Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
hellabandz

Astra H/GTC- Труден избор

Recommended Posts

Здравейте на всички! Обмислям закупуването на горепосочения автомобил. Това ще ми е първия сблъсък с марката, та съм доста раздвоен, след като четох какво ли не из интернет. Голямата борба е между 1.7 CDTI i 1.9 GTC 150 коня. Доколкото разбрах малкият мотор е Исузу, а големият от Фиат. Тук съм втрещен, но очаквам да ми помогнете. Четох и една тема на един ваш колега с такъв автомобил, но наистина много се чудя какво да гледам. По-скоро се насочвам към големия мотор. Можете ли да ми кажете кои са слабите места на тия коли, и освен дюзи и турбо, което си е по подразбиране на всеки дизелов автомобил дали има други оплаквания? Спрял съм се на следната колица:

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topme...mp;slink=4v6pgl

 

и мисля в скоро време да отида на оглед за нея. Забелязах и доста 1.7 коли, които разбираемо са доста по евтни, почват от 5к що-годе и съм доста раздвоен кое да избера. :blush:

 

Благодаря предварително за информацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същата. Ако искаш бърза кола вземи 1.9. Най-големият проблем на тази кола /1.9, 1.7/ по-принцип е скоростната кутия M32.

 

Ако сега трябваше да купя колата, бих взел нещо такова, не астрата.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topme...mp;slink=4veajt

 

Това е най-изпипания вариант на 1.9 и не е с М32.

 

Ако все пак решиш да я вземеш гледай кутията, колектора, маховика как са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, добре дошъл. Според мен първо си определи колко пари си готов да дадеш за кола, като си предвидиш и за първоначално обслужване, евентуално и гуми. Второто, прецени за какво точно ти трябва и какъв ти е стила на шофиране. Ако караш с повечко газ и искаш колата да върви - отиваш към 1.9. Ако те устройва и по-малко мощност - вземи 1,7. Там и проблемите със скоростната кутия са по-малко, защото мощността не е толкова голяма. В тематиката за М32 не искам да навлизам, защото вече съм го писал много пъти, но всичко зависи от това колко време мислиш да караш колата и колко пари ти се инвестират. И един съвет, търси автомобил след фейслифта 2007 година. Ще си спестиш доста ядове. Успех в избора и намирането. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. Аз лично съм с 1.7 101 к.с. и имам колата от 3 години. Доволен съм откъм здравина и разход. Колата е пъргава, но често се замислям че като търсех кола, ако бях попаднал на добра 1.9 по скоро щях да се спра на този мотор. Ако се притесняваш от скоростната кутия може да разгледаш Vectra C и Signum със същия мотор. Там обаче скоростната кутия не е M32. А като ниво на оборудване са идентични като Vectra C и Signum имат леко преимущество откъм екстри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ценовия диапазон е между 6000 и 7000лв без самото обслужване. За проблемите със скоростнте кутии от вас чувам. Какво се разваля по-точно в тях? Колата между другото ще се кара главно от приятелката ми, и аз ще се мятам от време на време, но ще си я кара тя. През повечето време ще се кара градско, и извънградското каране ще е по-малко. Карал съм Пасат Б5.5 с 1.9 ТДИ 101 коня, и за такава голяма кола си вървеше без проблеми със 160, така че тази Астра е по-лекичка и сигурно ще върви приятно и с по-малкия мотор. Забелязах доста автомобили 2005-2006 година по 5 бона, там предполагам проблемите са огромни. Също така съм се насочил към вече регистрирани коли, защото по автокъщите е потрес. Освен да се оглеждам за скоростите, какво друго бихте препоръчали. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен се оглеждай за по-малкия двигател. Кутията според мен, просто гледайки колата, няма как да я хванеш дали е пред заминаване или не. По-големите двигатели имат проблем, защото не е оразмерена като хората за толко висок въртящ момент и на 6-та предавка чупи втулка и става мармалад в цялата кутия. Щетите в повечето случай са крайно неприятни. След фейслифта доста от детските проблеми са отстранени, но не знам как са като цени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами скъпички са, над 8 бона започват. Поне тези които аз гледах. Иначе наистина по-читавите които видях бяха 1.7. Този мотор как се представя според вас? За мощност гледам ще го докара ОК. Но как е като поддръжка, има ли някакви капризи, или някакви големи дефекти за които да се гледа (изключвайки турбо и дюзи) ? Самият мотор ПД ли е или комън рейл?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За самия двигател, колегите с такъв да споделят опит, аз нямам преки наблюдения. Това, което мога да кажа е, че от гледна точка на скоростната кутия е по-добрия вариант поради по-малката мощност. Мотора е комън рейл. Вече за по-специфични неща, хората с опит могат да се включат, но през годините не ми е направило впечатление да има нещо по-специфично от стандартните съединител + махових, турбо и евентуално вихрови клапи. Според мен е въпрос вече на конкретна бройка и късмет. Успех в избора. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, колеги. Ако някой има още нещо да добави, със сигурност ще е от полза. Харесал съм 2 купета тук в София, и мисля да ги огледам 1.7 са, видях как що-годе може да се провери демпфера и ако не излезнат други съществени технически проблеми, сигурно ще взема една от двете. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, както споменах от 3 години съм с този мотор. Турбото като цяло не се чупи, издава едно осезаемо виене, но е нормално за конкретния мотор и няма повод за притеснение. 1.7 CDTI няма вихрови клапи - още един проблемен компонент по-малко. Дюзите също са доста надеждни, но не прави компромис с горивото. Двигателя обаче е по-шумен от 1.9 CDTI, което за мен е единия сериозен минус и втория е липсата на 6-та предавка. Ако успееш да намериш такава с 6-степенна скоростна кутия ще имаш доста нисък разход извън града, като спокойно ще можеш да поддържаш позволените скорости. Че и отгоре.

 

Основния проблем е съединителя и маховика, но това се отнася за всички дизели от това поколение и нагоре. Още като взимах колата през 2014 тя имаше въпросния проблем - на 162 000 реални километри с пълна сервизна история. Беше оригиналния демпфер със веднъж сменен съединител на около 80 000 км. Съответно договорих по-ниска цена и я взех. В една от темите тук бях описал подробно как може да се тества състоянието на демпфера.

 

Друг проблем са алтернаторите - диодния блок обикновено пробива и започва зареждане с по-ниско напрежение - около 13.1 - 13.3V. Ремонта е между 80 - 120 лв. Като гледаш колата задължително като запалиш влез в т.нар. "Secret menu" и виж как зарежда алтернатора.

 

 

Като обслужване - правя го на 2 места - Булвария (за да върви сервизната история) и сервиз, в който работи мой приятел. И на двете места основното обслужване (масло, маслен филтър, горивен филтър, въздушен филтър и поленов филтър) възлиза на ~200 лв. Като маслата, които използвам за Castrol Edge 5w30, GM Dexos 2 5w30 и последно сложих Bardahl XTEC 5w30.

 

Поздрави и успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Имам същата. Ако искаш бърза кола вземи 1.9. Най-големият проблем на тази кола /1.9, 1.7/ по-принцип е скоростната кутия M32.

 

Ако сега трябваше да купя колата, бих взел нещо такова, не астрата.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topme...mp;slink=4veajt

 

Това е най-изпипания вариант на 1.9 и не е с М32.

 

Ако все пак решиш да я вземеш гледай кутията, колектора, маховика как са.

 

Конкретната бангия е врътната с едно 200 000 км МИНИМУМ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с шума не е вярно, имал съм и з1.9дт, сега взех з17држ екофлекс и е много по-тих мотор и е с 6 скорости. Има проблем с един клапан на помпата, нов оригинален струва 255лв, може и без да се сменя, само има колебаещи обороти на празен ход(масово). Питай ако има нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Agamemnon прав си. По-скоро трябваше да кажа че това се отнася за Z19DTH и Z19DTJ, 8-клапановия Z19DT наистина е много шумен. По шумен от моя Z17DTH.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×