Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Bekyarov

Проблем с оборотите

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Изчетох доста теми за стъпковото моторче, но точно като моят случай не срещнах, затова реших да отворя тема. Става въпрос за C16NZ. Започна да вдига постепенно оборотите на празен ход, като от 1000-1100 стигна до 2000 след време, като разбира се с тези обороти и включена на скорост си вървеше сама без газ (много неприятно). Моторчето беше почистено - оправи се до нормалните обороти. След време отново почна да ги качва - същия проблем. :insane: Купих чисто ново моторче - смъкна си ги - всичко беше 6. И така два месеца, но наскоро отново започна да ги вдига и отново са почти до 2000 на празен ход. :blink: Мисълта ми е да не би да има някой датчик за смяна или нещо друго? Ако купя пак ново стъпково сигурно пак ще има проблеми..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем,( C16NZ )

особено когато спускам по наклон. Тоест на празен ход държи 2000 оборота, когато спра колата в покой (да не се движи) и държа спирачката натисната, (ако не е натисната спирачката не се оправя) до няколко секунди и оборотите заспиват на 1000. На следващия ден това се повтаря.......

Ако някой знае как да решим проблема много ще се радвам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Сокол от форума ми даде добър съвет, но едва вчера намерих оригинален потенциометър на дроселовата клапа и не зная още дали ще работи добре. Иначе имах абсолютно същите симптоми при мотор C14NZ. Високи обороти до 2000 и на газ, и на бензин, както и ниски до 500-600. След като смених стъпковото моторче с ново, направих проби с друго работещо ЕКУ и с 2 здрави МАП-а, остана само това като възможност за оправяне на проблема. Допълнително имах проблем и с активен въглен от канистера за бензиновите пари, като не го изолирах напълно, а сложих едно филтърче, защото задръстваше както клапана, така и отвора на дросела. Просто няма какво друго да влияе. След няколко дена вероятно ще мога да кажа дали има подобрение. Дано само този потенциометър да е наред, защото човек може да ги сменя през ден и да не попадне на свястен. А новите, които се продават, по инфо от колегите не струват като качество. Така че проверете и вие тези компоненти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се получи. И този потенциометър работи като моя. Явно ще трябва да се поръчва от чужбина. Иначе мога да си ги сменям употребявани до припадък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих втори потенциометър, с една идея малко по-добър от стария. Сега ще го тествам известно време. Оборотите пак играят нагоре-надолу, но някак си по-плавно. Може да пробвам накрая и номера с допълнително съпротивление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица пристигна от острова оригинален потенциометър GM, опакован както се полага, със стикер (мисля, че не е менте) и... проблемът пак остава! Като че ли реагира малко по-бързо от предишните два оригинални, но пак оборотите падат и се вдигат - не постоянно и сравнително рядко. След като преди това бях сменил и стъпково моторче, почистил дросела, прегледал вакуумните маркучета, изпробвал общо 3 МАП-а и друго фукциониращо ЕКУ от сервиз, вдигам ръце. Явно проблемът не може да се разреши генерално и моторът да заработи като нов. Единственото, което не съм правил е да проверя с малко бензин около гарнитурата на всмукателния колектор дали все пак не засмуква от време на време малко въздух. Но това ще го правя лятото, както и ще сменя всички маркучета без изключение. Това, което допускам като причина за забавянето на реакцията на оборотите при подаване или отнемане на газта, може би се крие в обстоятелството, че всяко ЕКУ на нашите каручки е достатъчно старо, за да има по някой недобре работещ електронен елемент като кондензатор, транзистор и т.н., който да прави ЕКУ-то "по-мързеливо" и поради това моторът да реагира по-бавно. Дори да се вземе чисто нов, той вероятно е престоял в складовете поне 10 или 20 години и няма гаранция, че ще работи като нов. Сигурно не при всички Опели е така, но ми прави впечатление, че това е един от често срещаните дразнещи проблеми по форумите и ще трябва да се примирим. Добре е, че все пак машинките ни возят горе-долу добре и не ни оставят на пътя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не съм писал скоро, проблемът при мен се оправя с разкачване на акумулатора... :blink: Оправят се оборотите, всичко точно... до следващия път. Явно това е решението на проблема, махане на клемите през 1-2 месеца, като почне да вдига оборотите. :biggrin: Иначе щом се оправя така, може би, както каза колегата, ЕКУ-то нещо... Може би от изчистването на натрупаните грешки.

Редактирано от Bekyarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем със C 14NZ смених като вас всичко и без ефект ,после разбрах ,че имам проблем със vss -датчика на скоростта само него ми дава като грешка .Прочетете за въпросния датчик и си направете диагностика ако ви го даде като грешка ЧЕСТИТО! Смених няколко табло защото се намира в таблото ,после минава през TID-DID дисплея и през аудиото ,но и аз като повечето съм сменил оригиналния касетофон със по ново CD и проблема си остана :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×