Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Джони

Съмнение за износен съединител

Recommended Posts

Здравейте! Проблемът ми е следният - сутрин при изстинал автомобил и включване на задна скорост се чува изхъркване, което при задържане на съединителя и вкарване на задна скорост не се случва. Посъветваха ме да сменя маслото, но няма никакъв ефект. При продължително каране и добре загрял автомобил като спра на място и изключа от скорост се чува някакво стържене ( жък-жък) , което при натискане на педала на съединителя до долу изчезва и при отпускането отново се чува. От известно време както си карам или когато съм на място не иска да включи нито една скорост както и да изключи, чува се хъркане. Даже днес включих задна скорост и не можа да изключи наложи се да угася двигателя и отново да пробвам - и стана. И всичко това се случва за известно време и после се нормализира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй докато е време амбреажния лагер, че мен ме остави на пътя и докато се добера до сервиза (4-5 км. с 5 светофара) се изпотих три пъти. Добре, че се имам за добър шофьор, иначе щях да викам неволята. Проблемът е, че там е лагер-помпа и си е цифра. 200лв за лагера и 150лв труд.

  • Харесване 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и да добавя,че при студен двигател  сутрин и особено когато времето е студено и тръгна на полусъединител  тресе и  се чува тропане и много трудно се уцелва полусъединителя даже ми беше скъсана мембраната на предния тампон на двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази мембрана се къса още първите минути. Тя е паразитна отливка, служеща да държи втулката в центъра на ухото. И при мен е скъсана.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложиха ми да сменят спирачната течност да не е от нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Смяната на спирачната течност е препоръчителна, но няма връзка със съединителя. Всъщност, привода към лагера е хидравличен и има логика, но заедно с течността, трябва и всички гъвкави връзки (маркучи) съм амбреажния лагер.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пробвай с обезвъздушаване! 

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де то нищо не е сменяно та да има нужда от обезвъздушаване. Но все пак може ли да ми опишеш как става да пробвам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо намираш пробката за обезвъздушаване, нанизваш маркуче което вкарваш в съд да не се разлива спир.  течност.

Напомпва се педала няколко пъти и се задържа в долно п-ние , развива се пробката излиза течност,завива се и пак се помпи и така няколко пъти се прави изпускане на течността. 

Важно е казанчето за спирачна течност да е винаги пълно до горе,защото тръбичката вземаща течност се намира на ниво мах.

Както при спирачките така и при лагер помпата с годините може да се получи въздух в системата! 

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След консултация 4-ма майстори се спряхме на лагер помпата и смяна на спирачната течност с нова и свалянето на кутията ще се прецени и за съединител(но според мен е за смяна но ще чуя и мнението на майстора)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накарай майстора да премери дебелината на феродото на феродовия диск. Мери се от нитовете до челната повърхност. Ако е под 0.5мм. сменяй всичко комплект. Когато ми сменяха лагер помпата, един от монтьорите си направи устата за смяна на съединителя, но при замерване на феродото, до нитовете имаше 1.0мм. и оставихме оригиналния амбреаж. Тогава колата беше над 200000км. по километража.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано това чегъртане нещо от рода (жък-жък) което изчезва с натискане на педала на съединителя не се укаже скоростна кутия надявам се да е от лагер помпата или съединителя.

Редактирано от Джони

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях при майстора претрисането при потегляне било понеже при тръгване трябва да поддържам 1200-1500 оборота на полусъединител двигателя. По негови думи кола е с малак двигател и голямо купе и затова претриса утре сутрин ще я пробва на студен двигател.За не включването и изключването на скоростите ми мънкя и аз не можех да разбера.А за шума не се прояви при него.Просто не знам какво да права

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко причини за тресене при потегляне, но две са основните:

Едната е в съединителя и се получава, когато омекнат пружините на феродовия диск, или когато същото се случи с демпферната/диафрагмената пружина на притискателния диск. Когато съединителя е нов и пак тресе, то той може да е менте. Случвало ми се е да попадам на нов феродов диск, чиито пружини се въртят свободно в гнездата си.

Другата причина за вибрации при потегляне е бедна горивна смес на минималните обороти. Коригира се или с обогатяването и, или с леко увеличаване на минималните обороти. И в двата случая се налага професионален сервизен софтуер.

Приказки от типа "голямо купе с малък мотор" са несериозни.      

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен колегата е за съединител. При мен преди време на Ф-ката беше така, лагера тракаше и когато натисна педала на съединителя спираше :opel_forever:

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше същата история. От Бургас до София - един петък в началото на април. Близо до Пловдив на Шела аксеалният лагер се разсвири - цяла филхармония. И така до София. Добре, че беше колегата СОКОЛ, че в събота ми смени целия комплект, за което му благодаря.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×