Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
alex_rt

Смяна на ангренажна верига A14XER

Recommended Posts

Здравейте, след 11 г и 230 000 км с фиат брава минах на опел.

Реших да обслужа автомобила, както трябва с надеждата да ми служи поне толкова вярно както Бравата.

Астрата е двигател A14XER 100 к.с. , 2011 г, с газова уредба и е на реални 137000 км .

В случая са направени следните неща.

Смяна на ангренажна верига с цялата периферия- верига, зъбно колело на коляновия вал, оптегач, ''банани'', гарнитури

Смяна на масло

Смяна на филтри- маслен , въздушен, купе филтър, филтри на газовата уредба

Смяна гарнитура на капака на клапаните.

Смяна на водна помпа- граф

Смяна на антифриз

Смяна на свещи с иридиеви- Денсо

 

При смяната на веригата се препоръчва използването на специален инструмент, който обаче е доста скъп.

В случая обаче ползвахме инструмен за зацепване наверига от по-старото поколение двигатели Z и X серията.

Ето този инструмент ползвахме, надявам се модераторите да не счетат линка за реклама .

https://zimber-tools.com/bg/k-t-za-zacepvan...1-4-zk-902.html

Последовтелността на работа е следната.

- разкачат се кабелите от бобина, компресор, датчика на кутията на възд. филтър, датчиците по вариаторите

- сваля се бобината

- сваля се капака на клапаните

- подпира се двигателя от долу

- сваля се кутията с въздушния филтър

- маха се лапата която държи вигателя

- махата се ремъка и оптяжната ролка

- следва махане на компресора и алтернатора

- сваляме водната помпа

В този момент е добре да се източи антифриза , защото след махане на капака на веригата може да попадне вода в маслото-картера.

- поставяме автомобила на белег и блокираме разпределителните валове посредством планката.

- чрез ''чопа'' блокираме и коляновия вал.

- бележим с бял маркер вариаторите и разпределителите валове.

- махаме шайбата на коляновия вал и сваляме преходната втулка.

- Следва сваляне на капака на веригата.

- изваждаме старата верига внимателно. Махаме старите банани и внимаваме да не падне някой болт в картера.

- изваждаме зъбното колело от коляновия вал и го заменяме с ново.

- поставяме новото зъбно колело, новата верига, оптегача и периферията му.

Сглобяваме в обратен ред, наливаме антифриз и обезвъздушаваме.

Добре е да отбележа, че веригата , която поставих и тази която свалих са еднакви- SMG.Веригата е от комплект на Febi, гарнитурата на капака и е оригинална, зъбното колело също. Поръчани са и се чакаше 10 дни докато пристигнат.

Старата верига нямаше видими износвания, но останалите части имаха . Шум не съм имал в двигателя.

Прилага снимки:

photo_1.jpg

 

photo_2.jpg

 

photo_3.jpg

 

photo_4.jpg

 

photo_5.jpg

 

photo_2.jpg

 

photo_3.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.07.2017 г. at 10:33, alex_rt написа:

Здравейте, след 11 г и 230 000 км с фиат брава минах на опел.

Реших да обслужа автомобила, както трябва с надеждата да ми служи поне толкова вярно както Бравата.

Астрата е двигател A14XER 100 к.с. , 2011 г, с газова уредба и е на реални 137000 км .

В случая са направени следните неща.

Смяна на ангренажна верига с цялата периферия- верига, зъбно колело на коляновия вал, оптегач, ''банани'', гарнитури

Смяна на масло

Смяна на филтри- маслен , въздушен, купе филтър, филтри на газовата уредба

Смяна гарнитура на капака на клапаните.

Смяна на водна помпа- граф

Смяна на антифриз

Смяна на свещи с иридиеви- Денсо

 

При смяната на веригата се препоръчва използването на специален инструмент, който обаче е доста скъп.

В случая обаче ползвахме инструмен за зацепване наверига от по-старото поколение двигатели Z и X серията.

Ето този инструмент ползвахме, надявам се модераторите да не счетат линка за реклама .

https://zimber-tools.com/bg/k-t-za-zacepvan...1-4-zk-902.html

Последовтелността на работа е следната.

- разкачат се кабелите от бобина, компресор, датчика на кутията на възд. филтър, датчиците по вариаторите

- сваля се бобината

- сваля се капака на клапаните

- подпира се двигателя от долу

- сваля се кутията с въздушния филтър

- маха се лапата която държи вигателя

- махата се ремъка и оптяжната ролка

- следва махане на компресора и алтернатора

- сваляме водната помпа

В този момент е добре да се източи антифриза , защото след махане на капака на веригата може да попадне вода в маслото-картера.

- поставяме автомобила на белег и блокираме разпределителните валове посредством планката.

- чрез ''чопа'' блокираме и коляновия вал.

- бележим с бял маркер вариаторите и разпределителите валове.

- махаме шайбата на коляновия вал и сваляме преходната втулка.

- Следва сваляне на капака на веригата.

- изваждаме старата верига внимателно. Махаме старите банани и внимаваме да не падне някой болт в картера.

- изваждаме зъбното колело от коляновия вал и го заменяме с ново.

- поставяме новото зъбно колело, новата верига, оптегача и периферията му.

Сглобяваме в обратен ред, наливаме антифриз и обезвъздушаваме.

Добре е да отбележа, че веригата , която поставих и тази която свалих са еднакви- SMG.Веригата е от комплект на Febi, гарнитурата на капака и е оригинална, зъбното колело също. Поръчани са и се чакаше 10 дни докато пристигнат.

Старата верига нямаше видими износвания, но останалите части имаха . Шум не съм имал в двигателя.

Прилага снимки:

photo_1.jpg

 

photo_2.jpg

 

photo_3.jpg

 

photo_4.jpg

 

photo_5.jpg

 

photo_2.jpg

 

photo_3.jpg

 

Здравейте имам същия модел можеш ли да ми кажеш как се държи на газ. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×