Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
jozlatkov

Лампата с гаечния ключ...?

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Карам Vectra "C", 1.8-2005г. с АГУ на 140 000 км. Това лято ми се яви проблем. Взе да вдига температурата до 95о при най-малкия зор (но само извън града - задръстванията и светофарите в София не вдигат температурата повече от 91о). След като стигне 95о светва лампата с гаечния ключ, която според инструкцията за употреба би трябвало да означава електрически проблем.  Втория случай, когато светва е след дълго каране при нормална to (90о) и спиране на бензиностанция - когато потеглям при стартиране на мотора температурата се вдига до 95о (а при спирането е била 90о) и лампата светва. Гася, паля и to става 90о, а лампата вече не свети. И така докато загрее пак до 95о. 

Естествено тръгнах по майстори. "Четохме" я с компютър, показва някакви грешки, които според майсторите означават проблем с електрическата проводимост (каквото и да означава това). Понеже беше дошло време за смяна на ангренажния ремък, покрай него и водната помпа, смених и термостата (според мен абсолютно ненужно), защото той можело да е една от причините и бил най-малкото зло. Промяна, обаче няма. Все същата история - 95о и лампата светва. Докато си свети лампата няма промяна в поведението на колата. Има тяга и продължава да си върви чудесно (и с климатик и без климатик).

Да си призная откровено диагнозата "електрически проблем" ме плаши много. Не само защото трудно се открива повредата, а и защото се започва с метода на пробата и грешката, което винаги е скъпо и не винаги води до успех.

Имал ли е някой подобен случай ? Моя ви, помагайте!!

 

large.IMG_20180715_135218.jpg.f663cd2a019111bd8843acbf2bcb10b8.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Никой ли не се е сблъсквал с подобен проблем ? Няма ли предположения, поне ?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш 2 температурни датчика за охладителната течност. Единият е свързан с показанията на температурата на таблото, а другият дава информация на компютъра. Дали показват еднакво? И за да подскача така температурата, може и да е повреден. Някой мери ли го? Трябваше все пак да запишеш и номера но грешката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! При ще накарам майстора да провери датчиците и ще пиша. Ще запиша и номера на грешката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Доста време се замотах с моя проблем "лампата с гаечния ключ". Не е да не съм правил нищо. Като за начало и най-евтино смених термостата. Напразно, защото нищо не се промени. Мразя да сменявам здрави части, но...

Понеже пак е лято и температурите са високи, та нещата взеха да стават сериозни. Засилих "натиска" върху майсторите и се оказа, че третата степен/скорост на перката на водния радиатор не се включва. Оказа се, че е изгорял (не съм го видял лично) термо-диод в регулатора на скоростите на перката. Но и компа на колата не подава сигнал към релето, което включва третата скорост. Започна се едно диво търсене на въпросния регулатор. Първо трябва той да е здрав, а после да мисля за компютър. 

Тъй нареченият blowing fan regulator е производство на Valeo. Номерът по Valeo е 1379151, номерът по GM е 870734D-H 160505. Оригинален не се произвежда, алтернативен също. Странно, ужасяващо, но факт. Лошото е, че и по моргите липсва. Намерих го в една морга в Италия, но и там "количеството" било изчерпано. Изглежда, че го продават в комплект с перката и дифузьора. Лошото е, че и такъв комплект не намирам.

Някой може ли да помогне ? За сега сме побългарили регулатора, като втора и трета степен са вързани накъсо, за да се включва винаги третата след първа, но това не е решение, защото връзката е лоша и не винаги се получава желания ефект. Освен това, когато изключа мотора след продължителна езда и при показание на стрелката 90 градуса, вентилатора не продължава да работи (за кратко време на трета степен) и след това като го стартирам лампата пак светва.

Ще съм благодарен, ако някой ми помогне да намеря този регулатор. След това с компа няма да е толкова трудно. Вече съм намерил на едно две места, както и специалист, който да го обучи.

Благодаря предварително за всички мнения и съвети.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×