Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
ryderz

Проблем с Z30DT Vectra C 3.0 CDTI 184 коня

Recommended Posts

Колеги здравейте

 

Извинявам се ако има подобна тема, изрових всичко почти но за Z30 DT не открих почти нищо!

Въпроса ми и молбата ми да открием проблема е следния!

Когато запаля сутринт колата и потегля отпред се чува много чукане, звук наподобяващ от клапанчетата и леко предърпване от към двигателя. След определен момент при спиране и при потегляне се усеща някакво сериозно подбутване и двигателя си променя звука, имам чуството че започва да работи на 5 целиндера, започва да пуши синио при натискане рязко на педала на газта и мирише ужасно и така докато не угася колата и я запаля пак. Забелязвам че когато влезе в този режим колата започва да вдига сериозно температурата на двигателя и мирише на незнам, странното е че перките за охлаждане не се пускат а температурата отива малко повече от средата в дясно. Лампите които ми светят са постоянно светеща лапма на подгрева и чек лампата за двигателя. Когато ми направи тази мизерия, гася колата, паля отново и всичко е 6, но след 400, 500 метра пак същия филм, пуши, мирише и целия двигател променя работата си и започва да работи странно (бумти)!

Снощи съм изчел и изгледал доста видеа че когато свети потоянно лампата за подгрева и чека на двигателя е запушен ДПФ, но надали и аз незнам....

По принцип имам проблем с едното електромагнитно клапанче на вихровите клапи, фаща го като грешка когато я закачим но не е проблем да я карам и така

Когато колата е в този резим на тресене дава грешка P0301 Cylinder 1 Misfire detected, понякога може да даде и друг цилиндер, прреди месец ми даде 3ти!

P0093 Fuel Pressure Rail molfunction )смених датчика за налягане на рейла но пак същата работа!

Когато я загася и запаля отново колата работи добре, остава само грешка P1110 Swirl flap positioner 1 Sticks open, след като мина 600, 00 метра колата започва отново да тресе и така докато не изгася и запаля на ново колата!

Всички възможни съвети ще са ми от полза колеги, Искам да отбележа че това стана когато обслужих колата с масло и филтри!

Много ще съм благодарен колеги за съвети и каквото и да е за да оправим колата!

Редактирано от ryderz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, синия пушек е признак за харчене на масло, а колкото до другите проблеми - закарай я някъде на читава диагностика и някой, който си разбира от работата да те посъветва, защото очевидно тук колеги, които притежават автомобил с този двигател или не са имали този проблем. Другото е, че са много малко такива Вектри и информацията за тях е кът. Успех и като намериш решението да споделиш какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, взех колата от сервиз, майстора установи че катализатора е премахнат но не е премахнат както трябва?!? Бърка цялата кола и попада неизгоряла нафта в картера къде е маслото на колата, също така има едно клапанче на вихровите клапи което също дава фал. Искат ми 420 лв за настройване(премахване на DPF).

Също така майстора ми заяви че турбината можеби е тръгнала да заминава защото колата като влезе в авариен режим след като дпф не е настроен или премахнат както трябва, относно турбината започва да фърля масло и да пуши синио от зад и дамирише на умрели катерици!?

Вие как мислите колеги?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте

 

Да отбележ че проблема беше software по катаизатора (Dpf)! Днес си смених маслото, защото фърляше нафта в картера на маслото, направихме настройки на (дпф-а) и сега колата работи безупречно добре!

Колата е 3.0 CDTI 184 коня, автомат. Бях чел много лоши мнения за този двигател, но не е така. Колата е доста добра и при возия и при вървене, доста е удобна вътре и комфортна и практична ако имате голямо семейство!

Иксам да отбележа че ако някой колега има проблеми с този двигател без проблем можете да ми пишете, с удоволствие бих помогнал ако мога!

 

Поздрави

Редактирано от ryderz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, че си решил проблемите със зверчето :) Много безаварийни километри! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега поздравления за това, че проблема е крайно решен. За съжаление малцина в БГ са с този мотор и за това информацията е оскъдна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.03.2016 г. at 21:11, ryderz написа:

Колеги здравейте

 

Да отбележ че проблема беше software по катаизатора (Dpf)! Днес си смених маслото, защото фърляше нафта в картера на маслото, направихме настройки на (дпф-а) и сега колата работи безупречно добре!

Колата е 3.0 CDTI 184 коня, автомат. Бях чел много лоши мнения за този двигател, но не е така. Колата е доста добра и при возия и при вървене, доста е удобна вътре и комфортна и практична ако имате голямо семейство!

Иксам да отбележа че ако някой колега има проблеми с този двигател без проблем можете да ми пишете, с удоволствие бих помогнал ако мога!

 

Поздрави

Здравейте, темата е стара, но имам сходни проблеми със същия двигател Z30DT автомат. Интересното е, че когато достигне нормална работна температура 85-90С  двигателя изгася сам, но това е само когато колата е на място, ако и подавам малко газ няма да изгасне- както и в движение! Наблюдавам и друго; Когато я карам в ниските обороти я усещам нестабилна (1000-1400rpm) след тези обороти го няма това колебание, лашкане, тресене. Когато спирам на кръстовища и светофари - спира на тласъци!

Колата съм я закачал на Bosch В Германия и там техника каза, че проблема бил в дюзата на 1-ви цилиндър, защото имаше грешки P0093, P0301, P700, P1565 на мотора и ; P1895, P1896 на кутията, като каза, че най-вероятно грешките в кутията са в следствие на нестабилна работа на двигателя и не може да се синхронизират оборотите на двата компютъра. Дойдох си в Бг и тръгнах по различни сервизи, като повечето вдигат ръце, а един ми каза, че има бюлетин от Опел, който гласял, че щом има Грешка P0093 - трябвало да се сменят SCV клапаните на гнп-то. Оказва се, че въпросните клапани, са сменени преди 40 000км както и датчика за налягане на рейла и ангренажа. Пробвах да сменя датчиците на коляно и разпределител със втора употреба, но проблема се запази-наблюдавам завишение на маслото в картера.. Ще бъда благодарен с мнения и съвети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×