ-то няма информация директно от датчик за налягането в рейката. При новите мотори с директно впръскване има такива датчици на помпата за високо налягане и в края на рейката комбиниран с клапана за регулиране на налягането и горивото което се връща в резервоара.

 

На 5/18/2020 at 20:46, Митко Йотов написа:

...

То мога да проверя всичко стига да знам кое да пипна. Мога да сваля кората и да снимам,тогава трябва да се включат колеги и да казват кое да се прегледа.Но като гледам форума колко е активен това ще е мисия импосибъл.

...

На самата рейка има вентил който служи за диагностика на налягането на горивото. Под пластмасова капачка има игличка - нещо като този на гумите. Служи за диагностика на подаване на горивото от бензиновата помпа. За да е високо налягането трябва да проверите маркуча за обратното гориво и регулатора му. В този мотор е странно как се получава информацията за налягане :) Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е някакви алгоритми в ЕКУ-то за времето на впръска и количеството гориво което преминава през него и отчитането на богата смес от ламбда сондата.

Точно така е колега както казваш,защото грешките бяха две.

Интересното е,че от петък когато с диагностиката "разръках" нещата и изчистих грешките не са се появявали повече.

Благодаря много за включванията,ще ви държа в течение.

87570754-633314567458258-179665256443595

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако не се чете налягането с датчик, а се осланя на показанията на ламбдата, би трябвало компа да го тълкува, че като не може да намали дозите чрез дюзите, щото явно показанията на ламбдата го искат.....значи е твърде високо налягането в рейката... Знам ли?

Ти сменя ламбди... Ако показанията са им извън норми, компа ще напише или, че няма връзка или късо...

Явно не се излиза от стойностите, но не се и отчита коректно. 

Добре де, можеш ли принудително да поставиш въпросния клапан да държи  ниско налягане в рейката и при натоварване на двигателя да видиш дали ще отчете бедна смес?

Демек да го орежеш от към гориво.

Ламбдата трябва да го засече. 

Не разбрах въпросния клапан въобще има ли кабели по него или е напълно с вакуум управление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, па измий го тоз клапан... :-) 

Само не и с кориселин

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включванията.

Диагностиката ми е хубава но не е професионална и някои работи не може да прави.

Това с клапана ще го направя но ми е натоварено нещо и ще изчака малко.

Да не би да има цедка някъде по рейката и от там нещо да бърка,нещо от рода на това - 20200507-124801-resize-53-jpg-ff2bfab536

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/21/2020 at 19:31, Стаевски написа:

Не разбрах въпросния клапан въобще има ли кабели по него или е напълно с вакуум управление.

 В клапана има мембрана която се управлява вакуумно.

В тунинг регулаторите има винт ( и манометър) с който можеш да регулираш налягането в бензиновата рейка. Колкото по-голямо налягане - толкова повече гориво за единица време при команда за впръскване. Но без валове и софтуер е излишно гориво в ауспуха :)

На 5/21/2020 at 21:53, Митко Йотов написа:

 

Да не би да има цедка някъде по рейката и от там нещо да бърка,нещо от рода на това -

 

Регулатора е прост механизъм - влиза гориво и има пружина, която от завода е зададен със стойност примерно 3 бара и мембрана която прави така, че пружината да охлабва натиска или да подсилва натиска  и да пропуска към обратно излишното гориво (налягане) към резервоара. При натискане на педала в смукателният колектор се получава разрежение (вакуум) към който е свързан и въпросният клапан за регулиране на налягането в рейката. Когато мотора работи на празен ход и по-малки обороти вакуумът е по-слаб и не се нуждае от максималното налягане на бензиновата помпа (около 4-5 че и до 6 бара ), а когато са  по-високи обороти вакуумът е по-голям и съответно издърпва и притиска повече пружината, която не позволява налягането да е по-малко от 3 бара.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при не натиснат педал /затворена дроселова клапа/ имаме по-голямо разреждане, от колкото при натиснат педал. Говоря за във входящите колектори. Тези вакууми съм ги играл с механична инжекция на друг вид кола... Дето пак има регулатор на налягане... Както и да е.

Митко, не отговори на въпроса ми за вида на въпросния регулатор при теб. Въобще ли няма кабели по него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го гледал Стаевски още.Много ми е натоварено в момента и ми е мисия невъзможно.Не,че не искам,просто времето ми е кът.При първа възможност ще отворя капака и ще разръчкам и веднага ще пиша.Съжалявам ако съм обещал,че веднага ще погледна.За сега нищо не свети от последното влизане с програмата в ЕКУТО но това не ме успокоява,знам,че ще светне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×