Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте! След изключително много търсене, четене в този и чужди форуми, разговори с познати и непознати хора, консултации с майстори, посещения по сервизи и мильон разправии реших да пиша тук, като това ще е последния шанс за съдбата на тази кола :) . Карам Vectra C 2.0 DTi 2002г. Y20DTH от около година. Доволен съм доста от колата като простор, екстри и достъпна поддръжка на основните части. Минах и доста километри с нея - като цяло чудесна. Преди време започнаха и мъките. Започна да пали трудно, при паленето притриса и работи на около 4-500 оборота докато изчистии трябва да я държа на стартер, изпушва изключително сериозен облак отзад (черен на цвят, с 'приятен' мирис разнасяйки се навсякъде). Когато най- сетне запали след няколко минути гасне. Последващо палене и потегляне - колата върви. На случаен принцип без значение дали е загряла, студена, дали е седяла с носа надолу или нагоре, дали е карана всеки ден или не толкова често, дали е в задръстване или я карам на дълго, дали я карам бързо или бавно - колата придръпва, а на място - гасне. Изключително неприятно е, когато се случи при изпреварване или ляв завой с изчакване. Когато придърпа / пригасне изпушва леко черно пак отзад. Сменил съм подгревни свещи, маркуч за входяща нафта, маркучета за обратна нафта, смених оригиналния филтър с капсулован с ф10 мущуци за маркучите, смених дебитомер, почистих ЕГР клапан, прегледах излишната нафта - чиста е, сменени са гарнитурките на всмукателен колектор, капак клапани, вакуум помпа, пробвах с добавки и по- хубава нафта - проблема остава. На диагностика не изкарваше грешки нито на помпата, нито на някой датчик.  Един ден след поредната диагностика излезе следната грешка  - https://drive.google.com/file/d/1DXz_d9LxhOUIT0gjl1cqF_J9MgE7Uk7w/view?usp=sharing
Така реших все пак да сваля въпросното скапано ГНП, защото друго не остана, и да започнат мъките. Започнах да търся втора ръка, да пиша на разни сервизи за дизели, звънях на познати и с 300 зора и търсене намерих човек в София (аз също съм от София), който се съгласи да погледне въпросното ГНП, което е BOSCH с две букси и според целия свят не подлежи на ремонт. Човека каза, че е сменил авансатор, силови кабели, почистил е корпуса, преналял е софтуера, сменил е някакъв елемент в електрониката (не проблемния транзистор, за който всички говорят, а някакъв шунт, който бил изгорял в следствие на кабелите, които се допирали на късо). След монтажа на ремонтираното ГНП - колата продължава да се държи при абсолютно същия начин. Като цяло мотора работи равномерно, няма прекъсвания, няма проблем при набиране, не свети чек, не боде муцуна, не се тормози. Просто се опитва да гасне, придръпва и нещо от всичко не е наред. Свалях електронния блок по съвет на друг майстор (кутията около акумулатора) с идеята да видя дали нещо се случва там по пиновете на буксите - уви всичко беше като чисто ново. При смяната на гарнитурата на капака на клапаните всичко е чисто около валовете - няма налепи, нагари. Премахнах катализатора, прегледах всички вакууми и маркучи, всички тройнци и мущуци - нищо . Много хора са имали подобни проблеми като моя и пробвах различни неща за справяне - но за сега без успех. Реших да пиша тук, ако може някой да ми даде съвет какво още да сменя като последен шанс към тази кола, защото почна сериозно да ми писва особено след 860-те  лева, които дадох за ремонт на ГНП-то и мисля още много малко да се позанимавам с нея и да я пусна цяла за части - поне някой да му свърши работа. Имам на ум да сменя датчика на хол, тъй като май остана последното, което мога да сменя :D . Повечето случаи, когато той се повреди - колата спира отведнъж и спира да пали изобщо, но знам ли .. благодаря предварително на всички, които изчетоха този ферман и се надявам някой да има предложение по проблема. 

VIN: W0L0ZCF6921056478
ДВГ: Y20DTH

Помпа:
https://drive.google.com/file/d/1DPdsHIQjcEAc6R-DH24pHTq3gU7LGbHK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1DFTF4Pi5dqSRC-RD0MfKbGMwSDNznWl0/view?usp=sharing

Мотор:
https://drive.google.com/file/d/1QZkedNLrWWwDpXvEnSNr95bUKB_vZLeC/view?usp=sharing

Редактирано от ziky91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×