Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Джони

Силно тропане в предницата приминавайки през с малка скорост през дупки.

Recommended Posts

Здр.Колеги проблема ми е следния при преминаване през дупки с ниска скорост се чува силно тропане в предницата от ляво от дясно но най-много се усеща във волана като биене желязо в желязо.И като паднаха температурата на вън 6-7градуса като мина през спящ полицай се чува едно отвратително скърцане но ако се покачи температурата не се чува.Обиколих майсторите в нашия град първият казва,че е вътрешен накрайник и втулка на рейката но защо ще бие във волана и ще се чува от ляво,втория всичко е ОК имам изпуснал амортисьор от дясно а третия който прави стенд на предници каза,че е разбита втулката на рейката и ударите се пренасят по цялата рейка и затова се чува на всякъде.Моля ако сте имали такъв или сходен проблем пишете писна ми от лафа на майсторите проба грешка за наша сметка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането може да е от много места.

Кормилна уредба:

-отгоре, под кормилния кръг, до горното каре на кормилния прът има голяма гайка (30 или 32 ключ). Тя се разхлабва и и освобождава връзката между пръта и карето, която е шлицова. Стягане на гайката решава проблема

-двете карета на кормилния прът - ако са им разбити кръстачките, трябва да се сменят.

-появява се много неприятно тропане от шлицовата връзка между електромотора и пиньона на електроусилвателя, която изчезва при въртене/завой.

-луфт в пиньона на самата рейка - много рядко се среща - оправя се с натягане на насрещната опора. Не е за всеки да пипа там - има опасност от пренатягане и затруднено въртене на кормилото.

-хлабина/луфт между пръта на рейката и втулката от дясно, в която се движи. Сменя се втулката, но е добре да се направи новата според износването на пръта. Върти се на ляво за да излезе пръта извън корпуса на рейката. Хваща се самия прът и се движи нагоре-надолу

луфт във вътрешния/дълъг накрайник. Върти се на ляво и се проверява от дясно и обратно. Двете ръце държат пръта и накрайника и втори човек "дава луфта на волана" ( къси резки завъртания на кормилото ляво-дясно). Трябва да имате усет за хлабината. Аз го правя с едната ръка, като с дланта обхващам чашата на ябълката и пръта едновременно. Там усещам хлабината.

-хлабина/луфт в късия накрайник. Усеща се като се държи с една ръка чашата на накрайника и главата на хебела едновременно. Трябва човек да има изграден усет в дланта.

 

Окачване:

-чукане в горната опора. Може да е в самия гумено-метален тампон или в лагера. Сменя се комплект и на двете колела.

-чукане в амортисьора. много трудно се диагностицира. Сменя се амортисьора.

-луфт в шарнира. Подпира се колата на носача и с щанга се проверява за хлабина в шарнирния болт. Сменя се, ако е възможно.

-хлабина в лагера на главината. Ако не се оправи с притягане на гайката, се сменя лагера

-разбити селенови втулки. Сменят се втулките или целия носач

 

Общо взето, това са местата от където може да се появи чукането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко започна преди година при преминавайки през дупки с ниска скорост се чуваше едно тупане и скърцане при минаване през спящи полицай когато падне външната температура. Ще започна с натягане на голямата гайка под волана когато съм починка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×