Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Todordd

Опел Мерива 1.6 Бензин (Гас)

Recommended Posts

Здравейте, приятели и колеги, собственици на Мерива.

От 1 година карам тази кола. Предният опит ми е с Вектра Б. Регистрирах се във форума, за да споделя опит и да получа съответно такъв. В момента, в който купих колата смених наложащите неща като - бубина, ремъци, гумички, гарнитури, филтри и т.н. Може би ще е добре да спомена, че колата идва от Италия с газова уредба БРЦ инжекцион, 2003 година. С колата до скоро нямах никакъв по сериозен проблем като изключим харченето на масло. Но нека да започна поред.

1. Искам да попитам хората с по-голям опит какво масло използват?

До момента съм правил 4 смени на масла - първото с Приста купено от Петрол (смених го сам). Оказа се, че за няма и 300,400 км колата изгори 1 л от това масло и много скоро го смених. Второто - Тотал Кварц... Лампата за маслото ми светна на около 6000 км +- малко. Доливам съм по 200,300 гр до около 10 000 км. В същия сервиз, със същото масло при втора смяна разхода се оказа много голям и така отново за около 6000 км съм долял около 3 л, което е прекалено много. Да спомена само, че и двато пъти с Тотала съм слагал руска добавка Р1 метал х5. Преди 2 седмици реших да дам малко повече пари за масло и сложих Селения 20к на Алфа Ромео. Предните пъти както и този за по-малко от 1000 км маслото ставаше катранено черно. Това ме навежда на мисълта, че двигателя е страшно замърсен. А както знаем италианците само доливат масло ...

Всички сервизи ми казват, че Екотеците горели масла, но това е доста горене.

Как мислите? Как сте се справили с подобен проблем? От двигателя ли е ? Или пък Масло и препоръки за такова ? Сигменти ?

 

2. Другото, с което се зблъсках от преди 2,3 седмици е , че при спряна кола и изваден ключ всичко загасено започна да ми святка габаритите. Ту светят постоянно или пък премигват като морзов код. В купето се чува някакво прецъкване може би на реле. Когато задържа аварийното копче всичко изгася и като го пусна отново се включват. Утре ще я карам на ел.техник за да я видят. В момента е с откачен акумулатор, защото явно това дърпа много ток и едвам я прибрах днеска. Прехълцване, няма мощност ...

Зблъсква ли ли сте се с нещо подобно ?

 

Благодаря предварително за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти - относно въпрос 1 - аз я карам на майстор и там ми слагат само оргинално масло на Опел. Доливам на всяка смяна около 100-200 мл докато стигна 10 000 км.

Мойта кола е 1.6 - газ бензин но е 2004.

Относно въпрос 2 - погледни

бушоните

копчето където са пускат светлините - натисни го или го размести малко.

и на последно място - релетата - ама те са заряни ...

 

успех и пиши какво е станало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че е може би от лоста за мигачите. Не е изключвал добре и по този начин е притискал пластината за габарититеи от там идва това премигване и всичко останало с губене на мощност и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, имам Мерива 1,6, бензин -газ от една година. Слагам масло 10 W 40 на GM, за 10000 км. доливам около 2,5 литра, което според мен е много. Смених гумичките на клапаните и ефекта беше нулев. Колата е внос от Италия и може би там не са сменяли маслото редовно и маслените сегменти са се запушили, друго обяснение нямам. Засега не ми се отваря двигателя да сменям сегменти и карам така, доливам като светне лампата за нивото на маслото в картера.

Ако разбереш от какво ти гори толкова масло - пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колите ви нямат проблеми просто този мотор гори масло по книжка нормалния разход на масло е до 0.6л. на 1000км. имам мерива 1.6 а и приятел работи в Опел и съм виждал предписанията на производителя за този мотор така че не се косете това си е нормално след като го има от Опел.

image.jpg

Редактирано от jejemir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвайте с друга марка масло от същия клас. Аз също карах предишната кола (Деу Нубира) с масло GM, но чух, че се е появило менте и започнах да слагам някакво белгииско. Меривата ми е с мотор Z14XEP с верига, също е от Италия и след втората смяна на 10000км. разхода на масло е около 0.6л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

относно рахода на масло, може ли да напишеш къде се кара колата предимно. Аз мога да кажа, че съм пробвал няколко вида масла, Тотал, Кастрол, Бизол. При мен има значение за разхода на масло скороста с която карам. Пример давам веднага лятото тръгваме за море София - Бургас. Проверявам маслото преди да тръгнем на - на макс. Средна скорост на магистралата 100 - 110. Беше през ноща и нямаше движение.

Стигнахме до Бургас. След 4-5 часа проверявам маслото - на макс. На другия ден на студена кола след 1 нощ пак проверявам щото нещо се усъмних - пак на макс. Тръгваме обратно след няколко дни средна скорост пак толкова - грам масло не беше изгоряло.

След 1 седмица я качвам на магистрала Хемус посока Враца. Средна скорост - 140 -150 км. Връщама се от Враца към София, скорост пак тая. На слизане от магистралата светна лампата.

Имам познат в Дженеръс, човека каза така - ако караш със скорост над 110 колата ще гори масло, доста масло. Нормално е. Аз доливам до към 2 литра щото си карам над 110 обикновенно. Стува ми се много, но какво да се прави. Когато почне да гори по 4 литра тогава ще отварям двигателя за ремонт, ако преди това не стане нещо друго с автомобила.

Така, че си карай колата и да не ти пука за разход на масло. Плюс това по спецификация дават да гори до 1 литър на 10000 км. Ти доливаш има няма литър и половина повече, аз мисля, че е нормално предвид този мотор на Опел.

Следваща смяна ще бъде с 10w40 на ГМ да видим дали ще има разлика. Мисля да си го взема обаче от Опел.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правя същите заключения. До 120 км скорост разхода на масло е минимален, да не кажа почти нулев. Но тъй като по магистралата я карам 130-150 се налага задължително доливане след това. Последната смяна на масло направи с Мобил 15x40 останах доволен до 2000 км пробег. Разход на масло около 200,300 мл. Но след това рязко се върнах на изходна позиция. ОТ тогава до сега за още 3000 км съм долял 1,5 л може би малко повече. Но явно както споделя колега този мотор над 110,120 си го обича да хапе. Вчера примерно пътувам Хасково - София. Проверих нивото преди път беше точно в средата на щеката. Засилих се по едно време и на 20 км от София чек енджайна започна да ми премига ( като се има предвид, че свети постоянно така е от както колата е моя) , но започна да премига и скороста падна до 100 и въпреки смачкването на педала и сменяне на предавки в работем режим газ не можах да вдигна скороста. При превключване на бензин до 120 и то много мудно. Спрях и си купих масло за да долея. Правил съм си заключения, че маслото намалее ли под минимум губи мощност и става доста по мудна. Какво следва - следващите 20 км до София ги изкарах на бензин с 80 км понеже не искаше да обърне на газ. След влизането в града постепенно нормалния режим на работа с газ и набиране на скорост се завърна. Изчетох няколко полезни сайта за експлоатация и си обесних случващото се ... Може би целия проблем идва от загубата на масло и от там мощност и т.н . Но извода, който си правя е от тук нататак до влизам в рамките на 120 км понеже иначе може да се нарани двигателя страшно и по един или друг начин удря джоба. Надявам се всичко да се свежда до самия разход на масло и да не съм направил някоя беля, но идните дни ще се разбере :)

Успешен ден.

П.С.

Препоръчаха ми графитно масло с така наречения графитум . Било много надеждно при стари колли с голям пробег + една руска добавка R1 metal.

Някой има ли опит с такова масло ?

Редактирано от Todordd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера също ходих до София, но съм се движил със средна скорост 100-110 км/ч. Така колата не гори масло, а разходът на газ е 7.5-7.8/100л. Гори масло само при скорост над 120 км/ч.

Графит (не точно, а заместител с близки своиства) слагат в маслата на Лики Моли. Не бих сложил такова масло на мотора. Не знам защо, имам предубеждения към всякакви добавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При високи обороти двигателите 1.6 /за Z16se - над 3200,за Z16xe над 4200/ маслените сегменти не обират добре маслото и разхода се вдига драстично.

С каква цел е направено не е ясно , както и монтажа на EKU на двигателя. Отнася се и за Астра и за Мерива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При високи обороти двигателите 1.6 /за Z16se - над 3200,за Z16xe над 4200/ маслените сегменти не обират добре маслото и разхода се вдига драстично.

С каква цел е направено не е ясно , както и монтажа на EKU на двигателя. Отнася се и за Астра и за Мерива

 

Аз имам някаква теория защо го правят:

да караме по бавно - за маслото

за EKU-то да го сменяме по често - нов е около 2 000 лв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз също съм с Опел Мерива и ще споделя мнение за маслото.

Имам колата от три години,ползвам масло на Castrol пълна синтетика,за 15 000 км доливам около 200-300 мл до следваща смяна на маслото. До сега за тези три години нямам проблем с харчене на масло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяйте маслата и филтрите преди 10000км не гледайте в книжката какви глупости пишат - всички имат идея да убият мотора и да ходите в сервиз или да си купите новият модел ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×