Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
nv952

Колко градуса е въздуха който излиза от духалките с вкл. климатик?

Recommended Posts

Пак имам една драма с климатроника да го ева!

Като взех колата (астра Н z19dth 150 коня дизел 2005 ) радиатора който е отпред, беше пробит и сложих чисто нов и тогава го заредиха и бачкаше уникално!
След около 1-2 км като го направя да духа в краката и съм с чехли ми замръзваха краката! (когато е зададено на Low) а сега е различно!

Ходих да го проверят и казаха че липсвало 130 грама фреон а компресора включваше въпреки липсата.Та ...допълниха го,но аз не усещам голяма разлика.
Взех и измерих с термосонда  температурата на въздуха и е някъде около 10 градуса при вкл а при продължителна работа от Бургас до Равда го докарва до към 7-8 градуса.
Това е без да е натиснат бутона за циркулация на въздуха в купето.
Важно уточноние според мен е че го пълниха само от едната тръба.
От черната капачката която се пада от ляво на двигателя (като застанеш с лице към колата) до ремъците.

Докато първият път като работеше уникално,го пълнеха с два маркуча и свалиха маската с емблемата на опел и се показаха двата радиатора!
Има ли връзка начина на пълнене?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, в твоят случай щом е климатроник възможно е да не се измери правилно. Защото той автоматично поддържа зададената температура и термометъра ти може да отчете високи стойности.  За това преминаваш на ръчен режим като задаваш най-ниска температура, вентилатора на 2 степен колкото  едвам да се усеща,  въздуха да преминава през предните духалки само и да се върти вътре в купето. От 3 до 5 градуса би било добре. Важно е  външната температура колко е висока,  колко е нагрято купето и  от самата кола. По принцип прието е около 9 градуса да се приема за нормално.

Ако работата с фреон се извършва автоматично с машина редно е да има закачени шлангове на "топлата" и "студена " част.

При продължителна работа от долу след спиране на двигателя трябва да има малка локвичка от конденза. Можеш да провериш дренажният отвор да не се е запушил. Едно почистване на системата макар и със спрей особено на вътрешната "пита" върши идеална работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчен режим > минимална температура > максимални обороти на вентилатора > 2000-2500 оборота на двг при 20 градуса външна трябва да е около 4-5 градуса.

При по-висока - варира между 6-7 до около 9-10.

Освен радиатора се сменя филтър-дехидратора, пълно обслужване на компресора (измиване и оглед на състоянието на бутала, лагери, съединител, ново масло по спецификации на Delphi пълна синтетика и както и на всички уплътнения с нови). Това се прави от опитен специалист, който се занимава само с това, а не в сервиз Всичко мога, който само дозарежда хладилен агент!

Ако по преценка на сервиза има проблем с компресора - износване, стружка и т.н., по-добре да ти намерят друг читав от морга.

Промивка на системата, проверка на налягане с азот поне за 15 минути. Зареждане с хладилен агент и оцветител. Проверка на работата на системата с термометър и манометър. За всеки случай провери "иглите" на ниското и високото налягане. Ако изпускат и без лампа се вижда, че са омаслени.

Тестване два дни нормална работа > отново проверка за течове.

И задължително гаранция за работата и частите поне 1 година!

Ако не се направи всичко в тази последователност, просто ще наливаш грешни пари и няма да имаш климатик. Личен опит на собственик.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес xодиx при Горан в Горно Езерово и човека прегледа системата!
Показаx му бележката от автоматичната машина с която ми допълниxа фреон.
Закачи си уреда пак на едната тръба и вкл. климатика.

Гледаше какво му отчитат манометрите и ме накара да вдигна оборотите.

Бутна термометърчето и температурата беше 7,2-7,4 градуса (без клапата да е затворена и въздуха да циркулира в купето) като външната беше към 22-23 (днес е хладно)
Каза че за него системата си работи на 100 процента добре!
Питаме ме за клапата и му обясних,че не затваря докрай понеже е прецакана и той каза че това може да е проблема тъй като въздуха влиза много топъл и не може да се охлади толкова бързо.

Викам-ок ще се смени клапата.

И той направи духалките да духат само от централната конзола и натиснат бутон за циркулация на въздуха и като тръгвах към Бургас не изкл. вентилатора а го оставих на 4 степен и на Low градуси.

И взе че почна да прави същият студ както преди!
Явно е от тая клапа която се затваря когато си иска :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, снощи не съм видял, че си от Бургас.

Иначе вместо да пиша, направо щях да те насоча към Горан. Но ти си се оправил успешно и сам.

Моят съвет е Горан да ти смени каквото има да се сменя. За да си сигурен, че всичко ще е ОК. Може да излезе и нещо друго покрай това.

Например филтър на купето за смяна, ако е мръсен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази клапа се чупи оста и не работи правилно или не затваря добре или остава отворена.

Едната ми кола е преди фейса и беше счупена оста и я оправих,другата е след 2007-ма и тази ос уж е подсилена,но като свалих жабката да я видя и тя се оказа счупена!

Потърси във форума,някъде имаше тема със снимки точно как да я поправиш,без да купуваш нова клапа.

Редактирано от stoqn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×