Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
procopy

При покупка на Signum

Recommended Posts

Привет, колеги. Тръгнал съм да купувам Signum като семеен автомобил и до момента проучих на своя глава достатъчно неща, за да мога да взема решение. Има няколко въпроса, на които, като човек, който никога не е карал Опел и не си е и представял, че ще кара, не мога да си отговоря. Ще съм благодарен на информация.

 

- разбирам, че трилитровите двигатели, както бензин, така и дизел, са за избягване и е добре човек да се насочи към 1.9 или 2.2 дизел, като при 1.9 го има проблема с вихровите клапи, а 2.0 дизел е стар и трябва да се избягва. Къде се пласират 2.2 и 2.5 V6 бензин?

- с удоволствие бих предпочел автомат, има ли причина, поради която да избера ръчка?

- имам сериозен проблем с разбирането на предпочитаната екстра - навигацията, най-вече в частта с това доколко е използваема у нас и позволява добавката на позиции на камери; допускам, че при жълто-черната (сори, не зная как се казва) няма да има такава възможност, затова в списъка ми тя е на дъното, но доколко насилването зорлем да купя кола с пълноценна навигация е оправдано спрямо това да купя жълто-черна и да сложа някакъв афтърмаркет вариант?

- има ли нещо специфично, което трябва да гледам при покупката, защото от материалите в нета оставам с впечатлението, че автомобилът няма кой знае какви проблеми?

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трилитровият дизел със 177/185 коня го забрави. Бензин няма 3-литра има 3.2 преди фейслифта и изобщо не е лош мотор, стига да му смогнеш на данъци и разход. Търпи на гас.

1.9 са 2 вида 8V 120к.с. и 16V 150к.с. 16V версията е с вихрови клапи, но вече ремонта не им е толкова скъп и невъзможен. 2.0 и 2.2 са предното поколение дизели не са комънрейл, слагат се на преди фейса. Също са добри като двигатели, но там страдат от прословутата помпа на Бош VP44.

Автомата са основно 2 версии AF40 и AF33 производство е на Aisin и е добър и безпроблемен стига все пак предния собственик да не е бил пълен палачор. Ръчната версия е също е здрава, но там имаме демпферен маховик и цената започва от 1000+ лв. При 1.8 140кс. на фейслифта има и версия полуавтоматик. Скоростния лост прилича на джойстик лесно се познава, а и е само на този двигател. Самата скоростна кутия е ръчна и е здрава и не създава проблеми, но електронни блок, който я управлява често дефектира така, че не е препоръчителна.

Виждам че те интересува главно навигацията от екстрите. Работеща с карти за България са само версиите CD70 NAVI и DVD90 NAVI, които се слагат от средата на 2005г. Поддържат се все още, има карти и за 2017г, сравнително добри, но не толкова подробни колкото гугъл мапс или HERE например. Незнам какво имаш предвид под жълточерен дисплей. До колкото знам за разлика от астра и зафира при сигнум навигациите задължително са с цветен дисплей.

Няма много специфични неща от които да страда модела. Проблем прави DPF, но той е слабост на всички дизели, не само при опел. Често сигнума е окомплектован и с фарове следящи завоя AFL, случва се да дефектира датчик.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. При всички положения мисля да взема фейслифтова и май повече клоня към бензин в момента, след като видях цената на горивната помпа на 2.2 и четох за тия вихрови клапи при 1.9. Разбрах и за демпферния маховик, но там поне още от началото може да стане ясно дали е заминал. Повече ме притеснява автомата, особено именно когато не знаеш историята на колата. Много се загледах в 2.8 вешестака, който сменя 3.2 при фейслифта. И за този прословут 1.8 чета добри отзиви, но той първо у нас отсъства, второ излиза че и навън е почти невъзможно да се открие. В крайна сметка ще бъде избор на най-малкото зло за парите явно, пък и щом е добре направена, с моя пробег от няколко хиляди годишно и като втора, извънградска кола, едва ли ще види много зор.

 

Последното, което опитвам да разбера, е sport режима и IDS окачването. Демек дали наличието на sport бутон е индикация, че колата е с IDS и CDC амортисьори и дали на такъв автомобил могат да се сложат обикновени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм сигурен дали 100% от колите с спорт имат и IDS+ окачване.

1.8 са 2 варианта 125(122) и 140коня. Първият е само на предифейса и обикновенно са оглозгани до кокал от към екстри. Наистина не са лоши мотори но рядко се намират. 1.8 140 съм карал в вектра, не е изтрелваш по светофарите, но определено не е толкова тромав и невъзможен за каране както го описват, но и не е икономичен.

2.8 е много рядък мотор и там трудно ще намериш някакво точно мнение, не са много хората които го карат.

И в допълнение на горния ми пост има наистина навигации с монохромен дисплей при сигнум.

Успех все пак! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега procopy,

 

Относно навигацията - DVD90 Navi със цветен CID дисплей е това което търсиш. Има ъпдейт за картите от 2017 и поддържа вкарване на допълнителни POI-та - спийд камери, стационарни камери и каквото още се сетиш. В BMW форума има подробна тема как да си вкараш камерите. Аз лично съм следвал инструкциите там и всичко заработи перфектно - качих си последните спиид камери в България и Гърция.

 

Но дори да намериш хубав Сигнум, който е с обикновена медия - CD30, CD30 MP3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега procopy,

 

Относно навигацията - DVD90 Navi със цветен CID дисплей е това което търсиш. Има ъпдейт за картите от 2017 и поддържа вкарване на допълнителни POI-та - спийд камери, стационарни камери и каквото още се сетиш. В BMW форума има подробна тема как да си вкараш камерите. Аз лично съм следвал инструкциите там и всичко заработи перфектно - качих си последните спиид камери в България и Гърция.

 

Но дори да намериш хубав Сигнум, който е с обикновена медия - CD30, CD30 MP3, CDC40 Opera и графичен дисплей - BID, GID не е проблем да си сложиш оригинална навигация в последствие. Навигацията е съвместима от Vectra и Signum и сравнително лесно се намират от ударена кола по автоморгите. Цените също са по-ниски сравнени с същата навигация при Astra H и Zafira B.

 

Можеш допълнително да си сложиш и оригинален UHP4 Bluetooth модул за телефон. Тук можеш да погледнеш моята тема:

 

Миграция от CD30 MP3 на CD70 Navi

 

Хубавото при тези модели на Опел (Astra H, Zafira B, Vectra C и Signum), е че позволяват лесно добавяне на екстри.

 

Относно IDS+ окачването - не е задължително да го има ако колата е със Sport бутон. Най-лесно се проверява като дадеш на контакт - светла лампа IDS+ на таблото при колите оборудвани с активното окачване.

 

proxy.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×