Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
rosen9610

Висок разход на гориво Опел Астра 1998 1.6 75 коня моно

Recommended Posts

Здравейте , приятели купих си Опел Астра 4врати хечбек бензин 1.6 75 коня моно 1998 г. Проблемът е ,че харчи 19л/100км имах проблем със термостата не ми се покачваше стрелката на таблото ,а духаше топло смених го ,докато загрява стрелката на таблото бързо се покачва до към 85 градуса различно до 90 ,но когато съм в движение и пуснато парно стрелката на таблото пак се понижава дори ми се случи да седя на едно място 10 мин с пуснато парно и изведнъж започна да духа студено ,а по колата са сменени термостат,водна помпа ,ангренажен ремък+ролки,масло,маслен филтър,фъздушен филтър,филтър на купето и горивен филтър.Закачиха я на компютър само егр изписва всичко друго е наред,майстора ми каза ,че ако смениме ламбда сондата разхода ще ми падне до 15л/100км мах. и проблемът бил ,че на колата и било студено и няма как да се оправи ако можете помагайте благодаря ви.

Редактирано от rosen9610

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро сменях термостата да добавя как трябва да е.

Един път стрелката като достиген 85-90 градуса (по показания на таблото). Парно трябва да има, независимо на място, градско по магистрала. В сегашният студ стрелката стой в този диапазон.

 

Карам доста коли и стрелката за температурата трябва да е перпендикулерно на пътя след като колата загрее не зависимо от марката. Не съм 100% че се отнася за всички коли просто споделям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карам такава Астра от около 3 години. При работещ термостат този двигател загрява до около 85-90 градуса и трябва да ги държи там. До колкото знам има различни видове термостати, отварят на различна температура - летен, зимен някакви такива глупости. Сменял съм на тази астра термостат, както и имам опит на още два други опела с този двигател - нормалните са 85-90. Единствено лятото с пуснат климатик и в задръстване в София съм стигал около 92-93 градуса, при което пуска перка и веднага пада под 90. Когато запалиш и колата започне да загрява трябва да вдига температура до окол 90-92 градуса при което термостата отваря целия и стрелката пада на 85. Загледай дали стрелката не пада изведнъж повече. Ако пада рязко от 90 до под 80 според мен проблема е в термостата - бавно се усеща да затвори. Провери перката да не е станало нещо да върти постоянно.

 

За студеното парно: при загрял двигател още на 50-60 градуса, незадръстено радиаторче на парното, достатъчно ниво на антифриза, работеща водна помпа и отворен клапан на парното трябва да усещаш топло. Всичко без последното мисля, че всеки майстор може да ти го провери както и ти самия. Обърни внимание обаче на последното: клапан на парното. Тези астри (имам предвид с охладителна система Behr, при Delphi не знам как е) имат преди радиатора за парното в купето една пластмасова чудесия наречена "бинокълче". Оригиналните такива в тях имат клапан, новите нямат. При определена позиция на врътката за студения въздух (малко над максимално студеното) този клапан се отваря за да пусне вода през радиатора. Иначе при пуснат студен въздух затваря и върти през байпас. Този капан се разваля и остава в някакво положение. Ако е останал затворен парно няма да имаш. Ако при пробите въртиш въздуха топъл студен също има комбинации - може за сработва само понякога. Когато се развали обикновено започна да се чува щракане от към средната конзола. Клапана се управлява с един кабел който се вижда от към кознолата в краката на пасажера. Сменя поляритета и така го отваря и затваря. При прецакан клапан има няколко варианта: сваляне и подмяна (80лв нов бинокъл без клапан + 20лв о-пръстени), подификация на стария да остане отворен, или мъчителни проби докато отвори и после режеш кабелите да не го управляват повече :)

 

За справка - тази астра с газова уредба в София само градско гори максимум 14л газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

За да получиш коректен отговор, трябва да напишеш за Astra G или F става въпрос (моята е F и се води също 1998), точен код на двигателя, за какво гориво (бензин, газ, метан), климатик имаш ли? Грешката за ЕГР защо я считаш за маловажна, или си наясно с причината за нея - не разбрах. След това - какви марки и модели термостат и водна помпа са ти сложили? Какъв антифриз (син е за този двг по принцип) и в какво съотношение е разреден с дейонизирана вода?

Някакви други проблеми има ли колата - притрисане, придърпване и т.н.? Свещите проверени ли са на диагностика? Ламбда сондата също веднага се хваща на стенда. Струва 58лв. оригиналната на Bosch за X16SZR

Термостата на X16SZR отваря напълно на 92 градуса C, на 100 се включва перката за охлаждане. Моят е малко "ленивичък" и първо двг загрява до към 98 градуса и после верднага пада температурата и държи 90-94. малко по-висока е, но все пак индикацията на таблото е само информативна. Аз карам с чист антифриз от 2 години, откакто направих пълното обслужване като теб. Оригиналният термостат е Wahler и мога да ти напиша точния модел, ако ти трябва. При това не е скъп - опелския преди 7 години беше 30-тина лева. Няма летен и зимен термостат, а доколкото намерих информация има друг съвместим, отварящ на 88 градуса. Става въпрос за различни климатични зони и пазари.

Симптомите за останал напълно отворен термостат са точно като твоите. На място загрява колата, а като тръгнеш, особено в студа - рязко пада температурата. Уплътнението се сменя заедно с термостата и при някои марки се купува отделно. Ако сложиш между радиатора и решетката картон (само за кратка проба! и не на цялата площ на радиатора), би трябвало температурата в движение да се повиши.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда колегата е прав, малко избързах като започнах да пиша. Зависи наистина дали е G или F, аз направо почнах за G да пиша. Само да вметна относно картона пред радиатора - НЕ слагай картон. Сложи алуминиево фолио. Зимата има влага, картон, вестник, кашон и подобните се намокрят, почват да се откъсват парчета от тях и се набиват в радиатора. Това чудо после няма миене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз написах само за проба да сложи картона.

Наистина, когато го правих "експеримента" Варна- Бургас сложих качествен български картон. И в кишата нямаше проблем. Обаче сегашните наистина са като тоалетна хартия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×