Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
bntc

ОСНОВНИ ДВА ПРОБЛЕМА ПРИ МЕРИВА

Recommended Posts

Редно е да се каже за две големи засади които има Меривата /особено екземпляри 10 и повече години/ за които се плащат доста пари за ремонт.

 

 

Първата е електрическата рейка. Има един датчик който се скапва и започва постоянно да се изключва. За радост вече се намира и за 200-300 лв,но все пак смяна,

на датчика и притягане на механичната част на рейката могат да опрат до 500-600 лв за ремонт.

Втората голяма слабост е ЕКУ -to/компютърa/. Монтиран е на двигателя на автомобила /или нарочно или е недоглеждане на конструкторите/

и от вибрациите и температурните разлики на 10 година вече е почнал да къса крачета от вътре които са алуминиеви и трудно се оправят/Ремонта на тези ЕКУ-та е временно

решение /оправят проблемното след месец се къса друго и т.н/.Особено при двигатели Z16SE,Z16XE проблема е масов и като купувате кола гледайте да е загряла на 90-96 градуса и тогава я покарайте да видите няма ли да влезе

влезе в авариен режим. След това я загасете, изчакайте 10-15 минути и я запалете и вижте как се държи. Ако светне чека /гаечния ключ 90 процента ЕКУ-то има проблем/.

Както вече казах ремонтират ги но ремонта е колкото да се закрепи за известно време. Решението е или смяна с рециклирано ЕКУ /около 500лв + 100лв

за обучение / от EBAY или нов. В OPEL цената е от порядъка на 2300-2500лв. Най-евтиния нов, който може да се намери за Z16SE,Z16XE e

около 1000лв.

Въобще Меривите с EKU delphi delco hsfi 2.1 ,2.5 и т.н след 8-9 година имат проблеми.

Редактирано от bntc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с еку-то колега идва от температурата на мотора. Искам да кажа, че ако колата загравя до 95 градуса и тогава включва перката това е проблем за ЕКУ-то и за самата кола. На радятора отдолу в дясно има една джаджа - реостат, тя представлява керамичен цилиндър с намотки. От времето намотките прегарят и изгаря някоя от скоростите на охлаждането. От там идва по - голямо загравяне на мотора и следователно на ЕКУ-то и то гори. Аз съм с нов от ОПЕЛ с гаранция 2 години - 2000 лв. Втора ръка мъчихме 3 броя, и трите бяха с проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се пребирам от Пловдив и искам да кажа,че ЕКУ се ремонтира от този човек който е уникален и дава гаранция 1 година и цената за ремонта е 500лв. Според мен си заслужава риска за което.Втора ръка е голям риск и да се намери читав комп,на нов цената е ясна.ИСКРЕННО ГО ПРЕПОРЪЧВАМ на всеки.avtopopravki@gmail.com

Редактирано от iko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка имам няколко въпроса:

Този проблем с компютрите има ли го при 1,4 90 к.с.?

Не може ли да смени мястото на монтаж на компютъра?

Този скъп датчик на хидравликата не може ли да се премахне и да се направи нещо, че пак да работи хидравликата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейката е изцяло с електрически усилвател. Няма никаква хидравлика. А датчика не може да се премахне - той управлява електромотора, който подпомага въртенето на волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика се сменя. В Пловдив поне на две места знам където го правят. Може да се купи нова и цяла кормилна колона оригинална от Австрия,но цената и клони към 1000лв.

Относно ЕКУ-то,трудно може да му смениш местото защото са къси кабелите които ходят до него.Има различни марки ЕКУ-та,но всичките са на един принцип,керамични платки с безкорпусни елементи

заляти с гел и алуминиеви нишки които ги свързват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте хора, имам проблема описан по горе с ЕКУ-то (компа) на моята Мерива 2003, 16, 100к, бензин, та въпросът ми дали някой се е справял с този проблем успешно наскоро. Питам за района на София, но дори и решението да е в друг град моля да споделите,: цени, сервизи и какво да правя.        ПС. Проблемът с датчика го реших, та моля да ми помогнете и за този с компа., Благодаря за статията :-) приятен уйкенд

Редактирано от nnvalkov4444

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,какъв по точно е проблема ти с компютъра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради повреда в скоростите на перката, перката се включваше чак на 95-100 гр. температура, от там компа започна да дава грешки, не изпращаше Ел. Сигнал до бензиновата помпа, после до самата перка за охлаждане и сега трябва да прибегна до ремонт или смяна на компа, колебая се между нов комп, втора ръка или ремонт на моя, това е което знам за проблема, лампата с ключа си свети нонстоп, идва жега и трябва да си оправя охлаждането на двигателя, прилича ми на проблем точно по тази тема, благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата,който е пуснал темата ми даде адрес на австрийски сайт,там ги продават нови и рециклирани,аз моя го купих втора употреба от Пловдив ,рециклиран с една година гаранция,вече почти две години нямам проблем,стария ми компютър е бил закрепен ,колкото да се продаде колата и само два месеца,след това"полудя",започна да дава какви ли не грешки,отказваше да пали и какво ли не,но всичко се оправи,успех .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговора, значи от Пловдив мога да си взема рециклиран и да си ми направят смяната, дали имаш контакти на сервиза, до колкото разбрах за един ден могат да приключат с всичко, без да трябва да я оставям там...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+359 88 862 3560 Любо се казва човека,чувате се по телефона и се разбирате за кога,моята престоя при него,кажи му че си от другаде.За поставяне и обучение човека си ги слага сам и си има оригинален софтуер за марките Опел.

Редактирано от 100le

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде да го питам ,за това се спирам тука.Гледах няколко мериви и общото при всички е праговете са на дупчици/пъпчици грапаво някак си на докосване от една автокъща казаха е против корозионно направено така ,а на мен ми се вижда като ръжда отвътре,какво мислите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Праговете са обработени с антикорозионно покритие, което е релефно (шагрен) и върху него е боята. Моята е 2005г. и не е мръднала отдолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да не ме е страх от тези прагове за евентуална ръждичка,забравил съм го да снимам как  изглежда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички модели, след Астра F са с антикорозионно покритие отдолу и за тях вече не важи максимата: "Толкова е тихо, че се чува гниенето на Опел-ите"

Взимай спокойно, гнило няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,мерси колега! мин. седмица карах една хареса ми как върви като за 101 коня 1.7 мотора дърпа добре,светеше му лампата на акумулатора ,питах продавача за това ,той каза че е сменял динамото но му е останал грешката да свети ,малко се усъмних при обслужено динамо да свети лампата (имал  съм подобен случай с др кола след смяна на лагери и четки се изчисти сам ) къде друго да гледам и внимавам ? рейката при мен нямаше луфтовете и никакви тракания хлопания за кратките 5 - 10 км дето карах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейката е с чисто електрически усилвател. Няма никаква хидравлика в нея. Та при този тип усилвател, се износва един датчик, който управлява електромотора. Признаците за започнало износване са: 

1-разлика в усилието при въртене на волана ляво-дясно

2-Изключвания на усилвателя. Това е много опасно, защото ако се случи в завой, може да катастрофираш.

Датчика се сменя с нов. Около 200лв струва.

Дизелите са с демпферен маховик, а той си е цифра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×