Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Имам нужда от помощ. От една година сутрин когато запаля Зафирата се наблюдава не равномерна работа на мотора,оборотите постоянно играят нагоре/на долу,стига се почти до угасване.Така е около две/три минути и се успокояват после.През целият ден не ми прави повече никакви проблеми,когато и да реша да я запаля не го прави повече,и така да следващата сутрин.На следващата сутрин когато запаля двигателят си вдига оборотите до към 1200-1400 за около 30/40 секунди и в момента който си паднат започват на горе/на долу 1000/500 за около две три минути.

Чистил съм дросела,сменял съм бобината,свещите,дебитомер, двете ламбда сонди,катализатора е махнат и има отдалечаваща втулка. Какво може да причинява това играене на оборотите сутрин рано при първо палене.Дали някой датчик не се бъгва нещо (на разпределителният или коляновият вал)

Имам диагностика и сутринта я закачих,че от няколко дена светна чека,но той така се появява от време на време от както махнах катализатора.Диагностиката показа това.

87570754-633314567458258-179665256443595

87871522-904878186596313-744391448995246

Благодаря предварително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Днес реших да изчистя дросела,въпреки,че го бях чистил преди нова година.Тъй като не смея да го сваля и да му откача буксата за да не ми иска после обучение,го чистих на място със спрей за карбуратори и дросели.Доста старателен бях и след като сглобих всичко с контакт спрей напръсках две-три маси които видях,че ходят към дросела (видяха ми се леко окислени) ,запалих мотора и мотора заспа.Вдигна си оборотите за 30/40 сек. до 1400 и после се успокои на 800 и не мръднаха,все едно с пирон ги закова някой. Ако пак почнат да играят след известно време ще се сваля дросела и ще се почиства основно.

Сега е момента да попитам : -иска ли обучение дроселовата клапа след разкачване на буксата или не? Някой свалял ли го е и ако да какъв е реда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така, същия мотор и същия проблем, гледах този дросел ми тои няма какво да му се чисти, нито нагар нито някакво покритие, качи снимки да видя какво станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Какво да ти кажа ,аз го чистих този дросел но явно не добре.Този път го почиствах доста по добре но според мен можеше и по добре.Снимки на самата процедура не съм правил,че като гледам какъв интерес има тука за кого да ги правя.Следващият път ще направя подробни защото мисля да му направя още едно супер почистване като го сваля,но тук никой не казва иска ли да се обучи с програма или не.Иначе оборотите вече така стоят.Може и от не добре работещ дросел да ми излизат и тези грешки с не добре образуваща смес.

88175295-198969334750854-209166956014600

88079813-2926965424183269-51605500553708

88126533-503358910596109-869599411497546

На тази снимка се вижда какви трябва да са оборотити на празен ход и какви са в момента.

8.jpg

 

А на тази се вижда процентно колко е отворен дросела.Но това го видях чак днес на компа,че го имам а диагностиката ми е нова и още не и разбирам.Ще мога да следя дросела в реално време и педала на гаста как реагират.

7.jpg

 

Мишо ти си с друг мотор,не знам дали имат нещо общо.

88125752-243408056686069-452341826862658

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същия мотор съм, а ти развива ли тия особенни болтове шестограм, или впръзкваш от горе и после с парцала почистваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не съм развивал по дросела.Със спрея и парцала.Спрея е летлив и нищо не може да влезне на долу,изпарява се почти веднага.Трябва да се прежали един спрей от 16 лв,това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите в какво състояние са? Правилно ли са подбрани по топлинно число?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених старите свещи, двуполюсни чисти бели без нагар, сложих уж точните а то пак същата работа, когато е студена гасне дърпа се и това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Този мотор нали има датчик за положението на дроселовата клапа?

Него измерили ли сте го дали не ви дава грешни данни? Изключете му конектора и вижте как ще се държи колата без него.

Естествено, ще запише грешка.

 

Към автора на темата - грешката явно показва къде е проблема - първата lambda.

И мини на английски на софта, защото така и Господ не може да разбере англиийско-българското описание на грешката. После - с Google translate или целия израз или дума по-дума.

Редактирано от gena_bs
  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондите са сменени и двете с нови оригинални. Дебитомера също.бобината също с БЕР

Къде се намира този датчик?Да не се бъгва нещо той.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е на дроселовата клапа. Моят е отстрани на оста й. Огледай там, че не знам къде точно е на твоя двг.

Като сменихте ламбдите, грешката/ -те изтрихте ли ги? Появиха ли се отново те или някакви други?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Изтрихме ги,да.Появяват се винаги различни но всичките свързани на този чек.

89032326-523214755242952-433414807502821

И сега това - "не добро смесообразуване"

Иначе и друга подобна излиза на програма от време на време но без да светне чека.

82781140-1082965562053638-64294654969276

Това с друга програма.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедна смес - търси откъде смуче въздух след MAF sensor. Възможно е и недостатъчно количество гориво да се впръсква. И в двата случая резултатът е небалансирана горивовъздушна смес. 

С тези диагностични адаптери и софтуери е трудно да се направи точна дигностиката.

Особено, ако не се знаят фабричните стойности на показанията на датчиците. Иска се и осцилоскоп, измерване на показанията на ламбдите и т.н.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за това,че се включваш за да помогнеш.Огледал съм.В БОШ-сервиз и там това гледахме,от къде може да дърпа въздух след дебитомера.Интересното беше,че пръскахме със силно горим спрей около дросела и инжекторите и на програмата се виждаше как се променят данните,ставаха богата смес.Освен от гарнитурите не виждам друг вариант,всичко си е здраво,няма скъсано,хлабаво или сцепено.

Вчера имах едно пътуване на 50 км извън града и на един лек баир но доста дълъг винаги светва там чека,вчера не светна.Знаеш ли колега ако сваля дросела и го промия и датчика на него ако го открия,ще иска ли обучение с ОП-Комп или и друга читава програма ще стане,или няма да се налага обучаването му?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с горимата смес е нож с две остриета. Повреждат се и здрави гумени и пластмасови елементи. Многослойните тръби започват направо да се разпрашават. Според написаното от теб би трябвало някое уплътнение да се е втвърдило или разкъсало.

Малките вакуумни тръбички, ако ги има при теб, също се цепят. Особено в краищата им конекторите. Направо стават като камък и цепнатините се забелязват след раздвижване и внимателен оглед. Същото важи и за големите въздуховоди и тръби. Сваляй ги внимателно и една по една и ги огледай. За почистването - обикновено следва купуване на нов MAF, така, че не те съветвам да го сваляш.

Относно адаптацията не мога да помогна с инфо.

Виж тук дали нещо няма да ти помогне. особено английските и полските клипове:

https://www.google.com/search?client=opera&hs=hrN&ei=bi1lXoCyNePagwea4biYCQ&q=zafira+z18xe+p0170&oq=Zafira+z18xe&gs_l=psy-ab.1.3.0i30l4j0i5i30l6.22091.23966..28518...0.2..0.161.994.0j7......0....1..gws-wiz.......0i71j0i7i30j0i8i13i30.nclhwKVhbEw

Редактирано от gena_bs
  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе уж добре гледах,но не открих никъде пробив. MAF -а  е нов (дебитомера).А не е като да не разбирам от ДВГ.Ако светне чека пак,пак ще разглобявам,но този път много по детайлно.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверяван ли е потенциометъра на дебитомера или дроселовата клапа? Стойностите на съпротивлението отговарят ли на положението му?

Демек плавно ли се изменят или има "скокове" /при стрелкови уред/.

Редактирано от Стаевски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Стаевски.

Не,не е проверяван.И аз това си го мислих.В движение ли трябва или може на място да се гледа.Пък и като не знам колко трябва да са стойностите.

Между другото днес ходих за материали в един склад извън града,и на отиване със скорост около 80км чека пак светна.Колата е със сменена скоростна кутия с диф 3.55 тоест най дългата Ф17 и на тази скорост съм някъде около 2 000 оборота.Колата си се плъзга толкова спокойно,мотора не се чува и така леко работи,че не мога да му намеря забележка,та се чудя да не би нещо компа да има връзка с оборотите и скоростта и да не може да ги възприеме за нормално.Но защо чека светва рядко,по някога и цял месец изкарва без да светне.Няма симптоми на проблем,сецане и забиване.Лятото на два пъти ми заби муцуна за момент но от тогава нищо.Иначе ми прави впечатление,че педала на гъста реагира малко бавно,мудно както бавно развиващ човек но така е от доста време и нямам спомен преди година-две така ли си беше.Но сега и нов потенциометър да купувам ми идва малко в повече.

Само да се оправи времето и при първа възможност ще сваля дросела,ще му направя една хубава промивка и ще огледам добре маркучетата.Имам чувството,че проблема някъде в някой датчик и е нещо много дребно но до като се открие ще взема да лудна.Добре,че мога да разчитам на вас.

89032326-523214755242952-433414807502821

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компа няма как да ти познае, че си с друга кутия. Познава само дали е натоварен двигателя или не което си идва от смяната на кутията...

За стойностите и аз не мога да ти кажа. Въпроса е изменението да е линейно, а не с прекъсвания и т.н.

Имаше тема, дето около тихите обороти пистата се е прецакала и компа се бърка. Правеше се нова "Нула" като един вид се мести зоната на действие на потенциометъра.... Ако някой се сеща, да подсказва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако съм сигурен,че потенциометъра (педала на гъста) се ебава нещо, направо ще взема нов,но като не съм сигурен.ще видя на диагностиката как реагира и ще пиша.Сега нещо ми е натоварено и го отлагам в бъдещето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.03.2020 г. at 18:15, gena_bs написа:

Колеги,

Този мотор нали има датчик за положението на дроселовата клапа?

Него измерили ли сте го дали не ви дава грешни данни? Изключете му конектора и вижте как ще се държи колата без него.

Естествено, ще запише грешка.

 

Към автора на темата - грешката явно показва къде е проблема - първата lambda.

И мини на английски на софта, защото така и Господ не може да разбере англиийско-българското описание на грешката. После - с Google translate или целия израз или дума по-дума.

От както изчистих дросела последният път от тогава мотора при първоначално запалване вече не му играят оборотите.Явно обилното пръскане към клапата е дало ефект защото се е изчистил и датчика.

Сега остава да реша проблема с чека.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×