Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
bstar

Слабо парно на Зафира А

Recommended Posts

Здравейте, времето застудя и е време за парно. Но при мен това нещо не се получава. При загрял двигател като включа вентилатора на 1 степен- започва да духа леко топло и постепенно температурата на издухвания въздух намалява и започва да духа студено. Закарах колата при Дунев Мотор Спорт да прочистят радиатора на парното. Изкара малко мръсотия. На машината там при циркулираща 75 градуса почистваща течност от духалките в купето излизаше 54 градуса /вентилатор на 4/.

След като го закачихме към двигателя - духа топло само при високи обороти на двигателя. А маркучите към радиатора на парното са горещи.

Давайте идеи какво може да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия термостат /с корпуса / ли се сменя или само вътре "пълнителя" ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв термостат. Провери си жилата на врътката топло-студено. Махаш кората под жабката и ти се открива гледка с жилата...

Възможно е да ти е спекло клапанчето при бинокъла и да не прави добра циркулация. Термостата не играе при парното. Парното ти е на малкия кръг. Щом колата загрява както трябва - не е от термостата.

Редактирано от Стаевски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е врътката. Като карам с 2500-3000 оборота има парно, но оставя ли я на празен ход и по сфетофарите намалява и почва да духа хладно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом духа хладно а имаш "добра" температура на двигателя, значи нямаш циркулация на антифриз през радиаторчето или въздуха дето го обдухва не минава всичкия през радиаторчето. 

Може клапата за студено-топло да не затваря добре и да пропъска през байпаса на радиатора. Демек ти вкарва и малко студен въздух. + по-малка циркулация на антифриз при ниски обороти, което е по-ниска температура на радиаторчето.....ето ти ниска температура при духалките. 

Може да не ти пропуска добре клапанчето /АКО имаш такова/, дето е на входа-изхода на радиаторчето. Там където са прословутите "О" пръстени. И пак да нямаш добра циркулация през радиаторчето. Маркучите ще са горещи, но радиаторчето - не. Това клапанче действа като байпас на радиаторчето за през лятото. Управлява се от ключе дето е при  врътката топло-студено. Разбира се това е ако имаш въпросния клапан при бинокъла. Като махнеш кората под жабката имаш  две кабелчета усукани дето отиват напред към бинокъла. Те са за клапана...

Може и водната помпа да е с превъртяла или износена перка и да не прави добро налягане.....но това ти го казвам просто като насока. Малко ме съмнява.

Не знам дали ти помагам ама поне някакви насоки дадох.

И още нещо. При пуснат вентилатор на макс като въртиш врътката топло-студено трябва да усещаш как хлопва клапата. Звука също се променя малко. Пробвай да напипаш тръбичките на радиаторчето дали изстиват когато ти падне температурата....Там при въпросния бинокъл...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанче на радиатора за парното няма. Маркучите дето влизат и излизат от радиаторчето са горещи дори когато духа хладно. Нещата май отиват към изпарителя на газовата уредба. Там май се получава задържане на потока топла вода към парното. Иначе водната помпа е сменяна преди 10000 км и няма проблеми със загряване на двигателя нито през лятото нито сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с подобен проблем, при загрял мотор и топли маркучи от дясно духа топло в средата марно в ляво студено, мотора е дизел 101кс, термостата е сменен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между радиаторчето в купето и коша има клапан на някои модели. Като е затворен - няма циркулация през радиаторчето, но се получава байпас на маркучите. Затова са топли и двата. Ако има клапанче, то понякога запецва и остава затворено / на байпас/. Управлява се от изключвателче на врътката  за топло-студено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×