Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
stanimir.stamatev

Загуба на мощност/ влизане в авариен режим

Recommended Posts

Здравейте,

 

Наскоро станах собственик на Астра H Z17DTR - 125 к.с. Миналата седмица пътувах извънградско и колата изведнъж влезе в авариен режим (светна индикатора кола/гаечен ключ) и загуби мощност. Не съм карал много бързо и не съм натоварвал двигателя. Карам на 4-та скорост с 100 км/ч, натискам педала на гаста до долу и нищо не се случва, колата не помръдва - вдига максимум 100-110 км/ч. Спрях, изключих двигателя и отново тръгнах проблема изчезна. На следващия ден направих диагностика на колата и излезе грешка ECN 023452 или P0234. От сервиза на Опел ми казаха, че трябва да сменя клапана на турбото. Смених го. Карах около седмица само градско и проблеми нямаше. Вчера тръгнах да пътувам към София и малко преди да стигна колата отново влезе в авариен режим. Спрях, направих упражнението с педалите на гаста и спирачката и същата грешка (ECN 023452). След като запалих колата отново си вървеше нормално. Четох малко по чуждите форуми и общо взето стигнах до извода, че може да е или ЕГР или МАП сензор или цялото турбо ...

Моля, за помощ и съвет и предложение към да отида.

 

 

Станимир

 

пс.: извинете, ако има подобна тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана,който контролира турбото.

Редактирано от FGRC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, може би не си прочел по-горе, но съм написал, че този клапан, който контролира турбото го смених ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, клапаните, които контролират турбото са 2.

Единият се намира монтиран към самата турбина, а другия отзад на блока.

Обикновено филтърът на този, които е отзад на блока се замърсява и има нужда от почистване.

Има писано по темата : http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php...amp;hl=lubo1981

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Опел като ти кажат, че нещо трябва да се смени знай, че не винаги е така. Въпросния клапан с филтъра ми го изчистиха за 20лв и вече три години нямам проблем с него. В Опел ми искаха 420лв за подмяна. Питах ги за почистване, но ми казаха, че не ги чистели... сменяли ги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая грешка не изчезва и не изчезва ... след като смених този клапан на турбото, който е отзад на двигателя, миналата седмица изчистих ЕГР и МАП сензор. Много бяха мръсни наистина. Реших, че проблема вече ще изчезне, нооо като пътувах към София в неделя и на една от отсечките на нагорнищата преди тунела, бях на 120 км/ч на 6-та скорост, настъпих малко да изпреваря и ... отново в авариен режим. Спрях изгазих двигателя, грешката си остана записана, но мощността се върна. След около 5 километра същата работа ... пак спрях, пак изключих и пак запалих. Вече не знам какво да сменям честно ... В града не го прави това ама явно не се натоварва толкова и затова. И сега се оказва, че съм сменил този клапан на турбото, а той си е работил явно...

Някакви други идеи къде да търся проблема? :huh: :confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш в Опел и ги питаш какво става! Може да е дефектен новия клапан. Ако пазиш стария го почисти и го сложи за проба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам същия проблем, смених клапана на турбото, около месец никакви проблеми. Онзи ден колата влезе в авариен режим тотално загуби мощност. В сервиза ми казаха че проблема е от педала за газта, смених го, но след два дни същия проблем. Някой може ли да ми препоръча читав сервиз в София?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се тоя е проблем е често срещан ... поне според немските форуми. Най-тъпото е, че може да е от един куп неща докато се разбере от какво се получава. При мен след смяна на клапан на турбото, почистени ЕГР и МАП продължава да се появява. При теста на турбото ми казаха, че си е ок. Възможно ли е да е дебитомер? Вече не знам какво да оправям/сменям ... еб*ти смотаните дизели :)

Редактирано от stanimir.stamatev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте, имам същия проблем, смених клапана на турбото, около месец никакви проблеми. Онзи ден колата влезе в авариен режим тотално загуби мощност. В сервиза ми казаха че проблема е от педала за газта, смених го, но след два дни същия проблем. Някой може ли да ми препоръча читав сервиз в София?

 

Дженеръс Ауто ми ги хвалеха едно време, но от личен опит не мога да споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата може да влиза в авариен режим и от ЕГР само, дори и да се затапи и изключи дросела или там каквото е вътре продължава да работи и чат пат дава проблеми. При мен се случи сега зимата в големите студове и като се отопли всичко се оправи. Решението или нов ЕГР или премахване на аварийния режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колата може да влиза в авариен режим и от ЕГР само, дори и да се затапи и изключи дросела или там каквото е вътре продължава да работи и чат пат дава проблеми. При мен се случи сега зимата в големите студове и като се отопли всичко се оправи. Решението или нов ЕГР или премахване на аварийния режим.

 

До колкото знам, ако е изключен софтуерно не би трябвало да дава грешки. Иди при тоя, който ти го е изключвал, да си довърши работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
До колкото знам, ако е изключен софтуерно не би трябвало да дава грешки. Иди при тоя, който ти го е изключвал, да си довърши работата.

 

Това ми го каза човека, който ми прави ремапа. Ако искаш ще ти дам телефона да ти обясни. Може да се изключи тотално, но тогава колата няма авариен режим. ;-)

 

Сигурен ли си, че все още колата ти има авариен режим ако са ти го изключили тотално де?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P0234 e грешка на МАР сензора или в неговата верига,а Р0243 е свързана с клапана за контрол на геометрията на турбината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Станимир, има ли решение на проблема? При мен нещата са същите и съм сменил клапан, чистил съм ги, дебитомер съм сменявал и проблема продължи да се проявява няколко пъти след това. Интересното е че по едно време ми писна да сменявам части и да ходя по сервизи и проблема отшумя, а от скоро не се е появявал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това ми го каза човека, който ми прави ремапа. Ако искаш ще ти дам телефона да ти обясни. Може да се изключи тотално, но тогава колата няма авариен режим. ;-)

 

Сигурен ли си, че все още колата ти има авариен режим ако са ти го изключили тотално де?

 

При мен нищо не е пипано. Веднъж се беше задръстил, изчистиха го и пак подавам на масура :)! До колкото знам, като го изключват пипат по картите само тия битове, които следят за работата на ЕГР-а!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам проблем със загува на мощност а и в ниските обороти е мудна почистих мап сензора и смених клапанчето за турбото тъй като имах грешка p0234 но пак продължава да ми се появява количката с клюето между 100 и 120км/ч почвам да си мисля за зацапана геометрия на турбото и попаднах на това: http://carbon-cleaner.com какво мислите някой правил ли го е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ходил с приятели и на дизел и на бензинови автомобили и честно казано казаха, че няма никаква разлика! Има едни по-добри (казват) http://terraclean.bg/ Но е доста по скъпо като цена. Иначе за чистене на турбо няма по-добро от разглабяне и чистене, излиза около 300лв но е истинско почистване! Ако правите някакво почистване без разглобяване споделете после мнения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ли е трудно да се свали турбото и да се почисти. Имам предвид, човек може ли сам да го направи или е прекалено много работа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че като се отвори и почисти трябва и да се калибрира на стенд особено като разглобяваш геометрията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако някой е чистил геометрия на турбина моля да сподели и да ме насочи къде да отида?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем - чистиха ми ЕГР-а, но не стана само с чистене. Изключиха го софтуерно и проблем нямам вече над 2 месеца. Струваше ми 300лв. Видя ми се много, но предварително ми гарантираха, че ще се оправи. Ако не - цената нямаше да бъде такава, а 50лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене също ми заби Р0234 5b и 150 те коня умряха. Взех една 50 куб. спринцовка и раздвижих геометрията от маркуча на клапана и поне 130 се върнаха от отвъдното.Другия месец я разколачвам тотално за чистене на турбото,ЕГР и смук. колектор. Нема такава гняс в друга кола. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета да споделя моите проблеми с Загуба на мощност/ влизане в авариен режим. Както си караш на 5-та и минеш 2000 обр. и светва на таблото лампичката с колата и ключето. Ходех на водородно почистване. И тогава забелязах че при форсиране на двигателя не ми се движи лоста на турбото. Почистиха ми дебитомера. Но пак си остана проблема с влизане в авариен режим. Почистих си филтъра на въпросния клапанDSC_04171433927600.JPG.

 

Но ефекта беше кратък. Преди два дена се хванах и разглобих целия клапан като гледах това клипче:

 

След това премахнах самия филтър на клапана и сложих на тръбичката маркуч с бензинов филтър както е показано на този клип:

 

Два дена карам колата и не мога да я позная. Стана самолет. Който преработи този клапан ще остане много доволен.

Редактирано от shipcov_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×