Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
jikata

Неработещ мигач на Зафира Б 1,7DTR

Recommended Posts

Здравейте колеги. По стечение на обстоятелствата помагам на приятел да си оправи електрически проблем по зафирата но уви ударих на камък. Автомобила е Зафира Б 2008 година с двигател 1,7 CDTI (125 к.с.).

Проблема се състои в следното:

- Мигача на десния фар не работи. Проверих лампата и се оказа здрава. След това проверих окабеляването от самия фасунг на лампата на мигача до буксата на фара и всичко си е наред.

По кабелите и буксите няма видими наранявания и следи от корозия. Интересното е, че страничния, мигач който е на калника си работи. Явно не взема сигнал от фара. и самото мигане е с по-бърз интервал (разбира се).

Опитах се да премеря какво идва като напрежения на буксата на фара, която идва от инсталацията, но при подаване на мигач има един "+" и няколко маси и това си е. Фасунга също е проверен и той си е здрав разбира се.

Направих измерване и на буксата от инсталацията и на другия (левия) фар. Оказва се, че при разединяване на буксата от фара, явно като няма товар и там освен един+ и няколко маси няма нищо друго независимо,

че съм подал от лоста мигачи.

Тоест аз си го обяснявам, че щом няма товар и някой интелигентен модул просто не подава импулсите към фара ами само някакво сервизно 12 волта.

След като си сложа буксата отново на левия фар и всичко си е наред и си работи, но уви на десния не е така. Мигача го няма..... Търсих схеми за да видя, къде евентуално може да има табло с предпазители и релета на мигачите,

но не открих нищо, което да ми свърши работа. Ако може да ме насочите, къде да търся проблема и как да го отстраня ще съм ви безкрайно благодарен. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да бъда крайно безполезен, но като гледам и от другият форум отзивите не са кой знае какви, ще кажа, че не разбрах всъщност какво правиш. Как да взима сигнал от фара? И аз нямам схема на Зафира, но най-вероятно е като на другите, т.е. фарове и мигачи са независими. За къде да е нужен товар? Нима при изгасени светлини няма да работят мигачите. Няма нужда "интелигентни модули" да подават импулси към фаровете, тъй като тука си тече постоянен прав ток, няма импулси. Общо схемата е следната: при даване на контакт през предпазител минава + и влиза в реле, което се управлява от ключ-превключвателя. От там, от релето всъщност върви + и кара мигачът да мига, а не от фара. Минусът вече си го видял. Според мен двете лампи /на калника и отпред/ са свързани и най-лесно е да провериш връзката между тях. С тях е свързан и задният мигач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега...На старите автомобили преди 25-30 години наистина беше така но тук определено не е. Автомобила разполага с така наречения

централен модул за управление. През него минават фаровете, мигачите осветлението в купето радиото, темпомата, дисплея централното, дневните светлини

и какво ли още не.

Лоста за управление на мигачите подава само импулс към този модул а той казва кога и как да работят мигачите. Да не говорим за задните мигачи от къде се

захранват и кой ги управлява и какви ли още не модули има закачени отзад за да работи всичко включително и закачения теглич.

И само за сведение страничните мигачи на калника са с отделно захранване и въобще нямат нищо общо с мигачите във фара.

На всички ни е ясно че напрежението (а не тока) в автомобила е постоянно. но това само по себе си въобще няма нищо общо дали има таймер за импулсите

на мигачите или не....И пак за да покажа че съм правил и това...Свързах мигача на фара с този отстрани на калника но отново интервала на мигача е

прекалено бърз все едно има изгоряла лампа. Вътре в самия фар има окабеляване което стига до фасунга на мигача който също се намира вътре във фара.

Късите и дългите светлини пак са окабелени вътрешно във фара и всичко това излиза на една обща букса. Както и да е де. Надявам се някой по-запознат с

електрическата инсталация на Астра Х или Зафира Б да помогне ако може и ако има желание.

Извинявам се колега за може би малко-грубия тон, но наистина си далеч от материята и на този етап не мога да се възползвам от знанията ти.

Редактирано от jikata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

 

Аз имах подобен проблем с преден десен мигач на Astra H.

 

При смяна на фаровете с такива с лупи и инсталиране на ксенон при тестването десния мигач не светеше.

 

Този на калника си работеше а на компютъра изписваше, че има изгорял мигач. Съответно лампата на таблото мигаше бързо, като при изгоряла крушка, при подаване на десен мигач.

 

Оказа се, че пластините на фара, които правят контакт с капачето на мигача, което за завива във фара и на което се монтира крушката, бяха прекалено навътре в отвора.

 

Леко ги издърпахме навън с отвертка, за да имат по-добър контакт с капачето на мигача и всичко се оправи.

 

Това беше решението на проблема при мен.

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×