Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте колеги.От известно време ми светва чека и  след няколко дена изгасва и така цикъла се повтаря.Колкото пъти я закачих на програма и все показваше долната сонда.Последният път показа обаче горната.Закупих горната сонда и я сложихме ,изчистихме грешката и така един ден на другият чека пак светна.Явно и долната ще сменя.Та да попитам дали сондите са еднакви и горната става и за след катализатора или са съвсем различни и няма да са съвместими?

Забелязах обаче една закономерност,когато карам Зафирчо и го угася примерно на бензиностанция и след зареждане тръгна,не минавам и 200 метра и чека за екологията светне.След ден угасне и после пак така но почти винаги след изгасване за малко,когато я изгася за повече от час-два не светва.Мотора е от подписа ми.

Ако някой колега се е заигравал със сондите и го е правил това упражнение моля да сподели за да не давам излишни пари.

Това е кутийката на новата сонда която е пред катализатора.Това ли трябва да бъде?

Благодаря предварително.

59337383_2700828853279120_4309471653961662464_n.jpg

59542720_1169163223252291_887074225964187648_n.jpg

59613013_804993409874460_8521210107332132864_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Закупих и втората.След като от Бош препоръчват да се сменят на 160 000 км (а колата в момента е на 168 000) то прецених,че няма смисъл да хитрувам ами най добре да ги сменя и двете.

Това са снимките на долната сонда.

59789743_1281574765328182_3425100332521226240_n.jpg

59941374_437307753700675_6301808116723875840_n.jpg

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених и долната сонда.Преди това прочетохме грешката и тя показваше сонда две и слабо напрежение в дебитомера.След пет километра чека пак светна.След още пет изгасна.Следващата стъпка е да изчистя дебитомера със спрей за почистване на дебитомери.Утре ми предстои едно пътуване до София и ще пътувам с нея и ще видя как ще е.Държа да подчертая,че колата по никакъв начин не показва,че нещо не и е добре,върви си спокойно,има спокоен ход на тихите обороти ок. си е.Да не би компа нещо да се ебава,започвам все повече да се замислям в тази посока.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм.. интересен проблем, ще следя развитието на събитията. Дано скоро откриеш от къде прави тия номера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължението е следното:   - След смяната и на втората сонда чека пак светна след няма и ден (20км.). Закачих я пак и този път показа дебитомер.Вече бях сигурен,че нещо по токовете се ебава.Подчертавам,че чека светва и след няколко спирания и тръгвания си угасва и така до неопределен срок от време.Имах едно пътуване до София и на бензиностанцията на ОЕМви между Ябланица и Правец спрях да пия кафе за около 20 минути.При потегляне към София ми направи впечатление,че колата леко придърпа и заби муцуна за около 10/15 секунди след което си изчезна и колата се оправи но светна чека.Никакви симптоми други няма и по нищо не показва,че нещо не и е добре.Свърших си работата в София и следобед се при брах.Вечерта се обадих на един приятел който кара само Опели да споделя и дали е имал някакви такива проблеми през годините.Това което той ми каза,че на Астрата с мотор 1.8 на Зафирата и тя с мотор 1.8 както и на новият Шавролет също с мотор 1.8 по едно и също време му е направило впечатление,че на около 150 000 160 000 км винаги е имал проблеми с бобината и се е налагало подмяната и с нова.той беше сигурен,че нещо от там е проблема особено когато разбра за придърпването (препокривало се едно към едно).На другият ден закупих една бобина БЕР оригинал за 220 лв иначе цената е 320/350 и пред блока я смених,четири болчета са само.Какво ме изуми при свалянето на старата.Две от гнездата на свещите бяха пълни с масло до горе (не съм снимал защото ме хвана това не подготвен ). Веднага подсуших гнездата и беж в сервиза.Споделих го това с моя майстор (ползвам го от 20 год. много е в час) каза ми да закупя една гарнитура на капака на главата и на другият ден да отида при него като да взема и спрей за почистване на дебитомер.Закарах колата и след няколко часа си я взех със сменена гарнитура и почистен дебитомер.От тогава чека на колата не е светкал.Според нас маслото след като е напълнило гнездото на свеща и се е покачило до горе укъсява с бобината (събира минуса от корпуса на блока и плюса от бобината).Вече две седмици и колата си е като нова НО преди ден колата пак ми заби за секунда но нищо не светна.Няма как да я кача на диагностика защото нищо няма да покаже.според мен може или бензиновата помпа да и идва времето или педала на гъста който е електронен.Чудех се да пиша или да не пиша и реших да изчакам двадесетина дена поне да видя как ще са нещата.

Мисля да и сипя едно "бардалче" за почистване на инжектори ей така за профилактика,последният път беше преди четири години.Какво ще кажете?

Странно изведнъж толкова неща,чак се изненадах.Тази кола е закупена от дилър в Опел-Торино на 136 000 и до сега нищо не е пипано по нея.Скоростната кутия е сменена с по дълга по мой избор и ключа за светлините защото се бъзикаше нещо.Това е. колата я ползвам за работа (направил съм я служебна като я карам само аз и никой друг)..Зафирчо  е железен и не го заменям за нищо на света.Ще видим,времето ще покаже как ще се развият нещата.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е изолатор, не може да окъси, стига да няма стружки в него /последното е майтап/

На тези ли двигатели компютрите имаха проблемни алуминиеви изводи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Стаевски написа:

Маслото е изолатор, не може да окъси, стига да няма стружки в него /последното е майтап/

На тези ли двигатели компютрите имаха проблемни алуминиеви изводи?

Не знам.За сега колата се държи добре,ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Вчера при едно много стръмно изкачване на първа с лека газ пак светна чека за екологията и днес си угасна.Никаква промяна на работата на мотора.Работи си тихо,спокойно,без никакви придърпвания и симптоми за влошена работа.Дали пък катализатора е за почистване вече,знам ли и аз.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същите проблеми, наложи се да сменя мястото на компа, понеже започна и да гасне в движение. Пробвай поне да го отстраниш от двигателя за да не взема температурата, със времето започва да се уврежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, misho.d написа:

Имах същите проблеми, наложи се да сменя мястото на компа, понеже започна и да гасне в движение. Пробвай поне да го отстраниш от двигателя за да не взема температурата, със времето започва да се уврежда.

Здравей колега.

Смяташ,че е от самият компютър ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.08.2019 г. at 21:30, Митко Йотов написа:

Здравей колега.

Смяташ,че е от самият компютър ли?

Да, така предполагам защото кавото и да правих накрая се оказа компа, но ти пробваи това онова, проследи нещата, увери се сам.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Събота избуших катализатора,и до днес нищо не е светело.Колата се кара всеки ден.Ще видим как е и след десетина дена ще дам отчет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.08.2019 г. at 16:50, misho.d написа:

Да, така предполагам защото кавото и да правих накрая се оказа компа, но ти пробваи това онова, проследи нещата, увери се сам.

Днес чека пак светна.Никакви симптоми за проблем обаче няма.Нито прекъсва,нито тресе,нищо.

Колега би ли споделил подробно как си се справил с проблема ако обичаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С проблема се справих разбира се със много труд най-вече като смених мястото на компютъра далеч от двигателя за да не загрява и да стои студен през цялото време. Със планка закрепих до акумулатора, одължих кабелите само на единия куплунг и сложих допълнителен кабел за (маса). При мен проблемите изчезнаха, но пак ти казвам че това е последното което може да направиш, при теб може да се окаже нещо друго.

  • Харесване 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Стаевски написа:

Буксите на компютъра преглеждал ли си ги? Спрейчета....туй-онуй?

Не.Не съм.

Нещо не го откривам или не зная къде да гледам.

Абе лудницата става пълна.

Да видя къде е и ще обработя буксите му и ще му пусна една допълнителна маса.

Всъщност до сега не съм го и търсел никога.

Когато го намеря и му разкача буксата и я обработя ще иска ли обучение след като я включа?

В тубата намерих нещо  - 

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Чека продължава да ми пили нервите.ту се появява ту си гасне.След доста гледания в тубата на клипове и комуникация с няколко колеги от Русия, Украйна и ЧЗ стигнах до извода,че дебитомера прави проблемите.Колеги от Германия са качили клип как може да се провери дали работи акуратно.Както и да е,няма да му правя проверка и направо го поръчах.Утре ще дойде и ще го монтирам и ще пиша как са нещата.Днес чека пак светна и дано не изгасне за да видя дали ще светне с новия, живот и здраве.Прави ми впечатление,че от скоро зачестиха светванията и угасванията,така,че ще мога да локализирам проблема което е най трудното,по лесно е да се купи детайла и да се смени.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Днес смених дебитомера.Като,че ли колата е по пъргава но може би си внушавам.Чека не изгасна.Цял ден бръмча с нея из града.

Ще видим утре,трябваше да сменя днес горивният филтър и да прочетат грешката но момчетата от сервиза така и не освободиха за мен.

При развитие ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се смени дебитомера с нов трябва ли да се обучи?

При всички други коли които съм имал никога не се е налагало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Във Вторник успях да отида на диагностика най на края.Чека си светеше и веднага се видя горна сонда е блокирала.След изфорсирване два три пъти здраво веднага се пусна и започна да отчита коректно.Диагностика направи пълна адаптация на сондите и дебитомера и колата си замърка.По принцип не се налага такава при този модел Зафира но по някога когато се подменят няколко детайла по електрониката както в моят случай се налага такава.Вече трети ден колата лети и нищо не свети и сутрин когато я запаля и е студена и помен няма от не постоянните обороти.Според мен дебитомера е в основата на проблема нищо,че не излиза,че е той на програма.Чеха от тубата ще излезе прав.

За сега зафирчо е като нов и много му се радвам.не защото нямам и други коли и то по хубави но много се измъчи горкото до като му помогна.

Успех на всички колеги и безаварийни.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×