Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
KeRS

Доработки по X20XEV

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам Вектра Б 2.0 16в 136 к.с. и през март месец тази година двигателя ми умря тотално! Явно е карана, карана, и зле поддържана! Реших да не я изхвърлям на боклука предвид факта, че съм хвърлил доста средства по тази кола(като повечето хора по старите коли) и реших да сменя двигателя със друг, същия! Намерих си двигател с валове и всмукател от C18XE, дюзи 240cc! В момента колата е с:

валове C18XE

всмукател C18XE

дюзи 240cc

изпускател 4-2-1 преправен от C20XE

генерация на 63мм

напълно затапен ЕГР механично (трябва да се премахне софтуерно заедно с вихровите клапи)

разстърган дросел на 65мм, с премахнат подгрев за по хладен въздух

всмукателна тръба от решетката с емблемата към въздушния филтър(Cold Air Intake)

 

Можех да го взема с лек маховик на 6.5кг мисля, че беше, но ми казаха че трябва да си сменя съединителя и отказах тъй като моя е нов! Колата е всекидневна, разликата според мен е доста голяма в сравнение с предишния двигател, като се има предвид, че гореше яко масло и антифриз, компресията му беше - 13 на всеки цилиндър и вървеше доста :biggrin:

Сега съм се навил да я качвам на дино стенд и да ми я настроят! В Русе има много "мапери" ама на нито един не му се занимава! Как Ви се струва сетъпа? Предложения за други подобрения? Знам, че има много теми за това, но 90% от коментарите са ...слагай C20XE, не става тоя двигател... и т.н. Аз съм доволен от него и идеята ми беше да го направя по-пъргав и се получава! Като се има предвид, че колата е над 1300кг мисля, че върви супер!

Какво друго да направя? Ще съм благодарен на всякакава помощ! Моля, ако не Ви се пише по темата просто я пропуснете! Ще помоля да пишат само хората склонни да помогнат! Благодара предварително! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре е да прочетеш темата за колаата ми :)

Маховик не ти трябва да сменяш.

Може да сложиш валове от X20XER но са цифра за разлика от C18XE , но пък са по добри.

Махането на подграва на дросела е грешка според мен . С него върви по добре и гори по малко.

Дюзите защо си ги сменял? Оригиналните са по големи.

EGR ням как да го махнеш софтуерно освен ако не сложиш Simtec 56. (справка виж ми темата)

ако искаш още като Мечо пук си вземи Лексмоул изпускател оригинален. Повярвай ми няма нищо общо като вървеж в сравнение с такъв от C20XE. Карал съм с двата.

Ако искаш още слагаш дросели и преработваш главата. Но пък се отдалечаваш от всекидневната употреба.

Предполагам че си я видял но все пак click-me.gif

Ако имаш конкретни въпроси защо и как питай :)

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колега!

Не мисля да слагам дросели, нито да портвам главата, защото по-добре да сменя колата ако ще вадя такива пари за дросели и портване... премахването на подгрева на дросела мисля, че ще е положително тъй като на C20XE няма подгрев...валове от X20XER едва ли ще намеря.... дюзите са 240cc - така взех ДВГ с тях, а до колкото разбрах от форумите оригиналните са 203.9cc или нещо такова :) оригиналния изпускател на LEXMAUL сигурно е като заводския с канал за газовете за ЕГР и ще е доста сериозна цифра предполагам тъй като едва ли ще го намеря втора ръка... софтуерното премахване на ЕГР и вихрови клапи заедно с чип според MADNESS MOTORSPORT е възможно и мисля да се насоча към тях... дотук за всичко сум дал към 800лв с ДВГ :) което е нищо в сравнение с вървенето в момента и преди :)

Колектора е преправен и е 4-2-1, като двойката е 15-20см, а не както при C20XE към 50см... може да се каже, 4е е 4-1, във високите дърпа много здраво, като карам усещам, а като се возя се чудя това моята кола ли е :D

Скоростната ми кутия е от 2.0DTI F18 с малко по къс диференциал(броил съм зъбите - 6 зъба по-малко), но не знам предавателните числа как са(вдига една и съща скорост като орифгиналната, която се счупи) :)

Редактирано от KeRS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно инжекторите X20XEV е с най големите от атмосферните двигатели :

18E yellows 0 280 150 205 170cc/min@2.5 bar

20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar

XE creams 0 280 150 744 214cc/min@2.5 bar

XE blues 0 280 150 427 241cc/min@3.0 bar

LET yellows 0 280 150 420 304cc/min@3.0 bar

Bosch reds 0 280 150 431 359cc/min@3.0 bar

Ecotec reds 90 501 588 245cc/min@3.0 bar

C25XE 0 280 150 428 196cc/min@3.0 bar

Относно колектора : ако почетеш малко теория ще ти стане ясно че всчкакви свободни съчинения по темата без необходимите изчисления не изкарават максимума. На лекса тръбите са с друг диаметър доста по голям от този на XE и направен а глажа на X2OXEV която няма много общо с тази на XE.

справка как се пресмята тук : click-me.gif

Лекс се намира макар и по трудно за около 100 евра и малко нагоре .Моя ми стъпа на 130 с транспорта нов е почти 500 . Иска се чакане. Август месец се

продаде един в eBay за 100 евара. Така че не е енвъзможно :) Другия вариант е да ти направят в БГ . Тази фирма click-me.gif е правила за X20XEV за колега от форума.

Валовете на 500 мили ги взех за 100 паунда но чаках 2 години да случа защото са редки :)

Това с подгрева че го няма на C20XE не значи че е по добре :) това което ти споделих е от личен опит .

Да ти си минал с най лекия вариант да раздвижиш колата от тук нататък няма как да стане без повече пари.

За числата на кутията : click-me.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще чакам да излезе нещо в ebay тогава :) мисля, че има още доста да се извади от този двигател :) Ще помисля за подгрева на дросела :) какво мислиш за стоманен маховик 4кг от C20NE + притискател? Моя в момента е стоковия....?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика на C20ne е около 7 кг а не 4 . Лично аз се отказах от подмяната на маховика макар че имам на разположение комплект. Лекия не е подходящ за всекидневна употреба. Става ако си олекотил купето и си разкарал климатика и хидравликата. От колеги направили тази подмяна знам че колата развърта много бързо на 1 и 2 ра , но на 3 та губят от коли които сабили преди с тежкия. Започват и проблеми с гаснене на мотора след спиране на кръстовище например. Някой се оплактав и от липса на сцепление на съединителя - казват че съединителя бил за по малко въртящ момент или за по лека кола. Това не съм го проверавал дали е така. Връщайки се назад във времето - първите XE та са с по леки маховици а по късните са с по тежки. Обяснението е че се налага заради добавянето на климатик хидравлика а и колите стават по тежки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно... и без това на вектра б интервенцията е доооста трудоемка... мисля да си остана с оригиналния :) чип-а мисля да го направя на пролет, хем ще съм със 17-ките и ще си сменя дискове с накладки отпред! очаквам да се завъртя около 150 к.с., но не се знае... дано не остана разочарован :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!имам тема пусната малко по-надолу от твоята за същото нещо.даже бях казал на willy да я изтрие за да пълним форума с повтарящи теми.при мен ситуацията е почти същата.случайно ми изпадна евтин компютър от ц18хе с инсталация и скоро време предстой слагане.за маховика също се бях наканил да слагам ама после се отказах понеже вектра б е тежка кола и според мен на мотора ще му идва зор дари и на малки баири... Предстой ми също и слагане на генерация от дизелова вектра на 55мм.имам също и порт на главата но не може да се усети до там разликата щото си трябва чип.много неща са променени по мотора а компа работи по стоковите таблици.аз съм от силистра и бях готов да ходя до русе да ми правят чип обаче така и не се стигна до някакъв консенсус с цената.никой не ми каза такава.Варна ми е на същото разстояние а там има един батка/gsm_boss/ дето много ги чува нещата но там willy трябва да направи връзкатабях говорил с човека преди време и ми каза цена 150лв което според мен си е добре.цял ден си с негои сам виждаш и усещаш дали има разлика във вървежа.в русе е още по-добре щото имат и дино и ще видиш резултатите в цифри,но цената е много относителна според мен.аз лична на пролет може и да се разходя до варна стоян да ми направи един чипи от чисто любопитство може да се пусна до русе да я качим на валяците да видим резултата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) аз мисля, да я закарам при MADNESS, нямам намерение да я сменям, върши ми отлична работа! Скоро поставих H&R окачване амортисъори с пружини комплект и на 17-ките направо е супер! сега съм решил да си взема K&N филтър - 108лв е, но с 26лв комплект за почистване е на практика вечен, а въздушния поток ще се подобри в пъти! Също така си направих тръбата, от която смуче филтърната кутия - под решетката с емблемата направих кривка, за да влиза директно, а не настрани, също така затапих другите два отвора и сега е супер! Мисля си, че след ремап ще е 150+ к.с.! И на мен ми се искаше портване на главата, но засега няма да разбутвам ДВГ-то! Като взема филтъра, ще споделя впечатленията си!!! Весели празници!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) аз мисля, да я закарам при MADNESS, нямам намерение да я сменям, върши ми отлична работа! Скоро поставих H&R окачване амортисъори с пружини комплект и на 17-ките направо е супер! сега съм решил да си взема K&N филтър - 108лв е, но с 26лв комплект за почистване е на практика вечен, а въздушния поток ще се подобри в пъти! Също така си направих тръбата, от която смуче филтърната кутия - под решетката с емблемата направих кривка, за да влиза директно, а не настрани, също така затапих другите два отвора и сега е супер! Мисля си, че след ремап ще е 150+ к.с.! И на мен ми се искаше портване на главата, но засега няма да разбутвам ДВГ-то! Като взема филтъра, ще споделя впечатленията си!!! Весели празници!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Колата е вече със скоростна кутия от 2.0 16в 136к.с.(каквато трябва да бъде, а не дизеловата), нов съединител + маховик и притискател от c20ne! Колата е доста по-жива! Дори на климатик върви в пъти по-добре! Много приятна за каране както в града така и извън! Разхода е същия! Много добре развърта! Сега си търся валове от x20xer или копири! Ще се радвам ако успея да намеря! За жалост обаче губи антифриз и сега в студеното време виждам че излиза през ауспуха! Ще се сваля глава, надявам се порт и сгъстяване - дайте съвети колко да се реже!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×