Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
nv952

Проблеми след смяна на термостат

Recommended Posts

Проблема се появи днес :angry:

Малко инфо за двигателя

opel astra H 2005 1.9 150 коня

код на двигател Z19DTH

 

Всичко започна днес след като смених термостата!

Сменях го с малко помощ от един човек който има квартален сервиз и при него си сменям маслото!

Заедно работихме и нямаше проблеми!

 

Свалих акумулатора и разкачих тръбите-всичко както си трябва!

Сложих новият и тогава стана лошо!

На пръв поглед -ок!

Паля колата,обаче лампата с ключето свети! :huh:

Минах към 300 метра докато се прибера и на паркинга излезе и съобщение за ниско ниво на антифриза!

Долях към половин литър и вече го няма!

 

Обаче:

Излязоха тези грешки!

сензора за околна температура-(P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit)

сензора за температурата на охладителната течност! (P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction)

Излязоха и тези двете

P1614 SBDS Interactive Codes

 

P1616 SBDS Interactive Codes

За охладителната течност-ок може да не прави нещо добър контакт!Ще го погледна пак!

Но за температурата на околната среда защо излиза грешка?

 

Да не би нещо дето съм разкачил акумулатора?

 

И най интересното е че след като запаля веднага се вкл. перката на радиатора на 2-ра скорост!

След като изключа-продължава да работи около 30 секунди и спира :wooow:

Гледам в скритото меня че там където трябва да пише температурата седи на 73 градуса което не е вярно!

А датчика за външна температура показва правилно но дава грешка?

Редактирано от nv952

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей nv952. Проблемът ти малко ми звучи объркано, но може би не го разбирам добре. Къде изчезва антифриза? "Нещо" все пак да не е много мокро и да дава на късо. За да включва веднага перката, значи компютъра отчита висока температура. И за да не помръдва температурата на датчика, нещо да не му се е случило?

Другите 2 май показват проблем в имобилайзера. Обезвъздушихте ли системата? Датчика за околнато температура може да показва правилно на дисплея, но да не достига информацията до ЕКУ-то. Казвам го като предположение, нямам схема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Проблемът ти малко ми звучи объркано, но може би не го разбирам добре. Къде изчезва антифриза? "Нещо" все пак да не е много мокро и да дава на късо. За да включва веднага перката, значи компютъра отчита висока температура. И за да не помръдва температурата на датчика, нещо да не му се е случило?

Почвам отзад напред!

За последните две грешки се разчетоx и се оказа проблем с CIM модула!

Изчезна малко количество течност!

Около половин литър!

Човека който ми помагаше каза че е нормално да спадне нивото след като двигателя поработи!

Иначе течове не съм намерил.

Утре пак ще проверя нивото.

 

А за датчика:

Като взех термостата имаше и датчик сложен!

И изкарах стария и сложих новия термостат (старият датчик си го пазя)

Забелязвам обаче че като изкарам тест менюто и колата не е на контакт,температурата на охладителната течност седи на 73 градуса.

След като вкл. на контакт за няколко секунди се променя на "минус 10 градуса" и после пак става 73 градуса!

Утре ще проверя да не би да не съм натиснал буксата добре и да не прави контакт :blush:

Редактирано от nv952

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Забелязвам обаче че като изкарам тест менюто и колата не е на контакт,температурата на охладителната течност седи на 73 градуса"

Винаги излиза 73 градуса когато не си на контакт!!!!!!Много внимателно провери всички букси мисля че проблема ти е там.

Редактирано от aatri

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще проверявам наред :)

Иначе си мисля че може и да е станало нещо след като откачиx тия двете (оградени на снимката с червено) от стойката за акумулатора!

Утре ще видя и теxните букси!

А някой може ли да каже за какво е първото заградено с червено дето прилича на радиаторче ?

Astra_YE07_YBV_11.jpg

Редактирано от nv952

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи се частично :icon_smile:

Проблема беше датчика за температурата!

Уж беше нов а пълен боклук :icon_twisted:

Както е да!Сложиx старият датчик и веднага се оправи!

Показва температурата!

Гледах докато мина към 4-5 километра и стигна 90 градуса.Изведнъж падна (понеже термостата е отворил) на 85 градуса и се покачи до 88-89!

След някой ден ще следя как се държи и на извън градски :knee: :bouncing:

Проблема с вентилатора на радиатора дето се пускаше след стартиране на двигателя веднага на 2-ра скорост се оправи след подмяната на сензора за температурата на охладителната течност!

Имаше загуба на антифриз от съединенията на термостата!

Причината- Старите скоби които са оригинални не държат добре след разместване понеже са се впили в тръбата!

Затова е препоръчително ако някой сменя термостата като моя да смени и скобите защото при мен изтече към литър антифриз!

 

Тва е едната част дето работи!

Другото дето излезе от строя е:

Свети една лампа!

"Емисия на изгорели газове" (двигателче с две перки)

ЕГР клапана го чистиx преди два месеца!

От какво може да е?

Редактирано от nv952

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай снимки колега.По лесно се сещаме.Виж рейката на всмукателния колектор.

 

image.jpg

Редактирано от aatri

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:th_up:

Няма да е това според мен!

Днес го погледнах но няма видими проблеми с рейката!

Прочетох това от тази тема

http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php...ost&p=70641

 

Във втория случай се поврежда моторчето и това е свързано със светване на лампата на двигателя, съответно и загуба на мощност.

При мен загуба на мощност няма!

Просто лампата свети :dry:

Няма записани грешки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово!

Справих се с лампата :D

Днес се запътих към сервиза,но нещо ме накара да отворя капака да видя как е нивото на антифриза!

И натиснах буксата на ЕГР клапана и ...воала!

Лампата изгасна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧЕСТИТА Нова Година! Пожелавам на всички много безаварийни километри с опелите :wave:

 

Тия дни стана студено и тва ми е първата зима с опелчето!

Обаче много бавно загрява :blink:

И при вас ли е така?

Вчера на пример запалих към 10 часа и на вън беше минус 4 градуса!

Поработи малко и стигна към 20 градуса и потеглих!

Ходих да се пазарува малко обаче аз си останах в кола и не е изгасих!

Минах около 3 км и стигна около 50 градуса! После работи на място към 40 минути беше се качила само с 10 градуса? :unsure:

Иначе като карам няма проблем! Вдига си ги и ги държи на 88 градуса след като отвори термостата!

 

И още нещо което ме притеснява!

Преди смяната на термостата гледаx как когато работи двигателя в казанчето на антифриза от малките тръбички влиза антифриз,обаче сега преди да отвори термостата няма движение на антифриз!След като отвори не помня дали видях но пак няма движение!

Възможно ли е това да е причината поради която бавно загрява на празен ход?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×