Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
opel4o40

Кое е по-добре да сменя - авт. скорости с ръчни или комплект

Recommended Posts

Здравейте, ще съм благодарен на повечко опит и съвети от старите и препатили пушки по следният неприятен казус:
Става въпрос за колата от подписа - Мерива с двигател z16xep и полу-автоматичната, полу-роботизираната и полу-идиотска скоростна кутия - изитроник.
Проблема, е че тази кутия прави непрекъснато проблеми, както си се знае всъщност :) Само си ходиме по майстори, пък накрая излиза, че те просто си взимат едни парички за ком.диагностики по дефаут, което според практиката - явно им е приоритет. Скапаната кутия вече си се нуждае от сериозен ремонт или смяна. Лошото е, че такива ремонти (гарантирани) почти никъде не извършват или ако тръбят, че извършват - не ги правят качествено и най-важното - сигурно (поне каквото съм чел), освен в отиризиран сервиз, където цифрите са зверски и мен дори ме е страх и за диагностика да ида :)


Необходимо е, а и вече належащо, да се предприеме нещо по въпроса и точно тук моля за опит и съвет:
1. ремонт на кутията и смяна на съединител
2. смяна на кутията с ръчна такава
3. смяна на комплект двигател + кутия
Последното е също малко в перспектива, защото и самият двигател не е цвете за мирисане. Скоро е ремонтирана главата и смяна клапани. Майстора, обаче каза, че това и е горе-долу последен ремонт (или с късмет - предпоследен), защото няма на къде вече да се пили. Чел съм, че това е един от най-претенциозните двигатели и горят много често клапаните, когато се кара на газ (а тя само на газ се кара) Освен това има съвсем лек луфт при буталата (за сега не се усеща с нищо в мощността) и според майстора това може да й е следващият ремонт, а знаете за какви пари иде реч :) Майстора е готин, ама не разбира от такива кутии и не се наема да я прави, лошото е, че и не може да ми препоръча къде да се обърна, освен в Опел.
Моите дерзания: По точка 1. не мога да намеря гарантиран ремонт (звънял съм на няколко сервиза - само усукват). Самата кутия е рядка и вероятно скъпа, а и не се знае на какво ще попадна (нова го забравяме). По точка 2. не знам дали изобщо е възможно това, къде могат да го направят, сменя ли се друго - като педалите например, съвместимост, и за какви цифри говорим. По точка 3. най-хубавото е, че ще махна и смотаният двигател, който така или иначе може да даде нов проблем скоро. Другото е, че ще мога да сложа доста стар и непретенциозен двигател, от някой от по-старите модели, например. Също ще сваля и разхода, а също може би ще успея да намеря по-евтин (предвид, че може да е от стар модел) Но пък не знам в какви цифри може да се изпадне за смяната, също дали няма да се наложи да се сменя друго, въпреки че ще е комплект, но общо взето - не съм запознат.


Еми пичове, това е дерзанието. Ще се радвам ако имате желание да дадете съвет. Също и инфо ако се сетите за сервиз/сигурен майстор в София или региона, цени ориентировъчни, че реално положението си се води - спешно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при трите варианта, набутването с пари ще е сериозно. Не си заслужава да дадеш около две хиляди лева, за кола, която струва 4000лв. 

Ремонта на тези скорости е скъп, както сам си се убедил, а и не се знае, колко ще изкарат след него. 

Смяната на кутията с ръчна е много труден и сложен процес. Преди години помагах на колега, от бензинов автоматик да премине на дизел, с ръчни скорости. Сложно е, трудоемко е, трябва поставяне на конзола с педали, друга спирачна помпа, управление на съединителя итн.

Смяната на комплект двигател с кутията е най-удачния вариант в твоя случай, но при условие, че попаднеш на читави такива. Трябва да са от някоя кола, която е катастрофирала и не е стояла много в морга. или от нов внос за части.

Аз бих закърпил положението временно и бих се отървал от тази кола, без никакви скъпи ремонти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Узунов, благодаря за мнението!

И на мен някак си ми се вижда 3. вариант като най-удачен. Твоето мнение наклони още повече везните натам. Също, все пак ще останат от сегашния части за продаване, могат да се избие малка част от смяната.

Лошото е, че в момента не виждам как да се позакърпи положението. Диагностики, програмиране, синхронизации, адаптации не помагат. Трябва или да рискувам и да се вкарва за ремонт или да избера вариант 3. А още по-лошото е че колата ми трябва :(

Така че започвам да се оглеждам за комплект. Нека темата остане активна, ако някой има инфо за такъв комплект, също сервиз-майстор нещо, че моя не знам дали ще се навие да прави такава смяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси същите мотор и скорости, че ако сложиш от друга модификация, тепърва ще започнат ядовете. Колега купи БМВ с присаден по-голям мотор. Сутрин пали и веднага гасне. И така е поне 10 пъти. Обиколи сума ти сервизи и майстори на БМВ без резултат. Нещо в присаждането не е паснало.

И пак ти казвам, по-добре се отърви от тази кола!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изитроника когато работи е нещо хубаво и много приянто за каране. Бях се засилил към такава скоростна кутия, но накрая друго се оказа, както и да е. Някой от проблемите му са:

Най-лесното е да смениш крушките на стоповете, защото те са част от системата и ако имаш проблем веднага светва F. Ако имаш окислени контакти същото.

Адаптация се прави през няколко си хиляди километра и е задължителна за безпроблемната работа на кутията.

Редовна смяна на спирачната течност в казанчето, като при това се изпомпва колкото се може от старата преди да се налее нова.

Четките на електромотора се износват и има много клипове кака се сменят.

Всичко това може да се провери от всеки "майстор" - в кавички защото кадърните са  много малко, но ги има.

А този мотор ако се газифицира май се поставят съвсем други клапани.

За това - оправи си кутията и мотора, а не сменяй с други. Защото филма ще е много по-голям така. Успех!

 

 

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Rusin Atanasov написа:

оправи си кутията и мотора, а не сменяй с други. Защото филма ще е много по-голям така

Бих добавил, продай я и си вземи друга - по-читава кола!

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите!

 

Атанасов, да действително много лесно и удобно се кара, но когато започне да прави номера (а те са чести) просто не се издържа.

F-а светка много рядко, не е в компа явно проблема. Един вида съединителя, друг, механиката, друг роботиката и тн :) Никой не каза - ще я оправя, толко и толко пари. Звънял съм и на частни обяви - все тая, никой нищо не гарантира. А съм склонен ако се оправи да ходя и по други градове. Щом моя майстор, които заедно с екипа си им минават по 2-3 коли на ден само за ремонти по глави и двигатели, казва, че е яко проблем, значи може би и да е така.

Значи какво точно прави - най-честото е, като намалявам за светофар, започва да подскача и изключват директно, като искам да тръгна, не подава, а само се чува едно "тък, тък, тък.." все едно спирачката не иска да пусне и не тругва, дави се и директо гасне. Или пък в същата ситуация просто си дава газ, но не потегля. Всеки път е различно. Най-гадното е когато изключи от скорост по време на движение, рядко е но е супер гадно. Директно изключва и това е. Трябва да спра да изчакам малко, да пробмам да запаля, ако не стане от първия път - втори, трети, до 10 съм стигал. Съединителят много рядко приплъзва, не вярвам да е от него. Принципно има много ряз, ако беше заминал би трябвало да се форцира непрекъснато. Но компа не дава проблем, не показва нищо, f-а не свети.

 

Най-лошото е, че ми трябва ежедневно, една продажба си е доста занимавка и ще отнеме време. А пък колко е набито по нея - то всичко е сменено - като нова е. Нови амортисьори, почти цялата предница, нова газ, нова бобина, сонди разни, главата се ремонтира, компютъра даже, бе какво ли не, има-нема 3К ремонти. Верно много ме кефи как се кара лесно, но тая скоростна от 2-3 месеца вече не се издържа, а чувствам как ще изгърми направо някой път - чуват се адски силни звуци на превключване понякога, направо все едно стърже маховик. Или път нещо като удар, пак при превключване, все едно от 4та директно на 1ва отива. 

Явно си трябва майстор с опит, който е правил точно такива кутии, ама аз такъв не мога да намеря. А в опел да ходя да я сменят цялата, няма как да стане, такива суми вече няма от къде да се извадят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам практически опит с такива скорости и само съм чел за тях.  Малко като кучето дето искало да става касапин само с гледане:biggrin: Обаче една адаптация с китайски оп-ком може да се направи. Струва 30лв а клипове и обяснение не липсват, почти съм сигурен че  и ти @opel4o40 можеш да си я направиш дори по-добре от повечето майстори. Смяната на спирачната  течност също не е нещо безкрайно сложно. И всичко това ще ти излезе около 60лви ще са едни от най-добре вложените ти пари в колата. Ако напишеш от кой град си сигурно ще има колега, който да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко раздвижване по темата.

Първо искам да благодаря на Русин, че ме обнадежди леко и ме светна, че все пак мога да опитам и сам! 
Послушаш го и си взех един опком.
На скоростната ми даде грешки: p0560 (battery voltage low) и  p1607 (clutch actuator position control error) Мисля, че втората е основна и е свързана нещо със синхронизирането на предавките.
След като ги изчистих, ми се струва, че се подобри работата. Но още не съм тествал, че големите проблеми започват след като позагрее. Днес-утре ще я раздвижа повече, да видим дали ще прави номерата.
На двигателя ми даде купища грешки - p0602, p1217, p0136, p0303, p0300 (0), p0300 (a), p0301, p0302, p0304, p0141, p1700.
Изчистиха се повечето, но p0620 и p0141 (present и двете), не може да ги изчисти и дава: unknown dtc

Искам да попитам за спирачната течност, която е свързана със скоростната кутия - четох, че когато се сменя нещо се обезвъздушава. Това дали ще мога да го направя сам. Има ли някакви линкове в нета, как точно се прави това и къде изобщо се налива тази спирачна течност.

Благодаря още веднъж!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си се справил! При изитроника акумулатора трябва да ти е в много добро състояние и клемите му, заради многото електроника и високата консумация. Възможно е да трупа грешки и от това. Общо взето свръзки и куплунзи по колата с напредване на годините  трябва да имат добър контакт. Препоръчвам ти  след като си изчистил грешките  да изключиш акумулатора на колата и тогава да пипаш . Особено масите в двигателният отсек и около скоростната кутия. Купи си контактен спрей около 10 лв.  и ще ти спести доста главоболия. Не че класическото WD-40 не става, просто един специален спрей е по-добре. Изваждаш букса оглеждаш за окисление, ако има, почистване механично, пръскане със спрей и 2-3 пъти включване и изключване на буксата течността хубаво да попие на всякъде.

За смяната на течността първо това   https://forums.drom.ru/german/t1152292507.html   Човека споделя че преди адаптация сменил течността защото ако не го е направил давало грешки общо казано. Има логика да е така, но нямам практически отговор.

Течността е обикновена DOT4, като с една спринцовка  изсмукваш старата, избърсваш ако има боклуци и наливаш нова. Има една защитна капачка, покриваща вал за ръчно задействане на съединителя. Направено е примерно ако имаш проблем на пътя и скоростите блокират да можеш да отделиш съединителя, както и за сервизна дейност. В единият клип използват винтоверт за въртенето става просто по-бързо, а в другият клип на ръка с отверка.  Идеята е да има винаги чиста спирачна течност в казанчето и като обезвъздушаваш, новата да изтласка старата и ако има боклуци и тях. Не жали спирачната течност не е скъпа, работи до като протече чиста. И като я смениш ще се кефиш много на превключването.

 

 

 

За адаптация дано си добър с руския:  https://www.drive2.ru/l/2479931/       

    и много други.

 

За грешка 1607 от тук  https://spb-auto.livejournal.com/21533783.html  цялата тема е полезна. Общо взето мотор задвижващ съединителя се нуждае от четки. Работа за някой, който е на Ти с електрониката. Не е  невъзможно , иска се прецизност. В тубата има много клипове, като се отвори там може да се видят лагерчетата на моторчето и да се почисти там от мръсотията.

Сетих се че, когато се свали модула с моторчето на него има един клапан за спирачната течност. Той може да е запушен и/или при разглобяването му се чупи една тръбичка. За да се провери виж този клип:  

Ако всичко това ти се вижда сложно,  защото е много, бих ти препоръчал следното:

1-Проверка на акумулатора и буксите, крушките на стоп светлините - извади и напръскай с контактен спрей и пак постави обратно.  Всичкото това става на премахнати клеми на акумулатора.

2- Провери нивото на спирачната течност и при нужда долей, има си белег до къде трябва да е. Надявай се да е бистра и да няма боклуци :-)

3-При свързването на акумулатора, електрониката както на мотора така и на скоростната ти кутия приема "нови" данни и има вероятност стари проблеми да изчезнат или да намалят. Макар че истинската работа е това, което ти описах по-горе.

 По официалните сервизи на Опел правят адаптация за около 50 лв. по стара информация. Ама щом имаш ОП-СОМ може да ги спестиш. Също ще ти сменят течността на изитроника. Вариант е да видиш някой форумен сервиз.

Пишеш че повечето проблеми са при загрял мотор, това може да е и ЕКУ. А P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction......това е за ламбда сензора и трябва да ти изкара диагностиката още данни. Примерно:

P0141 O2 Sensor Heater Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) B-013 

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2) B-013 

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) B-013 

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 2) B-032 

Може да е от самият сензор, от уплунга му и от други неща.

Грешка p0620 е проблем с генератора, той може да се провери на бързо с мултицет. Това им е слабо място, нещо като: лагери, четки, напрежение и уплътнение на вакум помпата, от което навлиза масло в генератора и става лошо.

Успех! Пиши тук ако се нуждаеш от още инфо!

 

 

 

 

 

Редактирано от Rusin Atanasov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Златен си Русин! Жив и здрав да си човече. Дал си толкова инфо, което аз два дена ровене, не открих!

Не знам обаче дали ще се справя сам. Вчера я разтъпках. 20-30км перфектно се държа, вече си мислех за отпразнуване вечерта :) и хоп пак се скапа, натрупа си грешките и дори още повече (ако не си внушавам) се разтропа. Последно я карах в ръчен режим и по-рядко блокираше, но вчера почти на всеки светофар го правеше. 

Може би проблема е точно в тези четки, които си дал линка, а течност и други неща, може би само утежняват основният проблем.

Но поне ми даде надежда :)  Мисля, че не е нещо фатално, като сменяне на цялата кутия. Може да се окаже само това серво което е на клипчето.

Намерих майстор, който е правил такива кутии. Ще ходя да вида какво ще каже. Дано да е малкият дявол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек ти си цял майстор! Тия грешки за двигателя конкретно - 0141 и 0620 са точно както си ги дал и описал, защото за едната - верно е сменяна ламбда сонда (абсолютно безмислено и необходимо), а другата - точно ми омаслява яко един датчик долу. И двете моят майстор, който е уж добър и прави по един двигател на ден, изобщо не разбра какви са и защо са и така нататък. А ти си го дал точно и наистина ще се окаже точно това - ламбдата и този генератор. Явно и в тоя занаят си има тънкости и не всеки може да е МАЙСТОР, нищо че прави всеки ден двигатели на разни таралясници :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги смятам да си купя Opel Meriva 1.6автомат бензинче много ми допадна , но тука във форума четох коментари от миналата година , че няма майстори по скоростните им кутии.Та въпроса ми е все още ли е такова положението , а ако има такива читави и в района на Варна или Добрич ще е супер. Колата , която смятам да купя мисля че е ок но се уплаших от това ако нещо и стане на ск.кутия кво ши ги диря, и ако имате някакви съвети за това какво да проверя на колата преди покупка ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×