Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
rumen84

Astra J трета скорос влиза по-трудно от време на време

Recommended Posts

Здравейте,

 

Иама Astra J 1.6 Turbo от малко над 4 години. Харесвам си колата, обаче днес забелязах, че треата влиза по - трудно от време на време. Четох, че има хора, които са имали проблеми със скоростната кутия и ми е интересно да чуя мнението на колегите във форума. Имате ли някакви идеи и препоръки ? Нормално ли е да се случва от време на време или е хубаво да направя нещо ?

 

Някой имал ли е проблем с влизането на предавките ? До сега са работели доста плавно и определено усеюам разлика.

Редактирано от rumen84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото четох по чuждите форуми, 6 степенната скоростна кутия на Astra J била някаква си M32, от коята се оплакват.

Най - често се оплакват от виене и има доста съобщения за подменени гаранцинно скоростни кутии:

http://www.astraownersnetwork.co.uk/archiv...p/t-176465.html

 

Ако ми замине скоростната кутия на 5 тата година, ще се замисля дали повече да си купувам Opel :(

Редактирано от rumen84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр

Имам астра 2L /165 hp на 2г с 6 степенна скоростна кутия и имам същия проблем поне веднъж седмично 3 предавка не влиза от раз.

Както се сещате офиц сервиз каза че не е проблем ;) , чел съм е разни руски сайтове за преглед на маслото в кутията ама не ми се стува афиф.

Поздарви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен за сега се държи добре, но е хубаво човек да си знае потенциалните слабости на автомобила. В един от английските форуми намерих това:

англиски форум на Vaxhall

 

Може би това ще е интересно на колегите, цитирам дословно:

 

The 6 Speed M32 Gearbox is fitted in the following models

 

Astra VXR

Astra SRi turbo 2.0 / 1.6

Astra 1.9 CDTi 120 / 150bhp

Corsa VXR

Corsa SRi Turbo

Meriva VXR

Vectra 1.9 CDTi 120 / 150bhp

 

Astra 1.3 / 17 CDTi M20 Gearbox, same thing

 

Also Some Alfa's, Saab and Fiat's

 

There is a very common issue with these gearboxes, the symptoms can vary, some complain of whining but no movement in the gearstick, and some complain of movement but no whining! but this is what you should be looking out for:

 

- When you lift the clutch up in 1st gear, while holding the gearstick, it will move back into you hand, sometimes 10-20mm!

- When Driving along in 5th and/or 6th, when you come on and off the throttle, the gearstick 'twitches'

compared to 3rd and 4th which will have nothing

- Whining in 1st, sometimes 2nd, 5th and/or 6th,

-Corsa's (Only) when turning right at 30mph+ you get a what is best described like a disc rubbing noise

 

The problem with the gearbox that gives all of the above problems, is all down to one bearing - the bearing ontop of 6th gear, The bearing rollers wear which causes the movement in the gearstick, and also pits causing the whining...

 

Извинявам се предварително ако го има вече някъде из форума, но аз не успя да го намеря.

 

От това, което гледах хората споделят че проблемите са се получили над 70 000 - 80 000 miles.

При мен за сега няма го няма, но е хубаво човек да си следи. Явно тази скоростна кутия не е от най - надежните и ще трябва да се наблюдава :D

 

Това за информация, че човек никога не знае:

Имаше един колега с Insignia, но не мога да намеря поста, не се сещам в този форум ли беше или в другия форум.Той споделяше, че при него се е появило виене. Обясняваше, че е сменил лагер и масло на скоростна кутия. Сподели, че не го е правил в някой от официалните сервизи и му е стрвало око 300 лв, което е доста по - прилично от 2500 - 3000 лв които искат в официалния сервиз.

 

Аз като гледам, гаранците са ги удължили на 5 години, което е по - добре. Нядявам се и твоята да е с 5 години, поне да си караш по - спокойно. Моята беше с 2 години, което си е несериозно, ама тогава не го съобразих това. Човек се учи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За прословутата M32WR има изписано много в раздела за Астра Н. Аз също съм от изпатилите, както и много други колеги. Колегата opel fan, в темата за своята кола е дал подробно описание на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пиша отново и отново подробности относо тази кутия, ще се опитам да сведа моите изводи до няколко изречения. Първо - това е една скапана до безобразие кутия, която има дефект още при самото проектиране. Определено за прозиводител, който беше в сериозна криза последните години и се опитваше всячески да се измъкне от там, такива грешки са недопустими. Да не говорим, че когато модела беше актуален по шоурумовете, гаранцията беше само 2 години. За този период кутиите (повечето) изкарват, но от там почват проблемите. Както и да е, не искам да коментирам маркетинговите и инженерните деяния на Опел. Като краен потребител аз съм стигнал до следния извод. Ако сте притежател на Астра Х и то мотора със 150 к.с, вариантите са два - или карате без никакви подобрения и увеличения на мощността, защото и без това кутията понася максимум въртящ момент, колкото е стандартно на двигателя или при всякакви подобрния се мисли вече за фиксиране на проблема с кутията. При първи признаци на стържене, виене и т.н, за мен е по-добрият вариант да се поръча комплект втулки и лагери (усилени), в Англия има достатъчно фирми, които ги предлагат и да се отвори кутията още преди да е станало късно. Така се спестяват много главоболия, както и финанси. Тази процедура по спомен би трябвало да излезе около 500 лв. +/-. По-радикалният вариант е за поръчка на изцяло направена, усилена кутия (с каквато съм и аз) и директна подмяна. Така поне се решава генерално проблема. Тук цената на кутията е около 1200 паунда + още някаква сума за доставка, масло и труд. И пак излиза много под цената на нова кутия от Булвария, Дженеръс или СофияАуто. Там на мен ми бе обявена цена от 7300 лв. с поставянето. Без коментар!!! Варианта с купуване на кутия втора ръка от друга кола, за мен не е вариант, защото не се знае какво е нейното състояние. Та в общи линии това са вариантите за Х-ките с големия дизелов мотор. Малките двигатели нямат този проблем, тъй като не са с толкова висок въртящ момент.

 

За Астра J - там има 5 години гаранция и според мен всякакви интервенции преди изтичане на гаранцията са излишни. Ако нещо стане - директно към сервиза и да се оправят. Неприятното идва от липсата на кола за може би около месец, защото предполагам , че нямат налични кутии на склад. Вече ако няма гарания, според мен важи същия принцип като при Х-ките.

 

П.С. Честно казано не знам защо Опел въобще продължават с вграждането на тази безумна кутия и в новите модели. За мен докато не се появат някакви нови кутии в гамата, всякакви иновации в двигатели са безмислени (мое мнение) и инвестицията в нов Опел поне за момента ми изглежда мисия "забранена". Дори не смея да попитам големия дизел (165 к.с.) на новата Астра с каква кутия е, защото ако пак е М32, нямам думи. Да не споменаваме Би-турбото със 195....

 

Май пак стана дълго! :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за изказаните мнения. Явно Opel са позагърбили качеството. Жалко, аз си харесвам Astra - та, но май ще си ми създава проблеми

оня ден ново 20 :D един проблем, който се водеше решен Astra J 1.6 Turbo теч на антифриз

се появи пак.

 

Аз продължавам да си я обичам Астрата :D, правих си я по поръчка, чаках я, болеше ме сърцето при всеки проблем. Обаче Opel си се излагат.

Аз ще си я гледам и обичам ама ако трябва да давам по 2000 лв всяка година, ще ме накара да се разделя с нея.

 

В този ред на мисли. Колегите с по - нови коли, на които скоро им е изтекла гаранцията. Искам да ви попитам, къде сервизирате автомобилите си и доволни ли сте ?

Знам, че има првила ама по едно лично съобщение е ОК :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично колата си я сервизирам единствено при познат, на когото разчитам и за всички други коли във фамилията. В този ред на мисли, просто си намерете майстор, на когото имате доверие, че не ви лъже, купувайте си читави части (тук бих добавил, четете и питайте преди да купите) и смазочни течности и за мен това е най-сигурния начин за добра кондиция на автомобила. :th_up:

 

Официалните сервизи не са въобще алтернатива (поне за мен)!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-новите 2.0 CDTI мотори се вгражда друга кутия тип - F40WR. Проблеми обаче не липсват. По UK-ските форум се оплакват здраво от трудно превключване на 1 и 2-ра предавка най-вече при студено време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко продължение по темата. Първо да си призная, аз съм лаик на тема автомобили, но ще предам цялата случка както съм я разбрал. Сигурен съм, че по - технически грамотните колеги ще ме корегират, ако кажа някоя глупост. Така сега по темата. Проблемът с по - трудно влизащата трета скорост започна да се усеща по - често. Отидох при майстора си. Той ми обясни следното. Ако няма виене, значи няма проблем вътре в самата скоростна кутия. Трудното влизане е от системата за сихнронизиране. До колкото ми обясни и видях. От скоростния лост излизат две жила, едното бяло, другото черно. Те влизат в една лостова система, мисля че, "селектори" им каза, не съм сигурен.

 

Какво се случи:

1. Сменихме маслото на скоростната кутия - оказа се, че има стружки в маслото. Дали от разработването на колата, дали от нещо друго, като лоши сплави и кофти изработка - не знам.

 

2. Той каза, че с времето се появяват луфтове по лостовата система и това може да предизвиква по - трудно влизане на предавките.Лостовата истема е доста финна и единия вариант е от тях да се получава трудното влизане на третата предавка.

 

При мен, след смяната на маслото, всичко започна да се случва по - плавно и мазно. Вече направих 60 км каране и добре я усещам. Стискам палци да се е решил проблема.

Просто след смяна на маслото на скоростната кутия, трябва да се покара и да се види, как се усеща. Ако това не помогне, моя майстор каза, че има вариант да се настрои и лостовата система ама там било финна и пипкава работа.

 

Това е от мен. Дано съм помогнал.

Редактирано от rumen84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

пиша защото ще има и други колеги, който ще минат през това. Общо взето имам Astra J 1.4 turbo с 6-степенна скоростна кутия (м32), която хвърли лагер между 5-та и 6-та на 32000км... След много обстойно четене по чужди форуми видях, че сме много собствениците на тази скоростна кутия с този проблем -Германия, Англия, Русия и винаги между интервала 30000 - 40000 км. Проблема се дължи на не доброто смазване на лагера. Прочетох най-различни мнения и коментари, но основно се покриваха тези, че в кутията е сложено 1,7 л. масло фабрично а трябва да бъде 2,2 и самия лагер не се смазва. Както и да е беше свалена и всички лагери подменени с оригинални. Затова ако чуете странен шум отивайте веднага.. втора стъпка е трудно включване на трета и последна чупене на лагера и всичко става за боклука. Аз ремонтирах колата в официален сервиз и съм адски доволен от цената и частите са оригинални ако някой се интересува да пише на лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам проблем със скоростната кутия.Моля ,ако вие сте я сменяли да препоръчате сервиз и евентуално цена .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, когато проучвах за моята Астра поразпитах за скоростните кутии M32WR - от сервиза отговора беше , че при произведените след 2012 г скоростната кутия има модификация с която са премахнати проблемите, които се появявят в част от кутиите.

А това с трета скорост може действително да е от системата за сихнронизиране - може би и периодично на 5 години трябва да се сменя маслото в скоростната кутия.

Редактирано от ranl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както съм писал моята закарах още като почна да шуми... Като ми казаха, че от скоростната кутия не можех да повярвам, че кола на 30к може да има такъв проблем... Тогава много, много четох и се оказа, че тази кутия я има и в други марки освен Опел и е доста калпава, но мненията главно се базираха в липсата на достатъчно масло в нея и некачествени лагери.

 

П.С: Ето и нагледно какво се случва ако се изчака...

 

Редактирано от torettos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ще си позволя отново да кажа няколко неща за прословутата М32 кутия. Първо за маслото - ако има недостатъчно масло, значи това е свързано с някакъв теч, а не с дефект на кутията. Другото нещо е, че малсото се сменя според сервизния интервал в книжката (не го помня на изуст). Аз лично до сега съм го сменял два пъти, но течове нямам и нивото си е едно и съшо сътоветно. Карането с едно и също масло дълго време и нередовната смяна предполагам единствено могат да доспомогнат за проблемите, но не са основния източник.

 

Основният проблем на кутията е неораземрената втулка на 6-та предавка. Прекалено тънка е и при дълго каране на 6-та и особено при подаване на газ от ниски обороти, усилието е доста и втулката не издържа. Чупи се и след това особено ако се движи човек на високи обороти, вътре става мазало. Това е конструктивна грешка, която така и не са оправили. Затова в Англия предлагат кутии с модифицирани втулки, особено на 6-та предвака е доста по-дебела и всичко е ок. Да не говорим, че кутията е оразмерена да понася най-много 320НМ въртящ момент, а 1.9 ЦДТИ произвежда толко във фабричния си вариант. Сами се сещате при чип и т.н. какво се случва. Всичко това е за Астра Н.

 

За Астра J - уж кутията е модифицирана, НО проблемите хич не са по-малко. Говорих преди 2-3 месеца надълго и широко с човек от сервиза на един от официалните дилъри в София (няма да псоменавам имена) и каза, че проблемите са същите и са масови, особено на дизелите. Точно заради по-високия въртящ момент. Така че този проблем не е решен.

 

За Астра К - ходих и питах и 1.6 моторите (дизел и бензин) се предлагат с тази кутия. Разпитвах какво са модификациите по кутията и единственото, което успяха да ми отговорят беше, че била удължена, което не виждам да има нищо общо с досегашните проблеми и очаквам тези проблеми да продължат.

 

Единственото спасение за хората, които държат на 1.9 ЦДТИ двигателя е Вектра, защото там кутията е F40, коренно различна и доста издръжлива кутия. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се че проблемите са доста преувеличени - стотици хиляди коли са произведени с тази скоростна кутия, а проблеми има само при части от процента при тях - вероятно повечето от тях са любители на спортното каране, въртене на гуми и т.н - все пак в последните години повечето двигатели на Opel са доста мощни и с турбо компресори - 115 коня вече ги имат за базови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Струва ми се че проблемите са доста преувеличени - стотици хиляди коли са произведени с тази скоростна кутия, а проблеми има само при части от процента при тях - вероятно повечето от тях са любители на спортното каране, въртене на гуми и т.н - все пак в последните години повечето двигатели на Opel са доста мощни и с турбо компресори - 115 коня вече ги имат за базови.

 

Тук въпроса е много тънък. Преувеличени според мен няма как да са, поради простата причина, че са факт. Няма как един факт да е преувеличен. Отделно няма как всички да въртят гуми и т.н. Да не говорим, че въртене на гуми на 6-та предвака не звучи много сериозно, тъй като там е слабата част на кутията. Проблемите идват от дълго каране на 6-та предавка. И няколко пъти казах, че проблемите са само (или в много голяма степен) само при мощните двигатели. Ако погледнем и от един малко по-различен ъгъл - на Астра Х ОПЦ се монтира същата кутия. ОПЦ-то е точно спортен модел с идеята да се кара спортно, дори и на писта и да се тормози. И там ли хората трябва да карат спокойно, за да не си счупят кутията?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То този проблем с 6 скорост при Астра H сигурно е оправен с промени в кутията преди десетина години - седем години се правеше Астра J , а от една Астра K. Щом Фирмата слага тази скоростна кутия с модификации и при новите модели с 150 хиляди километра гаранция - явно от неправилна експлоатация може да има проблеми с нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е оправен, само дето в сервиза на Опел не знаят за това нещо. Защото същите проблеми ги има и при Астра J, в продължение на седем годишното произовдство. Да, кутията е модифицирана спрямо Астра Н, но проблемите продължават да са на лице. За промени в кутията м/у Астра J и Астра К, за момента не знам. Единственото, което успяха д ами отговорят в официален дилър е, че била удължена. На мен това не ми говори нищо. Това че дават по 150 хил. км. гаранция няма никакво отношение към кутията. И Киа дават 7 години гаранция и какво от това?!? Голяма работа, че ще ти сменят кутията по гаранция, като си 2-3 месеца без кола докато я доставят и монтират. Да, пак разходите са по-малко, но това не решава началния проблем. Всички ли, които имат проблем с кутията са я експлоатирали неправилно?!?!? :blink: Дали пък няма поне един, който да знае как да кара кола с 6-степенна ръчна кутия?!?

 

Недай боже ако се прецака твоята кутия, пак ли ще си на мнение, че е от неправилна експлоатация? И с удоволствие ще ходиш да кихнеш 7300 лв. за нова кутия в Опел, защото вече е модифицирана?

 

Спирам с тази дискусия, защото е безмислена. Проблема в кутията е ясен от много отдавна, начините за лечение също са ясни и са описани, както от мен, така и от други хора по български, английски и други форуми. Успех и много безаварийни километри на всички и да си каратае колите с кеф :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти да не си законспириран агент на друга автомобилна фирма и пишеш тук само за да плашиш. При Астра J кутията пак е подобрена през 2012 г - три години след началото на производството. В сервизите не са чували за модификации по колите - защото повечето коли в България са по на десетина години средно. Примерно щестата предавка е само за поддържане на висока скорост - при изпреварване се превключва на пета - ето един пример за правилна експлоатация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ли мислиш, че след 2000+ публикувани поста във форума и с 30+ страници тема за моята кола, в която е описано абсолютно всичко, съм агент или нещо друго?!?! :biggrin: :biggrin: :biggrin: По-сокро ме съмнява ти да не си от сервиза на някой дилър и да се опитваш да ме убедиш в нещо, което съм видял с очите си. Аз говоря единствнео от личен опит! Всеки сам може да прецени дали трябва да се плаши или не от разходи за ремонт приближаващи 5-цифрена сума.

 

Пак казвам, тая комуникация става безмислена. Карай си колата, експлоатирай кутията правилно и стискай палци да не стане нещо, защото оправянето и главоболията са големи, както като грижи, така и финансово. :th_up: Но не се опитвай да ме убедиш в нещо, което съм преживял, видял и съм говорил с един куп хора, които също са го преживели. Поздрави и успех с колата. :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×