Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
styna

X20XEV не пали, няма искра

Recommended Posts

Здравейте, моля за мнение ако някой е имал подобен проблем.

Симптомите са следните...в начолото прекъсваше докато карах или направо гаснеше и даваше грешка за датчика на разпределитения вал.С всеки изминал ден ставаше все по трудно да е паля, или след като изгаснеше докато е карах не палеше...изчаквах малко и палеше.

Един ден ептен отказа да запали, подадах и доста газ с педала и запали, отново влезе в защитен режим (до 4500rmp). Спрях е пред нас и при опит да е запаля не можа.Смених и въпросния сензорна разпределителния вал-запали от раз, минах 300м и угасна.Видях, че на дебитомера едната пластинка е здухана(явно докато съм е пали с педала на газта до долу е пуснала LPG и е гръмнала към всукателния колектор, макар че съм с газово фобос и никога не го е правила за 80 000км).Смених дебитомера, запалих я ок, но на 10мин работа на място пак спря и не можах да е запаля.Успях на другата сутрин когато беше студен мотора.

Закарах е дирекно в сервиза(с дърпане, защото изгасна на 10тата минута) и от там не можах да е запаля повече.

Какво е правено по колата:

-преди 2500км частичен основен ремонт -сигменти, клапани и т.н. гореше по литър масло на 1000км и пушеше ужасно

-минах 2500км без никакви ядове беше перфектна след ремонта...

-откакто е в сервиза свалих цялата инсталация по мотора(към сензори и ECU) и е изолирах изцяло от ECU-to до всеки конектор, че имаше кабели с начупена изолация, измерих всички кабели по тази схема, няма на късно или прекъснати кабели.

-един път изгоря бушона F18(до акумулатора 20А-вия) който захранва ECU-то, но това беше защото почнах да беля изолацията на кабелите под напрежение.След като го замених с нов и не е горял.

-инсталирах плана както си беше в отсека на мотора, но отново отказва да даде искра, а в същото време не дава никаква грешка в компютъра.

-измерих напрежението до пин:3 на намотката на свещити, има си 12V, както и 12V на пин:17 ECUто (т.е. имобилайзера не е спира), но при стартиране, компютъра не модулира сигнала за управление на намотките, т.е. двата входа за управление(те се управляват с активна маса) стоят постоянно 10-12V, не падат до 0.

-измерих двата управляващи транзистора в ECUто които комутират високоволтовите намотки - ОК са и двата, както и невиждам нищо по управляващите им вериги.

-съпротивлението на намотките е около 1.3ом, колкото е и на новия повишаващ блок, - взех си и нов повишаващ блок за свещите, с него е същата работа.

-след подаване на контакт за няколко секунди има ток на горивната помпа и на инжекторите, т.е. релето за горивната помпа работи, а и самата тя работи, т.к. при подаване на напрежение към нея си пръска яко от рейката на горивото, т.е. вдига налягане.

-всички сензори са закачени и не дава грешка за никой от тях.

-пробвах и с друг компютър(ECU) и имобилайзер - абослютно същата работа :( няма искра и няма и никакви грешки...

-закачихме нов оригинален сензор за коляновия вал(на Siemens ), но само го придържахме на ръка(не съм го плащал) и пак се държи по същия начин, ECU си подава напрежение към сензора - измерих го 12V.

 

Колата има аларма, някаква пираня или нещо подобно, но е дективирана(с ключ който върви към нея, а и там не съм пипал)...тепърва ще търся как тя прекъсва запалването.

 

Преди месец постнах една друга тема в този раздел, че ми държи високи обороти на празен ход когато е в движение...не знам нещо общо дали може да има...

 

Изкарал съм свеща на 4ти цилидър навън и съм е допрял до маса, за да проверявам дали има искра.

 

Ще се радвам на всякакви препоръки и идеи...изчетах и подобни теми из UK форумите, но там единия беше с проблемно ECU - аз пробвах с друго, а другия вариант беше, че има отстояние м/у сензора на коляновия вал и зъбното колело което се използва за сигнал...само се чудя колко е лимита евентуално да разглобявам и да меря...

 

Ще се радвам на всякакви идеи, мнения, колкото и да са странни...много и се кефя на колата и не искам да е оставям :(...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че е малко глупаво да отговарям сам, но може би ще помогна на някой в бъдеще...

Ако ще карте X20XEV, карайте го с оригинални сензори, ако сваляте Siemens сензора...слагате пак Siemens даже и да струва 200лв.

Пробелма се оказва в сензора за коляновия вал...с оригинален, даже и с една изкарана свещ си запали :)...

Доста попрочетох, направих си изцяло наново кабелния план по мотора/ECU и има няколко документа в нета които ми помогнаха, но нещо не виждам как мога да ги прикача тук...

та става дума за : това, това, това и това.

За потвърждаване на дефекта ми помогна и OpelScanner, с който успях да изтествам доста отделни блокове по мотора и да видя реално какво става(а бях подготвил и осцилоскопа :) ).

 

'96 година мотора, коляновия вал сензора е датчик на хол -трябва му напрежение(12V), а на разпределитения - индуктивен 95 kHz SIN - кум едната намотка, която индуцира в друга дефазирано напрежение със същата честота, но с различна фаза...Ако някой се интересува ще му обясня на РМ.( и тук си купух датчик уж Германски за 40лв...не става за нищо, жалко, че не мога да го върна).

 

В моемнта и оборотите на празен ход са ок, дано всичко друго да е ок и да не поствам отново тук с запитване за проблем.

 

Друго, най-лесно се поставя нов сензор за коляновия вал, като се откачи тръбичката са маслото и едната тръба от хидравликата :), макар и да тече малко :)...но винаги натягайте добре сензора...1,2 мм да е по далече от зъбното колело(вътре в картера) и няма да отчита нищо!

 

Ако имате подобни проблеми пишете на РМ, ще гледам да помагам :)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че споделяш инфото е супер. Всеизвестен е факта че на Сименс компютрите си искат техните датчици и не понасят другите , Ако изобщо заработи с някой различен от Сименс е за определен период от време и после сгъва.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×