Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
dsuzunov

Как купих Меривата

Recommended Posts

Преди Меривата, имах Деу Нубира. Хубава кола, с много комфортна возия и хубав салон. Търсех обаче миниван. Колега имаше Мерива и ми хареса външния вид. Започнах да чета за да се спра на определен двигател. Трябваше да е бензин, до 101кс. и без газ. АГУ щях да сложа допълнително. Вече бях продал Нубирата и ми беше едно такова, чоглаво без кола. Обиколих всички автосалони в Труд, но нищо читаво не намерих. Това, което беше в добро състояние, гонеше 7-8000лв. (февруари 2015). Бюджета за купуване беше 5000, за да има пари за регистрация, обслужване и монтаж на АГУ. Ходихме с приятел да гледаме една Мерива 1.4 на шосето за Асеновград, много ми хареса и бях на кантар да я купя, но моят приятел подметна, че му се виждат малко 90кс. Отказах се. Имаше една-две с 8-клапановият двигател, но прочетох, че имат проблем с ЕКУ-то. Меривите с 1.6 мотора, бяха масово с омаслени ауспуси и те отпаднаха. Само 1.4 покриваше изискванията, още повече, че е с верига.

Бях на работа на 12 февруари. 24 часа, до 8.30 сутринта на 13-ти. Който ден се падаше в петък. Съчетанието 13-ти, петък ми беше късметлииско. По обяд, на 12-ти, колега ми подметна, че имал приятел с автосалон и колите му били читави. Звънна му и го попита за Мерива 1.4 и да е сива. Казаха ни, че в момента я свалят от автовоза. Помолихме го да я снима от всякъде и да прати снимките във Вайбъра. Между другото, бях решил, че кола от Враца, Перник и Дупница няма да взема. Да, ама не! Тази беше в Драгичево. Цената-4500лв, почти десетгодишна. Следобед, към 16 часа, снимките дойдоха. Разгледах ги, външно беше в добро състояние. Пратих ги на жената, хареса я и зареден с парите и две дебитни карти, на 13-ти февруари-ПЕТЪК, рано сутринта отпердашихме с колегата за Драгичево. Бях се разбрал с шефа да ни пусне по-рано, за сме там до към 9 часа.

Пристигнахме към 9 и малко след нас, дойде и работника в автосалона. Отворихме колата и седнах вътре да я запаля. При включване на контакта, термометърът показа -7 градуса. Врътнах и запали "от четвърт"! До тук добре. Отидохме до някакъв стопански двор, за да я кача на естакада и да я огледам отдолу. Не успях, заледено беше и буксуваше. Докато я мъчих на естакадата, мотора започна да чука. Точно както чукат клапаните. Пуснах климатика, ВКЛЮЧИ СЕ! При това, при минус 3 градуса. Предполагах, че тракането ще е от повдигачите на клапаните и след промиването им, ще се оправи. Пробвах с този повод, да се пазаря за сваляне на цената, но собственика беше категоричен - 4400лв и нито стотинка надолу. В кая на краищата се съгласих, стиснахме си ръцете и отидохме в офиса да оформим сделката. Видях, че има постерминал и се зарадвах, че няма да търся банкомати, но - ГРЕДА! Не работел, държал го за парлама и не можел да се оправя с него. Тръгнахме за Перник, добре, че предната вечер проверих за банкомати наблизо. И като се започна едно теглене - 3000лв. в банкноти по 10лв. 7 пъти по 400лв и последния път още 200лв. Направих опашка на машинката, джобовете ми се бяха издули от парите. Викам си - само съм да ми спретнат някой грабеж сега! Връщаме се в автосалона, тоя ми дава договор, фактура и ксерокопия на оригиналните документи. Оригиналните, щял да ги върне в Италия, за да я отпишат и след 10-12 дни ще са при него. Съгласих се и поисках да направя застраховка ГО, че път до Пловдив ме чака. (забелязах реклама на застрахователен брокер в офиса му). Не правел, ще ме води до Перник. Отказах се. Поисках да ми даде транзитни номера, до Пловдив и да му ги върна с куриер. "Няма да ти дам!" И не казва защо! И така, без номера, без застраховка и без оригиналните документи на колата, тръгнахме за Пловдив. Смили се над мен и сложи транзитните номера, но докато стигнем на магистрала Тракия. Колата я караше неговият работник. Спряха на отбивката за с. Лозен, смъкнаха си номерата и ни биха шута, да се оправяме по пътя.

В Пловдив пристигнахме благополучно. Обаче, спирайки на първия светофар в града, електроусилвателя изключи. Добре, че бях спрял. Понеже ми с е случваше за сефте, ако бях в движение, сигурно щях да се надена някъде. Разбрах обаче, че след рестарт на мотора, волана се оправя. Карах я на калибриране и около две години всичко беше наред, до лятото на 2017г, когато започна да изключва през 15 секунди. Предварително бях купил датчика и го смених в къщи, пред блока. Интересното е, че не се наложи калибриране. До момента, проблем с волана - никакъв. 

Тракането на мотора. Не бяха повдигачи, а веригата. Смених я, но чак след 6 месеца. 450лв. комплект верига, без зъбните колела, водна помпа, пистовия ремък и ролката на обтегача. Веднага щом пристигнаха документите я регистрирах и два-три дена по-късно и сложих АГУ. Турска, МИМГАЗ, като вече е на почти 60000км. и работи безупречно.

Колата беше обута с летни гуми ГУДИЪР, с които изкарах 45000км. и ги хвърлих/продадох тази пролет.

Ето я:

IMG_0135 - Копие.JPG

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма история, отървал си се на косъм. Пожелавам ти много да се радваш на колата и да не се разваля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също много харесвам Меривата и след кратко умуване реших да си купя.До тогава ,а именно края на 2016 имах Вектра-А и още я имам и бях и съм много доволен от нея,само да вмъкна,че построих почти цяла къща с нея.Та  започнах едно търсене,то не бяха сайтове,не бяха автосалони,аз като колегата Узунов,също съм от Пловдив.Положението ми се стори отчайващо,много пари за нищо.Напудрени Мериви,на външен вид и толкова.Всеки търговец се кълнеше,че неговата стока е най-добрата.На края но по снимка харесах една в Ст.Загора и друга в Бургас,яхнахме с жената баба Вектра и газ.В Ст Загора, собственика хич не се появи,беше я оставил на салон да се продава.Отидох да я видя,пълна скръб.Така стигнах до Бургас.Хареса ми колата,автоджамбаза ми помогна със съдействие в КАТ,оказа се че там всички го познават.И аз като колегата с бюджет 5000лв.Колата и тя обявена толкова,ами сега-300лв.еко такса,транзитки,застраховка,регистрация.Свали ми цената с 500лв.но направихме "кауфен трак"между мен и немеца,все едно аз съм си я купил от него.Последва познатата картинка от колегата Узунов с теглене на сумата от банкомат ,но в Кауфланд Бургас,и като се започнаха едни десетолевки,зад мен опашка,повечето "братя роми".Разплатихме се и тръгвам към Пловдив,през това време търговецът ми звъня няколко пъти да види къде съм,викам си "Брей,загрижен човек!"После регистрация,на повечето ви е позната сагата пред КАТ.Карах я горе,долу два месеца и хоп-компютър,отворих го от любопитство и констатирах,че е пипан преди това,обадих се на търговеца,а той"Ааа не съм го пипал брат"през това време и сложих нова АГУ -850лв.Ами този компютър,какво да правя,след съвети от препатили колеги,като bnts.,здравей колега ако ме четеш, се спрях на втора употреба-500лв.Човека е Любо от сервиз ИММО,за сега нямам абсолютно никакви проблеми,доволен съм с изключение на постоянно растящите данъци,бъдете здрави!

Редактирано от 100le

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,да ви попитам за един въпрос ,та има една мерива която е за смяна на съединител и маховик ,тези които са правили този ремонт може ли да кажат до колко може да излезе цената за смяната за да имам горе долу представа дали да я вземам ? 1.7 100 коня е мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОТ 250 до 500лв. е комплект притискателен, феродов и лагер

С маховика е от 500 до 1000лв. Труда за смяната почва от 150лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×